زبان رسمی برزیل

شما هم امتیاز بدهید!

زبان رسمی برزیل، زبان پرتغالی می باشد که به طور گسترده در تمامی مدارس، گروه های تجاری و ادارات این کشور رایج می باشد.

 

زبان رسمی برزیل چیست؟ این کشور چند زبان دارد؟ بدون شک اینها سوالاتی هستند که در شناخت زبان این کشور با آن مواجه می شوید. در واقع زبان هر کشور به عنوان اصلی ترین وسیله ارتباطی، نقش مهمی در حفظ و انتقال فرهنگ آن کشور دارد. همچنین کشور برزیل بزرگترین کشور آمریکای جنوبی است که به جنگل های سرسبز و انبوه با سواحل بی نظیر شناخته می شود.

این کشور میزبان جشن های رنگارنگ و گروه های موسیقی معروفی نیز می باشد. علاوه بر زبان، رقص ها و غذاهای این کشور نیز نمادی از فرهنگ غنی این سرزمین پر جنب و جوش است. برزیل در حال حاضر دارای جمعیت 217 میلیون نفر می باشد که متشکل از بومیان منطقه، پرتغالی ها، آلمانی ها، آفریقایی ها، ژاپنی ها و ایتالیایی ها است. پس در این مقاله قصد داریم تا شما را با زبان رسمی برزیل آشنا نماییم.

 

زبان رسمی برزیل:

طبق گزارشات سایت زبان شناسی Ethnologue، زبان های مختلفی در برزیل وجود دارد که بسیاری از آنها جزو زبان بومیان این کشور می باشد. با این حال زبان رسمی برزیل، زبان پرتغالی است که با دارا بودن 98 درصد گوینده، جزو رایج ترین زبان های این کشور محسوب می گردد. دلیل رسمی بودن این زبان، نفوذ آن بر جوانب سیاسی، تجاری، آموزشی و فرهنگی می باشد. همچنین با توجه به جمعیت بالای پرتغالی زبانان، برزیل تنها کشور آمریکای لاتین است که زبان رسمی آنها اسپانیایی نیست.

 

تاریخچه زبان مردم برزیل:

ورود زبان رایج برزیل یعنی زبان پرتغالی به این کشور، به قرن شانزدهم میلادی، زمانی که پرتغالی ها بر این کشور تصرف پیدا کردند، باز می گردد. در آن دوران این زبان، چندان به رسمیت شناخته نمی شد ولی با گذشت زمان و ورود سیاه پوستان به این کشور و آغاز دوران بردگی، زبان پرتغالی رواج پیدا کرد. به گونه ای که زبان اکثر مردمان برزیل، پرتغالی بود. همچنین با افزایش فشارها در قرن هجدهم از طرف دولت پرتغال به منظور مقابله با زبان اسپانیایی، آمار زبان پرتغالی به عنوان زبان رسمی برزیل و بسیاری از سرزمین های آمریکای لاتین افزایش پیدا کرد.

تور برزیل

 

معرفی انواع زبان مهاجران برزیل:

در کشور برزیل علاوه بر زبان پرتغالی که زبان رسمی آن می باشد، زبان های مختلف دیگری نیز وجود دارد که توسط مهاجران در این کشور رواج پیدا کرده است. به طور کلی زبان مهاجران برزیل عبارتند از:
• زبان آلمانی: این زبان از سال 1940 به عنوان دومین زبان پرکاربرد برزیل شناخته می شود.
• زبان ایتالیایی برزیلی با لهجه ونیزی.
• زبان لهستانی و اوکراینی.
• زبان ولاکس و رومانی.
• زبان عربی.
• زبان کره ای و ژاپنی.
• زبان کاتالان و هلندی.
• زبان اسپانیایی و انگلیسی.

 

 

تفاوت بین زبان پرتغالی برزیلی و پرتغالی اروپایی:

ممکن است برای شما هم سوال باشد که آیا زبان پرتغالی که به عنوان زبان رسمی برزیل شناخته می شود با زبان پرتغالی اروپا یکسان است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که زبان پرتغالی رایج در برزیل با زبان پرتغالی کشورهای اروپایی متفاوت می باشد. این تمایزات اغلب مربوط به نوع واژگان و تلفظ آنها می باشد اما این تفاوت ها بسیار واضح بوده و برای هر زبان، مشخص خواهند بود. در واقع رابطه میان این دو زبان همانند زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی و بریتانیایی است.

 

زبان آلمانی، دومین زبان رایج برزیل:

زبان آلمانی دومین زبان رایج برزیل است که با آمار 1.9 درصد توسط سه میلیون نفر از جمعیت این کشور صحبت می گردد. این زبان از سال 1940 میلادی و در واقع بعد از ورود مهاجران آلمانی وارد این سرزمین شده که صحبت کنندگان به این زبان اغلب در مناطق جنوبی برزیل زندگی می کنند.

مهمترین دلیل رایج بودن زبان آلمانی در برزیل پافشاری مهاجران این کشور برای به کار بردن زبان آلمانی در منازل شخصی و مکان های مختلف می باشد. این زبان در ایالت های برزیل از جمله اسپیریتو سانتو، ریو گرند دو سول و سانتا کاتارینا به عنوان زبان رایج شناخته می شود.

 

زبان ایتالیایی، سومین زبان برزیل:

زبان ایتالیایی بعد از زبان پرتغالی که زبان رسمی برزیل است و زبان آلمانی در رتبه سوم قرار دارد. جمعیت صحبت کنندگان به این زبان در برزیل، یک میلیون نفر می باشد که همانند مهاجران آلمانی از قرن بیستم وارد این کشور شده است.

ایتالیایی زبانان این سرزمین در جنوب برزیل و شهرهای ریو گرند دو سول و سانتا کاتارینا ساکن هستند و دارای گویش ونیزی می باشند. استفاده از این زبان علی رغم جمعیت بالای صحبت کنندگان آن نسبت به زبان آلمانی به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرد. چرا که مهاجران ایتالیایی به جای گسترش این زبان، اقدام به یادگیری زبان پرتغالی نموده اند.

 

 

زبان بومیان برزیل:

بومیان برزیل با زبان متفاوتی از زبان رسمی این سرزمین صحبت می کنند.
به طور کلی زبان بومیان برزیل عبارتند از:

  • Kaingang: این زبان توسط مردم کائینگانگ استفاده می شود و دارای 30000 صحبت کننده است.
  • Ticuna: زبان Ticuna دارای 50000 گوینده در برزیل، کلمبیا و پرو می باشد.
  • کایوا گوارانی: این زبان یکی از انواع زبان گوارانی است که مردم کایوا در ایالت ماتو گروسو دو سول با این زبان صحبت می کنند.
  • Tenetehára: زبان Tenetehára جزو کهن ترین زبان های برزیل محسوب می شود که آمیخته ای از دو زبان می باشد.
  • Guajajára Macushi: این زبان با جمعیت 30000 نفر صحبت کننده بزرگترین زبان کاریبایی است.
  • ترنا: زبان ترنا، یک زبان آراواکایی است که توسط مردمان ایالت ماتو گروسو دوسول با جمعیت 15000 نفر بکار برده می شود.
  • ژاوانته: زبانی رایج در ماتو گروسوی شرقی با 9600 نفر گوینده است.
  • توکانو: زبانی که 4500 نفر به آن صحبت می نمایند.
  • Mawé: زبان Mawé، زیر مجموعه زبان توکانو است که حدود 7000 نفر از آن استفاده می کنند.

 

سایر زبان های رایج برزیل:

از آنجایی که برزیل، سرزمینی با زبان های اقلیت و بومی می باشد، علاوه بر زبان رسمی و زبان بومیان برزیل، زبان های دیگری نیز توسط مهاجران مختلف در طول زمان در این کشور گسترش پیدا کرده است. زبان های اسپانیایی، انگلیسی و ژاپنی از دیگر زبان های رایج برزیل هستند. در واقع زبان اسپانیایی بر خلاف دیگر زبان های ژاپنی و انگلیسی به دلیل شباهت بیشتر به زبان رسمی برزیل، توسط مردمان این کشور به آسانی درک می شود.

به مطالعه ادامه دهید: پرطرفدارترین سوغات سریلانکا



1403/05/24 | کد مطلب: 2185
برچسب‌ها: اطلاعات عمومی
علی طاها


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل