لباس مناسب سفر

3 رای   شما هم امتیاز بدهید!

لباس مناسب برای سفر با توجه به تجربه‌های مناسب و متعدد به دست می‌آید، البته بهتر است این گونه توضیح دهیم که لباس مناسب برای مسافرت باید با توجه به نوع سفر، منطقه مورد نظر و چک کردن شرایط آب هوایی انتخاب شود.

برای داشتن یک تجربه عالی از سفر، بهتر است به انتخاب لباس مناسب توجه ویژه‌ای داشته باشید، زیرا این عاملی است که روی کیفیت مسافرت تاثیر مستقیم دارد و بهتر است با آگاهی کامل برای این کار اقدام کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که لباس‌های مناسب هر سفر کدام هستند 

افراد با تجربه قبل از شروع سفر، اقدامات لازم را برای سنجیدن شرایط در نظر می‌گیرند و با توجه به مواردی مانند آب و هوای مقصد، نوع سفر و مدت زمان سفر برای انتخاب لباس اقدام می‌کنند. از جمله اصلی‌ترین کارهایی که برای تجربه یک سفر موفق باید انجام دهید این است که به اندازه کافی با خود لباس به همراه داشته باشید، یعنی نه زیاد و نه کم!، زیرا داشتن لباس اضافی هم بارتان را سنگین می‌کند و هم ممکن است نتوانید از بیشتر لباس‌هایی که همراهتان است استفاده کنید. در ادامه لیستی از بهترین لباس‌های لازم و مناسب برای سفر به شما معرفی می‌شوند تا در صورتی که قصد سفر دارید، قبل از هر چیزی یکی از اساسی‌ترین اقدام‌های مورد نیاز سفر، یعنی انتخاب لباس مناسب و کاربردی را انجام دهید.

شلوار جین برای سفر

لباس مناسب برای سفر را باید از بین موارد مهم و مورد نیاز خود با توجه به نوع سفر انتخاب کنید. شلوار جین یکی از کاربردی ترین لباس‌هایی است که همیشه و همه جا و در هر شرایطی می‌توانید آن را بپوشید و راحت باشید. یکی از مزایای شلوار جین در سفرهای کوتاه مشخص می‌شود. این که به راحتی می‌توانید شلوار جین را به پا کنید تا جا برای دیگر لباس ها باز باشد. شلوار جین، برای سفر با هواپیما، سفر زمینی و قطار کاملا مناسب است و شما را آراسته و مرتب نیز نشان می‌دهد. البته بهتر است برای استفاده از شلوار جین در سفر، سایز مناسب و آزاد انتخاب کنید و همچنین با توجه به نوع سفر، بهتر است از پوشیدن شلوارهای زاپ دار، کشی و تنگ خودداری کنید. زیرا هم ممکن است با هوای منطقه همخوانی نداشته و هم این که مناسب مناطقی که قرار است بروید نباشند.

تیشرت و تونیک برای سفر

تیشرت یکی از پایه ثابت‌های لباس مسافرت است. پوشیدن تی‌ شرت‌ها راحت و در فصل گرما خنک هستند و در سرما به راحتی در زیر یک ژاکت و کاپشن جا خوش می‌کند. همچنین به خاطر داشتن رنگ‌های متنوع، یک گزینه عالی برای همیشه آراسته بودن در سفر است. برای سفر در فصل گرما یا رفتن به مناطق گرمسیری، بهتر است که تیشرت‌هایی با رنگ‌های خنثی به همراه داشته باشید و آن ها را با دامن یا شلوار جین خود به راحتی ست کنید. همچنین زمانی که این ترکیب را با یک جفت صندل زیبا بپوشید، استایل شما آماده است تا به مناطق ساحلی بروید.

در هوای گرم:

بســیار ضروری است که در فصول گرم بدن را در خنک‌ترین حالت ممکن نگهدارید تا از گرمازدگی جلوگیــری کنید. تابش مســتقیم آفتاب بر بدن به مدت طولانی باعث آفتاب‌سوختگی، آفتاب‌زدگی و کم آب شــدن بدن می‌شود و غده‌های عرقی پوست برانگیختــه و دیگر نمی‌توانند تعرق را به‌خوبی دفع و تبخیر کنند. برای چنین هوایــی پارچه‌هایی را انتخاب کنید که بدن شــما به‌خوبی در زیر آن‌ها بتواند تنفس کند. تنها در این صورت بدن خنک می‌ماند و بدن شما از نور مستقیم آفتاب محافظت می‌شود. آب بنوشید و همیشه کلاه لبه‌دار به سر داشته باشید.

برای سفر در طبیعت بهترین بالاپوش برای شما تی‌شرت است. به دو دلیل سعی کنید از ‌تی‌شرت‌های آستین‌بلند استفاده کنید.

  1. راحت‌تر تا شده و فضای کمتری در چمدان اشغال می‌کند.
  2. دست شمارا در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کند.

یادآوری: فراموش نکنید که در طبیعت، حتی در هوای گرم نیز یک‌دست لباس گرم همراه داشته باشید.

در هوای ســرد:

بایــد توجه خاصی بــه لایه‌های لباس‌های خود داشــته باشــید. از یک‌لایه زیرین بســیار سبک اســتفاده کنید که فقط رطوبت بدن شما را جذب کند. لایه‌های متعدد عایق و گرم را روی لایه زیرین بپوشید و در آخرین لایه، لباستان بادگیر و ضد آب باشــد. نکته مهــم در این لباس‌ها آن اســت که وقتی دما تغییر می‌کند، بتوانید تعداد لایه‌ها را تغییر دهید.

تذکر: پلیور و البسه‌ای ازاین‌دست، حتی در زمستان، پوشاک مناسبی برای سفر نیستند.

لباس طبیعت‌گردی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

به طور کلی لباسی که برای طبیعت‌گردی می‌پوشید باید وزن و حجم کمی داشته باشد، نگهداری آن ساده باشد، سریع خشک شود و دوام بالایی داشته باشد. در این بخش از مطلب نکاتی را با یکدیگر مرور می‌کنیم که در استایل طبیعت‌گردی باید آن‌ها را رعایت کنید.

  • برای سفرهای طبیعت‌گردی بهتر است لایه لایه لباس بپوشید لایه‌ی بیس باید از جنس الیاف طبیعی و قابل تنفس باشد تا عرق بدن از آن‌ها خارج شود. چه در فصل‌های گرم و چه در فصل‌های خنک لایه‌ی بیس شما باید این ویژگی را داشته باشد. پوشاکی با الیاف طبیعی، کتان و الیاف مصنوعی مانند الاستین و پلی‌استر بهترین انتخاب‌ها برای لایه‌ی بیس هستند.
  • لایه‌ی میانی که در فصل‌های سرد سال باید بپوشید مانع از خروج گرما از بدن شما می‌شود. سویشرت‌ها و هودی های پلار و نخ پنبه و یا دورس بهترین گزینه برای لایه میانی در فصل‌های سرد سال هستند.
  • لباس‌های لایه‌های بیرونی بهتر است که از جنس الیاف مصنوعی باشد. بهتر است که این لایه از جنس الیاف ضدآب باشد. حتی در فصل‌های گرم هم یک بادگیر یا بارانی ضد آب به عنوان لایه بیرونی در اختیار داشته باشید.
  • در فصل‌های گرم بهتر است لباس‌های گشادتر و خنک‌تر انتخاب کنید. رنگ لباس‌ها باید از رنگ‌های روشن باشد تا گرما را بیشتر جذب نکند. رنگ‌های تیره معمولا گرمای بیشتری جذب می‌کنند و باعث می‌شوند که زودتر و بیشتر، گرمتان شود.
  • لباس‌های تابستانی باید پوشیده باشند. یعنی برای طبیعت‌گردی نباید لباس‌های آستین‌کوتاه یا شلوارک بپوشید. چون در بهار و تابستان، تابش آفتاب شدیدتر است و خیلی زود دچار آفتاب‌سوختگی می‌شوید.
  • کفش طبیعت‌گردی باید ضدآب باشد. در طبیعت ممکن است لازم باشد که از محیط‌های مرطوب بگذرید و حتی از گل و لای عبور کنید. کفش شما باید بتواند پا را در برابر رطوبت حفظ کند. علاوه‌ بر این، ساق کفش شما بلند باشد و تا بالای مچ ادامه پیدا کند. بلند بودن ساق کفش مانع از ورود آب به داخل کفش می‌شود.
  • برای حفظ سلامت صورت و چشم‌ها حتما از کلاه‌های نقاب‌دار استفاده کنید. عینک ضدآفتاب برای حفاظت از چشم‌ها، اهمیت زیادی دارد.

لباس مورد نیاز برای دره نوردی و رفتینگ 

وسایلی که شما باید همراه داشته باشید متناسب با هر فصل متفاوت است که در ادامه به لباس مناسب برای فصول گرم اشاره می کنیم.

  • در برنامه های رفتینگ لباس شنا مخصوص اگر داشته باشید که چسبان و آستین بلند است خیلی بهتر است اما با لباس معمولی هم شما می توانید سوار قایق شوید و جلیقه نجات از باشگاه رفتینگ تحویل بگیرید همراه با کلاه ایمنی و بپوشید.
  • برای رفتینگ می‌توانید از صندل های رودخانه نوردی یا کتونی های پارچه ای استفاده کنید.
  • ترجیحا لباسی بپوشید که اب زیادی به خود جذب نکند و سنگین هم نشود و سریع خشک شود.
  • لباس آستین بلند بپوشید تا از آفتاب سوختگی در امان بمانید.
  • عینک آفتابی به همراه بند عینک. توجه داشته باشید که در صورت عدم استفاده از بند عینک، امکان گم شدن عینکتان در آب رودخانه بسیار زیاد است.
  • ترجیحا لباس پنبه ای نپوشید چون پس از خیس شدن سرما را بخود جذب میکند.
  • حوله، یک دست لباس خشک و نایلون برای حمل لباس های خیس همراه داشته باشید.
  • اگر کفش معمولی دارید حتما از خانه یک جفت کفش اضافه برای بعد از رفتینگ همراه داشته باشید چون خیس خیس می شوید.


1403/04/18 | کد مطلب: 2155
آرش حسین زاده


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل