تور آبشار زمرد حویق اردیبهشت 1403

تور آبشار زمرد حویق

58 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور آبشار زمرد حویق

آرندتور در یک سفر دو ونیم روزه از شما دعوت می‌کند تا در تور آبشارزمرد حویق به تماشای این آبشار دوقلو بروید و پس از پیاده‌روی در طبیعت بکر این منطقه به تماشای قسمتی از تاریخ در استان گیلان رفته و در نهایت سفرتان را با سورتمه‌سواری در « پارک سیاهداران» به اتمام برسانید. در تور آبشار زمرد حویق آرندتور با سه وعده غذای اصلی، دو میان وعده و اتوبوس VIP میزبان شماست. برای سفر به آبشار زمرد حویق شب هنگام از تهران به سمت گیلان حرکت خواهید کرد و در دل صبح به لیسار می‌رسید. در لیسار با یک صبحانه خوش‌مزه این سفر دلپذیر را آغاز خواهید کرد.

  • آبشار زمرد حویق

سمفونی طبیعت را شما در آبشارهای دوقلوی زمرد به زیبایی خواهید شنید.  صدای عجین شده‌ی آب به همراه آواز پرندگان در کنار زیبایی‌های دشت، مرتع و جنگل‌های این منطقه همگی از زیبایی‌های تور آبشار زمرد حویق است که شما را حسابی سرمست خواهد کرد.

آبشارهای دوقلوی زمرد که به آبشارهای حویق هم شهرت دارند در نزدیکی شهری به نام حویق در 40 کیلومتری شهر تالش و در روستای زمرد واقع شده‌اند. روستای زمرد حدود 9 کیلومتر با شهر حویق فاصله دارد. کافی است از روستای زمرد ده دقیقه پیاده‌روی کنید تا به آبشار زمرد حویق برسید.

تور آبشار زمرد حویق را در چهار فصل سال می‌توان برگزار کرد. اما بهترین فصل آن که زیبایی آبشارها شما را سرمست خود خواهد کرد، بهار و تابستان است. در طی مسیر از تماشای معماری خانه‌های منطقه، سنت و فرهنگ مردم تالش و لباس‌های زیبای مردم این منطقه بسیار لذت خواهید برد و در انتها، قدم‌زدن و تماشای طبیعت پیرامون این دو آبشار زیبا آرامشی وصف ناپذیر به شما هدیه خواهد داد. این منطقه به علت عدم دسترسی ماشین به آن، خوشبختانه هنوز بکر و دست نخورده مانده‌است.

آبشارهای دوقلو کمی بایکدیگر تفاوت دارند، آبشار بزرگ‌تر ارتفاعی برابر با 15 متر داشته و پرآب‌تر است. آبشار کوچک‌تر به صورت پلکانی بوده و از دو پله به ارتفاع 4 و 8 متر تشکیل شده و کم‌آب‌تر است.

آبشارهای حویق به علت سردی آب، دارای قزل‌آلای بیشماری هستند که در آب زندگی می‌کنند. یکی از تفریحات آبشار زمرد حویق نشستن و ماهی‌گیری در این منطقه است.

مردم حویق به زبان ترکی و تالشی صحبت می‌کنند و پیشه‌ی آن‌ها کشاورزی و دامداری است. محصولات حویق عبارتند از: برنج، لبنیات، عسل، گیلاس و سیب زمینی

  • قلعه صلصال لیسار

در حدود 20 کیلومتری شهر تالش در مرکز شهر «لیسار» قلعه‌ای نیم هکتاری با قدمتی هزارساله به نام «صلصال» قرار دارد. این قلعه بر روی تپه‌ای سنگی به ارتفاع 80 متر در محله «قلعه دوش» قرار گرفته‌است. قلعه‌ی صلصال یکی از آثار به جا مانده از دوره‌ی سلجوقیان است که در سال 1382 به ثبت ملی رسید. این قلعه تاریخی توسط یکی از حکمرانان این منطقه به نام صلصال ساخته شده‌. کلمه صلصال به معنای گِل خشکیده و ورز داده شده‌است که برای ساخت کوزه از آن استفاده می‌کنند. قلعه صلصال به ابعاد40×50 مترمربع ساخته شده و دارای دو قسمت داخلی و خارجی است. قسمت‌های خارجی قلعه از سنگ‌های رودخانه ساخته شده و قسمت داخلی آن ترکیب یکسانی نداشته و شامل 7 بخش مجزاست که عبارتند از: ارگ قلعه، اقامتگاه فرمانروای وقت، آب انبار، جایگاه نگهبانی، سرویس‌های بهداشتی، شبکه آب‌رسانی و درگاه اصلی. دو برج به ابعاد 215×185 سانتی‌متر مربع در دو سوی قلعه قرار گرفته‌ که ارتفاع آن‌ها در برخی قسمت‌ها به 5 تا 6 متر و در بعضی بخش‌های دیگر به 10 تا 12 متر می‌رسد. همان‌طور که گفته شد، قسمت‌های داخلی قلعه صلصال ترکیب یکسانی ندارند. به طور مثال آب انبار از آجرهای مربعی قرمز و ملات ساروج و روکش گچ سفید ساخته شده‌است. تاکنون 9 قطعه از آثار تاریخی که در این قلعه پیدا شده به موزه‌ی رشت تحویل داده شده‌اند. این آثار باستانی شامل خمره‌های بزرگ، بشقاب‌های لعاب دار، کوزه‌ها و... است که مورد مرمت قرار گرفته و در فرصت مناسب در نمایشگاه باستان‌شناسی رشت به نمایش عموم مردم در خواهد آمد.

چشم‌انداز قلعه صلصال بسیار ویژه و زیباست و شما می‌توانید از این قلعه بر دشت و ساحل خزر اشراف کامل داشته‌باشید. علاوه براین این منطقه دارای آب و هوای بسیار مطبوعی است.

متاسفانه سازمان میراث فرهنگی توجه‌ی مناسبی به این قلعه با توجه به قدمت طولانی‌اش نداشته و این بنای تاریخی در معرض نابودی ‌است.

  • پارک سیاهداران

در بلندترین قسمت محله هشت‌پر در جنوب‌غربی شهر تالش، پارک سیاهداران قرار دارد. این پارک در واقع تفرجگاهی بکر است که با امکانات متنوع همچون رستوران، آلاچیق و... بر پا شده‌است. یکی از بخش‌های تفرجگاهی پارک سیاهداران، سورتمه سواری است که در دل جنگل‌های این منطقه می‌توانید آن را تجربه کنید. سورتمه سواری ریلی در دو مسیر مستقیم و مارپیچ به طول 810 متر ساخته شده‌است. در طی کسب این تجربه‌ی وصف‌ناپذیر و هیجان‌بخش می‌توانید به تماشای حیواناتی همچون آهو و غزل وحشی نیز بپردازید.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.