۱۰ تا از مهمترین جاهای دیدنی تاشکند ازبکستان | آرندتور

زیباترین و بهترین جاهای دیدنی تاشکند ازبکستان

شما هم امتیاز بدهید!

تاشکند، پایتخت باستانی و زیبای ازبکستان، با تلفیقی از میراث تاریخی غنی و مدرنیته‌ای درخشان، مقصدی فراموش‌نشدنی برای گردشگران از سراسر جهان است. این شهر که در دل آسیای مرکزی جای گرفته، به دلیل معماری‌های شگفت‌انگیز، فرهنگ غنی و مهمان‌نوازی بی‌نظیرش شهرت دارد. در این مطلب از آرند تور، قصد داریم به معرفی زیباترین و بهترین جاهای دیدنی تاشکند بپردازیم و شما را با جاذبه‌هایی آشنا کنیم که بازدید از آن‌ها را در سفر به ازبکستان نباید از دست دهید. با ما همراه باشید.

تور ازبکستان

مجتمع خاست ایمام

خاست ایمام، یکی از مهم‌ترین و باشکوه‌ترین جاهای دیدنی تاشکند است. این مجموعه‌ معماری و مذهبی که به‌عنوان مرکز معنوی شهر شناخته می‌شود، میزبان چندین بنای تاریخی از جمله مساجد، مدرسه‌ها (مدارس) و کتابخانه‌ای است که نسخه‌ای بسیار قدیمی و ارزشمند از قرآن کریم را در خود جای داده است.

این قرآن که به قرآن عثمانی معروف است، گفته می‌شود که یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های باقی‌مانده در جهان است و ازاین‌رو، خاست ایمام یکی از مهم‌ترین مکان‌های زیارتی مسلمانان است.

معماری اسلامی خیره‌کننده‌ای که در این مجموعه به‌کاررفته، با نقوش ظریف و کاشی‌کاری‌های رنگارنگ خود، نمایانگر هنر و فرهنگ غنی ازبکستان است. کوچه‌های باریک اطراف، مکانی عالی برای قدم زدن و دیدن گوشه‌ای از تاشکند قدیم است.

به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی تاشکند، معماری اسلامی سنتی خاست ایمام، زیبایی باشکوهی دارد که هر بیننده‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهد!

  • موقعیت: خیابان کاراسارای
  • نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: چورسو
  • ساعات بازدید: هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب
  • ورودی: رایگان

مجتمع خاست ایمام از بهترین جاهای دیدنی تاشکند

بازار چارسو

بازار چورسو تاشکند، یکی از زنده‌ترین و رنگارنگ‌ترین نقاط شهر تاشکند و قلب تپنده زندگی روزمره در پایتخت ازبکستان است. این بازار سنتی از جاهای دیدنی تاشکند است که در مرکز تاریخی شهر و در نزدیکی جاده ابریشم فرهنگ و تاریخ غنی آسیای مرکزی را به نمایش می‌گذارد. گنبد آبی رنگ باشکوهی که بازار را می‌پوشاند، نمادی از معماری سنتی ازبک است و به بازار چورسو هویتی خاص می‌بخشد. در بازار چورسو می‌توانید محصولات متنوعی؛ از میوه‌ها و سبزیجات تازه، گوشت و محصولات لبنی، گرفته تا صنایع‌دستی، پارچه‌ها و پوشاک سنتی را بیابید و از غرفه‌ها و سالن غذاخوری‌ روباز آن لذت ببرید.

بازارها از مکان‌های مورد علاقه ما برای بازدید هنگام سفر به کشور جدید هستند همینطور بهترین گزینه برای خرید سوغات ازبکستان! – در اینجا شما می‌توانید با مردم محلی ارتباط برقرار کنید، غذاهای جدید را امتحان کنید و سوغاتی‌های منحصربه‌فرد تهیه کنید. اگر می‌خواهید تجربه کاملی از جاهای دیدنی‌ تاشکند داشته باشید – بازدید از بازار چورسو را حتماً در برنامه سفر خود قرار دهید!

منطقه اطراف بازار دارای چند صرافی است که می‌توانید پول خود را در آن‌ها چنج کنید. همچنین در منطقه‌ای که بازار در آن قرار دارد، چند مسجد و مدرسه کوچک دارد که بازدید از آن‌ها نیز ارزشمند است و به درک بهتر تاریخ و فرهنگ شهر کمک می‌کند.

  • آدرس: ۵۷ خیابان تفکور
  • نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: چورسو
  • ساعات کاری: هر روز از ساعت ۵ صبح تا ۸:۱۵ شب (به جز شنبه و یکشنبه از ۵ صبح تا ۹ شب)

بازار چورسو تاشکند

خیابان شوتا روستاولی

خیابان شوتا روستاولی در تاشکند، یکی دیگر از جاهای دیدنی تاشکند است. این خیابان که در جنوب شرقی هتل بزرگ میر قرار دارد، میزبان نمونه‌های بی‌نظیری از معماری دوران شوروی است و برای علاقه‌مندان به تاریخ و هنر مقصدی تماشایی است.

برجسته‌ترین ویژگی این خیابان، موزاییک‌های رنگارنگ و خیره‌کننده‌ای است که نمای بیرونی بلوک‌های آپارتمانی قدیمی عصر شوروی را زینت می‌دهند. قدم زدن در این خیابان قطعاً یکی از جذاب‌ترین و غافلگیرکننده‌ترین جاذبه‌های تاشکند است.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: اویبک/مینگ اوریک

حالا که قصد سفر به  ازبکستان را کرده‌اید، با بهترین جاهای دیدنی ازبکستان آشنا شوید.

خیابان شوتا روستاولی در تاشکند

کانال کولکوز

کانال کولکوز، یکی از جاهای دیدنی تاشکند است که جلوه‌ای دیگر از زندگی در این شهر را به نمایش می‌گذارد. این کانال که سفر خود را از نزدیکی بازار چیتاگای، در نزدیکی ایستگاه مترو تینچلیک آغاز می‌کند و تا خاست ایمام امتداد می‌یابد، مسیری زیبا و دلنشین دارد.

مسیر کانال کولکوز با کوچه‌های باریک و زیبایی که با خودروهای قدیمی لادا و پیچک‌های خزنده تزئین شده‌اند، محیطی دلپذیر و سنتی دارد و فرصتی عالی برای کاوش و آشنایی با تاشکند قدیم در اختیار شما قرار می‌دهد.

خانه‌ها در این منطقه با دیوارهای بلند و دروازه‌های بزرگی که معمولاً بسته هستند، احاطه شده‌اند، انتظار دیدار چشم‌های کنجکاوی که از بالای دیواره به شما نگاه می‌کنند را داشته باشید تعجب نکنید اگر مردم شما را برای نوشیدن یک فنجان قهوه دعوت کنند یا بیرون از خانه‌های خود با شما گپی بزنند.

گشت‌وگذار در این مکان از جالب‌ترین فعالیت‌ها و جاهای دیدنی تاشکند است و قطعاً مکانی است که شما را از شلوغی و هیاهوی شهر دور می‌کند، مکانی عالی برای گذراندن اوقات فراغت و تعامل با مردم محلی.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: تینچلیک

کانال کولکوز از بهترین جاهای دیدنی تاشکند

مسجد مینور

مسجد مینور، یکی از شاهکارهای معماری نوین و جاهای دیدنی تاشکند در ازبکستان، است که در کنار کانال زیبای آنخور قرار گرفته است. این بنای باشکوه که از سنگ مرمر سفید ساخته شده، بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ و تحت فرمان اسلام کریموف، رهبر وقت کشور، احداث گردیده است.

مسجد با طراحی منحصربه‌فرد و استفاده از سنگ مرمر سفید در ساختمان خود، یادآور معماری شهر عشق‌آباد ترکمنستان است و جلوه‌ای متفاوت به محیط اطراف خود می‌بخشد. شب‌ها معمولاً آرام‌تر و خلوت‌تر است و این آرامش، آن را به زمان مناسبی برای گشت‌وگذار تبدیل می‌کند.

  • آدرس: جاده کمربندی کوچک
  • نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: بودمزور
  • ساعات بازدید: ۲۴ ساعته / ۷ روز هفته
  • ورودی: رایگان

مسجد مینور تاشکند

میدان امیر تیمور

میدان امیر تیمور، یکی از جاهای دیدنی تاشکند و مکانی است که به‌عنوان یکی از مراکز اصلی تجمع و تفریح شهروندان و گردشگران نیز شناخته می‌شود. این میدان به‌افتخار امیر تیمور، فاتح بزرگ آسیای میانه که امپراتوری وسیعی را از چین تا ترکیه تحت سلطه خود داشت، نام‌گذاری شده است.

مرکز این میدان را مجسمه باشکوهی از امیر تیمور تزئین می‌کند که نمادی از قدرت و اقتدار اوست. پشت این مجسمه، هتل ازبکستان قرار دارد که یک نمونه برجسته از معماری دوران شوروی و یکی از نمادهای معماری تاشکند به شمار می‌رود.

میدان امیر تیمور با رستوران‌ها، کافه‌ها و مکان‌هایی برای تفریح و سرگرمی احاطه شده که فضایی دلپذیر برای گذران اوقات فراغت فراهم می‌آورد. شب‌ها، این میدان با فعالیت‌هایی نظیر اسکیت، غرفه‌های بازی و سرگرمی زنده می‌شود. در دیسکوها بارها و کلوپ‌های اطراف میدان نیز می‌توانید زندگی شبانه تاشکند را تجربه کنید.

پارک‌های اطراف مجسمه و پارک بولاژون نیز با فضای سبز و زیبای خود، مکان‌هایی عالی برای قدم زدن، استراحت و تماشای غروب هستند که مردم محلی برای گردهمایی‌های عصرگاهی در آن‌ها گرد هم می‌آیند. بازدید از میدان امیر تیمور از جذاب‌ترین جاهای دیدنی تاشکند را از دست ندهید!

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: امیر تیمور

میدان امیر تیمور، یکی از جاهای دیدنی تاشکند

تئاتر نوایی

تئاتر نوایی یاز مهم‌ترین و زیباترین مراکز فرهنگی- هنری و جاهای دیدنی تاشکند است که به‌افتخار میر نظام‌الدین علی شیر نوائی شاعر و دولتمرد بزرگ ازبک نام‌گذاری شده است و بهترین جایی در تاشکند است که می‌توانید شاهد نمایش باله باشید.

دفتر بلیت‌فروشی کوچکی در خارج از تئاتر قرار دارد که برنامه نمایش‌ها روی پنجره آن آویزان است. توجه داشته باشید که احتمالاً فروشندگان بلیت به زبان انگلیسی صحبت نمی‌کنند و بهتر است روسی بلد باشید. در غیر این صورت با زبان اشاره و گوگل ترنسلیت می‌توانید، بلیت تهیه کنید تا شاهد یک اجرای باله باشید.

اگر کمی خوش‌شانس باشید، ممکن است بتوانید بلیت تئاتر ملی باله را با قیمتی مناسب تهیه کنید. تماشای نمایش در تئاتر نوایی یکی از کارهایی است که در سفر به تاشکند می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی باشد!

  • آدرس: ۲۸ مصطفی کمال آتاتورک، خیابان بخارا
  • نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: کوسموناوتلار

تئاتر نوایی تاشکند

آرامگاه‌های دانشگاه اسلامی تاشکند

بخشی از کاوش در تاشکند می‌تواند شامل بازدید از دانشگاه اسلامی تاشکند و همچنین دیدار از پارک‌های دوستی ملل (Druzhba Narodov) و پارک نوایی باشد. در داخل دانشگاه اسلامی تاشکند، مجموعه یادبود شیخانتور قرار دارد که از جاهای دیدنی تاشکند است.

در این محدوده در اصل ۱۶ مقبره وجود داشت که سه مقبره از آن‌ها امروزه باقی‌مانده است. پیدا کردن این آرامگاه‌ها پس از ورود به دانشگاه نسبتاً آسان است. حتی چند مبل تاپچان نیز وجود دارد که استراحت و سایه‌ای در برابر آفتاب سوزان تاشکند را فراهم می‌کند.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: پاختاکور

آرامگاه‌های دانشگاه اسلامی تاشکند

میدان دوستی ملل و پارک نوایی

این میدان عظیم از جاهای دیدنی تاشکند است که در لبه پارک نوایی قرار دارد و مجسمه‌های جالب و ساختمان‌های با معماری دوران شوروی را در خود جای داده است، همچنین چشم‌انداز واضحی از سیرک در بلوارهای پردرخت اطرافش را ارائه می‌دهد.

از جذابیت‌های این میدان تابلو «I Love Tashkent» است که محلی عالی برای گرفتن عکس‌های یادگاری به شمار می‌رود. پشت این میدان، ساختمان باشکوه و دیدنی سرای استقلال قرار دارد. اجراهایی که در این تالار کنسرت عظیم برگزار می‌شوند، قطعاً نسبت به دوران پیش از استقلال تغییر کرده‌اند، به‌عنوان‌مثال اسطوره راک آلمانی، اسکورپیونز، در سال ۲۰۱۸ در اینجا اجرا داشته‌اند.

میدان دوستی ملل و تالار کنسرت مجاورش، در کنار پارک نوایی واقع شده‌اند، بعد از بازدید از این میدان می‌توانید از این پارک دیدن کنید و از آرامش آن لذت ببرید. در اطراف حاشیه پارک، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و غرفه‌های غذایی قرار دارند که فرصتی برای نوش جان کردن غذاهای محلی مانند مانتی و شاشلیک در فضایی آرام و دلنشین را برای شما فراهم می‌آورند.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: پاختاکور

میدان دوستی ملل و پارک نوایی تاشکند

دره چیمگان

دره یا تنگه چیمگان، یکی از مشهورترین جاهای دیدنی تاشکند است که در حدود ۲ ساعتی شمال این شهر، قرار دارد و به‌عنوان مقصدی عالی برای کوهنوردی، قایق‌رانی و اسکی شناخته می‌شود. این منطقه با کوه‌های زیبا و مناظر خیره‌کننده احاطه شده، فرصتی بی‌نظیر برای علاقه‌مندان به طبیعت و فعالیت‌های فضای باز ارائه می‌دهد.

دره چیمگان امکان تجربه ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز و کشف زیبایی‌های بکر طبیعت را فراهم می‌آورد. علاوه بر فعالیت‌های فضای باز، به دلیل طبیعت زیبا و آرامش‌بخشش، مکانی ایده‌آل برای استراحت و دوری از هیاهوی شهری است. در اینجا می‌توانید در کلبه‌ها و اقامتگاه‌های محلی اقامت کنید و از فضای دلپذیر و غذاهای محلی لذت ببرید.

برای دسترسی به دره چیمگان، می‌توانید از حمل‌ونقل عمومی مانند مارشروتکا (مینی‌بوس‌های محلی) یا تاکسی خصوصی استفاده کنید. حمل‌ونقل عمومی ارزان‌تر خواهد بود، اما ممکن است بیشتر در راه باشید. بازدید از این دره فرصتی عالی برای لذت بردن از فعالیت‌های متنوع در طبیعت و آشنایی با زیبایی‌های بکر این منطقه است.

دره چیمگان از مشهورترین جاهای دیدنی تاشکند

سخن آخر

در این مطلب ۱۰ تا از بهترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی تاشکند را به شما معرفی کردیم. سفر به تاشکند فرصتی است برای غرق شدن در فرهنگی غنی و ملاقات با مردمی که مهمان‌نوازی‌شان زبانزد خاص و عام است. امیدواریم که معرفی جاهای دیدنی تاشکند، شما را برای سفر به این شهر زیبا و تاریخی، ترغیب کرده باشد و برای کشف زیبایی‌های تاشکند سفری به‌یادماندنی را به ازبکستان برنامه‌ریزی کنید.

سؤالات متداول

بهترین زمان برای بازدید از جاهای دیدنی تاشکند چه زمانی است؟

بهار (آپریل تا ژوئن) و پاییز (سپتامبر تا نوامبر) بهترین زمان‌ها برای بازدید هستند، زمانی که هوا معتدل و دلپذیر است.

حمل‌ونقل عمومی در تاشکند چگونه است؟

تاشکند دارای یک شبکه متروی کارآمد، اتوبوس‌ها و تاکسی‌هایی است که دسترسی آسان به اکثر جاذبه‌ها را فراهم می‌کند.

آیا برای گردشگران امکان اقامت در تاشکند به‌راحتی فراهم است؟

بله تاشکند انواع اقامتگاه‌ها از هتل‌های لوکس تا هاستل‌های اقتصادی را ارائه می‌دهد تا نیازهای مختلف مسافران را برآورده کند.



1402/12/11 | کد مطلب: 1934
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.