20 تا از بهترین رستوران‌ های توکیو | آرندتور

بهترین رستوران‌های توکیو

شما هم امتیاز بدهید!

توکیو یکی از زیباترین شهرهای ژاپن بوده که در کنار جاذبه‌های طبیعی و گردشگری متنوع انواعی از رستوران‌ها را هم در خود جای داده است که به نام شوکونین معروف هستند؛ اصطلاحی که در اصل به افرادی اشاره می‌کند که تمامی وقت و انرژی خود را به یادگیری یک مهارت اختصاص می‌دهند. به همین جهت غذاهای طبخ شده در توکیو با سایر نقاط جهان متفاوت بوده و طعم و مزه‌ای بی‌نظیر دارند. اگر قصد شرکت در تور ژاپن را دارید بد نیست با بهترین رستوران های توکیو هم آشنا شوید که در این مطلب از وبلاگ آرند تور به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم.

تور ژاپن

معرفی رستوران های توکیو

تعداد رستوران‌های  شهر توکیو بی‌شمار هستند با این حال براساس اطلاعات موجود در وب‌سایت cntraveller.com حدود ۲۰ عدد از بهترین آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

۱. رستوران Gucci Osteria Tokyo

گوچی اوستریا مجموعه‌ای از رستوران‌های زنجیره‌ای ایتالیایی است که در شهرهای مختلفی از دنیا شعبه دارد و تلاش می‌کند تا فلسفه‌ی آشپزی را با هویت‌ها و فرهنگ‌های گوناگون در جهان به اشتراک بگذارد. یکی از شعبه‌های این رستوران در شهر توکیو واقع شده که غذا خوردن در آن شما را به یاد کارتون آلیس در سرزمین عجایب می‌اندازد.

بعد از خروج از آسانسور این مجموعه با فضایی پرنور و یک تراس روباز قبل از محوطه‌ی ناهارخوری اصلی روبه‌رو می‌شوید. جدا از معماری جالب توجه این رستوران برای خوردن غذاهای خوشمزه باید از سرآشپز ایتالیایی مجموعه یعنی آقای آنتونیو یاکوویلو تشکر کنید که تلاش می‌کند بهترین ویژگی‌های فرهنگ غذایی ایتالیا و ژاپن را با یکدیگر ترکیب کرده و غذایی شگفت‌انگیز را برای مهمانان سرو کند.

آدرس: 6 Chome-6-12 Ginza, 中央区 Chuo City, Tokyo 104-0061

گوچی اوستریا از بهترین رستوران‌های توکیو

۲. رستوران Sézanne

یکی از رستوران های توکیو است که در طبقه‌ی هفتم هتل لوکسFour Seasons  قرار گرفته و سرآشپز فرانسوی آن آقای دانیل کالورت با غذاهای فرانسوی فوق‌العاده از مهمانان پذیرایی می‌کند. آنچه که توجه گردشگران را در این رستوران به خود جلب می‌کند معماری ظریف و خاص به همراه سرویس‌دهی گرم و حرفه‌ای توسط کارکنان است؛ به طوری که بیشتر افراد ترجیح می‌دهند در سفرهای بعدی خود هم سری به Sézanne بزنند.

آدرس: 1 Chome-11-1 Marunouchi, Chiyoda City, Tokyo 100-6277

رستوران Sézanne توکیو

۳. رستوران Tinc Gana

Tinc Gana یکی دیگر از رستوران های توکیو است که به محض ورود کانتر دو رنگ نعنایی خاکستری آن توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. صاحب و سرآشپز این مجموعه یعنی جرمی کویلبوف بر روند آماده‌سازی و طبخ غذا در رستوران نظارت کرده و همواره با رفتار حرفه‌ای خود توانسته رضایت مشتریان را جلب کند.

در این رستوران یک تراس کوچک به همراه صندلی‌های حصیری آبی و سفید رنگ وجود دارند که به سرو غذا در بیرون اختصاص داده شده‌اند. نکته‌ی قابل توجه در مورد Tinc Gana تغییر منوی آن همراه با تغییر فصل است با این حال کویلبوف همواره خلاقیت خود را در غذاهایی مثل ماهی تن کبابی زغالی به همراه سس کاج، زیتون، گوجه فرنگی و پائلای معطر زعفرانی به شکل گلوله‌های برنج که با سس میگو سرو می‌شود، نشان داده است.

آدرس: 102-0085 Tokyo, Chiyoda City, Rokubancho, 4−3, Gems Ichigaya, 1

رستوران Tinc Gana از بهترین رستوران‌های توکیو

۴. رستوران Il Ristorante - Luca Fantin

یکی از رستوران ‌های توکیو در بهترین منطقه‌ی خرید این شهر Il Ristorante - Luca Fantin است که در طبقه‌ی نهم برج گینزا در کنار فروشگاه مشهور بولگاری قرار داشته و ظرافت غذاهای ایتالیایی را به این شهر ژاپنی آورده است.

غذاهای فصلی و سقف بلند و لوسترهای موجود در این رستوران شما را به یاد ظرافت و پیچیدگی خیابان گینزا می‌اندازند. گردشگران می‌توانند در این مکان از چشیدن غذاهای خوشمزه‌ای شامل اسپاگتی با خارپشت دریایی و کاهو در تابستان و گوشت گوزن هوکایدو در زمستان که توسط لوکا فانتین آماده شده لذت ببرند. جالب است بدانید که آقای فانتین زمانی توانست عنوان بهترین سرآشپز ایتالیایی در دنیا را به خود اختصاص دهد.

آدرس: 104-0061 Tokyo, Chuo City, Ginza, 2 Chome−7−12 第一三共銀座ビル

رستوران Il Ristorante - Luca Fantin در توکیو

۵. رستوران Kanda

شاید ظاهر ساده و بی‌آلایش کاندا در نگاه اول باعث ناامیدی شما شود، اما حقیقت این است که این مجموعه از سال ۲۰۰۸ تاکنون ستاره‌های میشلن خود را حفظ کرده است. سرآشپز این رستوران هیریوکی کاندا در خانواده‌ای از سرآشپزان سنتی ژاپنی به دنیا آمد و با ترکیب آموزش‌های کلاسیک خود در کنار ایده‌هایی که در زمان کار کردن در فرانسه آموخت، توانسته غذاهایی با طعم خارق‌العاده خلق کند.

تمامی غذاهای این رستوران در ظروف‌های سفالی مرتبط با دوران ادو سرو شده و طعم و مزه‌ی فوق‌العاده‌ی آن‌ها تا مدت‌ها در ذهن شما خواهد ماند.

آدرس: Toranomon Hills Residential Tower 1F, Atago 1-1-1, Harbour Ward, Tokyo

رستوران Kanda از بهترین رستوران‌های توکیو

۶. رستوران Tempura Motoyoshi

مالک این رستوران آقای موتویوشی به همراه پدر و مادر خود که یک فروشگاه ماهی را اداره می‌کردند بزرگ شد؛ بعد از آن به دلیل علاقه و مهارتی که در پخت تمپورا داشت به سرآشپزی حرفه‌ای در این زمینه تبدیل شد. در آخر بعد از پشت سر گذاشتن چندین سال آموزش، رستوران خود را در سال ۲۰۰۶ افتتاح کرد که در آن با استفاده از ترکیبات فصلی تمپورا طبخ می‌شد.

غذاهای طبخ شده توسط آقای موتویوشی به طرز فوق‌العاده سبک هستند و با خمیر طلایی تردی پوشانده شده‌اند. شما می‌توانید در کنار اعضای خانواده‌ی خود از خوردن غذا و وقت‌گذرانی در فضای آرامش‌بخش این رستوران که با استفاده از گل‌های فصلی تزئین شده است‌ لذت ببرید.

آدرس: 150-0021 Tokyo, Shibuya City, Ebisunishi, 2 Chome−8−11, Granbell Ebisu IV, 3

رستوران Tempura Motoyoshi از بهترین رستوران‌های توکیو

۷.  رستوران Shirosaka

در فاصله‌ی یک دقیقه‌ای از ایستگاه آکاساکا می‌توانید به یکی دیگر از بهترین رستوران های توکیو سر بزنید که تمامی ویژگی‌های یک رستوران کایزکی کلاسیک (نوعی غذای ژاپنی) را دارد: یک فضای داخلی چوبی فوق‌العاده به همراه پنجره‌ای که به سمت باغی مینیاتوری باز می‌شود و یک سرآشپز که با چهر‌ه‌ای جدی به آرامی مشغول کار کردن پشت کانتر است.

با این حال سرآشپز هیدکی لی فقط به دنبال این است که مشتریان از غذا و فضا لذت ببرند؛ او که در توکیو متولد شده، دوره‌ی آموزشی خود را در سیدنی گذرانده و سه سال را هم در نیویورک مشغول آشپزی برای سفیر ژاپن بوده است. هیدکی با ترکیب تکنیک‌های مدرن و سنتی توانسته غذاهای فوق‌العاده‌ای را ابداع کند که حتماً همه از خوردن آن‌ها لذت می‌برند.

آدرس: 6 Chome-3-9 Akasaka, Minato City, Tokyo 107-0052

رستوران Shirosaka توکیو

۸. رستوران Yakiniku Jumbo Shirokane

Yakiniku Jumbo Shirokane یک باربیکیوی کره‌ای در منطقه‌ی مسکونی شیروکانه است که به دیوارهای آن سرهایی از گاوهای قیمتی، نقاشی‌های خاص و لوستر ساخته شده از شاخ گاو آویزان شده است. این رستوران بهشتی برای علاقمندان به گوشت و کباب محسوب شده و غذاهای تهیه شده در آن هم با سس‌های فوق‌العاده خوشمزه‌ای سرو می‌شوند.

نکته‌ی قابل توجه در مورد این مجموعه این است که گوشت انتخابی بر سر میز شما گریل می‌شود؛ البته پشت پیشخوان اصلی آن هم یک آشپزخانه‌ی بزرگ وجود دارد که سرآشپز رستوران یعنی نانبارا و کارکنان‌اش در حال کارکردن در آن هستند.

آدرس: 108-0072 Tokyo, Minato City, Shirokane, 3 Chome−1−1 第一麻布ビル 1F

رستوران Yakiniku Jumbo Shirokane در توکیو

۹. رستوران été

Été یکی از منحصربه‌فردترین رستوران های توکیو است که با یک میز سنگ مرمر با ظرفیت ۴ نفر و یک سرویس در هر شب از مهمانان پذایرایی می‌کند. سرآشپز این مجموعه خانم ناتسوکو شوجی است که در سال ۲۰۲۰ به عنوان بهترین سرآشپز قناد آسیا انتخاب شد و عمده‌ی شهرت خود را مدیون کیک‌های خاص و گران‌قیمتی است که با الهام از الگوهای برندهای شنل و لویی ویتان پخته است. البته نباید از غذاهای خاص این مجموعه هم غافل شوید.

آدرس: 1 Chome-2-6 Tomigaya, Shibuya-ku, Tokyo, Tokyo 151-0063

رستوران été در توکیو

۱۰. رستوران Kotaro

در کوچه پس کوچه‌های شینسن رستوران کوتارو قرار گرفته است که فقط ۱۰ صندلی در پیشخوان رو به آشپزخانه اوپن داشته و برخلاف سایر رستوران های توکیو منو ندارد؛ بنابراین کافی است که ترکیبات موردعلاقه‌ی خود را به سرآشپز این مجموعه کوتارو هایاشی اطلاع داده و به او اجازه دهید تا غذایی را برای شما انتخاب کند.

کوتارو هایاشی در تمامی غذاهای خود به سنت احترام می‌گذارد به طوری که یکی از سرآشپزان استرالیایی که به تازگی از این رستوران بازدید کرده بود اعلام کرد که خوردن غذا در کوتارو می‌تواند مشتریان را به یاد مادربزرگ‌هایشان بیندازد.

آدرس: 28-2 Sakuragaoka-cho Mikasa Bldg 1F, Shibuya 150-0031 Tokyo Prefecture

رستوران Kotaro توکیو

۱۱. رستوران Ishikawa

مشخصه‌ی اصلی رستوران ایشیکاوا زیبایی‌شناسی و مهمان‌نوازی ژاپنی است که فضایی بی‌نظیر را برای صرف یک شام فوق‌العاده در محیطی آرامش‌بخش برای گردشگران فراهم می‌کند. این رستوران که سه ستاره میشلن دارد همواره آماده است تا زمینه‌ی راحتی شما را فراهم کند به همین جهت در ورودی آن چترهایی قرار گرفته‌اند تا در صورت بارش باران در طول مسیر رسیدن به رستوران از خیس شدن شما جلوگیری کنند.

سرآشپز مجموعه ایشیکاوا مسیر حرفه‌ای سختی را پشت سر گذاشته به همین جهت همواره در تلاش است تا عشقی عمیق را به کارکنان و مهمانان ابزار کند که به راحتی می‌توان آن را در هر لقمه‌ از غذاهای این رستوران احساس کرد. با وجود فضای ساده‌ی ایشیکاوا غذاهای خوشمزه و برخورد فوق‌العاده کارکنان آن چیزی نیست که به سادگی فراموش کنید.

آدرس: 162-0825 Tokyo, Shinjuku City, Kagurazaka, 5 Chome−37 高村ビル 1f

رستوران Ishikawa از بهترین رستوران‌های توکیو

۱۲. رستوران Tonki

تونکی یکی از رستوران های توکیو با قدمتی بالا است که هنوز هم تونکاتسو را به همان روشی که اولین بار در زمان افتتاحیه خود تهیه کرد، سرو می‌کند. به جز تغییرات صورت گرفته در دهه‌ی ۷۰ در زمینه‌ی روشنایی، فضای داخلی از جنس چوب و چراغ‌های آویزان دیگر تغییری در تونکی صورت نگرفته است.

این مجموعه یک آشپزخانه بزرگ دارد که از سه طرف با پیشخوان‌های چوبی احاطه شده و سرآشپزهای سخت‌کوش در آن به صورت مرحله‌ای در حال کار کردن و آماده‌سازی غذا هستند.

آدرس: 1 Chome-1-2 Shimomeguro, Meguro City, Tokyo 153-0064

رستوران Tonki از بهترین رستوران‌های توکیو

۱۳. رستوران Locale

یکی از کوچک‌ترین غذاخوری‌ها در شهر توکیو است که با وسایل چوبی روستایی، قفسه‌هایی که مملو از سبدهای بافته شده است، فضایی آرام و مواد غذایی تازه‌ی خود توانسته توجه عمده‌ی ساکنان این شهر را به خود جلب کند. سرآشپز این مجموعه خانم کیتی کول مانند یک دوست قدیمی با طبخ غذاهای فوق‌العاده از مهمانان پذیرایی کرده و برای این کار هم از سبزیجات مزرعه‌ای تازه استفاده می‌کند.

آدرس: 1 Chome-17-22 Meguro, Meguro City, Tokyo 153-0063

رستوران Locale توکیو

۱۴. رستوران Tachigui Sushi Akira

یکی از بهترین رستوران های توکیو برای چشیدن سوشی Tachigui Sushi Akira است که در سال ۲۰۲۱ افتتاح شد و از آن زمان تاکنون هم بسیاری از رستوران‌های مجلل سوشی شعبه‌های گوناگونی از آن را تأسیس کرده‌اند که سوشی با قیمتی مناسب در آن‌ها عرضه می‌شود.

در این مجموعه سرآشپز جوان پشت یک کانتر چوبی در فضایی کوچک که می‌تواند در هر بار شش تا هفت مشتری را در خود جای دهد ایستاده است؛ البته سوشی تنها گزینه‌ی پیش روی شما نیست و در منوی غذایی این رستوران حدود ۲۰ نوع ماهی هم یافت می‌شود.

آدرس: 105-0004 Tokyo, Minato City, Shinbashi, 3 Chome−8−5, Le Gratteciel, B1

رستوران Tachigui Sushi Akira در توکیو

۱۵. رستوران Hosokawa

بعد از گذشتن از موزه‌ی ادو توکیو در محله‌ی شرقی ریوگوکو می‌توانید صف طولانی مشتریان هوسوکاوا را مشاهده کنید. در این رستوران سرآشپز مجموعه تاداشی هوسوکاوا از ۱۰۰ درصد آرد گندم سیاه تازه آسیاب شده برای تهیه‌ی نودل‌های افسانه‌ای خود به نام سوبا استفاده می‌کند که طعمی فوق‌العاده و بافتی لذت‌بخش دارند.

سوبا در کنار سس دودی تهیه‌ شده از سویا و یک ظرف تمپورا مارماهی یا بادمجان طعمی بی‌نظیر دارد که همه از خوردن آن لذت می‌برند.

آدرس: 1 Chome-6-5 Kamezawa, Sumida City, Tokyo 130-0014

رستوران Hosokawa در توکیو

۱۶. رستوران Den

ساختمان اصلی این رستوران به شکل یک خانه‌ی دو طبقه در محله‌ی آرام جیمبوچو قرار گرفته با این حال شعبه‌ی جدید آن در مرکز توکیو مکانی عالی است که حتماً باید به آن سر بزنید. آشپزخانه‌ی اوپن دن جدید مانند شعبه‌‌ی قبلی است با این تفاوت که به جای یک پیشخوان هشت نفره یک میز چوبی در آن قرار گرفته که می‌تواند تا ۱۲ نفر و حتی بیشتر را در خود جای دهد.

آدرس: Architect house hall JIA, 2-3-18 Jingumae, Shibuya Ku, Tokyo

رستوران Den از بهترین رستوران‌های توکیو

۱۷. رستوران Udon Maruka

بهترین مکان برای چشیدن نودل در توکیو رستوران اودون ماروکا است که همیشه صف طویلی در بیرون از آن وجود دارد. نودل‌های دست ساز این رستوران در کنار آبگوشت معطر تهیه شده از ماهی خشک سرو شده و طعمی بی‌نظیر دارند.

اگر چه سایر آیتم‌های موجود در منوی اودون ماروکا هم به اندازه‌ی نودل آن خوشمزه هستند اما در هر فصل از سال می‌توانید از چشیدن نودل‌های فوق‌العاده‌ی این رستوران با قیمتی مناسب با آبگوشت یا بدون آبگوشت لذت ببرید.

آدرس: 1F New Surugadai bldg., 3-16-1 Kanda-ogawa-machi, Chiyoda-ku, Tokyo, 101-0052

رستوران Udon Maruka توکیو

۱۸. رستوران Fuunji

فوونجی یکی از رستوران های توکیو در منطقه‌ی شینجوکو است که عاشقان رامن از سراسر ژاپن برای امتحان کردن غذاهای آن به توکیو سفر می‌کنند. تسوکه‌من نوعی رامن است که رشته و سوپ آن به صورت جداگانه سرو می‌شود و اگر از طرفداران این مدل غذاها هستید حتماً باید آن را در ژاپن و در فوونجی امتحان کنید.

با وجود اینکه شینجوکو یکی از پررقابت‌ترین مناطق توکیو در زمینه‌ی تهیه‌ی رامن است اما فوونجی توانست در این زمینه به شهرت بالایی دست یافته و در حال حاضر هم عنوان یکی از شلوغ‌ترین رستوران‌های رامن (با حداقل ۳۰ دقیقه زمان انتظار) را به خود اختصاص داده است.

آدرس: 2 Chome−14−3 Yoyogi, Shibuya City, Tokyo

رستوران Fuunji از بهترین رستوران‌های توکیو

۱۹. رستوران Pizza Bar on 38th

پیتزا بار جایگاه شماره یک را در فهرست ۵۰ پیتزا فروشی برتر در آسیا و اقیانوسیه به خود اختصاص داده و می‌خواهد طرفداران پیتزا را به سمت ترکیبی متفاوت جذب کند. دنیله کاسون پیتزا بار را در هتل Mandarin Oriental نیهونباشی با این ایده تأسیس کرد که پای‌های (pie) خود را با سبکی جدید و با استفاده از سوشی یا کایسکی سرو کند.

منوی این رستوران با بیشتر از ۱۰ نوع غذا شامل پیش‌غذاهای پخته شده در فر پیتزا، دسر و انواع پیتزا آماده‌ی پذیرایی از مهمانان از سراسر دنیا است.

آدرس: 2 Chome-1-1 Nihonbashimuromachi, Chuo City, Tokyo 103-8328

رستوران Pizza Bar on 38th در توکیو

۲۰. رستوران Burger Police

یکی از بهترین رستوران های توکیو برای چشیدن همبرگرهای تهیه شده از گوشت گاو، برگر پلیس است که فضایی زیبا به همراه پیشخوانی فلزی دارد. البته همبرگر تنها گزینه‌ی پیش روی شما نیست و می‌توانید از خوردن املت مارچوبه و... هم در این مکان لذت ببرید.

رستوران Burger Police از بهترین رستوران‌های توکیو

سخن پایانی

در این مطلب با تعدادی از بهترین رستوران های توکیو که می‌توانید در زمان سفر به ژاپن از آن‌ها بازدید کنید آشنا شدیم. در این رستوران‌ها سرآشپزهای حرفه‌ای مشغول به کار هستند و تلاش می‌کنند تا با استفاده از تازه‌ترین و بهترین مواد اولیه، غذاهایی خوشمزه را برای مهمانان آماده کنند.

سوالات متداول

۱. بهترین رستوران های توکیو را نام ببرید.

در متن به تعدادی از بهترین رستوران های توکیو اشاره شده است.

۲. بهترین رستوران رامن توکیو در منطقه شینجوکو چیست؟

Fuunji یکی از بهترین رستوران‌های شینجوکو توکیو برای امتحان کردن رامن است.

۳. در کدام یک از رستوران های توکیو می‌توان غذاهای فرانسوی را امتحان کرد؟

گردشگران می‌توانند در زمان بازدید از رستوران Sézanne غذاهای فرانسوی این مجموعه را امتحان کنند.

۴. بهترین رستوران های توکیو برای چشیدن سوشی چه نام دارند؟

Tachigui Sushi Akira یکی از بهترین رستوران های توکیو برای چشیدن سوشی با قیمت مناسب است.

۵. کدام رستوران بهترین تمپورا را در توکیو سرو می‌کند؟

سرآشپز Tempura Motoyoshi بهترین تمپورا را در توکیو آماده می‌کند.



1403/01/02 | کد مطلب: 1953
برچسب‌ها: غذا و رستوران


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.