باداب سورت
بهشتی میان کویر و کوهستان

چشمه‌های پلکانی باداب سورت

3 رای   شما هم امتیاز بدهید!

اگر می‌خواهید یکی از زیباترین شگفتی‌های طبیعی ایران را از نزدیک ببینید، در اولین فرصت به دیدن چشمه‌های باداب سورت در روستای اروست مازندران بروید.

باداب سورت کجاست؟

چشمه‌های پلکانی باداب سورت در روستای اروست از توابع بخش چهاردانگه شهرستان ساری در استان مازندران قرار دارند. این اثر طبیعی منحصربه‌فرد، به شکل پلکانی وسیع بر روی کوه واقع شده است. درختان زرشک محوطه‌ی اطراف آن را پوشانده‌اند و کوهستان البرز منظره‌ی روبه‌روی آنجاست.

 

کدام مسیر برای رفتن به باداب سورت مناسب است؟

اگر دوست دارید از طولانی‌ترین مسیر جنگلی ایران عبور کنید و از دیدن درختان زیبای جاده لذت ببرید، باید از ساری به کیاسر بروید، بعد جاده‌ی کیاسر به سه راه تلمادره شما را به روستای اروست و چشمه‌های دیدنی باداب سورت می‌رساند. فاصله‌ی ساری تا اروست ۱۰۹ کیلومتر است.

اما اگر می‌خواهید در کمتر از دو ساعت هم گرما و زیبایی کویر را تجربه کنید و هم شاهد تغییر خاک و پوشش گیاهی و هوا در جاده باشید، باید از دامغان به چشمه علی بروید و از آنجا راهی سه راه تلمادره شوید. این مسیر برای هر بازدیدکننده‌ای پر از شگفتی و زیبایی است، به نحوی که در فاصله‌ی کوتاهی از مناظر دلچسب کویر و دیدنی‌های رشته کوه البرز لذت می‌برید.

اگر هم دوست دارید به شهمیرزاد زیبا سری بزنید، باید از سمنان به شهمیرزاد و سپس به فولاد محله و از آنجا به سه راه تلمادره بروید. فاصله‌ی سمنان تا روستای اروست ۱۴۵ کیلومتر است.

 

چه زمانی برای دیدن باداب سورت بهتر است؟

چشمه‌های تراورتنی باداب سورت را در تمام روزهای سال می‌شود دید. اما بهار و تابستان به دلیل تنوع رنگ‌های طبیعت برای سفر به باداب سورت بسیار مناسب‌تر است. این مکان عجیب و شگفت‌انگیز، غروب‌هایی به یادماندنی دارد که مطمئنا عکس‌های ماندگاری را به آلبوم شما اضافه می‌کند.

تور باداب سورت

در باداب سورت مراقب چه چیزی باشیم؟

باداب سورت دومین اثر طبیعی ثبت شده‌ی ایران بعد از کوه دماوند است. همین کافیست تا بدانید که حفاظت از چشمه‌های زیبا ولی ظریف این منطقه باید مورد توجه هر مسافری قرار بگیرد. در سال‌های گذشته به دلیل کم‌توجهی و ناآگاهی، گردشگران روی پله‌های آبی باداب سورت راه می‌رفتند و به همین دلیل آسیب‌های جبران‌ناپذیری به این اثر ارزشمند ملی وارد شده است. حالا اگرچه اطراف محوطه‌ی باداب سورت با سنگ‌چین و نگهبان محافظت می‌شود، اما همچنان باید مراقب باشید که روی این پلکان بی‌نظیر نروید تا نسل‌های بعدی هم بتوانند از آن لذت ببرند.

 

امکانات رفاهی در اطراف باداب سورت وجود دارد؟

خوشبختانه در روستای اروست می‌توانید جا برای اسکان شبانه پیدا کنید. مردم مهمان نواز این روستا خاطرات خوبی را در ذهنتان ثبت می‌کنند. در سه راه تلمادره هم پمپ بنزین، رستوران، فروشگاه، سرویس بهداشتی و دیگر امکانات رفاهی موجود است. پس هرچه زودتر برنامه‌ی سفر به تنها چشمه‌ی پلکانی ایران را بریزید.



1399/02/17 | کد مطلب: 846
برچسب‌ها: جاهای دیدنی

لینک: https://arandtour.com/news.cfm?id=846
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.