تور مرداب هسل | تور مرداب هسل اردیبهشت 1403 | تور یک روزه مرداب هسل

تور مرداب هسل

6 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

 

استان مازندران یکی از دیدنی‌ترین و زیباترین استان‌های ایران است که بی نظیرترین مناظر را در دل خود جای داده‌است. یکی از این مناظر که به‌سان فرشی رنگین در چهار فصل سال رنگ‌های متنوع و متفاوت به خودش می‌گیرد، مرداب هسل است. این مرداب رویایی در 10 کیلومتری چالوس و 15 کیلومتری مرزن آباد قرار دارد. اگر عاشق طبیعت‌گردی و سفر به مناطق رویایی هستید می‌توانید با آرندتور در تور مرداب هسل همراه شوید. این سفر با امکانات و قیمت مناسب برای شما دوست‌داران طبیعت مهیا شده‌‌است. درجه سختی تور مرداب هسل 3 از 6 بوده و در گروه سفرهای یک روزه آرندتور قرار دارد. برای همراهی با تور مرداب هسل کافی است که در یک آخر هفته صبحی زود با آرندتور همراه شوید. در این سفر یک روزه یک وعده صبحانه و یک میان وعده میزبان آرندتور خواهید بود. کافی است کوله پشتی خود را به همراه یک وعده نهار و تجهیزات لازم برداشته و با ما همسفر شوید.

مرداب هسل کجاست؟

هسل به معنای آب راکد است. این مرداب نام‌های مختلفی همچون کَنّیچال، کنّو چال، گَن اُچال، مِهاز چال و مشعل هم دارد. اما مشهورترین نامش هِسل یا هَسَل است. روی مرداب هسل را جلبک‌هایی فرا گرفته که در فصول مختلف رنگی متفاوت دارند. در بهار به رنگ صورتی، تابستان به رنگ سبز و در پاییز و زمستان به رنگ نارنجی و قرمز هستند. این رنگ‌ها در کنار پوشش گیاهی منطقه به سان تابلویی بسیار نفیس است که با طبیعت هم هماهنگی و توازن بسیاری دارد. برای رفتن به مرداب هسل باید از دل جنگل مشعل عبور کنید. وقتی در مشعل در حال جنگل‌نوردی هستید به تدریج در کنار پوشش سبزرنگ و با طراوت این منطقه مرداب هسل به مانند زمردی درخشان خودنمایی می‌کند. برای دسترسی به جنگل مشعل باید از روستای طلاجو به آن منطقه بروید. جنگل مشعل در 15 کیلومتری جاده چالوس و 20 کیلومتری مرزن آباد قرار دارد.

 

بهترین زمان سفر به مرداب هسل چه موقع است؟

جنگل مشعل و مرداب هسل در هر فصل سال زیبایی خاص خودشان را دارند اما پاییز با رنگ زیبای این مرداب فضایی رویایی است. این منطقه آنچنان شگفت‌انگیز و فوق‌العاده است که از تماشایش سیر نخواهید شد. توازن میان برگ‌های درختان پهن برگ مشعل همچون ممرز، راش و...که خود به تنهایی منظره‌ای ناب و یگانه در پاییز می‌سازند در کنار مرداب قرمز یا نارنجی‌رنگ هسل زیبایی این طبیعت را دوچندان خواهد کرد. به یاد داشته باشید که در سفر به مرداب هسل حتما دوربین عکاسی خود را همراه بردارید تا بتوانید بهترین عکس‌ها را از این منطقه دلنواز بگیرید.

برای سفر به مرداب هسل چه تجهیزاتی باید همراه داشته باشید؟

در این سفر با توجه به جنگل‌نوردی که دارید باید حتما از کفش مناسب پیاده‌روی استفاده کنید. اگر در فصول سرد سال راهی سفر به این منطقه می‌شوید، حتماً یک لباس گرم همراه خود داشته باشید. یک وعده نهار سبک و یک پانچو یا بارانی برای بارندگی‌های ناگهانی این منطقه از ملزومات سفر به هسل است که حتماً همراه خود داشته باشید.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.