راهنمای سفر یک روزه برداشت زعفران نطنز
نطنز را بیشتر بشناسیم

راهنمای سفر یک روزه برداشت زعفران نطنز

شما هم امتیاز بدهید!

شهر نظنز در میان بیابان‌های استان اصفهان به‎ سان نگینی سبز رنگ می‌درخشد.

تور یک روزه

شهر نظنز در میان بیابان‌های استان اصفهان به‎سان نگینی سبز رنگ می‌درخشد. اما این منطقه سرسبز چندسالی است که میزبان زعفران این طلای سرخ رنگ جهان نیز شده‌است. تور زعفران چینی نطنز از شما دعوت می‌کند تا در یک سفر کوتاه یک روزه با درجه سختی 1 از 6 به تماشای زعفران چینی در نطنز بروید. تور زعفران چینی نطنز یک سفر متفاوت طبیعت‌گردی-فرهنگی است که می‌تواند یک آخر هفته متفاوت را برای شما مهیا کند. این سفر با توجه به درجه سختی‌اش بسیار آسان بوده و شما نیاز به آوردن غذا هم اصلا ندارید.
آرندتور در تور زعفران چینی نطنز دو وعده اصلی غذا و یک میان وعده میزبان شما خواهد بود. بنابراین با یک کوله سبک و تجهیزات ابتدایی راهی سفر به نطنز شوید. فقط کافی است که در یک آخر هفته صبحی زود از خواب برخیزید و راهی سفر به نطنز زیبا شوید.


شهر نطنز کجاست؟

شهر نطنز که به باغشهر هم شهرت دارد، منطقه‌ای سرسبز است که در 120 کیلومتری شهر اصفهان واقع شده‌است. این شهر 1800 اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه های گردشگری دارد که 100 اثر آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. در کنار مناظر زیبا ودیدنی‌اش چند صباحی است که میزبان کاشت زعفران این طلای ناب سرخ رنگ شده‌است. در تور زعفران چینی نطنز به تماشای مزارع زعفران و چیدن آن ها هم خواهید رفت. اما این تمام جاذبه‌ی این سفر یک روزه نیست! با ما همراه شوید تا با دیدنی‌های این سفر تاریخی بیشتر آشنا شوید:


  1. مسجد جامع نطنز

مسجد جامع نطنز شاهکار معماری دوره ایلخانی است که قدمت آن بین 1000-730 سال می‌رسد. شبستان حدوداً هزار ساله مسجد جامع در دوره دیلمیان ساخته شده، اما قسمت‌های دیگر بنا که شامل خانقاه، مقبره شیخ عبدالصمد و مناره 37 متری در دوره اولجایتو خدابنده و پسرش ابوسعید بهادرخان احداث شده‌ است‌. مسجد جامع نطنز یکی از بناهای تاریخی و زیبا این باغشهر بوده که در سال 1311 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.


  1. باقیمانده قلعه اشکانی طرق

باقیمانده قلعه اشکانی طرق با قدمتی 2000 ساله یکی دیگر از دیدنی‌های شهر نطنز است که در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته، این بنا سی هزار مترمربع وسعت داشته و شامل 400 اتاق، دهلیز و راهرو است و به صورت سه طبقه و در دوره اشکانیان ساخته شده‌است. این بنا بسیار شبیه ارگ بم بوده و می‌توان آن را یکی از بناهای شاخص استان اصفهان دانست.


بهترین زمان سفر به شهر باغشهر نطنز چه موقع است؟

تماشای شهر نطنز در چهار فصل سال زیبا و بی‌بدیل است، اما پاییز فصل رنگ‌ها و عاشقی این شهر بی‌نظیر است درختان کهنسال و بی همتای شهر نطنز پاییزی ماندگار برای این شهر رقم زده‌اند که عاشق تماشای آن خواهید شد. برگ‌های خزان‌زده و رنگین درختان راست قامت این شهر هرگز جمع‌آوری نمی‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند تا بر این فرش رنگارنگ که تمامی سطح شهر را پوشانده قدم بزنید. از طرفی دیگر پاییز بهترین فصل چیدن طلای سرخ از مزارع زعفران نیز می‌باشد. بنابراین تماشای این شهر تاریخی را در این فصل زیبای سال را از دست ندهید.

تور یک روزه



1395/06/02 | کد مطلب: 299


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.