مالدیو کجاست؟{از جاذبه ها تا رسوم} | آرندتور

مالدیو کجاست و چگونه به آن سفر کنیم؟

شما هم امتیاز بدهید!

هر آنچه را که از بهشت در ذهنتان مجسم می‌کنید،می‌توانید به صورت یکجا در سفر به مالدیو از نزدیک ببینید. مالدیو،مقصدی عالی برای زوج‌هایی است که قصد دارند به ماه‌عسل بروند یا ماجراجویانی که به دنبال کشف اعماق دریا و غواصی هستند!برای رسیدن به این بهشت زیبا و اقامت در آن باید پول زیادی داشته باشید. البته اگر با تور به مالدیو سفر کنید، هزینه‌های شما به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. اگر تصمیمتان را گرفته‌اید و قصد سفر به این کشور جذاب و رویایی را دارید،در این مطلب از آرند تور قصد داریم در مورد اینکه مالدیو کجاست،سفر با تور مالدیو چه شرایطی دارد، امنیت این کشور چگونه است، جاهای دیدنی آن کدامند، موقعیت جغرافیایی آن کجاست، بهترین هتل‌هایش کدامند و بسیاری از موارد دیگر صحبت کنیم.با ما همراه شوید.

تور مالدیو

تاریخچه مالدیو

مالدیو بهشتی است که جزایر مختلفی دارد و در راستای اقیانوس هند واقع شده است. شاید تابه‌حال تجربه سفر به این کشور جذاب و رویایی را داشته باشید، شاید هم برای اولین بار قرار است از این شهر بهشتی دیدن کنید. بهتر است بدانید که تاریخ مالدیو با تاریخ گسترده شبه‌قاره هند و مناطق اطراف آن ازجمله مناطق جنوب آسیا و اقیانوس هند، درهم‌تنیده است.

این کشور مدرن متشکل از 26 جزیره مرجانی طبیعی و به‌صورت کلی، 1194 جزیره است. از نظر تاریخی، این کشور زیبا و جذاب به دلیل قرار گرفتن در مسیر اصلی اقیانوس هند، اهمیت استراتژیکی دارد.

طبق آمارهای به‌دست‌آمده، مالدیو تحت تأثیر کالینگا از هند باستان بوده است. در واقع، اولین تاجران دریایی به سریلانکا و مالدیو از هند بودند که بودیسم یا آیین بودایی را در این سرزمین‌ها رواج دادند. همچنین انبارهای ظروف چینی که در مکان‌های مختلف مالدیو دفن شده‌اند، نشان می‌دهد که تماس تجاری مستقیم یا غیرمستقیم بین چین و مالدیو وجود داشته است.

تاریخچه مالدیو

در سال‌های 1411 و 1430، دریاسالار چینی ژنگ هی از مالدیو بازدید کرد. هنگامی که دولت ملی‌گرای چین، مستقر در تایپه، در سال 1966 سفارت خود را در ماله افتتاح کرد، چینی‌ها اولین کشوری بودند که یک دفتر دیپلماتیک در مالدیو تأسیس کردند. این دفتر از آن زمان با سفارت جمهوری خلق چین جایگزین شده است.

پس از قرن شانزدهم، زمانی که قدرت‌های استعماری بیشتر تجارت در اقیانوس هند را به دست گرفتند، ابتدا پرتغالی‌ها، سپس هلندی‌ها و فرانسوی‌ها، گاهی اوقات در سیاست‌های محلی این کشور دخالت می‌کردند. با‌این‌حال، این مداخله زمانی پایان یافت که مالدیو در قرن نوزدهم تحت حمایت بریتانیا قرار گرفت.

موقعیت جغرافیایی مالدیو کجاست؟

در پاسخ به این سؤال که مالدیو شهر است یا کشور، باید بگوییم که مالدیو کشوری است بین دریاهای عرب و لاکادیو، تقریباً در 800 کیلومتری جنوب غربی سریلانکا. این کشور کوچک و جزیره‌ای، در جنوب شرق آسیا قرار دارد و به‌نوعی می‌توان گفت که کم ارتفاع‌ترین کشور جهان است. در واقع، ارتفاع مالدیو از سطح دریا، فقط یک و نیم متر بوده و  مساحت آن تقریباً 300 کیلومتر مربع است.

موقعیت جغرافیایی مالدیو

بهترین زمان برای سفر به مالدیو

مالدیو به خاطر مناطق خیره‌کننده، سواحل ایده آل و آب‌ و هوای استوایی توانسته شهرت زیادی در صنعت گردشگری کسب کند. این مکان، مقصدی عالی برای تعطیلات آرامش‌بخش و مجلل است.

مالدیو به دلیل نزدیکی به خط استوا، آب‌ و هوای گرمی دارد. میانگین دما در طول سال بین 26 تا 29 درجه سانتی‌گراد است.  فصل زمستان اساساً در این کشور وجود ندارد و کمترین دمای کشور، 24 درجه سانتی‌گراد است. فصل خشک مالدیو از آبان آغاز شده  و تا فروردین ادامه دارد. در این موقع از سال، دمای هوا گرم و آسمان صاف و آفتابی است.

در این فصل، آب‌وهوای مناسب شرایط را برای رفتن به ساحل مناسب‌تر کرده و بسیاری از بازدیدکنندگان از غواصی و شنا در جزیره لذت خواهند برد. بهترین ماه برای شنا، فروردین است که دمای آب به 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

بهترین زمان برای سفر به مالدیو

پس به‌صورت کلی می‌توان گفت بهترین زمان برای سفر به مالدیو از آبان ماه تا فروردین است. این کشور جزیره‌ای در تمام طول سال گرم و آفتابی است؛ اما یک فصل خشک و یک فصل مرطوب و بارانی دارد. گردشگران بین آبان ماه تا فروردین، بهترین آب‌ و هوا را در مالدیو تجربه خواهند کرد. کشور مالدیو در این بازه زمانی به دلیل بارش اندک و آب‌ و هوای گرم، شلوغ‌ترین زمان خود را تجربه خواهد کرد. بهتر است بدانید که افزایش تعداد گردشگرها، باعث افزایش قیمت اقامتگاه‌ها و سایر خدمات نیز می‌شود.

اگر اولین بار است که قصد سفر به مالدیو را دارید، بهتر است به چند نکته توجه داشته باشید. وبسایت G Adventures آن‌ها را به‌صورت فهرست زیر آماده کرده است:

  • مدت سفر را فدای هزینه آن نکنید.
  • علاوه بر فضاهای تفریحی با زندگی محلی مردم مالدیو نیز آشنا شوید.
  • در فضاهای عمومی، پوشش و رفتار مناسبی داشته باشید.
  • رزرو اقامتگاه روی آب یک الزام در سفر به مالدیو نیست؛ چون سایر هتل‌های این کشور نیز جذابیت‌های بسیاری دارند.
  • بهتر است با خود یک دوربین مناسب برای عکاسی زیر آب به همراه داشته باشید.
  • لباس خنک و سبک با خود ببرید.
  • انتظار آب و هوای پایدار از مالدیو نداشته باشید. پس مجهز سفر کنید.

جشنواره‌ها و مراسمات در مالدیو

جشنواره‌ها و مراسمات در مالدیو

ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید: «عظمت یک فرهنگ را می‌توان در جشنواره‌های آن یافت.» این ضرب‌المثل کاملاً درست است. به‌عنوان یک بازدیدکننده، اگر می‌خواهید درباره فرهنگ یک مکان بدانید، بهترین زمان، شرکت در جشنواره‌های آن‌هاست. جشنواره‌های مالدیو، در طول جشن، فرهنگ، سنت‌ها و شکوه تاریخی این کشور را نشان می‌دهند. هرساله، جشنواره‌های مختلفی در این کشور برگزار می‌شوند که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را معرفی خواهیم کرد:

جشنواره رمضان

مالدیو یک کشور کاملاً اسلامی است و هر ساله، پایان ماه رمضان را جشن می‌گیرند. مسلمانان در طول روز، روزه‌دارند و همچنین کارمندان دولت روزهای کاری را زودتر به پایان می‌رسانند. ازآنجایی‌که ماه رمضان هرساله تاریخ خاصی دارد، نمی‌توان زمان دقیقی برای این جشنواره در نظر گرفت.

روز ملی

در سومین ماه تقویم اسلامی، روز ملی به‌عنوان اولین روز ربیع‌الاول جشن گرفته می‌شود. زمانی که در بهمن و اسفند به مالدیو می‌روید، به مناسبت این روز، رژه‌ها و راهپیمایی‌های جذابی در سراسر مالدیو اجرا خواهد شد.

روز ملی از جشنواره‌های مالدیو

روز آزادی

یکی از مهم‌ترین روزهای این کشور، روز استقلال مالدیو از بریتانیا در سال 1965 است. سفر به مالدیو در این زمان شما را با رژه‌های مختلف، نمایش‌های جذاب، غذاهای سنتی و... مواجه خواهد کرد. این جشنواره هر ساله در 26 تیر برگزار می‌شود.

روز آزادی از جشنواره‌های مالدیو

روز جمهوری مالدیو

اگرچه این روز به‌اندازه روز استقلال مهم نیست؛ اما یک رویداد مهم و هیجان‌انگیز در تاریخ مالدیو به شمار می‌رود که هرساله جشن گرفته می‌شود. 11 آبان روزی است که مالدیو برای دومین بار در سال 1968 به جمهوری تبدیل شد. شهر ماله، مرکز جشن‌ها است و مراسم مختلفی در سراسر خیابان‌ها و پارک‌های آن برگزار می‌شوند. همچنین در شهرهای مختلف دیگر نیز نمایش‌های بسیار خوبی اجرا می‌کنند.

جشنواره عید قربان مالدیو

این رویداد به‌طورکلی حدود 3 روز طول می‌کشد که در آن وعده‌های غذایی بزرگ در سراسر کشور آماده می‌شوند. عید قربان در دهمین روز و آخرین ماه تقویم اسلامی، ذوالحجه یا ذی‌الحجه جشن گرفته می‌شود.

مانند هر کشور مسلمان دیگری، عید قربان با نماز صبح، تبادل هدایا، دعوت از دوستان و خانواده برای صرف شام و... همراه است. البته مردم مالدیو مراسم خاصی برای جشن دارند؛ ازجمله کارناوال‌های خیابانی با لباس‌های رنگارنگ، رقص، آواز و دیگر رویدادهای فرهنگی.

جشنواره میلاد پیامبر‎

جشن مولود به سبک کارناوالی، با راهپیمایی بزرگ خیابانی و تزیین مسجد برگزار می‌شود. علما و شاعران به‌عنوان ابراز محبت به پیامبر، اشعار معروف صوفیانه را می‌خوانند. در مجالس جمعی نیز داستان‌هایی از زندگی حضرت محمد (ص) خوانده می‌شود.

لازم به ذکر است که مردم مالدیو در این روز با اهدای غذا و پول به فقرا جشن را باشکوه‌تر می‌کنند. اگر به دنبال تماشای یکی از باشکوه‌ترین فستیوال‌های معروف مالدیو هستید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر به مالدیو حتما در این جشنواره شرکت کنید.

غذاهای محلی مالدیو

مطمئنا یکی از دغدغه‌های اصلی شما قبل از سفر به مالدیو این است که  آیا غذاهای آن کشور را دوست دارید یا خیر؟ غذاهای سنتی مالدیو (که به‌عنوان غذاهای دیوهی نیز شناخته می‌شوند) طعم فوق‌العاده‌ای دارند. ماهی و خوراک‌های دریایی جزو اصلی‌ترین غذاهای مالدیو هستند و میوه‌هایی مانند نارگیل، سیب‌زمینی، انبه، پاپایا و آناناس به‌وفور در این کشور رشد می‌کنند. این نوع از غذاها و میوه‌ها، یک سبک غذایی تازه و استوایی منحصربه‌فردی را ایجاد کرده‌اند.

غذاهای محلی مالدیو

با توجه به تأثیرات تجاری کشورهای همسایه در طول سال‌ها، غذاهای مالدیو به‌طورکلی تند هستند. اگر شما نیز به غذاهای تند علاقه داشته باشید، کشور مالدیو یک گزینه بسیار جذاب برای گذراندن تعطیلات است. در ادامه راهنمای مالدیو کجاست، مهم‌ترین غذاهای این کشور را معرفی خواهیم کرد:

گارودی Garudhiya

گارودی (Garudhiya) یکی از سنتی‌ترین غذاهای مالدیو است. این غذا که با استفاده از ماهی، نمک و آب درست می‌شود؛ طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد. گارودی به‌طورکلی با برنج بخارپز سرو می‌شود؛ اما می‌توان آن را با چاپاتی مالدیوی هم میل کرد.

گارودی (Garudhiya) یکی از سنتی‌ترین غذاهای مالدیو

ماس هونی

ماس هونی (Mas Huni) یک صبحانه مالدیوی است که از ترکیب تن ماهی، پیاز، نارگیل خردشده و فلفل قرمز تهیه می‌شود. این مواد را با نمک و فلفل مزه دار کرده و سپس با نان تخت مالدیو (هونی روشی) سرو می‌کنند.

ماس هونی (Mas Huni) یک صبحانه مالدیویی

فیهونا ماس

فیهونا ماس یک غذای معمولی است که در مالدیو محبوبیت بالایی دارد. این غذا شامل یک ماهی کامل است که در فر یا روی زغال داغ کباب می‌شود. این ماهی در ترکیبی از فلفل قرمز، زیره سبز، برگ کاری، پیاز، سیر، دانه فلفل و نمک پوشیده شده و سپس آن را کامل می‌پزند. این غذا معمولاً با روتی، برنج و سالسا انبه سرو می‌شود.

هندولو بوندیبای

یک دسر منحصربه‌فرد مالدیوی است که از برنج چسبناک شیرین شده تهیه می‌شود و برای مناسبت‌های خاص مانند تولد و تعطیلات کاربرد دارد. همچنین این غذا را می‌توان با ساگو، نان یا برنج سرو کرد.

باجیا

باجیا یک میان وعده سنتی در مالدیو است. این میان وعده از خمیر نازکی تشکیل شده و بعد از پر کردن داخل آن با مواد مختلف، در داخل روغن سرخ می‌شود. پر کردن باجیا می‌تواند با مواد متفاوتی باشد؛ اما تن ماهی دودی، تخم‌مرغ آب‌پز و خمیری سنتی که از ماهی، نارگیل و فلفل قرمز خشک تهیه می‌شود، مهم‌ترین و اصلی‌ترین مواد آن به‌حساب می‌آیند.

نحوه پوشش مردم مالدیو

به این دلیل که مردم مالدیو مسلمان هستند؛ اکثر زنان لباس‌های بلند و پوشیده به تن دارند. حتی هنگام بازدید از مکان‌های مختلف مالدیو، مردان را نیز با لباسی پوشیده مشاهده خواهید کرد.

سوغاتی‌های مالدیو

سوغاتی‌های مالدیو

وقتی نوبت به خرید سوغاتی می‌رسد، خیابان‌های Orchid Magu و Chaandhanee Magu به جذاب‌ترین مقصد شما تبدیل خواهند شد. مردم مالدیو به مهارت‌های هنری مشهور هستند. ازجمله معروف‌ترین سوغاتی‌های مالدیو می‌توان موارد زیر را نام برد:

صنایع‌دستی ساخته‌شده با چوب نارگیل

مردم مالدیو، وسایل تزیینی را از درختان بومی و نارگیل درست می‌کنند. در هنگام خرید، مجسمه‌های چوبی و جعبه‌های لاکی به نام ladjehun را خواهید دید که با نقوش گل و رنگ‌های روشن تزیین شده‌اند.

صنایع‌دستی ساخته‌شده با چوب نارگیل از سوغاتی های مالدیو

جواهرات فلزی و صدفی گران‌بها

هنگام بازدید از مراکز خرید مالدیو، تنوع زیادی از جواهرات طلا، نقره، صدف دریایی و جواهرات مرجانی را خواهید دید. گردنبندهای صدفی و مرجانی معمولی‌ترین نوع جواهرات هستند و به‌طور سنتی در جزایر آتول ساخته می‌شوند.

محصولات نارگیلی

محصولات نارگیلی یکی از اصلی‌ترین سوغاتی‌های این کشور هستند. مردم مالدیو برای آشپزی، درست کردن وسایل خانه یا حتی خوراکی‌های بسته‌بندی‌شده از نارگیل استفاده می‌کنند. می‌توانید در سفر به مالدیو محصولات نارگیلی مختلفی ازجمله روغن نارگیل، کرم‌های نارگیلی، ماسک‌های صورت و مو یا حتی جواهرات عجیب‌وغریبی که از نارگیل ساخته شده‌اند را خریداری کنید.

بهترین جاهای دیدنی مالدیو

بهترین جاهای دیدنی مالدیو کجاست

مالدیو پر از مکان‌های گردشگری و سواحل زیبایی است که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اگر فرصت کافی برای گشت‌وگذار در این کشور را داشته باشید، می‌توانید از این جاهای دیدنی مالدیو بازدید کنید. مواردی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، مهم‌ترین جاذبه‌های مالدیو هستند.

1-جزیره مرجانی ماله

 از ویژگی‌های منحصربه‌فرد جزیره مرجانی ماله  می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جاذبه‌های اصلی ماله

●       مسجد جمعه بزرگ

●       غواصی

●       بازار ماهی نر

●       موزه ملی ماله

●       بنای یادبود سونامی

●       باشگاه غواصی مالدیو

●       اسکوترهای زیر آب

بهترین زمان برای بازدید: آبان تا فروردین

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری مالدیو جزیره مرجانی شمالی ماله است که در لبه جنوبی جزیره مرجانی کافو قرار دارد.

2-جزیره خورشید

سواحل خیره‌کننده، گل‌های استوایی زیبا و فضای سبز مجلل تنها بخشی از زیبایی‌های خیره‌کننده این جزیره به شمار می‌روند. این منطقه به دلیل زیبایی و آرامشی که دارد، بهترین مکان برای ماه‌عسل است. ویژگی‌های این جزیره شامل موارد زیر می‌شوند:

  • بهترین زمان برای بازدید از جزیره سان: فصل تابستان و مناسب برای تفریحات آبی.
  • جاذبه‌های اصلی جزیره سان: غواصی، موج‌سواری، استراحت در سونا و اسپا.

از برترین نقاط دیدنی مالدیو جزیره نالاگورایدو (Nalaguraidhoo) در آتول آری جنوبی است که به‌عنوان جزیره خورشید نیز شناخته می‌شود.

جزیره خورشید از جاهای دیدنی مالدیو

3- صخره موز؛ تجربه یک غواصی عالی

این صخره‌ شکلی شبیه به موز دارد و با قرار گرفتن در کنار صخره‌های شگفت‌انگیز، برآمدگی‌ها و غارها، مرجان‌های خارق‌العاده و زندگی دریایی پرشور تصویر بسیار خارق‌العاده‌ای را ایجاد کرده است. از زیبایی‌های صخره موز می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • جاذبه‌های اصلی در این صخره: فعالیت‌های زیر آب مانند غواصی، جت اسکی و...
  • بهترین زمان برای بازدید: تابستان‌ها

صخره موز (Banana Reef) یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در مالدیو است. این صخره اولین نقطه غواصی در مالدیو به شمار می‌رفت که برای غواصی و آموزش به رسمیت شناخته شد.

4- جزیره Alimatha؛ قایق رانی در آب‌های آرام

جزیره آلیماتا (Alimatha) در جزیره واوائو (Vaavu) واقع شده است. این جزیره با آب‌های نیلگون و شفاف خود، غواصی و قایق‌سواری را برای شما لذت‌بخش خواهد کرد. همچنین لازم به ذکر است که این جزیره مکان مناسبی برای تعطیلات خانوادگی و حتی ماه‌عسل خواهد بود.

مرکز ماساژ آیورودا، اسپا، بارها و رستوران‌ها ازجمله مهم‌ترین مراکزی هستند که این جزیره را به یک انتخاب جذاب تبدیل خواهند کرد. مشخصات آن به شرح زیر است:

  • جاذبه‌های اصلی جزیره آلیماتا: غواصی، قایق‌رانی در میارو کاندو، فوته کاندو (محل‌های حفاظت‌شده مورد تأیید دولت). استراحتگاه آبی آلیماتا
  • بهترین زمان برای بازدید: اسفند تا فروردین

مسابقات والیبال در سواحل آفتاب‌گیر، یک فعالیت سرگرم‌کننده است. 

جزیره Alimatha از جاهای دیدنی مالدیو

5- ساحل مصنوعی؛ برای ورزش‌های آبی

این جزیره میزبان چندین کارناوال و ورزش‌های آبی بوده و به این شکل محبوبیت خود را در میان گردشگرها بالا می‌برد. بهترین اقامتگاه‌های اطراف آن عبارت‌اند از:

  • جاذبه‌های اصلی ساحل مصنوعی: کوسه پوینت، مانتا پوینت، ناسیمو تیلا، کانی کرنر
  • بهترین مکان برای اقامت: مهمان‌خانه ایزولا، مسافرخانه هورا شرقی، کلبه اقیانوس، استراحتگاه و اسپا جزیره اریادو.
  • بهترین زمان برای بازدید: آبان تا فروردین

این ساحل مصنوعی مکان بسیار مناسبی برای انجام تفریحات مختلف است.

6-صخره‌های اچ پی (HP Reef)

 اچ پی ریف که در شمال آتول مالدیو قرار دارد، یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری مالدیو محسوب می‌شود که دیدن آن از نزدیک، حسابی شما را غافلگیر خواهد کرد. این جاذبه دیدنی، یک مکان دریایی حفاظت‌شده است که جاذبه‌های آن را در ادامه راهنمای مالدیو کجاست معرفی می‌کنیم:

  • جاذبه‌های اصلی HP Reef: زندگی دریایی برای کسانی که عاشق عکاسی و غواصی هستند.
  • بهترین مکان‌ها برای اقامت: Lily Beach Resort & Spa، SeaHouse TopDeck، هتل سامرست، هتل جن مالدیو - هتل‌های مجاور.
  • بهترین زمان برای بازدید: آبان تا اسفندماه

مرجان‌های رنگارنگ در صخره‌های اچ پی، نام محبوبی در میان مکان‌های دیدنی مالدیو است.

7-جزیره فی هال هو هی (Fihalhohi)

این جزیره با درختان نارگیل، سواحل بکر و آب‌های شفاف احاطه شده است. اگر به دنبال یک سفر عاشقانه یا برنامه‌ریزی برای ماه‌عسل خود هستید، حتماً در سفر به مالدیو از این جزیره دیدن کنید. جزیره فی هال هو هی دارای آب‌وهوای گرم است که آن را به مکانی ایده آل برای فعالیت‌های آبی تبدیل می‌کند. سایر ویژگی‌های آن عبارت‌اند از:

  • جاذبه‌های اصلی این جزیره: استراحتگاه جزیره Fihalhohi، سواحل Rannalhi و Rihiveli در نزدیکی این جزیره
  • بهترین مکان‌ها برای اقامت: جزیره Fihalhohi Resort، Veligandu Island Resort & Spa، Meeru Island Resort & Spa، Eriyadu Island Resort - به‌راحتی از جزیره قابل‌دسترسی است.
  • بهترین زمان برای بازدید: خرداد تا آذر

بهترین مراکز خرید مالدیو کجاست

در مالدیو مراکز خرید و بازارهای متنوعی وجود دارد که شما می‌توانید سوغاتی‌ها و خریدهای مورد نیازتان را انجام دهید. از بازارهای خیابانی محلی گرفته تا بوتیک‌های سطح بالا در جزیره مالدیو وجود دارند که شما در هنگام سفر به آنجا می‌توانید برای خرید سوغاتی، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه مهم‌ترین مراکز خرید مالدیو را معرفی خواهیم کرد:

بازار محلی

این بازار بزرگ یکی از محبوب‌ترین بازارهای خیابانی مالدیو است که در اسکله شمالی قرار دارد. بازار محلی با غرفه‌های متعددی ازجمله صنایع‌دستی محلی، یادگاری‌ها و اقلام هدیه، شما را برای خرید وسوسه می‌کند. شیرینی بسته‌بندی‌شده، خیارشور محلی، سوغاتی‌های مینیاتوری، دکوراسیون خانه ساخته‌شده از صدف دریایی و شیر نارگیل تازه ازجمله محصولاتی است که می‌توانید در این بازار خریداری کنید.

بازار محلی مالدیو

Majeedhee Magu

در این بازار شما می‌توانید انواع کالاهای الکترونیکی، پوشاک و لوازم جانبی را خریداری کنید. ویژگی Majedhee Magu  عبارت است از:

  • زمان بازدید: 9:00 صبح تا 11:00 شب
  • چیزهایی که می‌توانید از این مراکز خرید بخرید: لوازم آرایشی محلی، جواهرات محلی، چیپس ماهی خشک، و کنسرو ماهی‌دودی.

Majedhee Magu از بازارهای بزرگ مالدیو به شمار می‌رود که در قلب شهر قرار گرفته است.

Le Cute

این یک فروشگاه شیک که لوازم آرایشی، محصولات مراقبت بهداشتی و محصولات گیاهی را عرضه می‌کند، گزینه‌ای مناسب برای خرید سوغاتی است. زمان بازدید از آن به شرح زیر است:

  • زمان بازدید: 9:30 صبح تا 11:00 شب و 4:00 بعد از ظهر تا 18:00 و 20:00 تا 23:00 جمعه‌ها

اگر به محصولات خاصی ازجمله عطر و ادکلن علاقه دارید، حتماً از فروشگاه Le Cute دیدن کنید.

مرکز تجارت STO

مرکز تجارت STO به دلیل عرضه محصولات مختلف، یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های مالدیو به شمار می‌آید. برای دیدن این مرکز خرید به ساعت فعالیت آن توجه داشته باشید:

  • زمان بازدید: 8:30 صبح تا 10:00 شب

مرکز تجارت STO یک مرکز خرید 3 طبقه است که انواع مختلفی از صنایع محلی، لباس، سوغاتی‌های مالدیو و... را شامل می‌شود.

مرکز خرید سنتر مال

 این مرکز خرید بیش از 30 فروشگاه برند دارد. علاوه بر فروشگاه‌های خاص، سالن و اسپا، مراکز غذاخوری مختلفی نیز در این مرکز وجود دارند تا لذت خرید را برایتان چند برابر کند. زمان فعالیت آن عبارت است از:

  • زمان بازدید: 7:00 صبح تا 12:00 نیمه شب

هتل‌های مالدیو

مالدیو مجموعه‌ای از هتل‌ها و استراحتگاه‌های فوق‌العاده لوکس را در خود جای‌داده است که شما با رزرو آن‌ها می‌توانید روزها و شب‌های رویایی را در طول سفر ثبت کنید. اقامت در این هتل‌های بی‌‌نظیر معمولاً هزینه زیادی برایتان خواهند داشت؛ اما شما بر اساس بودجه خود می‌توانید هتل‌های ارزان‌تر را انتخاب کنید. طبق آخرین اطلاعات به‌دست‌آمده، قیمت انواع هتل‌های مالدیو به شرح زیر است:

  • هزینه اقامت در هتل‌های 1 ستاره مالدیو: 30 تا 50 دلار
  • هزینه اقامت در هتل‌های 2 ستاره مالدیو: 50 تا 100 دلار
  • هزینه اقامت در هتل‌های 3 ستاره مالدیو: 70 تا 200 دلار
  • هزینه اقامت در هتل‌های 4 ستاره مالدیو: 300 تا 700 دلار
  • هزینه اقامت در هتل‌های 5 ستاره مالدیو: 550 تا 3700 دلار

قبل از اینکه سفر به مالدیو را برنامه‌ریزی کنید، بهتر است مهم‌ترین و مشهورترین هتل‌های این کشور را بشناسید که عبارت‌اند از:

هتل 5 ستاره

●       هتل گرند پارک کودهیپارو

●       هتل سیام ورلد مالدیو

●       هتل هریتنس آراه

هتل 4 ستاره

●       هتل باندوس مالدیو

●       هتل پارادایس آیلند ریزورت اند اسپا

●       هتل سان آیلند ریزورت اند اسپا

هتل 3 ستاره

●       هتل الیت بیچ این

نحوه سفر به مالدیو

درحال‌حاضر تنها راه سفر به مجمع‌الجزایر مالدیو، تهیه بلیت تهران - ماله با پرواز غیرمستقیم است. البته پروازهای سیستمی تهران - مالدیو با پروازهای لوکسی همچون پرواز مالدیو با هواپیمایی فلای دبی (با توقف در دبی) برگزار می‌شود.

حمل و نقل عمومی در کشور مالدیو چگونه است؟

در شهرهای بزرگ مالدیو مانند ماله و آدو می‌توان از اتوبوس و تاکسی استفاده کرد. ورودی تاکسی 20 روپیه است و به‌ازای هر یک کیلومتر مبلغی به کرایه اضافه می‌شود. علاوه بر این، چنانچه چمدان داشته باشید، باید مبلغی اضافه‌تر پرداخت کنید. جالب است بدانید که قایق‌های بادبانی هم وسیله حمل‌ونقل عمومی در مالدیو هستند و برای تفریح و گردش استفاده می‌شوند. با این قایق‌ها می‌توانید در میان جزایر اطراف بچرخید و از هوای عالی و مناظر زیبای مالدیو لذت ببرید.

هزینه سفر به مالدیو

هزینه سفر به مالدیو به فاکتورهای مهمی ازجمله محل اقامت، وعده‌غذایی، تفریحات هیجان‌انگیز و... بستگی دارد. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که ارزان‌ترین روش سفر به مالدیو، خرید تور مالدیو است. در اصل شما با خرید این تور دغدغه و نگرانی بابت محل اقامت، بیمه مسافرتی، خرید بلیت هواپیما و... ندارید. همچنین باید بدانید که قیمت تور مالدیو به عوامل مختلفی مانند: نوع ایرلاین، کیفیت هتل رزرو شده، مدت اقامت و... بستگی دارد. در ادامه این فاکتورها را بیشتر معرفی خواهیم کرد:

هزینه اقامت

هزینه اقامت در کشور مالدیو به نوع اقامتگاه و کیفیت آن بستگی دارد. همان‌طور که گفتیم، در مالدیو انواع هتل‌های یک الی 5 ستاره وجود دارند. طبیعتا هرچه کیفیت هتل شما بیشتر باشد، باید هزینه بیشتری بپردازید.

هزینه غذا در مالدیو

هزینه غذا در مالدیو به نوع غذا و کیفیت رستوران شما بستگی دارد. اگر بخواهید غذاهای سنتی مالدیو را میل کنید، هزینه خوردوخوراک شما کمتر خواهد شد؛ اما اگر بخواهید وعده‌های غذایی را در رستوران‌های معروف صرف کنید، هزینه شما بالا خواهد رفت.

هزینه تفریح و گردش

تفریحات مالدیو بسیار متنوع هستند. هنگام بازدید از مکان‌های مختلف مالدیو با تفریحات مختلفی روبه‌رو خواهید شد که هریک خصوصیات و جذابیت‌های خاصی دارند. برخی از این تفریحات به دلیل استفاده از دستگاه‌ها و امکانات خاص، قیمت بالاتری دارند.

هزینه حمل‌ونقل

جابه‌جایی در مالدیو  به نوع وسیله نقلیه و فاصله مبدأ تا مقصد بستگی دارد. برای جابه‌جایی در سطح شهر می‌توانید از اتوبوس استفاده کنید. این نوع از وسایل نقلیه قیمت کمتری خواهند داشت. برای اینکه میان جزایر مختلف جابه‌جا شوید، قایق‌ها و هواپیماهای دریایی مختلفی وجود دارند. طبیعتاً در صورت استفاده از آن‌ها هزینه سفر به مالدیو بیشتر خواهد شد.

سیم‌کارت‌های کشور مالدیو

 خرید سیم‌کارت در مالدیو کار سخت و پیچیده‌ای نیست؛ شما می‌توانید این سیم‌کارت‌ها را از فرودگاه یا از مراکز تهیه سیم‌کارت در شهر خریداری کنید. در این کشور اپراتورهای مختلفی وجود دارند که هریک از آن‌ها بر اساس ارائه خدمات مختلف قیمت خاصی را ارائه می‌کنند. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • Ooredoo e-sim
  • Dhiraagu prepaid sim card

وضعیت امنیت در کشور مالدیو

مالدیو یک مقصد فوق‌العاده امن برای گردشگران است؛ اما در مناطق عمومی و شلوغ باید مراقب وسایل خود باشید. این نوع از مکان‌های مالدیو بیشتر در معرض جرایم کوچک بوده و معمولاً جرم و جنایت مختلفی مانند جیب‌بری گزارش می‌شود. اگر یک‌سری از نکات امنیتی را رعایت کنید، سفر خود را بدون هیچ مشکلی به پایان می‌رسانید.

در چند سال گذشته، تغییرات آب‌وهوایی منجر به افزایش بارندگی، طوفان‌ها و سیل‌های جزئی در این کشور شده است. بنابراین، در سفر به مالدیو حتماً بیمه مسافرتی داشته باشید. سعی کنید این مدتی که در مالدیو هستید، به آداب‌ورسوم مسلمانان احترام بگذارید.اگر با شرایط اضطراری مواجه شدید، برای کمک با 119 تماس بگیرید.

حقایق جالب در مورد کشور مالدیو که نمی‌دانید

مالدیو با تاریخ، فرهنگ و سنت‌های منحصربه‌فرد، مکان بسیار جالبی برای گذراندن تعطیلات است. برای اینکه بیشتر از پیش با مالدیو آشنا شوید، در این قسمت از راهنمای مالدیو کجاست، شما را با حقایق مختلف این کشور آشنا خواهیم کرد:

جلسه کابینه زیر آب

شاید تعجب کنید؛ ولی در سال 2009، رئیس جمهور مالدیو، «محمد نشید»، جلسه تمام وزرای کابینه را در بستر دریا ترتیب داد تا آگاهی درباره خطراتی که اقیانوس‌های جهان با آن روبه‌رو هستند و چگونگی دخالت انسان‌ها در منابع آب شیرین افزایش یابد.

مالدیو مسطح‌ترین کشور جهان است

مالدیو با میانگین ارتفاع 1.8 متری از سطح دریا بدون شک هموارترین کشور جهان است. در واقع، بلندترین نقطه در کل کشور با ارتفاع 2.3 متر در نقطه‌ای در جزیره ویلینگیلی قرار دارد.

مالدیو قانون اساسی سخت‌گیرانه‌ای دارد

طبق قانون اساسی مالدیو، اسلام دین رسمی این کشور است و هر مذهب یا دین دیگری غیر از اسلام جایز نیست.

هندی بودن مالدیو

یکی دیگر از واقعیت‌های جالب در مورد مالدیو این است که توسط یک شاهزاده هندی که به تبعید فرستاده شده بود، تاسیس شد. حدود سال 270 قبل از میلاد، یک شاهزاده هندی از پادشاهی کالینگا به‌عنوان مجازات به جزایر مالدیو فرستاده شد. گفته می‌شود سری سوروداسارونا آدیتیا اولین پادشاه جزیره است که در آن زمان دیوا معاری نامیده می‌شد و سلسله آدیتیا را در مالدیو تاسیس کرد.

مالدیو آخر هفته متفاوتی دارد

برخلاف بسیاری از کشورهای غربی، کشور مالدیو شنبه و یکشنبه را به‌عنوان آخر هفته نمی‌شناسد، بلکه جمعه و شنبه روزهای پایانی آن‌هاست.

پرچم مالدیو معنا و مفهوم جالبی دارد

پرچم مالدیو متشکل از یک مستطیل سبز در وسط با یک هلال ماه بر روی آن است که توسط یک مستطیل قرمز محصور شده است. رنگ قرمز نشان‌دهنده فداکاری مردمی است که جان خود را برای حفاظت از کشور از دست دادند، رنگ سبز نشان‌دهنده صلح و رفاه و هلال ماه نشان‌دهنده اسلام است.

تنوع لاک‌پشت‌های مختلف را می‌توانید در مالدیو ببینید

مالدیو از نظر تنوع زیستی کشوری بسیار متنوع است. این کشور میزبان 5 گونه از 7 گونه لاک‌پشت دریایی در جهان است. در واقع، هنگام سفر به مالدیو می‌توانید لاک‌پشت‌های زیتونی ریدلی، لاک‌پشت چرمی، لاک‌پشت سبز و نوک عقابی را مشاهده کنید.

سخن آخر

در اقیانوس هند، مالدیو به‌عنوان مجمع‌الجزایری که به بهشت روی زمین معروف است، از گردشگران بسیاری در طول سال میزبانی می‌کند. بسیاری ترجیح می‌دهند ماه‌عسل خود را در این کشور بگذرانند. هر آنچه درباره مالدیو، امنیت آن، هتل، مراکز خرید، شماره‌های ضروری و... نیاز داشته باشید، در راهنمای مالدیو کجاست برای شما بیان کردیم.

مالدیو به‌قدری زیبا و معرکه است که پیشنهاد می‌کنیم حتی برای یک‌بار هم که شده به این کشور سفر کنید تا بتوانید بهترین تعطیلات را در آنجا داشته باشید. بهترین راه سفر به مالدیو که قیمت کمتری برای شما دارد، خرید تور مالدیو است. پس دیگر سفر به مالدیو سخت نخواهد بود.

سوالات متداول

هزینه اقامت در هتل‌های مالدیو چقدر است؟

هزینه اقامت در مالدیو به نوع هتل و کیفیت آن بستگی دارد. هرچه کیفیت هتل بیشتر باشد، باید هزینه بیشتری بپردازید.

بهترین زمان برای رفتن به مالدیو چه موقع است؟

آبان تا فروردین بهترین زمان برای سفر به مالدیو است.

آیا سفر به مالدیو گران است؟

مالدیو یک مقصد لوکس و گران‌قیمت است؛ اما با رزرو اقامتگاه‌های ارزان و خرید تورهای ارزان، می‌توان هزینه‌های سفر را کاهش داد.

 



1402/11/08 | کد مطلب: 1879


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.