تور کوهرنگ | تور کوهرنگ تا آبشار پونه زار اردیبهشت 1403 | تور آبشار پونه زار

تور کوهرنگ

1 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

 

تا به حال در مورد بهشت سفید ایران چیزی شنیده‌اید؟ اگر از گرمای تابستان کلافه شده‌اید، کافی است به استان چهارمحال بختیاری و شهر زیبای کوهرنگ بهشت سفید ایران سفر کنید. این منطقه در فصل بهار و تابستان آب و هوای بسیار مطبوع و خنکی دارد و یک مکان ایده‌آل برای فرار از گرمای آن روزهاست. تور کوهرنگ آرندتور، یک سفر با درجه سختی 2 از 6 است. با توجه به درجه سختی کم آن این سفر نیاز به آمادگی جسمانی بالا ندارد. خدماتی که در این سفر 3.5 روزه به شما ارائه خواهد شد عبارتند از: اتوبوس VIP، 4 وعده غذای اصلی و 4 میان وعده.

کوهرنگ کجاست؟

کوهرنگ یکی از شهرستان‌های بسیار مشهور استان چهارمحال بختیاری است که مرکز آن شهر چلگرد می‌باشد، دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ در بهار و آب معدنی‌ بی‌مثالش باعث شهرت این شهرستان شده‌است، منطقه کوهرنگ به دلیل داشتن 10 درصد آب‌های ایران و زمستان‌های پر برفش به بهشت سفید ایران شهرت دارد. آب و هوای خنک آن سبب شده تا در تابستان هم کوه‌های اطرافش پوشیده از برف باشند.

تور کوهرنگ آرندتور شما به بازدید از 9 جاذبه گردشگری استان چهارمحال بختیاری می‌برد و در مسیر بازگشت از آبشار پونه زار در فریدون شهر و ارگ گوگد گلپایگان اصفهان هم دیدن خواهید کرد. با ما همراه باشید تا به معرفی برخی از نقاط دیدنی تور کوهرنگ بپردازیم:

  1. گردشگاه پیر غار

گردشگاه پیر غار یکی از جاذبه‌های تفریحی استان چهارمحال و بختیاری است که در روستای ده چشمه از توابع شهرستان فارسان قرار دارد. این گردشگاه در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا واقع شده و یکی از زیباترین آبشارهای فصلی استان را در دل خود جای داده‌است. طبیعت سرسبز و آبشار فصلی و غار آهکی این منطقه، تنها جاذبه‌های گردشگاه پیر غار نیست. در این منطقه، مهم‌ترین کتیبه‌ی تاریخ معاصر و عصر مشروطیت بر روی قسمتی از کوهپایه زاگرس کنده‌کاری شده‌است. این کتیبه متعلق به دوران قاجار می‌باشد.

  1. روستای سرآقا سید

روستای سرآقا سید، تنها روستای پلکانی ایران نیست،  اما یکی از بی‌نظیرترین روستاهای کوهستانی منطقه زاگرس که در ارتفاع 25000 متری از سطح دریا قرار گرفته‌است و به تازگی مورد توجه ایرانگردان و جهانگردان خارجی واقع شده‌است.

به روستای سرآقا سید، ماسوله زاگرش هم لقب داده‌اند. این روستا در شش ماه پایانی سال به دلیل بارش‌های فراوانش در پشت حصاری از برف باقی می‌ماند و ارتباطش با دنیای بیرون کاملا قطع می‌گردد. اما با شروع فصل بهار  و گرم شدن هوا، طبیعت و راهداری دست به دست یکدیگر داده و روستای سرآقا سید را از حصار برفی نجات می‌دهند.

در این روستا امکانات و رفاه وجود ندارد و از رفاه تنها برق شامل حال آن‌ها شده که آن هم با آمدن اولین برف قطع می‌شود. زندگی در این روستا به صورت کاملا طبیعی، بکر و عاری از تکنولوژی است.

 مصالحی که در روستای سرآقا سید استفاده شده، عبارتند از گل، خشت برای دیوارها و چوب برای درب و سقف خانه‌ها.

خانه‌های روستای سرآقا سید به شکل کامل دارای پنجره نیستند و به صورت تو در تو ساخته شده‌اند. در بخش اول اهالی خانه زندگی می‌کنند و در بخش دوم دام‌ها، طیور و انبارشان واقع شده‌است.

 

  1. چشمه دیمه

چشمه دیمه در روستایی هم نام با خودش قرار گرفته و سرچشمه زاینده رود است و آب گوارایش از زردکوه بختیاری می‌آید.  آب چشمه دیمه بسیار مفید و پرخاصیت بوده، به گونه‌ای که آن را به خارج  از ایران هم صادر می‌کنند. این آب سرشار از مواد معدنی است و برای مصارف درمانی همچون پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها و درمان سنگ کلیه استفاده می‌گردد.

 

  1. آبشار پونه زار

آبشار پونه زار با دیواره‌هایی از خزه سنگ به ارتفاع 40 متر یکی از بی‌نظیرترین چشم‌اندازهای طبیعی ایران در استان اصفهان و شهر فریدون‌کنار است که  در ارتفاعات زاگرس مرکزی قرار گرفته‌است. نام این ابشار که چشم انداز زیبایش هوش از سر شما می‌رباید، به دلیل قرار گرفتن گیاه پونه در مسیر و اطرافش به آبشار پونه زار شهرت یافته‌است. این آبشار از چندین سرچشمه دائمی تشکیل شده و در چهار فصل سال آب دارد.

  1. ارگ گوگد

ارگ گوگد، دومین بنای خشتی جهان با قدمتی 400 ساله در شهر گلپایگان قرار دارد. این ارگ تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. تنها سند مکتوبی که در این بنای خشتی پیدا شده، متعلق به 150 سال پیش است که مشخص می‌کند این بنا متعلق به فردی به نام علیخان بوده که به عنوان مهریه زنش این ارگ را به او واگذار کرده‌است.

ارگ گوگد به مساحت 6400مترمربع ساخته شده و چهار برج قرینه با دیوارهای سرخ 12 متری پیرامون آن قرار دارد. از این بنا در زمان‌هایی که در این منطقه صلح و آرامش برقرار بوده به عنوان کاروانسرا استفاده می‌کردند. اما در زمان‌های جنگ یا حمله اشرار به عنوان دژی نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است.

ارگ گوگد اینک با 20 اتاق و سوئیت‌های زیبا در دو طبقه، رستوران، چایخانه سنتی و تالار پذیرایی و... به عنوان مکانی منحصر به فرد برای بازدید و استراحتگاه گردشگران شهرستان گلپایگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

بهترین زمان سفر به تور کوهرنگ چه موقع است؟

به نظر بسیاری از افراد، بهترین زمان سفر به استان چهار محال و بختیاری و شهر کوهرنگ، بهار و مخصوصا اردیبهشت و خرداد ماه است. در بهار رودخانه‌ها پرآب‌تر می‌شوند و لاله‌های واژگون تمام دشت را می‌پوشانند و فضا را قشنگ‌تر می‌کنند.

اما به نظر ما و برخی دیگر، بازدید از این استان در چهار فصل سال دیدنی و جالب خواهد بود. تابستان با رویش گیاهان دارویی و بوی عطرشان، پاییز همراهی با کوچ عشایر و زندگی در چادرهایشان، زمستان هم اسکی کردن در این منطقه، تماما تجربه‌ای جذاب و متفاوت است. بنابراین در چهار فصل سال می‌توان به این استان سفر کرد و لذت برد.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.