هاستل چه تفاوت هایی با هتل دارد؟

شما هم امتیاز بدهید!

اگر تا به حال اصطلاح هاستل را شنیده اید اما به طور دقیق نمی دانید معنی آن چیست، حتما تا پایان این بخش همراه ما باشید.

 

هاستل چیست؟ آیا می دانید چه تفاوتی با هتل دارد؟ یکی از مهمترین و اصلی ترین چالش هایی که در سفر با آن روبرو هستید، انتخاب یک محل و اقامتگاه مناسب است. قطعا انتخاب مکانی مناسب، تمیز، دارای امکانات متعدد و با قیمت مناسب معیارهایی است که در نظر دارید.

همانطور که می دانید هتل ها هزینه های اقامت سنگینی را دارند و شاید از نظر اقتصادی رزرو هتل چندان مقرون به صرفه نباشد. بنابراین بهتر است تا جایگزینی مناسب برای هتل پیدا کنید که امکانات خوبی نیز دارد. در ادامه این بخش آرند تور راهنمای شما خواهد بود تا دیگر برای انتخاب محل اقامتتان در سفر دغدغه و چالش نداشته باشید. تا پایان با ما همراه باشید.

هاستل چیست؟

هاستل Hostel نوعی اتاق برای اقامت است که در آن دو یا چند تخت خواب قرار دارد. با توجه به فضای اتاق بین 2 الی 8 تخت خواب در هر یک از این اتاق ها قرار داده می شود. در هر یک از این اتاق ها سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه به صورت مشترک در اختیار مهمانان قرار می گیرد.

در حقیقت بزرگترین فرق هاستل و هتل در اختصاص دادن یک فضای خصوصی به افراد است. زمانی که هتل رزرو می کنید یک اتاق با تمام امکانات رفاهی در اختیاران قرار می گیرد؛ اما در مورد Hostel این چنین نیست.

 

 

هاستل برای چه کسانی مناسب است؟

رزرو هاستل برای کسانی مناسب است که به صورت گروهی سفر می کنند. به طور مثال یک گروه دوستانه که به سفر رفته اند برای کاهش هزینه های سفر خود می توانند Hostel اجاره کنند. همچنین کسانی که می خواهند هزینه اقامتگاهشان به صرفه باشد و با هزینه کم محلی را برای اقامت اجاره کنند می توانند سراغ هاستل بروند.

با توجه به اینکه فضای خصوصی در این اقامتگاه وجود ندارد، هزینه اجاره آن بسیار پایین تر و مقرون به صرفه تر از هتل، سوئیت و یا سایر اقامتگاه ها است. در نظر داشته باشید که هرچقدر تعداد تخت خواب های Hostel بیشتر باشد، هزینه اجاره آن پایین تر است.

 

اتاق ها در Hostel چگونه هستند؟

در هاستل دو نوع اتاق وجود دارد؛ اتاق خصوصی و اتاق مشترک. اتاق ها خصوصی مناسب کسانی است که می خواند در یک فضا و حریم خصوصی اقامت کنند یا نهایتا دو نفر هستند.

اتاق های مشترک ظرفیت 3 الی 8 نفره دارد. در بعضی مواقع ممکن است ظرفیت این اتاق ها تا 10 نفر نیز افزایش پیدا کند. در این اتاق ها تخت خواب های یک طبقه و دو طبقه قرار دارد. البته ابعاد و اندازه اتاق نیز تا حد زیادی تعیین کننده نوع و تعداد تخت خواب ها است. لازم به ذکر است تا بگوییم اتاق های خصوصی Hostel هزینه اجاره بالاتری در مقایسه با اتاق های عمومی دارند.

 

برای اقامت Hostel بهتر است یا هتل؟

حتما تا به اینجا تا حدودی با تفاوت های هاستل و هتل آشنا شدید. به طور کلی Hostel تمام امکانات رفاهی یک هتل را دارد؛ با این تفاوت که فضاها برای استفاده چند نفری طراحی شده است. همچنین امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه در هر اتاق با ظرفیت چند نفری مشترک است.

بنابراین انتخاب این فضا برای اقامت مناسب کسانی است که به صورت گروهی سفر می کنند و یا کسانی که اقامت در یک اتاق با افراد ناشناس برایشان دشوار نیست. شاید این سوال برایتان مطرح شود که برای اقامت Hostel بهتر است یا هتل؟ در واقع این شما هستید که باید با توجه به فرق هاستل و هتل به این سوال پاسخ دهید. در ادامه به بررسی تفاوت های هاستل و هتل می پردازیم.

 

بررسی تفاوت های هاستل و هتل

1. هزینه

یکی از اصلی ترین و مهمترین تفاوت های Hostel و هتل در هزینه اجاره آن است. هتل ها با توجه به چند ستاره بودن و امکانات رفاهی هزینه ای به مراتب بالاتر از Hostel دارند.

2. امکانات

در امکاناتشان نیز دیده می شود. در نظر داشته باشید که Hostel امکاناتی مشابه امکانات هتل دارد. در هتل سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه برای هر اتاق به صورت اختصاصی طراحی شده است؛ در حالی که در Hostel این امکانات به صورت عمومی استفاده می شوند.

3. حریم خصوصی

در صورتی که حریم خصوصی و اقامت در یک محل ساکت و آرام برایتان اهمیت دارد، حتما به هتل بروید؛ زیرا در Hostel فضای خصوصی چندانی در اختیار شما قرار نمی گیرد. در هر یک از اتاق های Hostel چندین نفر حضور دارند که شاید آنها را نشناسید؛ مگر اینکه تمام افراد دوستان و آشنایان شما باشند.

4. نظافت اتاق ها

زمانی که هتل رزرو می کنید، خدمتکاران برای نظافت اتاق ها اقدام می کنند. در Hostel این گونه نیست و شما باید خودتان اتاق را نظافت کنید.

5. امنیت

یکی از مطرح ترین تفاوت های هاستل و هتل، موضوع امنیت است. در هتل امنیت به شدت بالاست و هرگز با Hostel قابل مقایسه نیست. بنابراین شما می توانید تمام اشیا و لوازم گرانبهای خود را بدون دغدغه در هتل نگهداری کنید. Hostel چنین امنیتی را ندارد.

6. هزینه غذا

در هتل شما باید برای تهیه غذا هزینه ای جداگانه پرداخت کنید. در هاستل می توانید در فضای آشپزخانه برای تهیه غذا اقدام کنید و در هزینه های خود صرفه جویی نمایید.

 

 

اقامت در Hostel چه مزایا و معایبی دارد؟

با توجه به اینکه حالا دیگر با تفاوت های هاستل و هتل آشنا هستید قطعا می دانید اقامت در Hostel چه مزایا و معایبی دارد. در صورتی که با گروهی از دوستان سفر کنید و یا بخواهید در طول سفر زمان زیادی را به گشت و گذار در فضای بیرون اختصاص دهید، اجاره هاستل به شما توصیه می شود. به طور کلی مزایا و معایب اقامت در Hostel به شرح موارد زیر هستند:

مزایا:

• صرف هزینه پایین برای اقامت
• رایگان بودن بعضی از مواد غذایی
• فرصتی برای آشنایی با افراد جدید
• اقامت در یک اتاق با ظرفیت برای گروه های دوستانه

معایب:

• امنیت پایین
• مستقر شدن در یک فضای عمومی
• سطح بهداشت پایین تر در مقایسه با هتل
• شلوغی و ازدحام

سخن پایانی

در این بخش شما را به طور کامل با هاستل و امکاناتی که دارد، آشنا کردیم. همچنین به بررسی کامل تفاوت های آن با هتل پرداختیم تا راهنمای شما در سفر باشیم. با توجه به شرایط و وضعیت سفرتان می توانید نسبت به رزرو هتل یا اجاره هاستل اقدام کنید و از سفرتان لذت ببرید.

به مطالعه ادامه دهید: مقایسه جزایر شمالی و جنوبی مالدیو



1403/05/31 | کد مطلب: 2193
برچسب‌ها: اطلاعات عمومی
علی طاها


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل