بهترین زمان سفر به روسیه

شما هم امتیاز بدهید!

روسیه پهناورترین کشور جهان، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متعددی را در خود جای داده است و به همین جهت در تمام طول سال از گردشگران زیادی از اقصی نقاط دنیا پذیرایی می‌کند؛ با این حال سرمای سوزان روسیه بیشتر افراد را وادار می‌کند که تابستان را برای سفر به این کشور انتخاب کنند، اما واقعاً تابستان بهترین زمان سفر به روسیه است؟ اگر شما هم قصد بازدید از سرزمین تزارها را دارید با ما در این مطلب از وبلاگ آژانس مسافرتی آرند تور همراه باشید تا در کنار یکدیگر به این پرسش پاسخ دهیم.

تور روسیه

بهترین زمان بازدید از روسیه

یکی از موارد مهمی که همه‌ی گردشگران پیش از سفر خود به شهرها و کشورهای مختلف بررسی می‌کنند، وضعیت اقلیم و آب و هوای آن منطقه است؛ چرا که می‌تواند به صورت مستقیم بر روند سفر و بازدید از اماکن گردشگری و تفریحی اثر بگذارد. با توجه به این موضوع برای پیدا کردن بهترین زمان سفر به روسیه وضعیت این کشور و آب و هوای آن را در چهار فصل سال مورد بررسی قرار داده‌ایم تا بتوانید راحت‌تر در این زمینه تصمیم‌گیری کنید.

روسیه در فصل بهار

  • توصیه شهروندان روسیه: گشت و گذار در فضای آزاد در ماه‌های مارس و آوریل می‌تواند برای گردشگران دشوار باشد؛ چون نوسانات دمایی گودال‌هایی از برف‌های آب شده می‌سازد که در طول شب مجدداً یخ می‌زند. با این حال در ماه می آسمان صاف و خیابان‌ها خلوت می‌شوند و ایده‌آل‌ترین زمان برای بازدید از جاذبه‌هایی که در حالت عادی شلوغ هستند، فرا می‌رسد. هفته‌های آخر ماه می بهترین زمان سفر به روسیه در بهار محسوب می‌شوند.

با وجود نمایان شدن خورشید در آغاز ماه مارس همچنان نشانه‌های حیات و زندگی با برف زمستانی پوشیده شده‌اند، اما اتمام چهار ماه تاریکی و سرمای شدید برای مردم روسیه به منزله‌ی فرا رسیدن زمانی برای شادی و خوشحالی است؛ به همین جهت جشن بلینی یا پنکیک روسی (blini feast) به مدت یک هفته در ابتدای مارس در این کشور برگزار می‌شود.

بلینی در حقیقت به عنوان نمادی از خورشید توسط روس‌ها در خانه‌ها یا نمایشگاه‌های خیابانی پخته می‌شود. اما منظره‌ی به‌یادماندنی و تماشایی زمانی است که مردم ماکت بانوی زمستان (Lady Winter) را در آخرین روز این جشنواره به عنوان نمادی از پایان زمستان می‌سوزانند؛ در حالی که این فصل همچنان با سرمای سوزان و برف و یخبندان خود تا ماه می ادامه دارد.

با توجه به این موضوع آغاز ماه می را می‌توان شروع رسمی فصل بهار روسیه در نظر گرفت که به نام روز کارگر هم در این کشور شناخته می‌شود و شهروندان آن برای شرکت در رژه‌هایی به سبک دوران شوروی به خیابان‌ها می‌آیند. از نظر آب و هوا و جو حاکم بر شهرها می‌توان گفت که ماه می بهترین زمان سفر به روسیه محسوب می‌شود؛ اما از فاصله‌ی بین یکم تا نهم این ماه شهرها می‌توانند به اندازه‌ی فصل تابستان شلوغ شوند.

روسیه در فصل تابستان

  • توصیه‌ی شهروندان روسیه: به دلیل جذابیت روسیه در فصل تابستان جمعیت زیادی به آن سفر می‌کنند و منجر به افزایش نسبی قیمت‌ها می‌شوند که اصلاً جای تعجب ندارد. با آب شدن برف‌ها اعضای گروه‌ تئاترهای معروف روسی تورهای خارج از کشور خود را آغاز می‌کنند؛ بنابراین در این زمان فقط نمایش‌های محلی معمولی به روی صحنه می‌روند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

با وجود اینکه نام روسیه با سرما و برف گره خورده است در بعضی از قسمت‌های آن در بین ماه‌های ژوئن تا آگوست می‌توان مناظری شگفت‌انگیز را تماشا کرد. در زیر پرتوهای گرم و دل‌انگیز خورشید کاخ سلطنتی تزارها با فواره‌های باشکوه و باغ‌های خیره‌کننده‌ی خود می‌درخشند و انواع جشنواره‌های فرهنگی هم در شهرهای مختلف برگزار می‌شوند. در این زمان است که پدیده‌ی شب‌های سفید سن پترزبورگ خود را نشان می‌دهد و گردشگران زیادی را به روسیه می‌کشاند.

در روزهای آفتابی این فصل جا پای روس‌ها بگذارید و با قطار یا هواپیما خود را به منطقه‌ی کراسنودار از جنوبی‌ترین بخش‌های روسیه برسانید و با تمامی تصوراتی که در مورد یخ‌بندان بودن این کشور داشتید خداحافظی کنید. مردم این بخش به حدی خون‌گرم و مهربان هستند که ساکنان قسمت‌های شمالی روسیه این رفتار را کمی عجیب و غیرقابل تحمل تلقی می‌کنند. با این حال قسمت عمده‌ی جذابیت‌های کراسنودار در سوچی که لقب ریویرای روسیه را به خود اختصاص داده است، قرار دارند. آب‌های درخشان دریای سیاه با پس‌زمینه‌ی کوه‌های قفقاز حتی قلب سرد استالین را هم تحت تاثیر قرار دادند و او را وادار کردند که ویلایی بزرگ در سوچی بسازد.

اگر به دنبال مناطق خلوت‌تر هستید می‌توانید به منطقه‌ی ساحلی گلندژیک، کوه‌های سرسبز آلتای یا سیبری سر بزنید. با این حساب تابستان هم با هوای مطبوع خود می‌تواند بهترین زمان سفر به روسیه برای بخش بزرگی از گردشگران محسوب شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به روسیه

روسیه در فصل پاییز

  • توصیه شهروندان روسیه: در پاییز جشنواره‌های زیادی در روسیه برگزار نمی‌شوند، اما پایین بودن تعداد گردشگران این فصل را به بهترین زمان سفر به روسیه تبدیل می‌کند و مردم هم برای وقت‌گذرانی به کلوب‌های جاز و سالن‌های تئاتر با معماری خارق‌العاده می‌روند.

از نظر وب‌سایت advantour.com و مردم محلی بهترین زمان بازدید از روسیه برای تماشای مناظر شگفت‌انگیز طلایی که در تمامی شهرهای بزرگ و روستاهای آن قابل مشاهده هستند، فصل پاییز است. زیبایی‌ها و جذابیت‌های این فصل الهام‌بخش بسیاری از شاعران و نویسندگان روسی در آثارشان بوده است؛ علاوه بر این در این زمان خبری از ازدحام بیش از اندازه‌ی جمعیت نیست و می‌توان با خیال راحت از جاذبه‌های مختلف دیدن کرد.

در مقابل در سواحل روسیه وضعیت متفاوتی حاکم است و آخرین هفته‌های تابستان با گرم شدن هوا خود را نشان می‌دهند به صورتی که در ماه سپتامبر میانگین دما به ۲۲ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد و شرایط کاملاً ایده‌آلی را برای بازدید از منطقه‌ی پریمورسکی و پایتخت آن یعنی ولادیوستوک می‌سازد.

آب‌ و هوای بی‌نظیر و مطبوع سان‌فرانسیسکوی روسیه کوهنوردان، دوچرخه‌سواران و موج‌سواران را از اقصی نقاط دنیا به این منطقه می‌کشاند.

روسیه در فصل زمستان

  • توصیه‌ی گردشگران: فصل زمستان در بین گردشگران خارجی برای سفر به روسیه طرفداران زیادی ندارد اما هفته اول ژانویه به اندازه‌ی اوج تابستان شلوغ است؛ چرا که روس‌ها از سرتاسر کشور آماده‌ی گذراندن تعطیلات خود می‌شوند و این هفته بهترین زمان برای مشاهده و تجربه‌ی فرهنگ روسی و شرکت در مهمانی‌های مجللی است که برگزار می‌شوند.

سفر به روسیه در فصل زمستان هم جذابیت‌های خاص خود را دارد و برخلاف تصور رایج نیازی نیست که در تمامی بخش‌ها با دمای منفی ۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد دست و پنجه نرم کنید، مگر اینکه از سیبری یا قطب شمال بازدید کنید.

برف موهبتی جذاب برای روس‌ها است که فعالیت‌های تفریحی گوناگون مثل هاکی، اسکی روی یخ و ماهیگیری را ممکن می‌کند. با این حال تغییرات اقلیمی به این معنی است که در شهرهای سن پترزبورگ و مسکو حتماً نمی‌توانید سال نو میلادی برفی را تجربه کنید؛ بنابراین اگر می‌خواهید ناامید نشوید بهتر است به سمت قطب شمال بروید و در آنجا از تماشای شفق قطبی و تجربه‌ی فعالیت‌های مخصوص هوای سرد در کنار مردم محلی لذت ببرید.

سخن پایانی

روسیه کشوری زیبا با آب و هوای منحصربه‌فرد است که در تمامی فصول سال جذابیت‌های خاص خود را دارد. با وجود اینکه بسیاری از افراد روسیه را با آب و هوای سرد و سوزان زمستانش می‌شناسند، این کشور تابستان‌های مطبوعی را هم پشت سر می‌گذارد؛ بنابراین می‌توان گفت که انتخاب بهترین زمان سفر به روسیه با توجه به سلیقه و حال و هوای هر شخص متفاوت است.

سوالات متداول

۱. بهترین ماه برای سفر به روسیه چیست؟

تابستان از ماه ژوئن تا آگوست بهترین زمان برای سفر به روسیه محسوب می‌شود.

۲. سردترین ماه روسیه کدام است؟

سردترین ماه در پایتخت روسیه، مسکو، ژانویه است که در طی آن متوسط دما به ۷.۵- درجه‌ سانتی‌گراد می‌رسد.

۳. سفر به روسیه چقدر هزینه دارد؟

یک سفر هفت روزه به روسیه با در نظر گرفتن پرواز، اقامتگاه، وعده‌های غذایی و بازدید از جاذبه‌های دیدنی این کشور می‌تواند بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار برای هر نفر هزینه داشته باشد.

۴. گرم‌ترین ماه در مسکو کدام است؟

جولای گرم‌ترین ماه در مسکو با میانگین دمای ۲۰ درجه‌ی سانتی‌گراد است.

۵. چند روز را به بازدید از روسیه اختصاص دهیم؟

اگر می‌خواهید از مسکو یا سن پترزبورگ (یا هردو) بازدید کنید و سری هم به روستاهای این کشور بزنید به دو هفته زمان نیاز دارید.



1403/04/05 | کد مطلب: 2152
برچسب‌ها: بهترین زمان سفر


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل