آبشار بی بی سیدان کجاست؟

آبشار بی‌بی سیدان، طبیعت بکری فراتر از تصور

1 رای   شما هم امتیاز بدهید!

به دنبال مقصدی بکر و رویایی برای سفر خود هستید؟ «آبشار بی‌بی سیدان» همچون نگین درخشان، در دل استان اصفهان واقع شده و سفر به آن، خاطره‌ای فراموش نشدنی و خنک، برای‌تان رقم می‌زند.

تصور کنید، در میان طبیعتی بکر و سرسبز، زیر سایۀ درختان بلند و کنار رودخانه‌ای زلال ایستاده‌اید. نسیم خنکی بر صورتتان می‌وزد و صدای دلنشین آبشار، روح شما را نوازش می‌دهد. آبی نیلگون این آبشار یگانه، از دل صخره‌های پوشیده شده از گیاهان فرو می‌ریزد و شما را غرق آرامش می‌سازد. به راستی، کجا می‌توانید این گونه با کمترین میزان هزینه، سفر بروید و به قول معروف" دلی از عزا در بیاورید" و حسابی خنک شوید.

دوست دارید دربارۀ موقعیت جغرافیایی و جذابیت‌های آبشار بی بی سیدان سمیرم بیشتر بدانید؟ با ما در وبلاگ آرندتور همراه باشید.

آبشار بی بی سیدان کجاست؟

وقتی حرف از استان اصفهان می‌شود، نخستین چیزی که در نظر اغلب ما مجسم می‌گردد، شهر زیبا و توریستی اصفهان است. اما این استان گسترده، جاذبه‌های طبیعی و بکر دیگری نیز دارد که کمتر دربارۀ آن‌ها صحبت شده‌است.

یکی از آن‌ها، آبشار 30 متری بی بی سیدان است که در دل کوهستان‌های سرسبز زاگرس و در نزدیکی شهر زیبای «سمیرم» واقع شده‎است. این آبشار زیبا از «کوه دالان» سرچشمه می‌گیرد و با شکوهی وصف‌ناپذیر به پایین می‌ریزد.

این گوهر یگانه، هر ساله طبیعت‌گردان و عاشقان طبیعت را در فصل‌های بهار و تابستان به سوی خود می‌کشاند. البته فقط، ابشار بی بی سیدان تنها زیبایی این منطقه نیست، در مسیر رسیدن به این آبشار، چشمه‌های بسیار زیبایی نیز وجود دارند که مناظری چشم‌نواز خلق کرده‌‎اند.

اگر به دنبال یک سفر هیجان‌انگیز و خاطره‌انگیز در دل طبیعت هستید، آبشار بی بی سیدان را در لیست سفر خود قرار دهید. این آبشار، در استان اصفهان، شهرستان سمیرم، روستای بی بی سیدان، واقع شده و 220 کیلومتر از مرکز استان، یعنی اصفهان فاصله دارد. دسترسی به آن از طریق جاده سمیرم به یاسوج میسر است. کافی است، 35 کیلومتر از سمیرم به سمت یاسوج رانندگی کنید تا به این طبیعت زیبا برسید.

منظور از ونک چشمه، کجاست؟

ونک چشمه به مجموعۀ «تنگه نازی» و آبشار بی بی سیدان، گفته می‌شود. این منطقه یکی از سرسبزترین و زیباترین مناطق ییلاقی استان است. تنگه نازی در نزدیکی ابشار بی بی سیدان واقع شده و یکی از تنگه‌های بسیار زیبای اصفهان به حساب می‌آید که هرساله در فصل تابستان مقصد طبیعت‌گردان بی‌شماری است.

تور یاسوج

چرا سفر به آبشار بی‌بی سیدان توصیه می‌شود؟

آبشار بی بی سیدان سمیرم به دلایل متعددی، یک فضای بکر و منحصر به فرد است. از جمله مهم‌ترین آن‌ها:

  • موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر

منطقه ونک چشمه و به ویژه ابشار بی بی سیدان سمیرم، به دلیل نبود دسترسی راحت، هنوز بکر و دست‌نخورده باقی مانده‎است. این ویژگی برای افرادی که به دنبال فرار از شلوغی شهر و تجربه طبیعت خالص هستند، بسیار جذاب است.

  • تنوع جاذبه‌های طبیعی

علاوه بر جذابیت آبشار 30 سانتی‌متری بی بی سیدان، کل منطقه به دلیل وجود تنگه ناز و چشمه‌های متعدد، درختان سربه‌فلک کشیده و حضور پررنگ گیاهان دارویی، تنوع بی‌نظیری دارد. همین مسئله موجب افزایش جذابیت آن برای طبیعت‌گردی شده‌است.

  • مسیر دسترسی هیجان‌انگیز

جذابیت‌های آبشار بی بی سیدان، فقط محدود به موقعیت جغرافیایی و طبیعت بکرش نیست. مسیر دسترسی به این منطقۀ ییلاقی نیز، یک ماجراجویی جذاب است که هرگز فراموشش نخواهید کرد. عبور از جاده‌های کوهستانی، پیاده‌روی در طبیعت و گذر از کنار رودخانه، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

  • آب‌وهوای خنک در تابستان

در فصل گرم سال، آب‌وهوای خنک اطراف آبشار بی بی سیدان، بهترین گزینه برای فرار از گرمای شهر است. می‌توانید در حوضچه‌های طبیعی آبشار شنا کنید و از خنکی آبش لذت ببرید.

  • مناسب برای انواع فعالیت‌های تفریحی

شنا‌کردن در دل حوضچه این منطقه، تنها جذابیت آن نیست. پیاده‌روی در دل طبیعت، عکاسی و کمپینگ از جمله فعالیت‌هایی است که می‌توان در اطراف آبشار انجام داد.

جاذبه‌های طبیعی و تاریخی اطراف آبشار بی بی سیدان

در اطراف ابشار بی بی سیدان سمیرم، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی دارد که در حین سفر به این منطقه، می‌توانید به بازدید آن‌ها نیز بروید.

جاذبه‌های طبیعی اطراف ابشار بی بی سیدان سمیرم

  • تنگه نازی

این تنگه زیبا و سرسبز با صخره‌های بلند و رودخانه خروشانش، مکانی ایده‌آل برای طبیعت‌گردی و فرار از شلوغی شهر است.

  • چشمه‌های متعدد

وجود چشمه‌های متعدد در اطراف این آبشار منحصر به فرد و تنگه نازی، همانطور که اشاره شد، از جمله جاذبه‌های طبیعی این منطقه است.

  • روستای آب ملخ

«روستای آب ملخ» یکی از جاذبه‌های بسیار جذاب این منطقه است که شهرت جهانی دارد. این روستا، در فاصلۀ 10 تا 15 کیلومتری از بی بی سیدان و در مجاورت آبشاری به نام  «آب ملخ« قرار دارد. شاید از شنیدن نام این آبشار تعجب کنید. آبشار آب ملخ، خاصیت حشره‌کشی دارد و سرچشمۀ آب آن به «رشته‌کوه‌های دنا» و همجواری با «رودخانه ماربر» برمی‌گردد.

نام این روستا نیز به دلیل همجواری با این آبشار، انتخاب شده‌است. نکتۀ جالب دیگر دربارۀ این روستا، موقعیت جغرافیایی آن است. فاصلۀ طلوع تا غروب آفتاب در این روستا تنها 3 ساعت است و به همین دلیل به آن، «روستای نیمروز» نیز می‌گویند.

  • وجود جنگل‌های بلوط

منطقه سمیرم به جنگل‌های بلوط خود معروف است که چشم‌اندازی زیبا و دل‌نشین را ایجاد کرده‌است.

جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی اطراف آبشار بی بی سیدان

در اطراف ابشار بی بی سیدان سمیرم، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی دارد که در حین سفر به این منطقه، می‌توانید به بازدید آن‌ها نیز بروید.

جاذبه‌های طبیعی اطراف ابشار بی بی سیدان سمیرم

  • تنگه نازی

«تنگه نازی»تنگه‌ای زیبا و سرسبز با صخره‌های بلند و رودخانه خروشان است. این منطقه، مکانی ایده‌آل برای طبیعت‌گردی و فرار از شلوغی شهر است.

  • چشمه‌های متعدد

وجود چشمه‌های متعدد در اطراف این آبشار منحصر به فرد و تنگه نازی، همانطور که اشاره شد، از جمله جاذبه‌های طبیعی این منطقه است.

  • روستای آب ملخ

«روستای آب ملخ» یکی از جاذبه‌های بسیار جذاب این منطقه است که شهرت جهانی دارد. این روستا، در فاصلۀ 10 تا 15 کیلومتری از بی بی سیدان و در مجاورت آبشاری به نام  «آب ملخ» قرار دارد. شاید از شنیدن نام این آبشار تعجب کنید. آبشار آب ملخ، خاصیت حشره‌کشی دارد و سرچشمۀ آب آن به «رشته‌کوه‌های دنا» و همجواری با «رودخانه ماربر» برمی‌گردد. نام این روستا نیز به دلیل همجواری با این آبشار، انتخاب شده‌است.

  • وجود جنگل‌های بلوط

منطقه سمیرم به جنگل‌های بلوط خود معروف است که چشم‌اندازی زیبا و دل‌نشین را ایجاد کرده‌است.

جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی اطراف آبشار بی بی سیدان

1. روستای بی بی سیدان

در نزدیکی آبشار، روستایی هم نام با آن وجود دارد که به دلیل قدمت طولانی و وجود بافت سنتی و خانه‌های قدیمی‌اش، بازدید از آن جذاب خواهد بود و شما را با فرهنگ اهالی روستا آشنا می‌سازد.

2.  وجود آثار تاریخی

در اطراف این منطقه، آثار تاریخی متعدد دیگری مانند قلعه‌ها و کاروانسراهای قدیمی نیز وجود دارد که نشان از تاریخ غنی این منطقه دارد.

3. شهر سمیرم

این شهر تاریخی با بناهای قدیمی، بازارچه‌های سنتی و بافت قدیمی‌اش، یک مقصد جذاب برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ است.

سخن نهایی

آبشار بی بی سیدان سمیرم، یکی از جاذبه‌های طبیعت‌گردی محبوب در استان اصفهان است که با زیبایی‌های خاص و هوای خنکش در تابستان، گزینه‌ای عالی برای فرار از شلوغی و گرمای شهری است. این آبشار با مناظر دیدنی، چشمه‌های فراوان، و جاذبه‌های تاریخی اطرافش، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما رقم می‌زند.

اگر به دنبال سفری پر از آرامش و ماجراجویی هستید،، همین حالا با «تور یاسوج آرندتور» تماس بگیرید و برنامۀ سفر خود به این منطقه را رزرو کنید.



1403/06/09 | کد مطلب: 2203
شیوا هراتی

کلمات، بخش مهمی از دنیای من هستند. همیشه با خودم فکر می‌کنم، شاید معنای حضورم در این جهان بی‌پایان، سفر به دنیای کلمات باشد. من با واژه‌ها، زندگی می‌کنم. از زمانی‌که در مدرسه، نخستین انشای‌ زندگی‌ام را نوشتم، عاشق این حرفه شدم و در تمامی سال‌ها فعالیت در حوزه محتوا، دغدغه‌ام نوشتن به زبان ساده و روان، همچون اسمم بوده‌است.



  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل