مشهورترین جاهای دیدنی ریودوژانیرو

شما هم امتیاز بدهید!

ریودوژانیرو شهری فوق‌العاده با سواحل شنی طلایی و مردمی مهربان و شاد که بسیاری از گردشگران در سرتاسر کره‌ی زمین از آن به عنوان زیباترین شهر دنیا یاد می‌کنند و ثبت شدن نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو اهمیت بالای این شهر را به همه‌ی ما نشان می‌دهد. اگر قصد بازدید از «شهر مناظر دل‌فریب بین کوه و دریا» را دارید، با ما تا انتهای این مطلب از وبلاگ آرند تور همراه باشید تا با یکدیگر سری به مشهورترین جاهای دیدنی ریودوژانیرو بزنیم.

تور برزیل

معرفی جاذبه‌های گردشگری ریودوژانیرو

ریودوژانیرو دومین شهر بزرگ برزیل است که کاشفان پرتغالی بعد از پیدا کردنش و اشتباه گرفتن خلیج با دهانه‌ی رود نام ریودوژانیرو به معنی رودخانه ژانویه را بر روی آن قرار دادند. در هر صورت ریو با آب و هوای معتدل خود در طول سال از گردشگران زیادی پذیرایی می‌کند که به امید دیدن جاذبه‌های متعدد که تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها در ادامه به انتخاب وب‌سایت planetware.com معرفی شده‌اند،‌ راهی آمریکای جنوبی می‌شوند:

جاهای دیدنی ریودوژانیرو

کوپاکابانا (Copacabana)

کارناوال (Carnival)

مجسمه‌ی مسیح نجات‌دهنده (Christ the Redeemer)

باغ گیاه‌شناسی (Botanical Garden)

پله‌های سلارون (Selaraón Steps)

کوه کله قند (Sugarloaf Mountain)

پارک ملی تیجوکا (Tijuca National Park)

تئاتر شهر (Municipal Theater)

قلعه‌ی Ilha Fiscal

کلیسای جامع سائو سباستیا (Catedral de São Sebastião)

۱. کوپاکابانا (Copacabana)

  • آدرس: Praça Coronel Eugênio Franco, Rio de Janeiro

ساحل ۴ کیلومتری کوپاکابانا یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی ریودوژانیرو است که در تعطیلات آخر هفته فصل تابستان و در طی کریسمس مملو از جمعیت مردمان محلی و گردشگرانی می‌شود که برای موج‌سواری، گرفتن آفتاب یا تفریح به این منطقه می‌آیند. این ساحل بسیار گسترده فضای کافی برای پیاده‌روی تا دریا را در اختیار شما قرار می‌دهد و بعد از این پیاده‌روی با آب خنک و امواج شگفت‌انگیز از شما پذیرایی می‌کند.

انواع امکانات تفریحی و خدماتی برای راحتی هر چه بیشتر گردشگران در این منطقه اندیشیده شده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توانیم به اجاره‌ی صندلی و چتر، سرو نوشیدنی‌ها و وعده‌های غذایی سرد، صنایع دستی و سوغات و رستوران‌های ساحلی با موسیقی زنده اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع سفر به برزیل

۲. کارناوال (Carnival)

  • آدرس: Rua Marquês de Sapucaí, Rio de Janeiro

کارناوال بزرگ‌ترین رویداد در تقویم برزیل و از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ریودوژانیرو است که در فوریه (یا اواخر ژانویه) هر سال با عظمتی بی‌نظیر برگزار می‌شود. بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا سفر خود را به برزیل با هدف بازدید از کارناوال برنامه‌ریزی می‌کنند. جشن‌های این فستیوال کمی بعد از سال نو شروع می‌شوند، اما شکوه آن‌ها چهار روز قبل از رسیدن چهارشنبه‌ی خاکستر به اوج خود می‌رسد و این زمانی است که رژه‌های خیابانی با لباس‌های خاص و جذاب خود آغاز می‌شوند.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کارناوال رژه‌ی مربوط به مدارس سامبا است که در مکان مخصوصی با ظرفیت ۹۰ هزار نفر برگزار می‌شود. طول مسیر رژه‌ی این مدارس ۷۰۰ و عرض آن هم ۱۳ متر است و نظیر آن در هیچ نقطه‌ای از کره‌ی زمین دیده نمی‌شود.

۳. مجسمه‌ی مسیح نجات‌دهنده (Christ the Redeemer)

مسجمه‌ی مسیح نجات‌دهنده بر فراز شهر با دستانی باز برای خوش‌آمدگویی به بازدیدکنندگان یکی مشهورترین جاهای دیدنی ریودوژانیرو و نماد این شهر در بالای کوهی به نام کورکووادو به ارتفاع ۷۰۹ متر است که بیشتر از ۱۰۰ سال پیش ساخته شد.

بازدید از مجسمه و تماشای مناظر اطراف از طریق سکوی‌ آن فقط قسمتی کوچکی از جذابیت‌های این مکان است. در صورت تمایل می‌توانید سوار تله‌کابین شوید و یک مسیر بیست دقیقه‌ای مملو از چشم‌اندازه‌های درخشان را تماشا کنید.

نکته: شهرت بالای این مکان به معنی شلوغ بودن آن در بیشتر فصول سال است؛ بنابراین برای جلوگیری از معطلی در صف‌های طولانی، بلیط‌ها را از قبل رزرو کنید و حتماً بازدید خود را در اوایل روز انجام دهید؛ چرا که امکان مه‌آلود شدن هوا در ادامه‌ی روز بسیار زیاد است.

۴. باغ گیاه‌شناسی (Botanical Garden)

  • آدرس: Jardim Botânico, Rio de Janeiro

اگر حال و حوصله‌ی فضاهای شهری را ندارید، می‌توانید سری به باغ گیاه‌شناسی ریو بزنید. مسیرهای عریض تعبیه شده در این باغ با سایه‌ی درختان بزرگ و سرسبز موجود محافظت می‌شوند. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های باغ پیاده‌رو عریض آن با درختان نخل مرتفع در دو طرف و فواره‌ای است که در وسط قرار دارد. در نزدیکی این فواره می‌توانید درخت غول پیکر کاپوک را مشاهده کنید.

باغ گیاه‌شناسی ریودوژانیرو که به عنوان یکی از سایت‌های زیست‌کره جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است، از بیشتر از ۸۰۰۰ گونه‌ی گیاهی در بخش‌های مختلف خود میزبانی می‌کند که تماشای آن‌ها علاوه بر کسب آرامش، اطلاعات آموزنده‌ای را هم در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

۵. پله‌های سلارون (Selaraón Steps)

یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی ریودوژانیرو پله‌های رنگارنگ سلارون هستند که با شیب تندی به سمت بالا می‌روند و هرکدام از آن‌ها با مجموعه‌ای از کاشی‌های خاص و رنگی تزئین شده‌اند. کار بر روی این پله‌ها در سال ۱۹۸۳ توسط فردی به نام خورخه سلارون آغاز شد که کاشی‌های دور ریخته شده را جمع‌آوری کرد و آن‌ها را بر روی پله‌های فرسوده‌ی بیرون خانه‌اش چسباند. این هنرمند تا زمان مرگ مشکوک خود در سال ۲۰۱۳ همچنان به این کار ادامه و کاشی‌های روی پله‌ را هم به رنگ پرچم برزیل تغییر داد.

پله‌های سلارون برای ثبت تصاویر خاص، فوق‌العاده هستند و در طول روز جمعیت زیادی از آن‌ها دیدن می‌کنند. نظر یکی از گردشگران در مورد این مکان به شرح زیر است:

«پله‌های سلارون مکان هیجان‌انگیزی برای بازدید هستند و غذا و نوشیدنی‌های سرو شده در خیابان هم فوق‌العاده بودند.»

۶. کوه کله قند (Sugarloaf Mountain)

کوه سر به فلک کشیده کله قند مناظر بی‌نظیری را از شهر و مجسمه‌ی مسیح نجات‌دهنده به شما نشان می‌دهد و در بالای آن سکوهای مخصوص تماشا وجود دارند که با مسدود کردن نور آفتاب فضایی بی‌نطیر را برای دیدن چشم‌اندازهای اطراف فراهم می‌کنند. برای رفتن به بالای این کوه می‌توانید سوار تله کابین شوید که با دو توقف در نهایت شما را به مقصد دلخواهتان می‌رساند. کوه کله قند هم مانند مجسمه‌ی مسیح در بیشتر موارد شلوغ است؛ بنابراین حتماً از قبل بلیط خود را رزرو کنید.

۷. پارک ملی تیجوکا (Tijuca National Park)

پارک ملی تیجوکا از جاهای دیدنی ریودوژانیرو است که مجسمه‌ی مسیح را احاطه می‌کند و جنگلی به وسط ۳۳۰۰ هکتار را در خود جای می‌دهد. درختان جنگل تیجوکا که یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های شهری است در اواخر دهه‌ی ۱۸۵۰ برای محافظت از چشمه‌هایی که آب شهر را تأمین می‌کردند، کاشته شدند و در حال حاضر زیستگاه میمون‌های کاپوچین، راکون برزیلی، توکان‌های رنگارنگ، شاهین، پروانه و گونه‌های مختلف دیگری هستند که اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید در مسیر پیاده‌روی خود آن‌ها را ببینید.

۸. تئاتر شهر (Municipal Theater)

  • آدرس: Praça Floriano, Rio de Janeiro

تئاتر بزرگ شهر در اوایل قرن بیستم با الهام از اپرای پاریس ساخته‌ی چارلز گارنیه تأسیس شد و فضای داخلی آن در مقایسه با نمای بیرونی زیباتر و پرشکوه‌تر است. در زمان بازدید از این مکان حتماً از مسجمه‌های رودولفو آمئودو و الیسئو ویسکونتی و پرده‌های تئاتر و سقف دیدن کنید. با وجود اینکه تورهای مختلفی در این ساختمان برگزار می‌شوند، بهتر است در یک کنسرت کلاسیک یا نمایش باله شرکت کنید و همزمان از تماشای عظمت این سازه هم لذت ببرید.

۹. قلعه‌ی Ilha Fiscal

ساخت قلعه‌ی نئوگوتیک Ilha Fiscal در سال ۱۸۸۹ در بندر ریودوژانیرو انجام گرفت و تا سال‌ها به عنوان ساختمان بازرسی گمرک استفاده می‌شد؛ در حالی که امروزه برای بازدید عموم مردم بازگشایی شده است. درون سازه می‌توانید کف‌های چوبی را به همراه طرح‌های موزاییکی در کنار پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ مشاهده کنید و در عین حال اطلاعات جالبی در مورد نیروی دریایی کشور برزیل به دست آورید.

قلعه Ilha Fiscal از جاهای دیدنی ریودوژانیرو است که می‌توانید بلیط بازدید از آن را به صورت حضوری خریداری کنید،‌ اما بهتر است برای ممانعت از معطل شدن این کار را به صورت آنلاین انجام دهید.

بیشتر بخوانید: درباره مردم برزیل و فرهنگ این کشور چه میدانید؟

۱۰. کلیسای جامع سائو سباستیا (Catedral de São Sebastião)

  • آدرس: Chile 245, Rio de Janeiro

معمار این کلیسا ادگار فونسکا برای طراحی بنا از اهرام تمدن مایا الهام گرفت و ساختار سر به فلک کشیده‌ی آن‌ها را با معماری‌های مدرن امروزی ترکیب کرد. کلیسای جامع سائو سباستیا بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۹ ساخته شد و در فضای ۹۶ متری داخلی آن مجموعاً ۵ هزار صندلی قرار دارد. برای روشن نگه داشتن فضا با نور طبیعی چهار پنجره‌ی شیشه‌ای رنگی از کف سازه تا ارتفاع ۶۴ متری تعبیه شده‌اند.

سخن پایانی

در این مطلب با مهم‌ترین جاهای دیدنی ریودوژانیرو که می‌توانید در سفر خود به برزیل از آن‌ها بازدید کنید، آشنا شدیم. ریو شهری شگفت‌انگیز است که سفر به آن برای گردشگران با سلیقه‌های مختلف جذابیت‌های خاص خود را دارد. شما با شرکت در تور برزیل آژانس مسافرتی آرند تور که به بهترین شکل ممکن برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود، می‌توانید خاطراتی به‌یادماندنی در کنار دوستانتان بسازید.

سوالات متداول

۱. مشهورترین جاذبه‌ی دیدنی ریودوژانیرو چه نام دارد؟

مجسمه‌ی مسیح نجات‌دهنده مشهورترین جاذبه‌ی شهر ریو محسوب می‌شود.

۲. آیا ریو در برزیل ارزش بازدید دارد؟

البته؛ زیبایی طبیعی ریو به تنهایی دلیل کافی برای بازدید از این شهر به شمار می‌رود.

۳. کدام فصل بهترین زمان برای بازدید از ریودوژانیرو است؟

فصل بهار بین ماه‌های سپتامبر تا نوامبر بهترین زمان برای بازدید از شهر ریو در برزیل است.

۴. هزینه‌ی سفر به ریو برزیل چقدر است؟

هزینه‌ی بازدید از ریو به طور متوسط برای هر نفر در روز حدود ۱۰۰ دلار است.

۵. برای بازدید از ریو چقدر زمان نیاز داریم؟

سه روز برای بازدید از مشهورترین جاهای دیدنی ریودوژانیرو کافی است.



1403/04/28 | کد مطلب: 2145
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل