تور دریاچه سد لفور اردیبهشت 1403 | اسکلیم رود

تور دریاچه لفور تا اسکلیم رود

7 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور دریاچه سد لفور

 

مازندران سرزمینی بهشت‌گونه است که جاذبه‌های طبیعت‌گردی متعددش، آن را به عنوان یک قطب گردشگری در ایران معرفی کرده‌است. زیبایی‌های این خطه سرسبز روح را جلا  بخشیده و باعث طراوت طبیعت‌گرد می‌شود، یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این سرزمین جادویی، دریاچه سد لفور و سد خاکی آن است. تور دریاچه لفور، یک سفر یک روزه به منطقه سوادکوه است که شما را به تماشای این دریاچه و محیط سرسبز پیرامونش از نزدیک دعوت می‌کند. درجه سختی این سفر 2 از 6 بوده و نیاز به آمادگی جسمانی بالایی ندارد. در این سفر یک روزه شما علاوه بر بازدید از دریاچه لفور، یک جنگل‌نوردی راحت در منطقه رودخانه اسکلیم رود نیز خواهید داشت. آرندتور دو وعده اصلی و یک میان وعده میزبان شما خواهد بود بنابراین با کوله سبک و همراه با تجهیزات لازم راهی این سفر طبیعت‌گردی شوید و از آن حسابی لذت ببرید.

دریاچه سد لفور کجاست؟

یکی از زیباترین سدهای خاکی که در بین جنگل‌های منطقه سوادکوه قرار گرفته، دریاچه لفور یا البرز است. سد لفور بر روی تپه‌ای نسبتا بلند به ارتفاع 72 متر در دهستانی به همین نام لفور احداث شده‌است. سد خاکی لفور در محل تلاقی سه رودخانه کارسنگ رود و آذر رود و اسکلیم رود در منطقه ای به نام «دئوتک» به معنای محل تلاقی دو آّب ساخته شد. با احداث سد لفور آب روستای شهرهای بابل، بابلسر، قائمشهر، جویبار، امیرکلا، خزرشهر و فریدون‌کنار تأمین شد. قدم زدن در کنار رودخانه اسکلیم رود و تماشای جنگل‌های زیبای لفور از جمله دیدنی‌های بسیار زیبای این سد خاکی می‌باشد. این منظره به قدری زیباست که هرگز باور نخواهید کرد؛ شما در ایران شاهد تماشای آن از نزدیک هستید و احساس می‌کنید این منظره در جایی و یا در سرزمینی اروپایی قرار دارد. جنگل‌های لفور از جمله جنگل‌های هیرکانی هستند که قدمتشان به دوران ژوراسیک باز می‌گردد. همان طور که می‌دانید جنگل‌های هیرکانی به عنوان میراث طبیعی جهانی در یونسکو به ثبت رسیده‌اند. عمر این جنگل‌ها بین 25 تا 50 میلیون تخمین زده شده‌است.

اگر عاشق طبیعت‌گردی هستید، قدم زدن در حاشیه رودخانه اسکلیم رود و تماشای سد زیبای لفور و جنگل‌پیمایی در سرزمین آبشارها خالی از لطف نیست. مخصوصاً که در این سفر شما در کنار این مناظر زیبا می‌توانید یک نهار گرم، لذیذ و دلچسب همچون جوجه کباب و قارچ کبابی مهمان آرندتور باشید. فراهم کردن ذغال و کباب کردن جوجه‌ها به همراه قارچ‌ها در دل این طبیعت بی‌نظیر از جمله خاطرات بسیار لذت‌بخش و خوشمزه در طی این سفر است که می‌تواند یک خاطره ناب و به یادماندنی برای شما باشد. در نهایت با نوشیدن چای ذغالی و یک عصرانه ناب این سفر به یادماندنی را خاتمه داده و راهی تهران می‌شوید.

برای تماشای خاص‌ترین چشم انداز از دریاچه سد لفور، بهترین زمان سفر به آن؛ اواخر بهار و تابستان است. به یاد داشته باشید که حتما دوربین عکاسی خود را همراه داشته باشید تا از مناظر بسیار زیبایی که در طی سفر آن‌ها را از نزدیک خواهید دید، عکس‌های ناب و فوق‌لعاده خلق کنید.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.