پیشنهاد تور یک روزه پاییزی | تورهای یک روزه پاییزی
پیشنهاد سفرهای پاییزی

10 پیشنهاد برای سفر یک روزه در پاییز

شما هم امتیاز بدهید!

پاییز که شروع می‌شود، طبیعت چهره‌ای متفاوت از خود به ما نشان می‌دهد.

تور یک روزه

بسیاری از افراد معتقدند زیباترین فصل سال پاییز است! بازی رنگ‌ها در این فصل تصاویر ناب و متفاوتی را برای گردشگران و عاشقان طبیعت و سفر، به تصویر می‌کشاند که در فصول دیگر کمتر تکرار می‌شود! البته سوای چهره زیبا و عاشق ‌گونه‌ای که طبیعت فصل پاییز به ما عرضه می‌کند، جاده‌ها در این فصل خلوت‌تر هستند و خبری از ترافیک‌های چند ساعته نیست. بنابراین سفر در این فصل به صورت کلی راحتر است. 
آژانس مسافرتی آرندتور در این مقاله قصد دارد، پیشنهادهای متنوعی در مورد تورهای یک روزه در فصل پاییز به شما ارائه دهد. بنابراین سفرهای پیشنهادی ما تنها به طبیعت محدود نمی‌شوند و شامل کویر، جنگل، آثار تاریخی و شهرهای مهم باستانی است. پس با ما همراه باشید تا با 10 پیشنهاد سفر یک روزه در پاییز آرندتور بیشتر آشنا شوید.

لیست سفرهای یک روزه در فصل پاییز

 

تور یک روزه غار علیصدر

دوست دارید به عنوان یک سفر یک روزه به دیدن یکی از نایاب‌ترین غارهای آبی جهان بروید؟ تور یک روزه غار علیصدر، یک پیشنهاد جالب و متفاوت است که خاطره‌اش به آسانی از ذهن شما پاک نخواهد شد!

غار علیصدر، زیباترین، معروف‌ترین و بزرگ‌ترین غار آبی ایران است که در روستای کبودرآهنگ استان همدان قرار دارد. از محاسن دیگر این غار می‌توان به طولانی‌ترین مسیر قایقرانی داخل غار آن در جهان اشاره کرد. این غار 11 کیلومتر طول دارد و تنها سه کیلومترش به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر کشف شده‌است. غار علیصدر در سال 1387 به عنوان بیست و سومین اثر طبیعی ملی توسط سازمان میراث فرهنگی در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت. البته در این تور یک روزه تنها تفریح شما بازدید از این غار فوق العاده نخواهد بود، بلکه به بازدید از شهر لالجین، پایتخت سفال ایران نیز می‌روید.

شهر لالجین در 17 کیلومتری همدان قرار دارد و پیشه مردم آن سفالگری است. در این منطقه شما قادر خواهید بود بهترین اجناس سفالی را با تنوع بالا مشاهده کرده و حتی به عنوان سوغاتی خریداری کنید.

تور یک روزه جنگل الیمستان

جنگل الیمستان، یکی از زیباترین مقاصد تورهای یک روزه پاییز است که به طلای سبز نیز شهرت دارد. طبیعت‌گردی مخصوصا جنگل‌های شمال یکی از بهترین پیشنهادها برای تور یک روزه در فصل پاییز است. این جنگل به دلیل ظاهر مه آلود و اسرار آمیزش، پوشش غنی و چشمه‌های فراوانش در فصل پاییز می‌تواند یک فضای رویایی را در برابر چشمان شما به تصویر بکشاند. فصل پاییز یکی از بهترین زمان‌های سفر به این منطقه است. جنگل الیمستان در دل طبیعت زیبای جاده هراز قرار دارد. شما در این سفر یک روزه می‌توانید نمای قله رفیع دماوند را از دور دست نظاره کنید.

تور یک روزه جنگل راش

یکی از مقاصد بسیار بی‌نظیر برای تور یک روزه در فصل پاییز، جنگل راش استان مازندران است. جنگل راش به دلیل داشتن درختان راست قامت سر به فلک کشیده و فرشی که تار و پودش از برگ‌های رنگین راش پوشیده شده، منظره‌ای بسیار روح نواز و دل انگیز است که تماشای آن روح و روان را جلا می‌بخشد زیبایی این جنگل کوهستانی تنها به درختان و برگ‌های آن محدود نمی‌شود، فضای مه آلود و سکوت عمیقی که در این منطقه جاری است، این فضا را آنچنان زیبا و آرامش‌بخش کرده که افراد دوست ندارند با قدم گذاشتن بر روی این فرش رنگین سکوت جنگل را بشکنند. این مکان برای مدیتیشن و تمرکز و تخلیه انرژی‌های منفی و استرس‌های زندگی مدرن شهری فوق العاده است.


تور یک روزه جنگل انجیلی

جنگل‌های انجیلی یکی از غنی‌ترین و در عین حال معروف‌ترین جنگل‌های شمال ایران و منطقه‌ی سوادکوه است که به دلیل داشتن تنه‌های استوار، برگ‌های رنگین و قدهای سربه فلک کشیده بسیار شهرت دارند. جنگل‌های انجیلی، یک منطقه بی‌نظیر برای تور یک روزه در پاییز است. ارتفاع درختان این جنگل‌ گاها به 25 متر می‌رسد. در کنار پیاده‌روی در این جنگل زیبای مازندران به آبشار ولیلای می‌رسید که در تمام فصول سال زیبایی خاص خودش را دارد. یکی از بهترین زمان‌های سفر به این منطقه، پاییز است تا به تماشای برگ‌های رنگین و فضای بی‌نظیر آن در این تور یک روزه بنشینید.

تور یک روزه دریاچه عروس

تا حالا یک دریاچه دو رنگ را از نزدیک تماشا کرده‌اید؟ یکی از تورهای یک روزه که در فصل پاییز به شما پیشنهاد می‌دهیم، دریاچه عروس یا حلیمه جان است. این دریاچه یکی از زیباترین مکان‌های طبیعی در استان گیلان است. دو رنگ بودن این دریاچه به علت وجود جلبک‌هایی است که صبح تمام سطح دریاچه را فراگرفته و رنگ آن را سبز می‌کند. در طی روز با وزش باد، جلبک‌ها کنار رفته و رنگ دریاچه آبی می‌شود.

البته جذابیت‌های تور یک روزه دریاچه عروس فقط به تماشای این دریاچه ختم نمی‌شود، آبشار دودوزن دومین فضای روح نوازی است که در این تور یک روزه به تماشای آن خواهید رفت. آبشار دودوزن، 60 متر ارتفاع دارد و یکی از جالب‌ترین قسمت‌هایش وجود پل چوبی است که امکان عبور از عرض رودخانه را برای مسافران فراهم می‌سازد.

 

تور یک روزه کویر مرنجاب

در تورهای یک روزه پاییزه تنها به مناطق جنگلی نمی‌رویم، سفر به کویر و کویرنوردی یکی از لذت‌بخش‌ترین نوع سفرهای یک روزه است که می‌توانید در فصل پاییز آن را تجربه کنید. اگر به دنبال تور یک روزه به کویر هستید، کویر مرنجاب انتخاب مناسبی است. در کنار بازدید از کویر زیبای مرنجاب و قدم زدن بر شن‌های روان به بازدید از کاروان شاه عباسی، جزیره سرگردان و چاه دست‌کن نیز خواهید رفت. شترسواری، آفرود سواری، موتور چهار چرخ سواری نیز از جمله تفریحات انتخابی شماست که در این تور یک روزه می‌توانید آن را تجربه کنید و کمی آدرنالین خونتان را بالا ببرید.


تور یک روزه کویر ابوزید آباد

یکی دیگر از تورهای یک روزه که در فصل پاییز می‌توانید به سراغ آن بروید، کویر ابوزید آباد است که در 30 کیلومتری کاشان قرار دارد. راه رفتن بر روی شن‌های روان و آرامش بخش و سکوت منطقه مهم‌ترین دلیل برای سفر به این منطقه است. در این تور یک روزه علاوه بر بازدید از کویر ابوزیدآباد به سراغ شهر تاریخی و زیرزمینی اویی و کاروانسرای 400 ساله ابوزیدآباد نیز خواهید رفت.


تور یک روزه زنجان گردی

زنجان یکی از شهرهای با اصالت و قدیمی ایران است که قدمتی تقریبا دو هزارساله دارد. اگر قصد دارید در تورهای یک روزه به سراغ تورهای فرهنگی و تاریخی بروید، تور یک روزه زنجان گردی با بازدید از 5 اثر تاریخی و مهم این منطقه، همچون مردان نمکی، گنبد سلطانیه، سومین گنبد بزرگ جهان، معبد اژدها متعلق به دوره ایلخانی، رختشویخانه یا مجموعه تاریخی رخت‌شوی‌خانه و بازار 15 هکتاری سنتی زنجان گزینه بسیار مناسبی است.


تور یک روزه قلعه الموت و دریاچه اٌوان

یکی از بهترین مناطقی که در تور یک روزه می‌توان به سراغ آن رفت، قلعه الموت و دریاچه اٌوان است. قلعه الموت در شمال شرقی قزوین قرار دارد و متعلق به حسن صباح است. مهم‌ترین دلیل گردشگران این تور یک روزه، تماشای قلعه الموت از نزدیک است که به قلعه حسن نیز شهرت دارد. اما در این منطقه در کنار قلعه الموت، دریاچه طبیعی اٌوان نیز وجود دارد که مسیر دسترسی به آن دشوار نیست.

 



1395/06/02 | کد مطلب: 300


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.