راهنمای جامع سفر به ازبکستان

1 رای   شما هم امتیاز بدهید!

ازبکستان سرزمینی زیبا با طبیعتی بی‌نظیر و بناهای شگفت‌انگیز که زمانی جزئی از ایران بود و هنوز هم در شهرهای معروف آن مثل سمرقند و بخارا مردم به زبان فارسی صحبت می‌کنند. این کشور در سال‌های اخیر با پیروی از سیاست‌های جدید در زمینه‌ی گردشگری مرزهای خود را به روی مسافران سراسر دنیا باز کرده است تا همه بتوانند شگفتی‌های آن را از نزدیک مشاهده کنند. اگر می‌خواهید بدانید ازبکستان کجاست و در زمان سفر به آن باید از کدام جاذبه‌ها بازدید کنید، با ما در این مطلب از وبلاگ آرند تور همراه باشید.

تور ازبکستان

ازبکستان کجاست؟

ازبکستان بزرگ‌ترین کشور در بخش مرکزی آسیا که عنوان پنجاه و ششمین کشور بزرگ دنیا را به خود اختصاص داده است و با وجود طبیعت زیبا و بناهای خیره‌کننده همچنان بسیاری از گردشگران در سراسر جهان اطلاعات زیادی در مورد آن ندارند. این کشور از سمت جنوب غرب با ترکمنستان، از شرق و جنوب شرق با قرقیزستان و تاجیکستان و از شمال با قزاقستان همسایه است و در مجموع ۱۲ استان دارد.

ازبکستان که تا سده‌ی دهم میلادی بخشی از قلمرو سامانیان بود در نهایت تحت سلطه‌ی حکومت‌های غرنوی و سلجوقی قرار گرفت و با گسترش امپراتوری روسیه در قرن نوزدهم قسمتی از شوروی شد.

اطلاعات کاربردی در مورد ازبکستان

حال که متوجه شدیم ازبکستان کجاست، بهتر است به بررسی اطلاعاتی بپردازیم که در زمان سفر به این کشور برای شما کاربردی خواهد بود:

اطلاعات ضروری کشور ازبکستان

نام به انگلیسی

Uzbekistan

پایتخت

تاشکند

زبان رسمی

ازبکی

زبان‌های رایج

فارسی تاجیکی

واحد پول

صوم ازبکستان

پیش‌شماره کشور

۹۹۸+

شماره‌های اضطراری

آمبولانس: ۱۰۳

پلیس: ۱۰۲

آتش‌نشانی: ۱۰۱

نوع برق شهری

۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز

میزان اختلاف ساعت با ایران

یک ساعت و نیم جلوتر است

بررسی آب و هوای کشور ازبکستان

آب و هوا در ازبکستان از نوع قاره‌ای و میزان بارندگی در آن بسیار پایین است. در مجموع ازبکستان تابستان‌هایی گرم و خشک و زمستان‌هایی بسیار سرد را تجربه می‌کند، به طوری که سفر به آن در این فصول تقریباً غیرممکن می‌شود. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که بهترین زمان سفر به ازبکستان فصل بهار و پاییز است که شرایط مطلوبی در سرتاسر این کشور برای گشت‌وگذار وجود دارد.

نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که شرایط آب و هوایی شهرهای مختلف ازبکستان می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد، در نتیجه پیش از سفر حتماً وضعیت جوی مناطق مورد نظر خود را بررسی و از متعادل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

بهترین زمان سفر به ازبکستان

با توجه به وضعیت آب و هوایی در کشور ازبکستان می‌توان نتیجه گرفت که بهترین زمان سفر به آن فصل بهار و پاییز است که شرایط مطلوبی در سرتاسر این کشور برای گشت‌وگذار وجود دارد.

نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که شرایط آب و هوایی شهرهای مختلف ازبکستان می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد، در نتیجه پیش از سفر حتماً وضعیت جوی مناطق مورد نظر خود را بررسی و از متعادل بودن آن برای گشت‌وگذار اطمینان حاصل کنید.

شهرهای گردشگری ازبکستان

برای اینکه بتوانید از زمان سفر خود نهایت استفاده را ببرید باید بدانید که مهم‌ترین شهرهای و جاهای دیدنی ازبکستان کجاست. این کشور با وجود مساحت کوچک خود شهرهای شگفت‌انگیزی دارد که تعدادی از آن‌ها به انتخاب وب‌سایت dookinternational.com در این قسمت معرفی شده‌اند:

۱. تاشکند

تاشکند پایتخت ازبکستان یکی از مهم‌ترین شهرهای این کشور است که باید حتماً بازدید از آن را در برنامه‌ی سفر خود قرار دهید. این شهر که یکی از بزرگ‌‌ترین شهرهای آسیای مرکزی به شمار می‌رود به واسطه‌ی معماری خاص، بلوارهای بزرگ و امکانات مدرن خود کاملاً ارزش بازید را دارد و به عنوان میراث فرهنگی ازبکستان شناخته می‌شود.

۲. سمرقند

همه‌ی ما حداقل یکبار به واسطه‌ی غزل معروف حافظ نام سمرقند را شنیده‌ایم. سمرقند افسانه‌ای نگین درخشان ازبکستان در مرکز جاده‌ی ابریشم است که به عنوان چهارراه فرهنگی این کشور شناخته می‌شود و آنقدر جاذبه‌ی تماشایی دارد که شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

بسیاری از شاعران و تاریخ‌نویسان این شهر را به دلیل گنبدهای فیروزه‌ای، مناره‌های خیره‌کننده و شاهکارهای متعددی که در خود جای داده است به عنوان مروارید جهان شرق اسلام توصیف کرده‌اند.

۳. بخارا

بخارا ازبکستان کجاست؟ بخارا یکی از زیباترین شهرهای این کشور است که در بین گردشگران سراسر دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد. بخارا به واسطه‌ای جذابیت‌های تاریخی، رسم و سنت‌های جالب توجه و فرهنگ خاص خود می‌تواند به سرعت به یکی از محبوب‌ترین شهرها در زمان سفر به ازبکستان و گشت‌وگذار در آن تبدیل شود.

۴. خیوه

خیوه یکی دیگر از زیباترین شهرهای ازبکستان در استان خوارزم محسوب می‌شود و بخش بزرگی از شاهکارهای معماری این کشور از جمله مناره کالتا را در خود جای داده است و در تمامی قسمت‌های آن می‌توان اوج شکوه و هنر معماری اسلامی را تماشا کرد.

جالب است بدانید که کارگاه‌های صنایع دستی فراوانی هم در خیوه قرار دارند که به بافت ابریشم و فرش و ساخت سرامیک مشغول هستند؛ به‌علاوه جو حاکم بر بازارهای شلوغ و پرجنب‌وجوش آن در نوع خود جالب توجه و برای خرید سوغاتی و ادویه فوق‌العاده است.

جاذبه‌های دیدنی ازبکستان

عمده‌ی جاذبه‌های گردشگری ازبکستان در دور شهر سمرقند و بخارا جای گرفته‌اند، اما در سایر شهرها هم بناهایی وجود دارند که با سر زدن به آن‌ها می‌توان در مورد تاریخ و فرهنگ این کشور اطلاعات ارزشمندی به دست آورد. تعدادی از دیدنی‌های ازبکستان در این بخش معرفی شده‌اند:

میدان ریگستان (Registan Square)

میدان ریگستان ازبکستان کجاست؟ ریگستان یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های این کشور در مرکز شهر باستانی سمرقند که در زمان سلسله تیموریان به عنوان میدانی عمومی برای شنیدن اعلامیه‌های سلطنتی کاربرد داشته است. جالب است بدانید که معماری‌های شگفت‌انگیز به کار رفته در ساختمان‌های موجود در این میدان در سال‌های بعد الهام بخش معماران در طراحی بناهایی مثل تاج محل، مسجد سن پترزبورگ و میدان نقش جهان بود.

مقبره گور امیر (Gur-e-Amir)

مقبره گور امیر یا تیمور لنگ آرامگاه ابدی مشهورترین پادشاه ازبکستان است که در تاریخ همواره با چنگیزخان مغول مقایسه می‌شود. تیمور با وجود اینکه به لشکرکشی، فتح کشورهای مختلف و بدنامی‌ها و شرارت‌های خود در تاریخ شهرت دارد، یکی از محبوب‌ترین پادشاهان در بین مردم ازبکستان محسوب می‌شود.

در ورودی مقبره مدخلی زیبا با کاشی‌کاری‌های آبی تعبیه شده است که نمادی از معماری تیموری هستند. بعد از آن در ورودی دیگر می‌توانید گنبد کاشی‌کاری‌شده زیبایی را به همراه چند کتیبه در اطراف تماشا کنید. نورپردازی‌هایی که در شب در قسمت‌های مختلف این مقبره انجام می‌شود زیبایی و جذابیت آن را چندین برابر می‌کند.

موزه دولتی تاریخ ازبکستان (State Museum of History of Uzbekistan)

موزه تاریخ ازبکستان کجاست؟ این موزه که قبلاً به نام موزه ملی ترکستان شناخته می‌شد در سال ۱۸۷۶ میلادی در شهر تاشکند تأسیس شد و در آن آثار و اشیا ارزشمندی از قبیل مجسمه بودای کشف شده از تپه فیاض ترمذ، کلکسیون اشیاء مربوط به عصر سنگ، آثار خاندان سلطنتی و وسایل و ابزراهای مربوط به هنر و آداب و رسوم شهرهای مختلف ازبکستان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شده است.

میدان استقلال (Independence Square)

تا پیش از استقلال تاشکند در سال ۱۹۹۲ این میدان به نام سرخ شهرت و مجسمه لنین هم در مرکز آن قرار داشت؛ تا اینکه بعد از استقلال، مسجمه‌ی یک مادر و فرزند جانشین لنین و در قسمت بالایی آن هم یک کره‌ی زمین طلایی رنگ با نقشه‌ی ازبکستان تعبیه شد. این میدان در حقیقت نمادی از ازبکستان به عنوان کشوری مستقل و آزاد است.

آرامگاه بهاءالدین نقشبند (Bahauddin naqshband complex)

در شهر بخارا می‌توانید به سراغ یکی دیگر از جاذبه‌های کشور ازبکستان به نام مجموعه نقشبندیه بروید. این مجموعه که در اطراف مقبره بهاءالدین نقشبند سرسلسله صوفیان واقع شده است یکی از زیباترین مکان‌ها در بخارا از نظر معماری و تزئینات مختلف است.

آرامگاه اسماعیل سامانی (Ismail Samani Mausoleum)

در بخش تاریخی شهر بخارا و در پارک سامانیان این شهر و نزدیکی میدان رجستان، آرامگاه اسماعیل سامانی یکی از پادشاهان این سلسله واقع شده است که به زبان و فرهنگ فارسی ارادت ویژه‌ای داشت و رودکی هم سروده‌هایی در ستایش از او دارد. ساخت آرامگاه اسماعیل سامانی بین سال‍های ۸۹۲ تا ۹۴۳ انجام گرفت و طراحی آن از شیوه‌ی رازی الهام گرفته شده است.

تا چندین سال پیش آرامگاه زیر خاک مدفون شده بود؛ به همین دلیل قسمت‌های زیادی از آن همچنان سالم باقی مانده‌اند.

 آرامگاه شاه زند (Shah-i-Zinda)

شاه زند از قبرستان‌های باستانی در بخش شمال شرق شهر سمرقند است که در آن مقبره و آرامگاه‌های زیادی دیده می‌شود. در قسمت‌های مختلف این بنا آثار کاشی‌کاری و معماری اسلامی با مشخصه‌ی خاص رنگ‌های آبی روشن به چشم می‌خورد؛ به همین جهت بازدید از آن می‌تواند برای تمامی علاقه‌مندان تجربه‌ای شگفت‌انگیز باشد.

جالب است بدانید که نام این مکان یعنی شاه زند یا همان شاه زنده به قثم بن عباس، پسر عموی حضرت محمد (ص) اشاره دارد که در قرن هفتم میلادی اسلام را به این منطقه آورد و به باور مردم محلی بعد از اینکه سر خود را در راه اعتقادش از دست داد، درون یکی از چاه‌های این مجموعه رفت و همچنان هم زنده است.

 رصدخانه الغ‌بیگ (Observatory of Ulugbek)

راهنمای سفر به ازبکستان بدون معرفی بزرگ‌ترین رصدخانه آسیای میانه معنی ندارد. مجموعه‌ی الغ‌بیگ که یکی از بهترین رصدخانه‌های جهان اسلام محسوب می‌شود، در شهر سمرقند قرار دارد و نام خود را از سازنده‌اش یعنی الغ‌بیگ امیر تیموری گرفته است که ستاره‌شناسی بزرگ بود و بعدها هم یک مدرسه ستاره‌شناسی به همین نام تاسیس کرد.

جالب است بدانید که بزرگ‌ترین ستاره‌شناسان آن زمان یعنی علی قوشچی و غیاث‌الدین جمشید کاشانی در این رصدخانه به تحقیق و مطالعه پرداختند.

 مدرسه الغ‌بیگ (Ulugh Beg Madrasa)

یکی دیگر از آثار به جامانده از دوره‌ی تیموری در ازبکستان مدرسه‌ی الغ‌بیگ است و همان‌طور که اشاره کردیم دستور ساخت آن توسط الغ‌بیگ نوه تیمور که در ستاره‌شناسی و ریاضی تبحر زیادی داشت، صادر شد. سبک معماری این مدرسه به شکل آذری با چهار ایوان و در دو طبقه با مساحت ۵۶ در ۸۱ مترمربع است که رو به میدان ریگستان قرار دارد؛‌ بنابراین حتماً بعد از ریگستان به این مدرسه هم که معماری آن در نوع خود جالب و قابل توجه است، سر بزنید.

 قلعه ایچان (Itchan Kala)

قلعه ایچان از جاذبه‌های ازبکستان در شهر خیوه که به دلیل اهمیت تاریخی نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این قلعه با دیوارهای عظیم با طول بیشتر از ده متر ارتفاع احاطه می‌شود و در مجموع ۶۰ اثر تاریخی و ۲۵۰ خانه‌ی قدیمی متعلق به قرن‌های ۱۶ تا ۲۰ میلادی در آن قرار دارد.

قلعه ایچان چهار دوره‌ی تاریخی شامل خوارزم قدیم تا حمله مغول، بازسازی‌های پس از مغول، دوران اسفندیار و عبدالغازی خان و قرون ۱۸ تا ۲۰ میلادی را پشت سر گذاشته است و آرامگاه پوریای ولی، کشتی‌گیر معروف ایرانی،‌ یکی از مشهورترین جاذبه‌های دیدنی آن محسوب می‌شود.

 باغ گیاه‌شناسی تاشکند (Tashkent Botanical Garden)

مطالعه‌ی راهنمای سفر به ازبکستان نشان می‌دهد که جاذبه‌های توریستی این کشور صرفاً به بناهای تاریخی محدود نمی‌شود و علاقه‌مندان به طبیعت و فضای سبز هم می‌توانند از گشت‌وگذار در این کشور لذت ببرند. باغ گیاه‌شناسسی تاشکند یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های گیاه‌شناسی در آسیای میانه است که در آن بیشتر از ۵ هزار گونه‌ی گیاهی مختلف در فضایی به وسعت ۶۶ هکتار نگهداری می‌شوند.

 لب حوض (Lyab-i Hauz)

یکی از مشهورترین جاذبه‌های شهر بخارا منطقه‌ی لب حوض است که ساخت آن در سال ۱۶۲۰ توسط فردی به نام دیوان بیگی در مرکز میدان بزرگ شهر انجام شد. تمام راه‌ها از یازده دروازه‌ی شهر بخارا به این حوض منتهی می‌شدند و بازرگانان و مسافران از کشورهای دیگر در کاروانسرای این منطقه به استراحت می‌پرداختند.

روش‌های سفر به ازبکستان

با توجه به نزدیکی ازبکستان به ایران روش‌های مختلفی برای سفر به این کشور پیش روی هموطنان قرار دارند که در این بخش مورد بررسی قرار گرفته‌اند:

سفر زمینی به ازبکستان

برای آن دسته از گردشگران که به دنبال بازدیدی مقرون‌به‌صرفه و ارزان از ازبکستان هستند، سفر زمینی بهترین گزینه است که می‌تواند با استفاده از اتوبوس، قطار یا خودروی شخصی انجام شود. در صورتی که قصد دارید با ماشین شخصی خود وارد خاک ازبکستان شوید، حتماً باید گواهینامه‌ی بین‌المللی بگیرید.

سفر به ازبکستان با قطار

قطار هم یکی از روش‌های پرطرفدار و راحت سفر به ازبکستان محسوب می‌شود؛ البته قبل از خرید بلیط قطار بهتر است به بودجه‌ی خود توجه کنید و در نهایت به سراغ انتخاب مناسب‌ترین گزینه بروید. سفر با قطار در مقایسه با خودروی شخصی دردسرهای کمتری دارد و مهمانداران آن هم تلاش می‌کنند تا بهترین خدمات و امکانات را در اختیار گردشگران قرار دهند.

سفر هوایی به ازبکستان

ساده‌ترین و در عین حال گران‌ترین روش بازدید از ازبکستان، سفر هوایی به این کشور است. با وجود اینکه در این روش مجبور به پرداخت مبالغ بالاتری هستید، اما از امکانات و خدمات بهتری بهره‌مند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن هم وارد خاک ازبکستان می‌شوید تا بتوانید بیشتر زمان خود را به بازدید از جاذبه‌های دیدنی این کشور زیبا اختصاص دهید.

دریافت ویزای توریستی ازبکستان

تمامی متقاضیان سفر به ازبکستان باید به سراغ دریافت ویزای توریستی این کشور بروند که به یکی از دو شکل لیبل یا الکترونیکی ارائه می‌شود. مدارک مورد نیاز برای هریک از این دو مدل ویزا متفاوت و به شرح زیر است:

مدارک مورد نیاز برای ویزای لیبل ازبکستان

  • اصل گذرنامه با بیشتر از ۶ ماه اعتبار به همراه یک نسخه کپی
  • تکمیل صحیح فرم درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس رنگی جدید به ابعاد ۴ در ۶
  • پرداخت هزینه‌ی روادید معادل با ۱۰۰ دلار

مدارک مورد نیاز برای ویزای الکترونیک ازبکستان

  • اسکن گذرنامه با بیشتر از ۶ ماه اعتبار
  • تکمیل صحیح فرم درخواست ویزا
  • اسکن عکس پرسنلی با پس‌زمینه‌ی سفید
  • پرداخت هزینه‌ی روادید معادل ۴۰ دلار

سوغات ازبکستان

یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر به ازبکستان خرید سوغاتی برای دوستان و آشنایان است. از آنجایی که ازبکستان تمدن و تاریخی غنی دارد می‌توانید انواع کالاها و صنایع دستی این کشور را به عنوان سوغات خریداری کنید که در این بخش تعدادی از محبوب‌ترین آن‌ها معرفی شده‌اند:

لباس سنتی کشور ازبکستان

لباس‌هایی زیبا با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف هستند که مردم این کشور در مناسبت‌های مختلف و مراسم‌ها خاص خود آن‌ها را به تن می‌کنند. مشخصه‌ی اصلی این لباس‌ها طرح‌ها و دوخت‌هایی زیبا بر روی پارچه است.

ظروف سرامیکی

از معروف‌ترین سوغاتی‌های ازبکستان ظروف سرامیکی هستند که در شهرهای مختلف این کشور می‌توانید انواع آن‌ها را در طرح‌ها و نقوش مختلف پیدا کنید.

چکمه تاتاری

این چکمه‌ها که با استفاده از دست دوخته می‌شوند، از جنس چرم باکیفت هستند و بر روی آن‌ها طرح‌ها و نقش‌های سنتی به چشم می‌خورد.

شیرینی‌های ازبکی

حلوا، نوقا و میوه‌های خشک معروف‌ترین شیرینی‌های کشور ازبکستان هستند و گزینه‌ی مناسبی برای خرید سوغاتی به شمار می‌روند.

کلاه سنتی ازبکستان

توبه‌تیکا یا کلاه سنتی ازبکستان قسمتی از پوشش سنتی مردمان این کشور را تشکیل می‌دهد و با استفاده از پارچه‌های رنگی و تزئین شده دوخته می‌شود.

ادویه

یکی از بهترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید از ازبکستان بخرید، ادویه‌های باکیفیت و اصیل این کشور شامل زیره، زعفران و سماق هستند.

فرش ابریشمی

ارزشمندترین سوغات ازبکستان فرش‌های ابریشمی دست‌بافت آن است که در شهرهایی مثل سمرقند و بخارا با کیفیت بالا و در طرح‌های سنتی و مدرن پیدا می‌شوند.

منبت

منبت‌کاری در ازبکستان عمدتاً بر روی چوب گردو و آثاری مانند سازهای موسیقی سنتی، جعبه‌ها و... انجام می‌شود. شما می‌توانید بهترین نوع ظروف منبت‌کاری را از شهرهای خیوه و بخارا بخرید.

جواهرات نقره

صنعتگران بخارا زیباترین و جذاب‌ترین جواهرات را با استفاده از نقره و سنگ‌های نیمه‌قیمتی و الهام از الگوهای سنتی و مدرن می‌سازند که می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای خرید سوغاتی باشند.

ساز

سازهای موسیقی ازبکستان شامل دوتار، رباب و دویره هم از دیگر سوغاتی‌های مشهور این کشور هستند که عمدتاً در شهرهای خیوه و بخارا ساخته می‌شوند.

فرهنگ مردم ازبکستان

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی راهنمای سفر به ازبکستان ملاحظه کردید، این کشور سرزمینی با تاریخ و فرهنگی غنی است؛ به همین جهت برای اینکه در زمان سفر خود احترام مردم ازبکستان را حفظ کنید، لازم است که نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • در زمان بازدید از مکان‌های مقدس یا ورود به خانه‌‌ها کفش‌های خود را در بیاورید.
  • از میزبان خود بخاطر مهمان‌نوازی و غذا تشکر کنید.
  • اگر برای صرف شام به جایی دعوت شدید، حتماً یک هدیه‌ی کوچک با خود ببرید.
  • در زمان بازدید از مکان‌های مقدس لباسی بپوشید که پاها و بازوها را بپوشاند.
  • جلوی شخصی که نماز می‌خواند راه نروید، چون معتقد هستند نماز او باطل می‌شود.
  • به هیچ‌عنوان با دست چپ خود چیزی را به مردم ازبکستان ندهید.

نکات مهم در مورد سفر به ازبکستان

برای اینکه سفری لذت‌بخش را به ازبکستان تجربه کنید لازم است که به نکات مشخصی که در این بخش بررسی شده‌اند توجه کنید:

  1. از سوار شدن تاکسی‌های فاقد آرم و شریک شدن تاکسی با افراد غریبه پرهیز کنید.
  2. به هیچ‌عنوان از شهرهای مرزی این کشور بازدید نکنید.
  3. دمای هوای ازبکستان در طی ماه‌های جولای و آگوست می‌تواند به بیشتر از ۴۰ درجه افزایش پیدا کند؛ در نتیجه اگر تحمل این گرما برای شما دشوار است بهتر است سفر خود را در زمان دیگری انجام دهید.
  4. صدور ویزای توریستی ازبکستان در شرایط عادی به ۱۵ روز کاری زمان نیاز دارد و امکان اخذ فوری آن در طی یک هفته هم برای گردشگران فراهم شده است.
  5. با وجود اینکه ازبکستان کشوری امن محسوب می‌شود بهتر است شب‌ها تنها بیرون نروید و از درگیر شدن با مردم این کشور پرهیز کنید.
  6. در زمان گشت‌وگذار خود در شهرهای مختلف ازبکستان از حمل مبالغ بالای پول نقد خودداری کنید.
  7. برای خرید سیم‌کارت باید به مراکز خدماتی اپراتورهای موبایل این کشور مثل Ucell و Unitell سر بزنید.

سخن آخر

در این مطلب به پاسخ کاملی در مورد پرسش ((ازبکستان کجاست؟)) دست پیدا کردیم و با مهم‌ترین شهرها و جاذبه‌های تماشایی این کشور هم آشنا شدیم. اگر قصد بازدید از این کشور زیبا را دارید می‌توانید مراحل دریافت ویزای خود را به کارشناسان آرند تور واگذار کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کافی است از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۸۴۰۷ با مشاوران مجموعه تماس بگیرید.

سوالات متداول

۱. زبان رسمی ازبکستان چیست؟

زبان رسمی این کشور ازبکی است، اما زبان‌های دیگری مثل ترکی، فارسی و روسی هم در آن صحبت می‌شود.

۲. چرا به ازبکستان سفر کنیم؟

ازبکستان کشوری با فرهنگ، تاریخ و میراث غنی است که در جای جای آن می‌توان از تماشای معماری‌های شگفت‌انگیز و بناهای خارق‌العاده لذت برد.

۳. آیا برای سفر به ازبکستان به ویزا نیاز داریم؟

بله؛‌ برای سفر به این کشور باید یکی از ویزاهای لیبل یا الکترونیکی آن را دریافت کنید.

۴. هزینه سفر به ازبکستان چقدر است؟

متوسط هزینه‌های یک گردشگر در زمان سفر به ازبکستان حدود ۱۲ تا ۱۴ دلار به ازای هر روز خواهد بود.

۵. هزینه‌ی تهیه‌ی غذا در ازبکستان چقدر است؟

هزینه‌ی خرید یک وعده غذا در رستوران‌های اقتصادی این کشور حدود ۸ دلار برای دو نفر است که این مبلغ در رستوران‌های لوکس می‌تواند به ۲۵ دلار افزایش پیدا کند.



1403/03/02 | کد مطلب: 2058
برچسب‌ها: راهنمای سفر


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
سیناک
1403/04/02 11:25
یه سمرقند و بخارا رو برم و جوی مولیان بخونم دیگه هیچی نمیخوام
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1403/04/11 14:04
با سلام و وقت بخیر
باتشکر از پیام شما
فاطمه
1403/03/30 15:05
شما هم ویزای ازبکستان میگیرین؟چجوری باهاتون در ارتباط باشم
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1403/04/11 13:58
با سلام و وقت بخیر
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر از سفر ازبکستان با دفتر آرندتور تماس بگیرید.
باتشکر از پیام شما