۲۰ تا از مهمترین جاهای دیدنی هاکونه

1 رای   شما هم امتیاز بدهید!

هاکونه یکی از مناطق گردشگری کشور ژاپن در پارک ملی فوجی- هاکونه - ایزو که به خاطر چشمه‌های آب گرم، مهمان‌خانه‌های سنتی، موزه‌ها، طبیعت بی‌نظیر و مناظر شگفت‌انگیز از کوه فوجی شناخته شده است. جاهای دیدنی هاکونه به قدری متنوع و بی‌نظیر هستند که تمامی گردشگران حداقل یک روز را در آن سپری می‌کنند؛ اگر شما هم قصد سفر به ژاپن را دارید بهتر است پیش از راهی شدن با جاذبه های هاکونه که در این مطلب از وبلاگ آژانس مسافرتی آرند تور به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم، آشنا شوید.

تور ژاپن

جاذبه های گردشگری هاکونه

هر زمان که از شلوغی توکیو خسته شدید می‌توانید با استفاده از قطار به راحتی خود را به هاکونه که در فاصله‌ی ۱۰۰ کیلومتری از این شهر قرار دارد برسانید و در چشمه‌های آب گرم ریوکان‌ها (مهمان‌خانه‌های سنتی) از راحتی و آرامش حاکم بر فضا لذت ببرید. برای راحتی هر چه بیشتر شما ۲۰ عدد از جاهای دیدنی هاکونه به انتخاب وب‌سایت japan-guide.com در ادامه معرفی شده‌اند:

۱. موزه فضای باز هاکونه (Hakone Open Air Museum)

  • ساعت کاری: ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • هزینه‌ی ورودی: ۱۶۰۰ ین

 موزه‌ی فضای باز هاکونه یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری این منطقه به شمار می‌رود که با نمایش مجسمه‌های مختلف و مناظر بی‌نظیر اطراف در محوطه‌ی خود در تلاش است تعادل بی‌نظیری بین طبیعت و هنر ایجاد کند.

در این موزه علاوه بر استفاده از فضای باز، بخش‌های داخلی هم به نمایش آثار مختلف اختصاص داده شده‌اند که یکی از آن‌ها سالن پیکاسو است که در کنار عکس‌هایی از این هنرمند در دوران مختلف زندگی تعدادی از نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و آثار سرامیکی او را هم به نمایش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به ژاپن

۲. اواکودانی (Owakudani)

اواکودانی از جاذبه های هاکونه در اطراف دهانه‌ای است که بر اثر آخرین فوران کوه هاکونه حدود ۳۰۰۰ سال پیش ایجاد شد. امروزه این بخش به عنوان یک منطقه‌ی آتشفشانی فعال با دودهای گوگردی، رودخانه‌ها و چشمه‌های آب گرم در نظر گرفته می‌شود که در روزهای آفتابی و صاف منظره‌ی زیبایی از کوه فوجی را هم به نمایش می‌گذارد.

مغازه‌های اواکودانی به فروش تخم‌مرغ‌های پخته شده در چشمه‌های آب گرم این منطقه که پوسته‌های سیاه رنگ دارند مشغول هستند؛ چرا که به باور مردم محلی خوردن یکی از آن‌ها می‌تواند عمر افراد را تا هفت سال افزایش دهد.

در این منطقه یک مسیر پیاده‌روی کوتاه به سمت دریچه‌های بخار و حوضچه‌های جوشان وجود دارد که برای استفاده از آن باید رزرو قبلی داشته باشید و ۵۰۰ ین هم هزینه پرداخت کنید. البته این تنها مسیر پیاده‌روی موجود نیست و افراد ماجراجو می‌توانند به سراغ مسیرهای طولانی‌تر هم بروند.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به ژاپن

۳. چشمه‌های آب گرم هاکونه (Hakone Hot Springs)

هاکونه قرن‌ها است که یکی از محبوب‌ترین مناطق دارای چشمه‌ آب گرم در ژاپن به شمار می‌رود و در بسیاری از حمام‌ها و ریوکان‌های این ناحیه امکان استفاده از این چشمه‌ها را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. مشهورترین چشمه آب گرم آن به نام یوموتو در ورودی منطقه و نزدیکی اوداوارا قرار گرفته است که به سبب کیفیت بالای آب و تاریخچه‌ی غنی خود شهرت بالایی در بین گردشگران و مردم محلی دارد.

بیشتر بخوانید: زیباترین مقاصد و عجایب طبیعت ژاپن

۴. دریاچه آشینوکو (Lake Ashinoko)

آخرین فوران آتشفشانی در ۳۰۰۰ سال پیش یکی دیگر از زیباترین جاهای دیدنی هاکونه به نام دریاچه آشینوکو را ایجاد کرد که در حال حاضر نماد این منطقه‌ی گردشگری محسوب می‌شود. به جز قسمت‌های محدودی از دریاچه، سواحل آشینوکو عمدتاً به شکل طبیعی و بکر خود باقی مانده‌اند تا گردشگران بتوانند از آرامش حاکم بر فضا و مناظر بی‌نظیر اطراف و کوه فوجی لذت ببرند.

۵. معبد هاکونه (Hakone Shrine)

  • ساعت کاری: ۲۴ ساعت شبانه روز
  • هزینه‌ی ورودی: رایگان

در امتداد سواحل دریاچه آشینوکو و در پای کوه هاکونه یکی دیگر از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه به نام معبد هاکونه قرار دارد که ساختمان‌های آن در دل جنگل‌های انبوه پنهان شده‌اند، اما دروازه‌های آن (یکی در دریاچه و دیگری بر فراز خیابان اصلی) به وضوح دیده می‌شوند.

بعد از دروازه‌ی دریاچه به یک سری پله و فانوس می‌رسیم که از دل جنگل عبور می‌کنند و در نهایت به ساختمان اصلی معبد منتهی می‌شوند. آرامش حاکم و طبیعت اطراف فضای دل‌انگیزی را می‌سازند که برای وقت‌گذرانی فوق‌العاده هستند.

۶. موزه پولا (POLA Museum)

  • ساعت کاری: ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • هزینه‌ی ورودی: ۱۸۰۰ ین

پولا در اصل یک شرکت تولید کننده‌ی محصولات زیبایی و مراقبتی پوست و مو است که این موزه را در سال ۲۰۰۲ افتتاح کرد تا کالکشن هنری خصوصی مالک این شرکت یعنی سوزوکی سونشی را به نمایش بگذارد.

موزه‌ی پولا در دل جنگلی با درختان راش ۳۰۰ سال قرار دارد و با وجود اینکه ساختمان آن از بتن و شیشه ساخته شده است طراحی خاصی دارد که به هیچ عنوان زیبایی محیط طبیعی اطراف را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد؛ به همین جهت بیشتر بخش‌های آن زیر زمین قرار گرفته‌اند. آثار نمایشی در این موزه هم عمدتاً نقاشی‌، مجسمه، آثار سرامیکی و ظروف شیشه‌ای هنرمندان مدرن و معاصر ژاپنی و اروپایی را در برمی‌گیرد.

۷. موزه هنر اوکادا (Okada Museum of Art)

  • ساعت کاری: ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • هزینه‌ی ورودی: ۲۸۰۰ ین برای موزه و حمام پا؛ ۳۰۰ ین برای باغ و ۵۰۰ ین صرفاً برای بازدید از حمام پا

موزه هنر اوکادا از جاذبه‌های گردشگری هاکونه و مجموعه‌ای خصوصی است که آثار هنری متعلق به دوران باستان و عصر مدرن را به نمایش می‌گذارد. در اوکادا که افتتاح آن در سال ۲۰۱۳ انجام گرفت مجموعه‌ی بزرگی از سرامیک‌ها، مسجمه‌ها و نقاشی‌های آسیای شرقی در فضایی بزرگ و مدرن و احاطه شده با باغ ژاپنی، چایخانه، کافه و چشمه‌ی آب گرم حمام پا نمایش داده می‌شود.

دو طبقه‌ی اول موزه به کالکشن سرامیک‌ها و مجسمه‌های ژاپنی و چینی اختصاص دارد و طبقه‌های فوقانی عمدتاً هنر ژاپنی را در دوره‌های زمانی مختلف به نمایش می‌گذارند.

۸. رصدخانه انورا (Enoura Observatory)

  • ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۱ بعد از ظهر؛ ۱:۳۰ تا ۴:۳۰ بعد از ظهر (رزرو قبلی الزامی است)
  • هزینه‌ی ورودی: ۳۳۰۰ ین

رصدخانه انورا یکی دیگر از جاهای دیدنی هاکونه به شکل موزه‌ای در فضای باز با آثار هنری معاصر، معماری جذاب و عرشه‌های تماشای زیبا است که در تپه‌های ساحلی جنوب شهر اوداوارا (در نزدیکی هاکونه) قرار دارد. ساختمان این رصدخانه مشرف به اقیانوس آرام و متشکل از دو قسمت کلی است که بازدید از تمامی آن‌ها بین یک تا دو ساعت طول می‌کشد.

۹. تله کابین هاکونه (Hakone Ropeway)

  • ساعت کاری: ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • هزینه‌ی ورودی: ۱۵۰۰ ین (یک طرفه)؛ ۲۵۰۰ ین (رفت و برگشت)

یکی از بهترین راه‌ها برای تماشای زیبایی هاکونه استفاده از تله کابین این منطقه است که ایستگاه سونزن را به ایستگاه توگندای در ساحل دریاچه‌ی آشینوکو متصل می‌کند و در بین راه هم در اوکودانی و اوباکو توقف دارد.

حرکت این تله کابین هر ده دقیقه انجام می‌شود و هر کدام از کابین‌های آن برای ده نفر ظرفیت دارد تا گردشگران بتوانند در کنار دوستان و اعضای خانواده‌ی خود از تماشای مناظر نفس‌گیر اطراف لذت ببرند.

۱۰. تله کابین کوماگاتاکه (Komagatake Ropeway)

  • ساعت کاری: ۹ صبح تا ۴:۵۰ بعد از ظهر
  • هزینه‌ی ورودی: ۱۸۰۰ ین‌ (رفت و برگشت)؛ ۱۰۰۰ ین (یک طرفه)

تله کابین کوماگاتاکه از هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی هاکونه است که از ساحل دریاچه آشینوکو به نزدیکی قله کوماگاتاکه در کوه هاکونه می‌رسد. در شرایط آب و هوایی مناسب می‌توانید به یک نمای پانوراما از دریاچه آشینوکو و کوه فوجی دست پیدا کنید. بعد از آن برای افرادی که بلیط یک طرفه خریداری کرده‌اند، چندین مسیر پیاده‌روی به پایین تعبیه شده‌اند که از دل جنگل‌هایی شگفت‌انگیز عبور می‌کنند.

۱۱. راه آهن هاکونه توزان (Hakone Tozan Railway)

قطارهای کوچک راه آهن هاکونه توزان از بین دره‌های باریک و پر درخت و پل‌ها و تونل‌های مختلف می‌گذرند و در تعدادی از ایستگاه‌ها هم در طی مسیر توقف می‌کنند تا به این ترتیب گردشگران بتوانند چشم‌اندازهای خارق‌العاده‌ای را از محیط اطراف در تمامی فصول سال به ویژه پاییز و بهار تماشا کنند.

۱۲. معبد چوانجی (Choanji Temple)

  • ساعت کاری: ۲۴ ساعت شبانه روز باز است.
  • هزینه‌ی ورودی: رایگان

معبد چوانجی از جمله معابد بودیسم منطقه‌ی سنگوکوهارا و از جاذبه‌ های گردشگری هاکونه است که در سال ۱۳۵۶ در منطقه‌ای آرام بر روی یک تپه تاسیس شد و برای رسیدن به آن باید از مسیرهای پیاده‌روی زیبایی بین زمین‌های جنگلی و گورستان عبور کرد.

با این وجود آن چیزی که جذابیت و زیبایی خاصی به چوانجی می‌بخشد، بیشتر از دویست مجسمه راکان (شاگرد بودا) در اطراف محوطه هستند که در دهه‌ی ۱۹۸۰ ساخته شدند و از آن زمان تاکنون تعداد آن‌ها همچنان در حال افزایش است.

در فصل پاییز محوطه‌ی معبد با رنگ‌های شگفت‌انگیز پاییزی تزئین می‌شود و فضایی بی‌نظیر را برای لذت بردن از زیبایی‌های این فصل و ثبت تصاویر فوق‌العاده فراهم می‌کند.

۱۳. باغ گیاه‌شناسی تالاب هاکونه (Hakone Botanical Garden of Wetlands)

  • ساعت کاری: ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • هزینه‌ی ورودی: ۷۰۰ ین

این باغ گیاه شناسی در ارتفاعات پارک ملی فوجی هاکونه ایزو قرار دارد و بعد از تاسیس در سال ۱۹۷۶ به عنوان محلی برای نگهداری و نمایش بیشتر از ۱۷۰۰ گونه از گیاهان باتلاقی و کوهستانی بومی ژاپن شناخته می‌شود.

باغ گیاه‌شناسی تالاب هاکونه مجهز به مسیرهای پیاده‌روی در بین انواع باتلاق‌ها است که با گشت و گذار در آن‌ها می‌توانید اطلاعات ارزشمندی در مورد گیاهان ژاپنی به دست آورید.

۱۴. قلعه اوداوارا (Odawara Castle)

  • ساعت کاری: ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • هزینه‌ی ورودی: ۵۱۰ ین

ساخت این قلعه که یکی از مهم‌ترین جاذبه های هاکونه است در اواسط قرن پانزدهم انجام شد و خیلی زود به دست قبلیه‌ی هوجو افتاد تا اینکه در سال ۱۵۹۰ فردی به نام تویوتومی هیده یوشی به این مکان حمله کرد و با شکست قبلیه‌ی هوجو توانست ژاپن را دوباره به کشوری متحد تبدیل کند.

قلعه اوداوارا از بیرون سه طبقه و از داخل چهار طبقه دارد و بخش داخلی آن به نمایش آثاری در مورد تاریخچه‌ی قلعه اختصاص داده شده است. علاوه بر این با نزدیک شدن به اواخر ماه مارس تا اوایل آوریل بهترین مکان در هاکونه برای تماشای شکوفه‌های گیلاس محسوب می‌شود.

۱۵. پارک موضوعی گلس نو موری هاکونه (Hakone Glass no Mori theme park)

  • ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر
  • هزینه‌ی ورودی: ۱۸۰۰ ین

پارک موضوعی گلس نو موری دارای ساختمان‌هایی به سبک ایتالیایی، موزه و فروشگاه که فضای آن به شکل یک باغ بزرگ زیبا با حوضچه‌ای کانال مانند طراحی شده است. درون پارک مجسمه‌های شیشه‌ای بزرگ به همراه یک کافه با تراس باز به چشم می‌خورد که در آن موسیقی‌های ایتالیایی پخش می‌شوند.

در موزه‌ی پارک بیشتر از ۱۰۰ ظروف ساخته شده از جنس شیشه‌ی ونیزی به همراه آثار مدرن و کلاسیک در شکل‌های مختلف گلدان، جام، لامپ و مجسمه در معرض دید عموم قرار داده شده‌اند.

۱۶. دشت سنگوکوهارا پامپاس (Sengokuhara Pampas Grass Field)

بخشی از دامنه‌ی غربی کوه هاکونه شامل دشتی بزرگ و پوشیده شده از علف پامپاس است که صدها متر  از این دامنه را می‌پوشانند، همراه با تغییر فصل تغییر رنگ می‌دهند و مناظری خیره‌کننده می‌سازند. برای رسیدن به این منطقه می‌توانید از مسیر پیاده‌روی تعبیه شده در بخش غربی تپه استفاده کنید و در عین حال از تماشای چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز لذت ببرید.

۱۷. موزه هنر هاکونه (Hakone Museum of Art)

  • ساعت کاری: ۹:۳۰ صبح تا ۴:۳۰ بعد از ظهر
  • هزینه‌ی ورودی: ۹۰۰ ین

تمامی جاهای دیدنی هاکونه طبیعتی بکر و زیبا و مناظری بی‌مانند را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند و موزه‌های هنرهای این منطقه هم از این قانون مستثنی نیست. این مکان اولین بار در سال ۱۹۵۲ توسط فردی به نام اوکادا موکیچی تاسیس شد و سرامیک‌های ژاپنی مربوط به ماقبل تاریخ تا دوره‌ی ادو را به نمایش می‌گذارد.

علاوه بر آثار نمایشی موزه، باغ خزه زیبایی هم با مسیرهای سنگی در بین درختان افرا مجموعه وجود دارد که در پاییز با رنگ‌های درخشان و در بهار با رنگ‌های سبز خارق‌العاده‌ای پوشیده می‌شود.

۱۸. کاخ مجزای هاکونه (Hakone Detached Palace)

  • ساعت کاری: ۲۴ ساعت شبانه روز باز است.
  • ورودی: رایگان

کاخ مجزای هاکونه زمانی به عنوان کاخ تابستانی توسط خاندان سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما در نهایت به روی عموم مردم بازگشایی شد. این کاخ که ساختمان کوچک و ساده‌ای دارد در سواحل جنوبی دریاچه آشینوکو در شبه جزیره‌ای بین موتو هاکونه و هاکونه ماچی واقع شده است.

علاوه بر این، ساختمان با پارکی زیبا به نام اونشی و مسیرهای پیاده‌روی جذاب و مناظر تماشایی از دریاچه و کوه فوجی احاطه می‌شود.

۱۹. فروشگاه‌های پرمیوم گوتمبا (Gotemba Premium Outlets)

  • ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۸ شب

اوتلت‌های پرمیوم گوتمبا یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی هاکونه و مراکز خرید در کشور ژاپن محسوب می‌شوند. در این مرکز خرید حدود ۳۰۰ فروشگاه و رستوران، یک فود کورت به همراه چرخ و فلکی ۵۰ متری، هتل و چشمه‌ی آب گرم عمومی مشغول خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان هستند.

شما می‌توانید برندهای مشهور مد، ورزش، غذا، لوازم منزل و کالاهای الکترونیک را در گوتمبا پیدا کنید؛ هر چند این برندها کالاهای چندان ارزانی را به فروش نمی‌رسانند اما قیمت آن‌ها در مقایسه با سایر خرده‌فروشی‌های ژاپن بهتر است.

۲۰. پارک گورا (Gora Park)

  • ساعت کاری: ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • هزینه‌ی ورودی: ۶۵۰ ین

در آخرین قسمت از معرفی جاذبه‌های گردشگری هاکونه به سراغ گورا پارک سبک غربی این منطقه که مکان فوق‌العاده‌ای برای استراحت و تماشای زیبایی‌های طبیعت است، می‌‌رویم. گورا یک پارک فرانسوی با فواره‌ای بزرگ و یک باغ گل رز است که دو گلخانه (باغ گیاه‌شناسی گرمسیری و باغ گل) هم دارد؛ علاوه بر این بازدیدکنندگان می‌توانند به رستوران مشرف به فواره اصلی و چایخانه موجود در پارک هم سر بزنند.

سخن پایانی

در این مطلب با ۲۰ عدد از جاهای دیدنی هاکونه آشنا و از هزینه‌ی بازدید از آن‌ها هم مطلع شدیم. اگر شما هم قصد سفر به ژاپن را دارید می‌توانید در تور دلخواه خود که توسط آرند تور به مقصد شهرهای مختلف این کشور برگزار می‌شود شرکت کنید تا دیگر دغدغه و نگرانی بابت برنامه‌ریزی سفرتان نداشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۸۴۰۷ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

۱. علت شهرت هاکونه چیست؟

هاکونه بخاطر طبیعت زیبا، چشمه‌های آبگرم و مناظر شگفت‌انگیز از دریاچه آشینوکو و کوه فوجی شهرت جهانی دارد.

۲. آیا یک روز برای بازدید از جاهای دیدنی هاکونه کافی است؟

بله؛ البته در این صورت برنامه‌ی بازدید شما کاملاً فشرده خواهد بود.

۳. آیا می‌توان از هاکونه کوه فوجی را تماشا کرد؟

بله؛ در مناطق مختلف هاکونه امکان تماشای کوه فوجی وجود دارد.

۴.  دمای هوا در هاکونه چطور است؟

هاکونه معمولاً ۵ درجه از توکیو سردتر است.

۵. هزینه‌ی سفر به هاکونه با قطار از توکیو چقدر است؟

برای رفتن به هاکونه از توکیو با قطار باید بین ۹ تا ۴۰ دلار هزینه کنید و سفر شما هم حدود ۲ ساعت طول می‌کشد.



1403/04/03 | کد مطلب: 2129
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل