جاهای دیدنی اوساکا در ژاپن

شما هم امتیاز بدهید!

اوساکا دومین شهر بزرگ ژاپن بعد از توکیو که در گذشته با نام نانیوا شناخته می‌شد زمانی پایتخت این کشور بود؛ به همین جهت آثار تاریخی متعدد با ارزش بالا در کنار طبیعت زیبا، غذاهای خوشمزه و معابد خاص آن خودنمایی و توجه میلیون‌ها گردشگر را از سرتاسر دنیا به خود جلب می‌کنند. اگر قصد بازدید از این شهر را دارید با ما تا انتهای این مطلب از وبلاگ آرند تور همراه باشید تا در کنار یکدیگر به جاهای دیدنی اوساکا سر بزنیم.

تور ژاپن

جاذبه‌های دیدنی اوساکا

اوساکا با وجود جمعیت حدود ۲۰ میلیون نفری خود همچنان در فضایی گرم و دوستانه از مسافران پذیرایی می‌کند و امکان بازدید از جاذبه‌های دیدنی مختلفی را که برترین آن‌ها به انتخاب وب‌سایت japan-guide.com در ادامه معرفی شده‌اند، در اختیار گردشگران قرار می‌دهد:

۱. پارک استودیو یونیورسال (Universal Studios Japan)

  • ساعت کاری: متغیر، معمولاً‌ از ۹ صبح تا ۸ شب
  • هزینه‌ی بازدید: بین ۸۴۰۰ تا ۹۴۰۰ ین (بازه‌ی سنی بین ۱۲ تا ۶۴ سال)؛ بین ۵۴۰۰ تا ۶۳۰۰ ین (برای بازه‌ی سنی ۴ تا ۱۱ سال)؛ بین ۷۶۰۰ تا ۸۵۰۰ ین (برای بازه‌ی سنی ۶۴ سال به بالا)

پارک استودیو یونیورسال ژاپن اولین پارک موضوعی این برند بود که در آسیا ساخته شد و بازدید از آن می‌تواند خاطرات خوش کودکی را برای همه‌ی ما زنده کند. در حال حاضر این پارک یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی اوساکا محسوب می‌شود که در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد و در طی سال‌های مختلف گسترش یافت.

پارک یونیورسال در مجموع از ده بخش مختلف هالیوود، نیویورک، سانفرانسیسکو، پارک ژوراسیک، دنیای آب، روستای امیتی، سرزمین عجایب، پارک مینیون، دنیای جادوگری هری‌پاتر و دنیای سوپر نینتندو پذیرایی می‌کنند. بازدیدکنندگان می‌توانند در کنار بازدید از این قسمت‌ها از وسایل تفریحی مختلف مثل چرخ و فلک مناسب برای کودکان، ترن هوایی هیجان‌انگیز و... هم استفاده یا با شخصیت‌های محبوب خود تصاویر به‌یادماندنی ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: خطرناک ترین شهر ژاپن کجاست؟!

۲. آکواریوم اوساکا (Osaka Aquarium Kaiyukan)

  • ساعت کاری: با توجه به روز متفاوت و معمولاً بین ۱۰ صبح تا ۸ شب است. (آخرین پذیرش تا ساعت ۷)
  • هزینه‌ی بازدید: ۲۷۰۰ ین (۳۲۰۰ تا ۳۵۰۰ ین در روزهای شلوغ کاری)

در بین جاهای دیدنی اوساکا،‌ آکواریوم این شهر در دهکده بندر تمپوزان یکی از زیباترین مکان‌ها برای تماشای دنیای زیر آب محسوب می‌شود و در آن می‌توان در مورد انواع موجودات ساکن در حاشیه‌ی اقیانوس آرام اطلاعات ارزشمندی را به دست آورد.

از بیشتر از ۱۲ تانک موجود در آکواریوم اوساکا، هر کدام به منطقه‌ی خاصی از حاشیه‌ی اقیانوس آرام اختصاص داده شده‌اند که از بین آن‌ها مخزن مرکزی با نه متر عمق از یک کوسه نهنگ زیبا پذیرایی می‌کند. بازدید شما از طبقه هشتم آکواریوم آغاز و در نهایت به آرامی به طبقه‌های پایینی منتهی می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به ژاپن

۳. مینامی (Minami)

مینامی در نزدیکی ایستگاه نامبا یکی از مراکز اصلی شهر و از جاهای دیدنی اوساکا است که شهرت بالایی به عنوان یک منطقه‌ی تفریحی دارد و گزینه‌های زیادی را برای خرید و امتحان کردن غذاهای بومی ژاپنی و بین‌المللی ارائه می‌دهد. تعدادی از مراکز پیش‌روی شما برای خرید شامل دو تونبوری، شین سای باشی، امریکا مورا، شهر دن دن، بازار کرومون و... هستند. علاوه بر این مراکز فرهنگی تاریخی نظیر تئاتر ملی بونراکو و موزه‌ی کامی گاتا یوکیو هم در مینامی واقع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: زیباترین مقاصد و عجایب طبیعت ژاپن

۴. فستیوال تنجین (Tenjin Festival)

تنجین یکی از برترین جشنواره‌های ژاپن و از جاذبه‌های تماشایی اوساکا است که از قرن دهم تا به امروز در تاریخ بیست و چهارم و بیست و پنجم جولای هر سال برگزار می‌شود. این جشن که به افتخار خدای یادگیری سوگاوارا نو میچیزانه (Sugawara Michizane) است از معبد او با رژه‌ای در شهر آغاز می‌شود. علاوه بر این مردم با پوشیدن لباس‌های سنتی و راهپیمایی‌های تماشایی در این جشن شرکت می‌کنند.

محبوبیت بالای این جشنواره به معنی این است که گردشگران و ژاپنی‌های زیادی در آن شرکت می‌کنند؛ بنابراین باید انتظار جمعیت بالایی را داشته باشید که بر سر پیدا کردن بهترین جا در کنار رودخانه برای تماشای آتش‌بازی و قایق‌سواری با هم رقابت می‌کنند؛ علاوه بر این صندلی‌هایی هم در کنار رودخانه وجود دارند که می‌توانید با پرداخت ۳۰۰۰ تا ۳۱۰۰۰ ین آن‌ها را از قبل رزرو و جشن را از نزدیک تماشا کنید.

۵. قلعه اوساکا (Osaka Castle)

  • ساعت کاری: ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر (آخرین ورود تا ساعت ۴:۳۰ مجاز است)
  • هزینه‌ی بازدید: ۶۰۰ ین
  • روزهای تعطیلی: ۲۸ دسامبر تا ۱ ژانویه

ساخت این قلعه که یکی از درخشان‌ترین جاهای دیدنی اوساکا است، در سال ۱۵۳۸ بر روی ویرانه‌های معبد ایشیاما هونگانجی به دستور تویوتومی هیده یوشی آغاز شد که قصد داشت این کاخ را به مرکز ژاپن جدید و متحد تحت حکومت خود تبدیل کند. عمر آرزوی تویوتومی کوتاه بود و چند سال بعد از مرگ او نیروهای توکوگاوا با حمله به قلعه و ویران کردن آن خاندان تویوتومی را نابود کردند.

در نهایت بعد از ماجراهای ناراحت‌کننده‌ی فراوان، قلعه در سال ۱۹۳۱ به شکل کنونی بازسازی شد و توانست از حملات هوایی در طی جنگ هم جان سالم به در ببرد. در حال حاضر فضای درونی قلعه کاملاً مدرن است و درون آن هم یک آسانسور برای دسترسی آسان به قسمت‌های مختلف قرار دارد. موزه‌ی قلعه اوساکا اطلاعات ارزشمندی را در مورد تاریخچه‌ی این کاخ و خاندان تویوتومی هیده یوشی به بازدیدکنندگان می‌آموزد.

در صورت تمایل به بازدید از باغ نیشینومارو که با ۶۰۰ درخت گیلاس، چایخانه، مهمانخانه و... بخش غربی قلعه را در برگرفته است باید حدود ۲۰۰ ین هزینه‌ی ورودی پرداخت کنید که با در نظر گرفتن فضای زیبای آن کاملاً ارزشش را دارد.

۶. موزه تاریخ اوساکا (Osaka Museum of History)

  • ساعت کاری: ۹:۳۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر (پذیرش نیم ساعت قبل از تعطیل شدن موزه به اتمام می‌رسد)
  • هزینه‌ی ورودی: ۶۰۰ ین
  • روزهای تعطیلی: سه شنبه‌ها؛ ۲۸ دسامبر تا ۴ ژانویه

افتتاح موزه تاریخ در سال ۲۰۰۳ در یک ساختمان بلند درست روبه‌روی قلعه اوساکا انجام شد و از طبقات بالای این ساختمان چشم‌اندازهای خارق‌العاده‌ای از قلعه قابل مشاهده هستند. در قسمت‌های مختلف این موزه چندین مدل بزرگ وجود دارند که تاریخ شهر را از دوران باستان یعنی زمانی که شهر به عنوان اولین پایتخت ژاپن شناخته می‌شد تا اوایل دوره‌ی شووا (زمان تاسیس مراکز خرید شلوغ در شهر) روایت می‌کنند. بازدید شما از طبقه‌ی آخر موزه آغاز و در نهایت به سمت پایین دنبال می‌شود.

۷. پارک مینو (Minoo Park)

در حومه‌ی اوساکا و در بخش‌های شمالی آن یک دره‌ی جنگلی به نام پارک مینو قرار دارد که در فصل پاییز بهترین مکان برای تماشای رنگ‌های نارنجی، قرمز و زرد و زیبایی‌های طبیعت محسوب می‌شود. اگر در بین جاهای دیدنی اوساکا به دنبال یک منطقه‌ی تفریحی طبیعی در نزدیکی شهر هستید، مینو بهترین گزینه‌ی پیش روی شما است. برای رسیدن به سرچشمه‌ی آبشار ۳۳ متری که در این پارک جریان دارد، باید از نزدیکی ایستگاه هانکیو حدود سه کیلومتر در امتداد رودخانه پیاده‌روی کنید.

در مسیر پیاده‌روی چند مغازه و ساختمان دیده می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها معبد ریوانجی است که بین ایستگاه قطار و آبشار واقع شده است. علاوه بر این، مغازه‌های موجود در مسیر در فصل پاییز یک میان‌وعده‌ی خوشمزه‌ی ژاپنی به نام مومیجی تمپورا می‌فروشند که حتماً باید آن را امتحان کنید.

۸. کیتا (Kita)

کیتا که به نام اومدا هم شناخته می‌شود مرکز شمالی شهر اوساکا است که ایستگاه‌های بزرگ اوساکا و اومدا در نزدیکی آن قرار دارند. کیتا شلوغ‌ترین مرکز حمل‌ونقل و در عین حال یک منطقه‌ی تجاری پرجنب و جوش برای خرید، خوردن غذا، پیدا کردن اقامتگاه و سرگرمی‌های مختلف هم محسوب می‌شود.

۹. ساختمان آبنو هاروکاس (Abeno Harukas)

  • ساعت کاری: ۹ صبح تا ۱۰ شب
  • هزینه‌ی ورودی: ۲۰۰۰ ین

آبنو هاروکاس با ارتفاع ۳۰۰ متری از زمان تکمیل خود در سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۳ بلندترین آسمان‌‌خراش کشور ژاپن محسوب می‌شد و در آن یک فروشگاه بزرگ، موزه‌ی هنر، هتل و سکوی مشاهده هم وجود دارد. برای رسیدن به سکوی مشاهده‌ی این ساختمان که در مجموع طبقات ۵۸ تا ۶۰ را اشغال می‌کند می‌توانید از طبقه‌ی شانزدهم سوار آسانسور شوید. طبقه‌ی ۶۰ با پنل‌های شیشه‌ای بزرگ خود منظره‌ای ۳۶۰ درجه از شهر اوساکا را به شما نشان می‌دهد؛ در حالی که در طبقه‌ی ۵۸ می‌توان از محوطه‌ی داخلی با طراحی زیبا، کافه و فروشگاه خرید سوغاتی دیدن و سرویس‌های بهداشتی در نظر گرفته شده هم استفاده کرد.

۱۰. موزه ملی هنر اوساکا (National Museum of Art, Osaka)

  • ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر (در روزهای جمعه و شنبه تا ۸ شب)
  • هزینه‌ی ورودی: ۴۳۰ ین
  • روزهای تعطیل:‌ دوشنبه‌ها، تعطیلات سال نو و بین برگزاری نمایشگاه‌های مختلف

موزه ملی هنر یکی دیگر از جاهای دیدنی اوساکا مخصوص طرفداران هنر معاصر است که در جزیره‌‌ی ناکانوشیما دو طبقه زیر زمین قرار دارد و آثار جالب توجه مربوط به هنر معاصر ژاپنی و سایر کشورها را نمایش می‌دهد.

سخن پایانی

در این مطلب با جاهای دیدنی اوساکا که حتماً باید در زمان سفر خود به این شهر از آن‌ها بازدید کنید، آشنا شدیم. شرکت در تور ژاپن آرند تور می‌تواند شما را از دغدغه‌های برنامه‌ریزی سفر به سرزمین آفتاب نجات دهد و خاطراتی به‌یادماندنی را برایتان رقم بزند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کافی است از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۸۴۰۷ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

۱. اوساکا کجاست؟

اوساکا یکی از قطب‌های اقتصادی کشور ژاپن و دومین شهر بزرگ آن بعد از توکیو است.

۲. علت شهرت اوساکا در بین گردشگران چیست؟

اوساکا شهر زیبایی است که به خاطر غذاهای خوشمزه، زندگی شبانه، تفریحات متعدد و آثار تاریخی و فرهنگی خود در بین گردشگران شهرت بالایی دارد.

۳. از کدام یک از جاهای دیدنی اوساکا بازدید کنیم؟

مهم‌ترین جاهای دیدنی اوساکا در متن معرفی شده‌اند.

۴. بهترین زمان برای سفر به اوساکا کدام فصل است؟

فصل‌های پاییز و بهار بهترین زمان برای سفر به اوساکا محسوب می‌شوند.

۵. مشهورترین غذای اوساکا چه نام دارد؟

تاکویاکی، اوکونومیاکی، رامن و کوشی کاتسو از مشهورترین غذاهای اوساکا هستند.



1403/04/30 | کد مطلب: 2147
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل