تور ماسوله بهمن 1402 | دریاچه سقالکسار
ماسوله
کد تور 111

ماسوله

39 رای   شما هم امتیاز بدهید!
1 روزه در 1 بهمن 1402
جاذبه‌ها

پیاده روی در کنار دریاچه و سد خاکی زیبای سقالکسار، عکاسی از مناظر زیبای دریاچه، پیمایش مسیر جنگلی در اطراف دریاچه، پیاده روی در روستای ماسوله، تماشای دریاچه سد منجیل، خرید سوغاتی از فومن

جزئیات این تور
محل حرکت
میدان آرژانتین ابتدای خیابان الوند
زمان حرکت
یکشنبه 1402/11/01 - ساعت 04:00 صبح
(لطفا نیم ساعت قبل از حرکت در محل حضور داشته باشید)
وسیله نقلیه اصلی
بیشترین فعالیت
ناهار
بر عهده مسافر
خرید آنلاین
پذیرایی و اقامت
روز صبحانه ناهار شام
مکان توسط مکان توسط مکان توسط
1 رستوران (بوفه) آرند تور رستوران مسافر - -
سهم آرند تور کلا 1 وعده غذا شامل: 1 وعده صبحانه
سهم مسافر کلا 1 وعده غذا شامل: 1 وعده ناهار
تعداد میان وعده بر عهده آرند تور: 1 وعده
درباره سفر

تور ماسوله

 

روستای پلکانی ماسوله، یکی از مشهورترین روستاهای تاریخی ایرانی است که اگر بارها به بازدید از آن نرفته باشیم، حداقل نامش را بارها شنیده‌ایم. این روستای بی‌نهایت زیبا در استان گیلان و در نزدیکی شهر فومن قرار دارد. اگر شما هم از دوستداران طبیعت و سرسبزی، هوای مه‌آلود، تابستان‌های خنک هستید، کافی است با تور یک روزه آرندتور همراه شوید و به این روستای ییلاقی بروید. درجه سختی این سفر یک روزه، دو از شش بوده و شما یک وعده اصلی صبحانه و یک میان وعده مهمان آرندتور خواهید بود. در تور ماسوله علاوه بر بازدید از این روستای تاریخی به بازدید از دریاچه سقالکسار رفته و می توانید در فومن از کلوچه‌های مشهور و خوشمزه این شهر سوغاتی بخرید و از تماشای سد منجیل نیز لذت ببرید با ما همراه باشید تا اطلاعات مختصری در رابطه با برخی از اماکن مورد بازدیدتان در این سفر یک روزه کسب کنید.

روستای پلکانی ماسوله

اگر قصد دارید که کمی از زندگی شهری و مشغله‌ها و یکنواختی‌اش رها شوید، به روستای ماسوله بروید. ماسوله با معماری خاص و ویژه‌اش، مناظر و طبیعت بی‌نهایت زیبایش به شما آرامشی وصف‌ناپذیر خواهد داد و کمکتان می‌کند تا کوله‌بار نگرانی‌هایتان را همانجا دفن کرده و شاد و پرانرژی به شهر و دیارتان برگردید. کافی است از تهران به سمت استان گیلان حرکت کنید، حدود 60 کیلومتری از رشت و 36 کیلومتری از فومن، روستای باشکوه ماسوله را خواهید دید. یکی از ویژگی‌های این منطقه، جاده‌ی بسیار زیبای آن است که در هر فصل سال زیبایی خودش را دارد. به‌گونه‌ای که هر بیننده از دیدن یک باره آن سیر نخواهد شد و دوست دارد، بارها در این جاده‌ی پرپیچ و خم سفر کند و به دیدن این روستای قدیمی و پلکانی بیاید. روستای ماسوله در سال 1354 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده‌ و قدمتش بین 800 تا 1000 تخمین زده شده‌است. این روستای 100 هکتاری در کوه‌های تالش در ارتفاع 1050 متری از سطح دریا قرار گرفته‌است. یکی از ویژگی‌های آن اختلاف ارتفاع حدود 120 متر میان پایین‌ترین نقطه با بالاترین آن است.

در روستای پلکانی ماسوله سه موزه تاریخ طبیعی ماسوله، میراث فرهنگی و عون ابن علی وجود دارد. گشت و گذار در چهار بازار مشهور این منطقه که در دو طبقه واقع شده‌است،  امام‌زاده عون ابن علی همگی از دیدنی‌های روستای پلکانی ماسوله است.

دریاچه سقالکسار، پاک ترین دریاچه ایران

دریاچه سقالکسار یکی از زیباترین و در عین حال پاکیزه‌ترین دریاچه‌های ایران است که در 15 کیلومتری جنوب رشت قرار گرفته‌است. ارتفاع این دریاچه از سطح دریا حدود 64 متر بوده و طولی حدود 600 و عرضی برابر با 500 متر دارد. آب این دریاچه از بارش و چشمه‌های اطرافش تأمین می‌گردد. واژه سقالکسار به معنای محل آب خوردن پرندگان است، در گذشته پرندگانی همچون لک و سار به این روستا می‌آمدند و از چشمه‌ی موجود در این منطقه آب می‌نوشیدند، به همین علت نام این منطقه را دریاچه سقالکسار نامیدند. پیاده روی، قایق‌سواری، عکاسی از جمله تفریحات این دریاچه زیباست که می‌توانید در این سفر یک روزه آن‌ها را تجربه کنید.

تور ماسوله

credit
امکان پرداخت آنلاین وجود ندارد.
در صورت رزرو قبلی تایید شده، از سایر گزینه‌های پرداخت انتخاب کنید
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.