کیوتو کجاست؟ آشنایی کامل با کیوتو + راهنمای سفر

شما هم امتیاز بدهید!

ژاپن کشوری جذاب برای سفر و بازدید است که با سازه‌های مدرن و در عین حال فرهنگ و تمدن غنی خود از گردشگران پذیرایی می‌کند. یکی از جذاب‌ترین شهرهای این کشور کیوتو که در بین کوه‌ها احاطه شده است، باغ‌های ژاپنی، معابد بودایی، فروشگاه‌های مختلف و غذاهایی فوق‌العاده خوشمزه دارد و بازدید از آن می‌تواند شکوه امپراتوری ژاپن را در زمان‌هایی نه چندان دور به شما نشان دهد. اگر قصد سفر به کیوتو ژاپن را دارید با ما در این مطلب از وبلاگ آرند تور همراه باشید تا کلیه‌ی اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورید.

تور ژاپن

کیوتو کجاست؟

کیوتو شهری پر رمز و راز در مرکز جزیره‌ی هانشو ژاپن است که به مدت بیشتر از هزار سال پایتخت این کشور بود و در مقایسه با توکیو توانست از بیشتر بمباران‌های جنگ جهانی دوم در امان بماند به همین جهت بیشتر آثار تاریخی موجود در آن دست نخورده باقی مانده‌اند.

به باور بسیاری از مردم، کیوتو مرکز فرهنگی و تاریخی ژاپن با بیشتر از هزاران معبد و باغ است و به سبب وجود همین بناها یکی از زیباترین شهرهای این کشور هم محسوب می‌شود و حدود ۱.۵ میلیون نفر در آن سکونت دارند.

اطلاعات ضروری کیوتو

اطلاعات ضروری که ممکن است در زمان بازدید از کیوتو برای شما کاربردی باشد در جدول زیر آمده است:

اطلاعات مهم کیوتو

نام به انگلیسی

Kyoto

زبان رسمی

ژاپنی

زبان‌های رایج

انگلیسی به ندرت

واحد پول

ین ژاپن

پیش شماره کشور

۸۱+

شماره‌های ضروری

پلیس:‌۱۱۰

سازمان آتش‌نشانی و آمبولانس:‌ ۱۱۹

میزان اختلاف ساعت با ایران

۵ ساعت و نیم جلوتر است

 

نگاهی به وضعیت آب و هوا در کیوتو

برای اینکه بتوانید در مورد بهترین زمان سفر به کیوتو ژاپن تصمیم بگیرید بهتر است نگاهی به وضعیت آب و هوایی آن در طول سال بیندازید:

بهار در کیوتو

بهار یکی از محبوب‌ترین فصل‌ها برای سفر به کیوتو است. در این زمان آب و هوا مطبوع است و درختان گیلاس هم در حال شکوفه دادن هستند؛ بنابراین باید انتظار جمعیت زیاد و قیمت‌های نجومی ورودی‌ها و هتل‌ها را داشته باشید.

تابستان کیوتو

در فصل تابستان به دلیل گرما و رطوبت هوا از تعداد گردشگران کاسته می‌شود. البته این تمام ماجرا نیست و نباید باران‌های شدید و ناگهانی را هم فراموش کنید.

فصل پاییز در پایتخت فرهنگی

با رسیدن پاییز زیبا در کیوتو ژاپن و ایده‌آل شدن آب و هوا گردشگران زیادی تصمیم می‌گیرند از شهرهای مختلف ژاپن بازدید کند. البته آب و هوا بخشی از داستان است و رنگ‌های زنده و گرم تمام شهر را زیبا و جذاب می‌کنند.

زمستان کیوتو

سردترین فصل سال در کیوتو ژاپن، زمستان است که زمان چندان مناسبی برای گشت‌وگذار و قدم زدن نیست؛ با این حال انتخاب بهترین فصل کاملاً به شما و سبک سفرتان بستگی دارد. در نتیجه اگر از هوای سرد و برفی لذت می‌برید می‌توانید زمستان را به عنوان فصل سفر خود انتخاب کنید.

چند روز را به سفر به کیوتو اختصاص دهیم؟

اگر گشت‌و‌گذار خود را در کیوتو از صبح زود انجام دهید، به احتمال زیاد دو تا سه روز برای شما کافی است و برنامه‌ی بیشتر تورهای ژاپن هم به همین صورت تعریف و انجام می‌شود. البته اگر می‌خواهید به هر بازدید زمان بیشتری اختصاص دهید باید تعداد روزهای سکونت خود را در این شهر بیشتر کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی ژاپن

تمامی افرادی که می‌خواهند به قصد تفریح و گردش به ژاپن و شهرهای مختلف آن از جمله کیوتو سفر کنند باید به سراغ دریافت ویزای توریستی این کشور بروند که به آن‌ها اجازه می‌دهد حداکثر ۱۵ یا ۳۰ روز را در خاک ژاپن بگذارنند. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای این کشور به شرح زیر است:

  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • گواهی تمکن مالی
  • برنامه سفر
  • واچر هتل یا اقامتگاه
  • عکس جدید با پس زمینه سفید به ابعاد ۳.۵ در ۴.۵
  • تکمیل صحیح فرم درخواست ویزا
  • بلیط رفت و برگشت

هزینه‌ی سفر به کیوتو

حال که متوجه شدیم کیوتو کجاست، باید ببینیم که هزینه‌های کلی سفر به آن چقدر تمام می‌شود. در سفر باید بخش بزرگی از بودجه‌ی خود را به رزرو اقامتگاه، تهیه‌ی غذا و حمل و نقل اختصاص دهیم که جزئیات هرکدام به صورت جداگانه در این قسمت بررسی شده‌اند:

هزینه‌ی اقامتگاه در کیوتو

در کیوتو ژاپن انتخاب‌های پیش روی شما گسترده هستند و می‌توانید با در نظرگرفتن به بودجه‌ی خود در هاستل یا هتل اقامت کنید. در صورت انتخاب هاستل‌ها که بیشتر آن‌ها حدود ۱۰ دقیقه پیاده‌روی تا ایستگاه کیوتو فاصله دارند باید به ازای هر شب بین ۲ هزار تا ۴ هزار ین هزینه کنید.

هتل‌های این شهر بسیار ارزان‌تر از هتل‌های توکیو هستند و قیمت آن‌ها با توجه به تعداد ستاره‌ها و کیفیت خدمات ارائه شده می‌تواند از ۲ هزار تا ۶۰ هزار ین (در مجموعه‌های ۵ ستاره) متغیر باشد.

هزینه‌های مربوط به تهیه‌ی غذا

خرید غذا در کیوتو ژاپن هم در مقایسه با توکیو ارزان‌تر است و در یک رستوران خوب برای هر وعده می‌تواند ۷۵۰ ین هزینه داشته باشد. در صورتی که یک غذای دو نفره در رستوران‌های متوسط رو به بالای این شهر میل کنید باید ۵ هزار ین هزینه کنید. مک دونالد یکی از گزینه‌های ارزان پیش روی شما است که قیمت هر ساندویچ در آن حدود ۶۸۰ ین تمام می‌شود.

هزینه‌های حمل و نقل

سیستم حمل و نقل در کیوتو ژاپن توسعه‌یافته و کارآمد است؛ بنابراین به راحتی می‌توانید با استفاده از آن به نقاط دلخواه خود در شهر دسترسی پیدا کنید. البته امکان کرایه کردن دوچرخه هم برای گشت‌وگذار راحت‌تر در شهر وجود دارد. با این حساب هزینه‌های حدودی شما به شرح زیر خواهد بود:

نوع وسیله نقلیه

متوسط هزینه

مترو در محدوده‌ی شهر

۲۱۰ تا ۳۵۰ ین

تاکسی شهری (به ازای هر دو کیلومتر)

۶۵۰ ین

اتوبوس شهری

۲۳۰ ین

اجاره دوچرخه معمولی (یک روز)

۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ ین

اجاره دوچرخه برقی (یک روز)

۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ ین

جاذبه‌های دیدنی کیوتو

در این قسمت از راهنمای سفر به کیوتو به سراغ معرفی تعدادی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی این شهر به انتخاب وب‌سایت mai-ko.com رفته‌ایم:

۱. جنگل بامبو آراشیاما (Arashiyama Bamboo Forest)

جنگل بامبو آراشیاما بهترین مکان برای قرارهای عاشقانه در کیوتو ژاپن است و در آن می‌توان علاوه بر لذت بردن از فضای شگفت‌انگیز اطراف، از معابد و زیارتگاه‌ها،‌ رستوران‌ها و کافه‌ها و باغ‌های بامبو دیدن کرد و به میمون‌ها هم غذا داد. تصاویر ثبت شده از این جنگل به هیچ‌عنوان نمی‌توانند حتی یک درصد از زیبایی و شگفتی‌های واقعی این مکان را به شما نشان دهند، پس حتماً بازدید از آراشیاما را در برنامه‌ی سفر خود قرار دهید.

۲. مراسم چای کیوتو (Kyoto Tea Ceremony)

یکی دیگر از کارهایی که باید در کیوتو تجربه کنید، شرکت کردن در مراسم چای است که برای هماهنگی هر چه بیشتر با آن می‌توانید در خیایان‌های گیون گیشا کیمونو اجاره کنید. انواعی از مراسم‌های چای برای خانواده‌های بچه‌دار، مراسم عادی و صرف چای با لباس کیمونو برگزار می‌شود که با در نظرگرفتن شرایط باید به سراغ رزرو بهترین نوع آن بروید.

۳. موزه‌ی تجربه‌ی سامورایی و نینجا (Samurai & Ninja Museum with Experience)

در نزدیکی بازار غذای نیشیکی می‌توانید سری هم به موزه‌ی تجربه‌ی سامورایی و نینجا بزنید که در آن در کنار تماشای زره‌، سلاح، لباس‌های نینجاها و مواردی از این دست امکان شرکت در آموزش نینجا یا سامورایی شدن و امتحان کردن لباس‌های آن‌ها نیز وجود دارد.

در این موزه قسمت‌هایی مربوط به دوران ادو از خانواده‌های سامورایی و نینجا به همراه کاتاناهای واقعی هم نگهداری می‌شوند و امکان در دست گرفتن شمشیرهای سامورایی واقعی و شرکت در کلاس‌های شمشیربازی حتی برای کودکان هم فراهم شده است.

۴. معبد کینکاکوجی (KINKAKUJI TEMPLE)

کینکاکوجی یکی از زیباترین و مشهورترین معابد کشور ژاپن که دو طبقه‌ی بالایی آن با ورق طلا پوشیده شده است. شما می‌توانید از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر از کینکاکوجی دیدن کنید؛ با این حال برای اینکه با شلوغی مواجه نشوید بهتر است چند دقیقه قبل از آغاز به کار مجموعه در این مکان حاضر شوید.

نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که عملاً گردشگران اجازه‌ی ورود به ساختمان معبد را ندارند و صرفاً می‌توانند از معماری بیرونی آن و فضای باغ و دریاچه‌ی اطراف لذت ببرند.

۵. بازار نیشیکی (Nishiki Market)

نیشیکی بازار غذای توکیو است که در آن بیشتر از ۱۰۰ نوع غذای مختلف برای امتحان کردن وجود دارد. این بازار بهترین مکان برای وقت‌گذرانی در روزهای بارانی شهر است و همان‌طور که اشاره کردیم در نزدیکی موزه تجربه سامورایی و نینجا قرار دارد.

طرفداران سوشی برای چشیدن بهترین سوشی عمر خود حتماً باید بازدید از نیشیکی را در برنامه‌ی سفر خود قرار دهند چرا که سرآشپزان ماهر این بازار صبح زود برای گرفتن بهترین مواد اولیه می‌روند. با این حال سوشی تنها گزینه‌ی موجود نیست و می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه‌ی ژاپنی را در نیشیکی امتحان کنید. در این بخش نظر یکی از گردشگران را در مورد این بازار می‌خوانید:

((زمانی که به کیوتو سفر می‌کنید برای تجربه فرهنگ و چشیدن غذاهای مختلف باید به نیشیکی سر بزنید. این بازار محلی رویایی برای عاشقان غذا است و فروشندگان آن با گرمی از تمامی بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کنند. تمامی آیتم‌های موجود در نیشیکی ارزش خرید دارند و هرچیزی را که بخرید پشیمان نمی‌شوید. من تا جایی که توانستم غذاهای مختلف ژاپنی را در این بازار امتحان کردم.))

سخن پایانی

در این مطلب به پرسش ((کیوتو کجاست؟)) پاسخ جامعی دادیم و اطلاعات ارزشمندی را در مورد جاهای دیدنی کیوتو و هزینه‌های کلی سفر به آن به دست آوردیم. حقیقت این است که کیوتو آنقدر جاذبه‌های مختلف دارد که نمی‌توان از همه‌ی آن‌ها در زمان محدود سفر دیدن کرد، اما با برنامه‌ریزی درست امکان بازدید از بهترین جاذبه‌ها و چشیدن خوشمزه‌ترین غذاهای این شهر فراهم می‌شود.

سوالات متداول

۱. علت شهرت کیوتو ژاپن چیست؟

کیوتو مرکز تاریخی و فرهنگی این کشور محسوب می‌شود و با سفر به آن می‌توان در مورد هنرهای سنتی و فرهنگ باستانی ژاپن اطلاعات ارزشمندی به دست آورد.

۲. آیا بازدید از کیوتو ارزان است؟

با وجود شهرت کیوتو به شهری گران‌قیمت، سفر به آن مقرون‌به‌صرفه‌تر از آنچه که تصور می‌کنید تمام می‌شود.

۳. کیوتو و توکیو چه تفاوتی با هم دارند؟

کیوتو و توکیو دو قطب مخالف هستند به صورتی که در پایتخت می‌توان از تماشای آسمان‌خراش‌ها و سازه‌های مدرن لذت برد در حالی که کیوتو شهر سنت‌ها و فرهنگ‌های باستانی است.

۴. هزینه‌ی قطار از توکیو تا کیوتو چقدر است؟

در فصل شلوغ گردشگری هزینه‌ی بلیط قطار حدود ۱۶۰ دلار آمریکا است که در زمان خلوتی به ۱۰۰ تا ۱۲۰ دلار کاهش می‌یابد.

۵. چه زمانی به کیوتو سفر کنیم؟

بهترین زمان بازدید از کیوتو فصل پاییز (ماه‌های اکتبر/ نوامبر) و بهار (ماه‌های مارس، آوریل، می) است.

 

 



1403/03/10 | کد مطلب: 2066


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل