کامبوج کجاست؟ (همه چیز درباره کامبوج ویتنام)

5 رای   شما هم امتیاز بدهید!

کامبوج کشور کوچکی در بزرگترین قاره دنیا است که با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی مختلف خود توانست لقب بهشت آسیا را به خود اختصاص دهد. اگر چه شهرت کامبوج به اندازه‌ی کشورهای همسایه‌اش یعنی تایلند و ویتنام نیست؛ اما همانقدر شگفتی و جاذبه برای ارائه به شما دارد تا دقایقی بی‌نظیر را در زمان سفر خود سپری کنید. اگر قصد دارید روزی از بهشت آسیا دیدن کنید با ما تا انتهای این مطلب از وبلاگ آرند تور همراه باشید تا ببینیم دقیقاً کامبوج کجاست و در زمان سفر خود باید به کدام یک از جاذبه‌های این کشور سر بزنیم.

تور ویتنام

کامبوج کجاست؟

کامبوج کشوری آسیایی و قسمتی از شبه جزیره‌ی هندوچین است که از سمت شمال و غرب با تایلند و از سمت شرق با ویتنام مرز مشترک دارد. اطلاعات کلی که در زمان سفر به این کشور نیاز دارید در جدول زیر درج شده است:

اطلاعات کلی در مورد کامبوج

نام به انگلیسی

Cambodia

پایتخت

پنوم پن

زبان رسمی

خمر

زبان‌های رایج

فرانسوی و انگلیسی

واحد پول

ریل کامبوج

نوع حکومت

پادشاهی مشروطه

دین رسمی

بودیسم تراوا

پیش شماره کشور

۸۵۵+

شماره‌های اضطراری

آتش‌نشانی: ۱۱۸

پلیس‌: ۱۱۷

آمبولانس: ۱۱۹

نوع برق شهری

۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز

فرودگاه‌ها

فرودگاه بین‌المللی پنوم پن

فرودگاه بین‎المللی سیم ریپ

فرودگاه بین‌المللی سیهانوکویل

میزان اختلاف ساعت با ایران

۳ ساعت و نیم جلوتر است

 

وضعیت آب و هوا در کامبوج

حال که متوجه شدیم کامبوج کجاست، بد نیست نگاهی هم به وضعیت آب و هوای آن بیندازیم. آب و هوا در تمامی نقاط کامبوج در طول سال یکسان است و این کشور صرفاً دو فصل خشک و بارانی را تجربه می‌کند؛ بنابراین می‌توان در تمامی فصل‌ها به آن سفر کرد. با شروع ماه مهر (اکتبر)‌ فصل خشک کامبوج آغاز می‌شود که تا فروردین (آوریل) ادامه دارد. این هوای گرم گردشگران زیادی را به بهشت آسیا می‌کشاند.

در مقابل کامبوج در فاصله‌ی بین ماه‌های اردیبهشت (می) تا مهر (اکتبر) فصل مرطوب خود را تجربه می‌کند و میانگین دمای هوای آن در این زمان به ۲۵ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. اگرچه سفر به این کشور در فصل مرطوب هم جذابیت‌های خاص خود را دارد،‌ اما به دلیل بسته‌شدن راه‌های ارتباطی با بخش‌های شمالی و شمال شرق این کشور امکان بازدید از مناطق گردشگری این نواحی وجود ندارد یا اینکه به سختی انجام می‌شود.

بهترین زمان سفر به کامبوج

بین ماه‌های آبان (نوامبر)‌ تا فروردین (آوریل) دمای هوا در کامبوج معتدل و ملایم است؛ به همین جهت بیشتر گردشگران ترجیح می‌دهند سفر خود را در این بازه‌ی زمانی انجام دهند. با این حال توجه بالای گردشگران منجر به شلوغی بیش از اندازه جاذبه‌های دیدنی می‌شود؛ بنابراین اگر از جمعیت‌های زیاد گریزان و به دنبال خلوتی هستید می‌توانید سفر خود را به اردیبهشت (می) تا اوایل ماه مهر (اکتبر)‌ موکول کنید. با وجود اینکه در این زمان احتمال بارش پراکنده‌ی باران در بیشتر نقاط کامبوج وجود دارد، هنوز هم می‌توان با برنامه‌ریزی درست به تفریح و گردش پرداخت.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به ویتنام

راه‌های دریافت ویزای کامبوج

یکی از پرسش‌هایی که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کند این است که سفارت کامبوج کجاست؟ باید بدانید که کامبوج در ایران سفارت ندارد و دریافت ویزای توریستی آن فقط به روش الکترونیک انجام می‌شود که ۳ ماه اعتبار دارد. برای دریافت این ویزا علاوه بر پرداخت مبلغ ۶۰ دلار باید مدارک زیر را هم فراهم کنید:

  • بلیط رفت و برگشت
  • اطلاعات شخصی شامل آدرس و تلفن پاسخگو در ساعت‌های کاری
  • تکمیل دقیق فرم مشخصات با توجه به اطلاعات فردی
  • گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ سفر
  • واچر هتل به تعداد شب‌های اقامت شما در این کشور
  • عکس پرسنلی جدید و بدون روتوش

نکته: بعد از دریافت این ویزا شما می‌توانید حداکثر ۳۰ روز در یک بازه‌ی زمانی سه ماهه در کامبوج اقامت کنید و در صورت اتمام اعتبار باید مجدداً به سراغ مراحل دریافت ویزا بروید.

جاذبه‌های دیدنی کامبوج

تاریخ غنی کامبوج و عبادتگاه‌های باستانی و عظیم آن یکی از دلایل اصلی سفر بخش بزرگی از گردشگران به این کشور است؛ با این حال جاذبه‌های دیدنی کامبوج صرفاً به بناهای تاریخی آن محدود نمی‌شود و می‌توان از انواع سواحل آفتابی و جنگل‌های پرجنب و جوش آن هم دیدن کرد. برای اینکه از زمان سفر خود در کامبوج نهایت استفاده را ببرید، تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های این سرزمین را در ادامه معرفی کرده‌ایم:

۱. سواحل سیهانوکویل (Sihanoukville)

در منطقه‌ی کامپونگ سام، می‌توانید از سیهانوکویل و سواحل آفتابی و ماسه‌ای آن که مکانی فوق‌العاده برای تفریح و گشت و گذار هستند، دیدن کنید. این سواحل بهترین هتل‌ها را هم در خود جای داده‌اند تا گردشگران بتوانند با همجواری در کنار امواج دلپذیر دریا، تعطیلات رویایی خود را سپری کنند.

۲. انگکور وات (Angkor Wat)

انگکور وات بزرگ‌ترین بنای مذهبی جهان متعلق به قرن دوازدهم در نزدیکی شهر سیم ریپ است که با شکوه و جلال بی‌نظیر خود نقش موثری را در جلب گردشگران به کامبوج ایفا می‌کند. تماشای این بنای عظیم با برج‌های سر به ‎فلک کشیده‌ی آن حداقل به نصف روز زمان نیاز دارد و تجربه‌ای به‌یادماندنی برای تمامی علاقه‌مندان به تاریخ و باستان‌شناسی به شمار می‌رود.

۳.  معبد پره ویهر(Preah Vihear)

در مرز بین تایلند و کامبوج بر روی رشته کوه‌های دانکرک معبد و نیایشگاهی باستانی متعلق به قرن یازدهم قرار دارد که نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. براساس داستان‌های روایت شده توسط مردم محلی ساخت این معبد نزدیک به ۳۰۰ سال طول کشید و بعد از اتمام کار در نهایت به یکی از خدایان آیین هندو تقدیم شد. با وجود اینکه برای رسیدن به معبد باید یک پیاده‌روی طولانی را بر روی زمین‌های شیب‌دار انجام دهید، تماشای سازه‌ی شگفت‌انگیز معبد و مناظر بی‌نظیر اطراف آن بر فراز کوه کاملاً ارزشش را دارند.

۴. دریاچه تونله ساپ (Tonlé Sap)

یکی از هیجان‌انگیزترین تفریح‌هایی که می‌توانید در کامبوج امتحان کنید، قایق‌سواری در دریاچه تونله ساپ و بازدید از دهکده‌های شناور آن است. در این دریاچه حدود ۱۷۰ عدد دهکده‌ بر روی آب دیده می‌شوند و تماشای آن‌ها از نزدیک می‌تواند اطلاعات جالبی را در مورد فرهنگ مردم کامبوج و زندگی آن‌ها در اختیار شما قرار دهد.

۵. کامپوت (Kampot)

شهر کامپوت که لقب نگین پنهان کامبوج را به خود اختصاص داده است، در کنار رودخانه قرار دارد و می‌توان همچنان آثار باقی‌مانده از دوران قدیم را در آن مشاهده کرد. مزارع کشت فلفل،‌ پارک ملی بوکور، آبشار پوپویل، مناظر طبیعی و روستای شناور کپ بخشی از جاذبه‌های کامپوت هستند و زیبایی و آرامش حاکم بر آن‌ها دل هر بیننده‌ای را می‌لرزاند.

۶. کرانگ کراچه (Krong Kracheh)

کرانگ کراچه یکی از شهرهای گردشگری کامبوج در استان کراتی است که عمده‌ی گردشگران برای تماشای دلفین‌های رودخانه‌ی مکونگ از آن بازدید می‌کنند. شما می‌توانید در رودخانه مکونگ قایق کرایه کنید و از نزدیک به تماشای این دلفین‌های جالب بنشینید.

بهترین رستوران‌های کامبوج

هیچ چیز با لذت چشیدن غذاهای خوشمزه‌ی محلی و بین‌المللی بعد از گشت و گذار در جاهای دیدنی کامبوج قابل مقایسه نیست؛ به همین دلیل در این قسمت به سراغ معرفی تعدادی از بهترین رستوران‌های این کشور رفته‌ایم:

  • رستوران Friends: بهترین گزینه برای امتحان کردن غذاهای سنتی آسیایی
  • کافه Vibe: مکانی ایده‌آل برای گیاهخواران
  • رستوران Namaste India: انتخابی فوق‌العاده برای تجربه‌ی غذاهای هندی
  • رستوران Dakshin: بهترین رستوران سیم ریپ برای امتحان کردن غذاهای هندی
  • رستوران Bristol LangKa: از رستوران‌های خاص پنوم پن با معماری فرانسوی

هزینه‌های سفر به کامبوج

هزینه‌های شما در زمان سفر به کامبوج سه بخش کلی اقامت، غذا و حمل و نقل را در برمی‌گیرد. از آنجایی که سالانه گردشگران زیادی به این کشور سفر می‌کنند در شهرهای مختلف می‌توان اقامتگاه‌های متعددی را با شرایط و قیمت مناسب هم پیدا کرد. در هر صورت رقمی که باید برای اقامت خود صرف کنید بین ۴ تا ۱۸ دلار به ازای هر شب متغیر است.

در کامبوج برای تهیه‌ی غذا نیازی به پرداخت هزینه‌های هنگفت نیست و با ۹۰ سنت تا ۲ دلار هم می‌توان یک وعده‌ی خوشمزه از فروشندگان خیابانی خریداری کرد که در مورد رستوران و فست‌فود این عدد به ترتیب به ۲.۵ تا ۴.۵ و ۷ تا ۹ دلار افزایش می‌یابد. علاوه بر این حمل و نقل عمومی هم در این کشور ارزان است و گردشگران می‌توانند با پرداخت کمتر از ۹ دلار به هر نقطه‌ای که خواستند بروند.

راه‌های سفر به کامبوج

با توجه به مسافت زیاد بین ایران و کامبوج پرواز مستقیمی از ایران برای سفر به این کشور وجود ندارد و باید با استفاده از ایرلاین‌هایی که دو توقف در مسیر دارند خود را به کامبوج برسانید که سه عدد از محبوب‌ترین و پررفت‌وآمدترین آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • ایرلاین قطر: در صورت تهیه‌ی بلیط ایرلاین قطر، بعد از توقفی کوتاه در فرودگاه حمد این کشور به سمت ویتنام یا تایلند حرکت می‌کنید و در نهایت از آنجا با یک پرواز دیگر به طرف کامبوج می‌روید.
  • ترکیش ایرلاین: توقف این ایرلاین در استانبول انجام می‌شود و بعد از آن به سمت ویتنام حرکت خواهید کرد و می‌توانید با یک پرواز خود را به پنوم پن برسانید.
  • ایرلاین امارات: این ایرلاین بعد از توقف در دبی به سمت تایلند حرکت و در نهایت با یک پرواز ۷۵ دقیقه‌ای شما را به کامبوج می‌رساند.

سخن پایانی

حال که متوجه شدید کامبوج کجاست و چه جاذبه‌هایی دارد می‌توانید سفر بی‌عیب و نقصی را به مقصد این کشور برای خود برنامه‌ریزی کنید. جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کامبوج با شگفتی‌های خاص خود مدت‌ها در ذهن شما باقی می‌مانند و مردم این کشور هم به گرمی از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند.

سوالات متداول

۱. کامبوج کجاست؟

کامبوج یک کشور کوچک در آسیای شرقی است که با تایلند و ویتنام مرز مشترک دارد.

۲. جاذبه‌های کامبوج چه نام دارند؟

در متن به تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های کامبوج اشاره شده است.

۳. هزینه‌ی سفر به کامبوج چقدر است؟

متوسط هزینه‌های سفر یک هفته‌ای به کامبوج با در نظر گرفتن حمل و نقل، اقامتگاه و غذا برای هر نفر حدود ۱۷۰۰ دلار است.

۴. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کامبوج چیست؟

گذرنامه، فرم تکمیل‌شده‌ی اطلاعات، عکس جدید و بدون روتوش، واچر هتل و بلیط‌های رفت و برگشت بخشی از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کامبوج را تشکیل می‌دهند.

۵. بهترین زمان برای سفر به کامبوج کدام فصل است؟

فاصله‌ی بین آبان تا فروردین بهترین زمان برای سفر به کامبوج محسوب می‌شود.



1403/04/26 | کد مطلب: 2142


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل