بهترین زمان سفر به چابهار | آرندتور

بهترین زمان سفر به چابهار را بشناسید

شما هم امتیاز بدهید!

چابهار بدون شک یکی از زیباترین و بکرترین بنادر ایران است که در سال‌های اخیر به آن توجه بیشتری شده و گردشگران بیشتری در حال کشف این بهشت زیبا شده‌اند. برای بردن بیشترین لذت از هر سفری باید در مناسب‌ترین زمان ممکن به سمت مقصد برویم و چابهار هم از این قاعده استثناء نیست. اگر دوست دارید بدانید بهترین زمان سفر به تور چابهار کی است، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چابهار شهر همیشه بهار

قبل از هرچیزی باید به این نکته مهم اشاره کنیم که هروقت اراده کنید می‌توانید به چابهار سری بزنید. همانطور که از نام این شهر بندری زیبا هم پیداست، چابهار شهری همیشه بهار است. البته که باز هم برخی زمان‌ها برای سفر به این شهر از بقیه مناسب‌تر است، اما در هر زمانی می‌توانید از زیبایی‌های تمام نشدنی چابهار لذت ببرید. بیشترین دمای هوای ثبت شده در طول سال حدود ۳۵ تا ۳۷ درجه سانتی‌گراد است و بیشترین میانگین دما هم حدود ۳۱ درجه است، همین هم سبب می‌شود به نسبت بسیاری از شهرهای جنوبی آب و هوای معتدل‌تری را در این شهر شاهد باشیم. یکی از دلایل این آب و هوای خوب و مطبوع، وجود دریای عمان است که سبب وزیدن بادهای خنک می‌شود و یکی از خنک‌ترین بندرهای جنوبی در کشور است.

چابهار شهر همیشه بهار

بهترین زمان سفر به چابهار از نظر آب و هوا

احتمالا خودتان هم پاسخ این سوال را می‌دانید. بهترین زمان سفر به چابهار از نظر آب و هوایی فصل‌های پاییز و زمستان است. در این زمان‌ها خبری از هوای شرجی و آفتاب سوزان نیست و به راحتی می‌توانید به گشت و گذار در بندر بپردازید یا کمپ کنید. البته این تنها دلیلی نیست که در فصل زمستان به چابهار بروید. در این زمان فیتوپلانکتون‌های اقیانوسی هم پدیدار می‌شوند که پدیده‌ی شب تابی را ایجاد می‌کنند که سبب می‌شود آب دریا شب‌ها به رنگ سبز و آبی دربیاید که برای گردشگران بسیار جالب و دیدنی خواهد بود.

بهترین زمان سفر به چابهار از نظر آب و هوا

خلوت‌ترین زمان سفر به چابهار

طبیعتا به دلیل آب و هوای خوب و مطبوع، افراد زیادی در فصل‌های سرد به چابهار سفر می‌کنند و بهترین زمان سفر به چابهار شلوغ‌ترین زمان هم هست. بنابراین اگر می‌خواهید جایی دور از هیاهوی مردم بروید یا این که آرامش فضا برای شما اهمیت بالایی دارد این فصول چندان پیشنهاد نمی‌شوند و بهتر است اواخر بهار و تابستان را انتخاب کنید. البته چابهار سواحل بکر زیادی دارد که حتی در فصل زمستان هم پرجمعیت نیست و با کمی گشتن می‌توانید بهترین مکان ممکن را برای کمپ کردن پیدا کنید.

خلوت‌ترین زمان سفر به چابهار

ارزان‌ترین زمان سفر به چابهار

شرایط ایده‌آل سفر برای هرکس متفاوت است و خیلی‌ها دوست دارند با مدیریت بودجه سفری ارزان را تجربه کنند،‌ مخصوصا کسانی که زیاد سفر می‌روند و دوست دارند همه جا را ببینند. اگر به دنبال بهترین زمان سفر به چابهار از نظر هزینه‌ها هستید، قطعا فصل تابستان بهترین گزینه است. در این فصل مخصوصا از نظر اقامت می‌توانید خانه یا بومگردی‌ها را با کمترین هزینه ممکن رزرو کنید و به دلیل نبود مسافر، هزینه‌های جانبی هم کمتر است و در بازارها هم می‌توانید اجناس مختلف را با قیمت پایین‌تر و حراجی خریداری کنید. البته دقت کنید که در زمان تعطیلات رسمی و مناسبت‌ها حتی در فصول گرم هم نمی‌توانید انتظار ارزان‌ترین قیمت‌ها را داشته باشید.

ارزان‌ترین زمان سفر به چابهار

جشنواره مونسون را هم در نظر بگیرید

هنگام صحبت در مورد بهترین زمان سفر به چابهار، جشنواره مونسون هم می‌تواند از عوامل تعیین کننده برای شما باشد. اگر هدف شما از سفر به چابهار آشنایی با آداب و رسوم بلوچی و دیدن جذابیت‌های فرهنگی است، نباید این جشنواره زیبا را از دست بدهید. این جشنواره هر سال در اواخر مرداد ماه برگزار می‌شود و دلیل نامگذاری آن هم به دنبال پدیده مونسون است که سبب می‌شود آب و هوای سیستان و بلوچستان از گرمای بیش از حد خارج شود. به همین دلیل هم هست که حتی در اواخر مرداد ماه می‌توانید به چابهار بروید و از دیدن آن لذت ببرید. در جشنواره مونسون می‌توانید جذابیت‌های مختلفی را تجربه کنید:

  • لذت بردن از آواز و ساز بلوچی
  • جشنواره غذاهای سنتی با انواع غذاهای بومی و محلی خاص
  • مسابقه غذا
  • کارناوال شادی و جشن
  • فروش سوزن دوزی و صنایع دستی مختلف
  • لذت بردن از تخفیف‌های متنوع در مراکز خرید

جشنواره مونسون چابهار

 بهترین دیدنی‌های چابهار

تا این جا به بهترین زمان سفر به چابهار پرداختیم و آن را از جنبه‌های مختلف بررسی کردیم. اگر زمان سفر خود به چابهار را تعیین کردید، وقت آن رسیده است که با جاهای دیدنی چابهار زیبا هم بیشتر آشنا شوید تا برنامه ریزی بهتری را برای سفر به این شهر داشته باشید.

تالاب لیپار

تالاب لیپار یا تالاب صورتی یکی از جالب‌ترین دیدنی‌های نزدیک چابهار است. این تالاب در شرق چابهار واقع شده است و در مسیر چابهار به گواتر می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. تالاب لیپار یک اکوسیستم خاص دارد و به دلیل جمع شدن آب اقیانوس عمان بین دو کوه به وجود آمده است. رنگ صورتی این تالاب دلیل اصلی معروف شدن آن است که دلیل آن هم وجود نوع خاصی از باکتری با شرایط خاکی و محیطی آن خطه است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که این رنگ صورتی همیشه پیدا نیست و بهترین زمان سفر به چابهار برای دیدن چنین پدیده‌ای، اواخر پاییز است.

تالاب لیپار از جاهای دیدنی چابهار

کوه‌های مریخی

کوه‌‌ های مریخی یکی دیگر از جالب‌ترین پدیده‌های طبیعی در چابهار است. این پدیده را می‌توانید در فاصله حدود ۵۰ کیلومتری چابهار به سمت گواتر ببینید که فاصله زیادی هم با تالاب صورتی ندارد. این کوه‌ها شکل متفاوت و خاصی دارند و در اثر رسوب و فرسایش به وجود آمده‌‌اند و به همین دلیل هم می‌توانید روی آن شیارهای مختلف را ببینید. این کوه‌های کوچک و بزرگ در محدوده بسیار وسیعی گسترده شده‌اند و دیدن‌شان حس جالبی دارد.

کوه‌های مریخی از جاهای دیدنی چابهار

کوه گل افشان چابهار

کوه گل افشان فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری با چابهار دارد و در بندر تنگ (در سمت غرب چابهار) قرار گرفته‌ است. چند کوه یا تپه در این منطقه وجود دارد که البته همه آن‌ها فعال نیستند. بزرگ‌ترین نکته جالب در مورد کوه گل افشان این است که در نوک آن نوعی چاله ایجاد شده است که هر چند دقیقه یک بار، مقداری گل به شکل حباب و سپس با صدای ترکیدن خاصی از آن خارج می‌شود. این پدیده بسیار دیدنی و متفاوت است و نکته بهتر اینجاست که این گل خاصیت درمانی هم دارد و برای درد مفاصل و... از آن استفاده می‌شود.

اقامت در چابهار

برای اقامت در چابهار گزینه‌های مختلفی وجود دارد. اگر در بهترین زمان سفر به چابهار یعنی پاییز و زمستان به این شهر بروید، می‌توانید خیلی راحت کمپ کنید و از سواحل بکر و زیبای چابهار به صورت تمام و کمال استفاده کنید. اگر هم تجهیزات کمپ را ندارید یا هوا برای این کار مناسب نباشد، می‌توانید از بین هتل‌ها و بومگردی‌های مختلف چابهار یک گزینه را برای خود انتخاب کنید:

  • هتل لیپار
  • هتل لاله
  • هتل شاهان
  • بومگردی رمین
  • بومگردی شجره
  • بومگردی درک

اقامت در چابهار

جمع بندی

زیبایی‌های چابهار تمام ناشدنی است. از سواحل بکر و پاک گرفته تا جاذبه‌های طبیعی کوچک و بزرگ و غذاها و سنت‌های متفاوت و زیبا، چابهار یکی از بهترین مقاصد سفر در ایران است. برای این که بتوانید بیشترین استفاده را از دیدنی‌های این بندر زیبا ببرید، باید بهترین زمان سفر به چابهار را بشناسید که بسته به هدف شما از سفر می‌تواند متفاوت باشد.

سوالات متداول

زمان برگزاری جشنواره مونسون کی است؟

جشنواره مونسون از ۲۴ تا ۲۹ مرداد در چابهار برگزار می‌شود اما زمان دقیق آن می‌تواند در هر سال متفاوت باشد.

برای سفر به چابهار چند روز لازم است؟

این که برای سفر به چابهار چند روز زمان نیاز داشته باشید بسته به هدف شما از سفر می‌تواند متفاوت باشد، اما برای بازدید از خود چابهار و دیدنی‌های اطرافش حداقل به سه یا چهار روز زمان نیاز خواهید داشت.

فصل بارندگی چابهار چه زمانی است؟

بارندگی در چابهار پراکنده و متفاوت است اما باران‌های موسمی در فصل تابستان و بارش‌های گاه و بیگاه در زمستان معمولا رخ می‌دهند.



1402/11/20 | کد مطلب: 1852
برچسب‌ها: بهترین زمان سفر


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.