معرفی 62 جای دیدنی و گردشگری کیش{توریستی ترین جاهای دیدنی کیش}| آرندتور

با همه‌ی جاهای دیدنی کیش آشنا شوید

شما هم امتیاز بدهید!

جزیره‌ی کیش یکی از بهترین لوکیشن‌ها در ایران برای سپری کردن تعطیلات، گردش و تفریحات شما است. امکانات جذاب و تماشایی این جزیره‌ی توریستی در خلیج فارس هر ساله گردشگران زیادی را روانه‌ی کیش می‌کند. اما پیش از هرچیز باید از همه‌ی جاهای دیدنی تور کیش مطلع شده و با کسب اطلاعات کافی در مورد آن‌ها، برنامه‌ی سفر خود را تنظیم کنید. با ما در این مطلب از آرندتور همراه باشید تا با مکان‌های جذاب و دیدنی مروارید خلیج‌فارس آشنا شوید.

جاهای دیدنی کیش

کیش منطقه‌ی آزاد تجاری است که در کنار جاذبه‌های طبیعی فراوان از قبیل ماسه‌های مرجانی و آب‌های شفاف، مجتمع‌های تجاری گوناگونی برای خرید و گشت‌وگذار و تفریحات بی‌نظیری هم برای امتحان کردن دارد. در ادامه‌ی مطلب جاهای دیدنی این جزیره‌ی فوق‌العاده را با هم بررسی می‌کنیم.

۱. شهر باستانی حریره

اگر علاقمند به اماکن تاریخی هستید بازدید از شهر باستانی حریره را از دست ندهید. قدمت این شهر که یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی کیش است به حدود ۸۰۰ سال پیش و قرن چهارم هجری قمری باز می‌گردد.

حریره که زمانی از مناطق مهم تجاری و بازرگانی در خلیج‌فارس بود قسمت‌های گوناگونی دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به قسمت‌های صنعتی و کارگاهی، تأسیسات آبی، خانه‌ی اعیانی، بندرگاه، مسجد و حمام اشاره کرد.

در مورد وجه تسمیه این شهر دو روایت مختلف وجود دارد: در یکی از روایت‌ها گفته شده که زمانی بانویی به این نام بر شهر حکومت می‌کرده و در روایت دیگر می‌گویند به دلیل سرسبزی و آبادانی بیش از اندازه نام حریره را بر روی آن قرار داده‌اند.

شهر باستانی حریره از جاهای دیدنی کیش

۲. پارک دلفین کیش

یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کیش پارک دلفین آن است که برای اولین بار فعالیت خود را در سال ۱۳۸۴ آغاز کرد. در این مجموعه‌ی ۱۰۰ هکتاری در کنار دلفین و پنگوئن پستانداران دیگری مانند گربه‌، شیر و گراز دریایی هم نگهداری می‌شوند.

پارک دلفین کیش که اولین پارک دلفین در ایران محسوب می‌شود مجهز به سالن آمفی‌تئاتر، تونل آکواریوم آب شور و باغ پرندگان هم بوده که می‌توانید از نزدیک آن‌ها را تماشا کرده و تجربه‌ی شگفت‌انگیزی را برای خود و اعضای خانواده رقم بزنید.

پارک دلفین از جاهای دیدنی کیش

۳. ساحل مرجان

ساحل مرجان (حافظیه) از جاهای دیدنی کیش در بخش جنوب شرقی این جزیره بوده که با ماسه‌های طلایی رنگ زیبا و محوطه‌ای جذاب پوشیده شده است. از محبوب‌ترین فعالیت‌‌ها در این ساحل تماشایی قدم زدن در ساحل، قایق‌سواری، عکاسی، مشاهده‌ی مناظر بی‌همتا، دوچرخه‌سواری و موتور سواری هستند.

ساحل مرجان از جاهای دیدنی کیش

۴. کشتی یونانی

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کیش، کشتی یونانی است که در سال ۱۳۴۵ در سواحل خلیج‌فارس به گل نشست. محل قرارگیری این کشتی در جنوب غربی جزیره در نزدیکی میدان غروب است. شما می‌توانید در کنار بازدید از این کشتی و گرفتن تصاویر جذاب از آن، به تماشای غروب آفتاب نشسته و ضمن تجربه‌ی شترسواری و اسب‌سواری در پارک ساحلی این بخش هم تفریح کنید.

کشتی یونانی از جاهای دیدنی کیش

۵. مرکز خرید دامون

سفر به کیش بدون خرید از پاساژهای مختلف آن معنی ندارد. دامون یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید و از جاهای دیدنی کیش است که امکانات تفریحی و رفاهی گوناگونی مثل فود کورت و رستوران، پیست یخ و سوپر مارکت ۲۴ ساعته دارد.

در دامون اجناس مختلف از قبیل کیف، کفش، لباس، طلا، مواد غذایی، شکلات، لپ‌تاپ،‌ موبایل و... از برندهای داخلی و خارجی موجود هستند که با توجه به کیفیت بالای خود قیمت آن‌ها نیز در مقایسه با سایر مراکز خرید کیش بالاتر است.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مراکز خرید کیش

 مرکز خرید دامون از جاهای دیدنی کیش

۶. اسکله تفریحی کیش

در بخش شرقی جزیره یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی کیش به نام اسکله تفریحی قرار گرفته که با مساحت ۱۰ هزار مترمربعی خود در سال ۱۳۸۵ افتتاح شد. منظره‌ی زیبای غروب آفتاب و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ی خلیج‌فارس باعث شده گردشگران حتماً بازدید از این مکان را در برنامه‌ی سفر خود قرار دهند.

البته تفریحات مختلفی هم در این بخش در دسترس هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید:

  • دوچرخه‌سواری در کنار اسکله
  • فلای بورد به مدت ۲۰ دقیقه
  • ماهیگیری
  • بالون‌سواری
  • شاتل و بنانا به مدت ۲۰ دقیقه در دریا
  • جت اسکی
  • غواصی
  • قایق‌سواری

اسکله تفریحی از جاهای دیدنی کیش

۷. ساحل درختان نارگیل

یکی از زیباترین جاهای دیدنی کیش ساحل درختان نارگیل است که حس و حال سواحل استوایی را برای شما تداعی می‌کند. جالب است بدانید که حدود ۲۵۰۰ درخت نارگیل در این ساحل قرار گرفته و جذابیت خاصی را به آن بخشیده‌اند.

این ساحل در نزدیکی اسکله بزرگ تفریحی کیش در بخش شرقی جزیره قرار دارد؛ بنابراین می‌توانید همزمان با بازدید از این اسکله سری هم به این مکان خارق‌العاده بزنید.

ساحل درختان نارگیل از جاهای دیدنی کیش

۸. باغ پرندگان

همان‌طور که در بخش‌های قبل اشاره کردیم درون پارک دلفین یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش به نام باغ پرندگان قرار گرفته است که ۵۷ گونه پرنده را به نمایش می‌گذارد. در بخش اول این باغ مسیری سرسبز وجود دارد که قفس‌های پرندگان در امتداد آن قرار گرفته‌اند.

در بخش دوم به مساحت ۲ هکتار پرندگان به صورت آزادانه در فضای باز گردش می‌کنند که منجر به زیبایی هرچه بیشتر این باغ شده است.

 باغ پرندگان از جاهای دیدنی کیش

۹. درخت سبز کیش

درخت سبز کیش که با نام‌های درخت لور و انجیر معابد نیز شهرت دارد از قدیمی‌ترین درختان این جزیره است که به دلیل قدمت بالای خود در بین جذاب‌ترین جاهای دیدنی کیش قرار گرفته است. به باور اهالی منطقه این درخت ۵۰۰ ساله از قداست خاصی برخوردار بوده و می‌توان برای رسیدن به آرزوها بر روی شاخه‌های آن دخیل بست.

درخت سبز از جاهای دیدنی کیش

۱۰. مرکز خرید مروارید

در مرکز جزیره‌ی کیش در شهرک صدف یکی از جذاب‌ترین فروشگاه‌های این جزیره قرار گرفته است که احداث آن به سال ۱۳۷۳ باز می‌گردد. مساحت ۲۷ هزار مترمربعی این بنا باعث قرارگیری آن در بین جاهای دیدنی کیش و یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید این جزیره شده است.

در بازار بزرگ مروارید که معماری آن با الهام از دوره‌ی هخامنشی انجام شده بیشتر از ۲۰۸ غرفه‌ی متفاوت عرضه‌ی لوازم آرایشی، عطر،‌ لوازم خانگی،‌ پوشاک و... قرار گرفته است.

مرکز خرید مروارید از جاهای دیدنی کیش

۱۱. آکواریوم کیش

در نزدیکی پارک دلفین یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش به نام آکواریوم قرار گرفته که از مجهزترین و کامل‌ترین آکواریوم‌ها در سطح کشور محسوب می‌شود. افراد علاقه‌مند به دنیای زیر آب و موجودات آبزی می‌توانند با بازدید از قسمت‌های گوناگون این مجموعه تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای را برای خود رقم بزنند.

آکواریوم کیش در مجموع از دو بخش اصلی تشکیل شده که در یکی از آن‌ها با حجم ۵۰ هزار لیتر آبزیان بزرگی مثل کوسه و ماهی‌های غول پیکر قرار گرفته‌اند. در بخش دیگر که حجم آن ۲۰ هزار لیتر بوده و به جانداران آب شیرین اختصاص داده شده حدود ۷۰ ماهی کمیاب، کوسه و... وجود دارند.

آکواریوم از جاهای دیدنی کیش

۱۲. گذر هنرمندان

گذر هنرمندان از جاهای دیدنی کیش واقع در ضلع شرقی خیابان سنایی است که در آن سردیس هنرمندان ایرانی قرار گرفته است. با قدم زدن در این بخش می‌توانید در مورد هنرمندان کشورمان اطلاعات ارزشمندی به دست آورده و حتی با آن‌ها عکس یادگیری بگیرید. ساخت این بنا در سال ۱۳۷۸ توسط منطقه آزاد کیش انجام شد.

گذر هنرمندان از جاهای دیدنی کیش

۱۳. بولینگ مریم

از بهترین جاهای دیدنی کیش و جاذبه‌های تفریحی آن می‌توان به بولینگ مریم اشاره کرد که فضای مناسبی را برای تفریح و سرگرمی در کنار اعضای خانواده ایجاد کرده است. در حقیقت این مجموعه یکی از مجهزترین سالن‌های بولینگ در کشور بوده که در خیابان سنایی و در شرق جزیره قرار گرفته است.

سایر قسمت‌های مجموعه بولینگ مریم شامل موارد زیر هستند:

  • سالن بیلیارد
  • سونا و جکوزی
  • سالن بدنسازی
  • دنیای بازی
  • رستوران و کافی‌شاپ

 بولینگ مریم از جاهای دیدنی کیش

۱۴. قلعه جنی

از مخوف‌ترین جاهای دیدنی کیش می‌توان به قلعه‌ی جنی  اشاره کرد که در غرب جزیره در نزدیکی کشتی یونانی قرار گرفته است. بر اساس اسناد و مدارک موجود در اوایل دهه‌ی ۴۰ این قلعه به عنوان ژاندارمری و پاسگاه جزیره مورد استفاده قرار می‌گرفت،‌ اما سربازان و افراد ساکن در این مجموعه در طول شب صدای همهمه و خش و خش از داخل و اطراف قلعه می‌شنیدند؛ به همین دلیل به فکر ترک قلعه افتادند.

البته این همه‌ی داستان نبود و در یک روز پیکر چهار سرباز در زمان تعویض شیفت نگهبانی پیدا شد در حالی که چشمان این افراد بهت زده و صورت آن‌ها نیز کبود شده بود. همه‌ی این عوامل در کنار هم زمینه‌ی تخلیه‌ی قلعه‌ی جنی را فراهم کردند.

شما می‌توانید در ۲۴ ساعت روز به صورت رایگان از این قلعه‌ی ترسناک بازدید کنید؛ اما بهتر است این کار را به شب موکول نکنید چرا که می‌تواند باعث توهم و ترس در شما شود.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی کیش در شب {تفریحات جذاب شبانه}

قلعه جنی از جاهای دیدنی کیش

۱۵. روستای باغو

اگر می‌خواهید از فضای پرهیاهوی این جزیره فاصله بگیرید می‌توانید به سراغ بازدید از روستای باغو بروید که بافت سنتی و تاریخی جزیره را در خود جای داده است. وجه تسمیه این روستا نام بانویی ۱۰۰ ساله به نام باغو است که در زمان تصرف کیش توسط پرتغالی‌ها در این بخش زندگی می‌کرد.

پارک زیبای دلیران از دیگر جاهای دیدنی کیش است که در منطقه باغو قرار داشته و می‌توانید برای تفریح و پیک نیک به آن بروید.

روستای باغو از جاهای دیدنی کیش

۱۶. مجموعه‌ی ورزشی و گردشگری دریایی مارینا

در سال ۱۳۹۲ دو شرکت بهمبر و مکین دریا با همکاری یکدیگر از مجموعه‌ی ورزشی و گردشگری دریایی مارینا در کیش رونمایی کردند. در این محل ۲۷۸ جای پارک برای شناورهای گوناگون وجود داشته که در کنار نگهداری می‌توانید تعمیر و شست‌وشوی آن‌ها را نیز انجام دهید.

مارینا از جاهای دیدنی کیش است که در آن می‌توان تفریحات گوناگونی مثل پاراسیل، غواصی، جت اسکی، پارک آبی،‌ ویندسرف، ماشین پرواز، کایاک، شاتل،‌ جت اسکی و... را تجربه کرد.

مجموعه‌ی ورزشی و گردشگری دریایی مارینا از جاهای دیدنی کیش

۱۷. مسیر دوچرخه سواری

جاهای دیدنی کیش سلیقه‌های متفاوتی را پوشش می‌دهد. اگر به دوچرخه سواری علاقمند هستید می‌توانید در یکی از طولانی‌ترین و زیباترین مسیرهای دوچرخه در کشور این کار را تجربه کنید.

مسیر دوچرخه سواری از جاهای دیدنی کیش

۱۸. پاساژ مرکز تجاری کیش

در بخش شرقی جزیره و در قسمت گردشگری آن یکی از بهترین مراکز خرید کیش قرار گرفته است که به دلیل تنوع بالای محصولات خود و قیمت‌های مناسبی که دارد توانسته توجه گردشگران زیادی را از شهرهای مختلف کشور به خود جلب کند.

افتتاح مرکز تجاری کیش به سال ۱۳۷۹ باز می‌گردد و در نزدیکی آن تعدادی از جاهای دیدنی کیش شامل اسکله تفریحی، تله کابین میکا مال، بولینگ مریم و کارتینگ قرار دارند.

پاساژ مرکز تجاری از جاهای دیدنی کیش

۱۹. شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز که در حقیقت قنات این جزیره محسوب می‌شود، قدمتی ۲۵۰۰ ساله داشته و ساکنان جزیره برای تأمین آب شیرین قابل آشامیدن خود از آن استفاده می‌کردند. با در نظر گرفتن شیب پایین جزیره و روش هدایت این آب به سطح زمین می‌توان نتیجه گرفت که روش حفر قنات کیش یکی از پیشرفته‌ترین‌ها در زمان خود بوده است.

در حال حاضر این قنات تغییر کاربری داده و به یک شهر زیر زمینی جالب تبدیل شده که در آن بخش‌های مختلفی از قبیل موزه، رستوران و غرفه‌های صنایع دستی وجود دارد.

شهر زیرزمینی کاریز از جاهای دیدنی کیش

۲۰. بازار مرجان کیش

بازار مرجان یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش است که افتتاح آن در سال ۱۳۷۰ انجام گرفت. یکی از مشخصه‌های اصلی این مجموعه معماری فوق‌العاده آن است که به شکل حرف Y و در یک طبقه ساخته شده است.

این بازار در نزدیکی پارک ساحلی مرجان واقع شده است؛ بنابراین می‌توانید بعد از گشت‌وگذار در آن در پارک ساحلی استراحت کرده و از تماشای مناظر زیبای اطراف لذت ببرید.

بازار مرجان از جاهای دیدنی کیش

۲۱. قلعه وحشت

اگر عاشق فضاهای مخوف و ترسناک و ترشح آدرنالین در بدن خود هستید، حتماً سری به یکی از هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی کیش یعنی قلعه وحشت بزنید. این قلعه یک مکان ترسناک چند صدمتری است که در قسمت‌های مختلف آن اتفاقات مرموزی و وحشتناکی منتظر شما هستند.

زمان کلی بازدید از این کلبه‌ی وحشت حدود ۷ دقیقه بود و در حین آن بدون اینکه متوجه شوید از شما عکس می‌گیرند که اگر بخواهید می‌توانید آن را چاپ کنید.

 قلعه وحشت از جاهای دیدنی کیش

۲۲. بازار سارینا یک کیش

یکی از زیباترین مراکز خرید کیش سارینا است که متشکل از یک طبقه پارکینگ، هفت طبقه اداری و دو طبقه تجاری است. مساحت کلی این مرکز خرید پنج هزار متر مربع بوده و برندهای گوناگونی در آن شعبه دارند. شاید بتوان گفت که مهم‌ترین مزیت بازدید از این مرکز خرید نزدیکی آن به مراکز خرید پردیس یک و دو و مرکز تجاری کیش به همراه منظره‌ای رو به دریا و رستوران‌های مختلف است.

 بازار سارینا یک از جاهای دیدنی کیش

۲۳. کارتینگ کیش

یکی دیگر از هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی کیش کارتینگ آن بوده که عنوان بزرگ‌ترین پیست خاورمیانه را نیز به خود اختصاص داده است. در این مجموعه کارت‌های (خودروهای مخصوص کارتینگ) مختلف یک موتوره و دو موتوره موجود هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

به‌علاوه امکانات پیشرفته این پیست از قبیل سیستم زمان‌گیری کامپیوتری باعث شده تا از کارتینگ کیش به عنوان محلی برای برگزاری مسابقات کشوری این رشته استفاده شود.

کارتینگ از جاهای دیدنی کیش

۲۴. بازار دیپلمات کیش

یکی دیگر از مجتمع‌های تجاری مدرن در کیش که در پنج طبقه احداث شده مرکز خرید دیپلمات است. دو طبقه از این مرکز خرید به واحدهای اداری، دو طبقه از آن به فروشگاه‌های مختلف و یک طبقه‌ی آن به کافه و رستوران اختصاص داده شده است.

دیپلمات از جاهای دیدنی کیش است که چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از خلیج فارس داشته و به هتل‌ها و سایر مراکز تجاری جزیره هم نزدیک است.

 بازار دیپلمات از جاهای دیدنی کیش

۲۵. شهربازی هایلند

هایلند یکی از پیشرفته‌ترین و مجهزترین شهربازی‌ها در سطح کشور است که کار خود را در سال ۱۳۷۸ آغاز کرد. این شهربازی در قسمت شرقی جزیره و در نزدیکی بقیه‌ی جاهای دیدنی کیش قرار گرفته است.

از جمله امکانات هایلند می‌توان به وسایل بازی متنوع، رستوران، فضای سبز، سرویس‌های بهداشتی و خدماتی و دو بخش کلی فضای باز و سرپوشیده اشاره کرد.

شهربازی هایلند از جاهای دیدنی کیش

۲۶. پارک کیبل اسکی آکواکوم

یکی از جالب‌ترین تفریحات آبی در کیش کیبل اسکی یا همان اسکی روی آب است که می‌توانید در پارکی به همین نام تجربه کنید. پارک کیبل اسکی یکی از جاهای دیدنی کیش است که در آن دوازده نفر در رده‌های سنی گوناگون می‌توانند به صورت همزمان اسکی روی آب را تجربه کرده و در عین حال از امکانات مختلف این پارک مثل رختکن، دوش، رستوران و کافی‌شاپ نیز استفاده کنند.

پارک کیبل اسکی آکواکوم از جاهای دیدنی کیش

۲۷. خانه مردم‌شناسی کیش

اگر به تاریخ و فرهنگ علاقمند هستید و می‌خواهید در مورد تاریخچه‌ی مردم جزیره‌ی کیش اطلاعاتی را به دست آورید،‌ حتماً بازدید از خانه مردم شناسی این جزیره را در برنامه‌ی سفر خود قرار دهید. این خانه در یکی از محله‌های قدیمی کیش به نام سفین قرار گرفته و قدمت آن به حدود ۲۰۰ سال پیش باز‌می‌گردد.

خانه مردم‌شناسی که در اصل متعلق به حاج عبدالله بن شاهین از تاجران به نام کیش بود توسط سازمان گردشگری به یکی از جاذبه‌های این جزیره تبدیل شد تا گردشگران بتوانند با فرهنگ و تاریخ بومیان کیش آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: خانه بومیان کیش، بنایی 200 ساله در دل جزیره!خانه مردم‌شناسی از جاهای دیدنی کیش

۲۸. نمایشگاه خزندگان

در خیابان فردوسی و در نزدیکی پارک آهوان یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش به نام نمایشگاه خزندگان قرار گرفته که در آن گونه‌های مختلفی از خزندگان و مارسانان مثل مار بوآ، سوسمار ایگونا ماداگاسکار، مار پیتون آفریقا و آمازون و... از نزدیک قابل مشاهده هستند.

نمایشگاه خزندگان از جاهای دیدنی کیش

۲۹. دره پرتغالی‌ها

از دیگر جاهای دیدنی کیش در بخش شمالی این جزیزه دره‌ی پرتغالی‌ها است که زمان حضور سربازان و افسران این کشور را در ایران نشان می‌دهد. در حقیقت بخش‌های شمالی جزیره مناطقی هستند که پرتغالی‌ها برای سکونت و کار خود انتخاب کرده بودند تا اینکه در سال ۱۰۳۱ شاه عباس صفوی با حمله به این بخش توانست کیش را از پرتغالی‌ها پس بگیرد.

جالب است بدانید که درخت سبز معروف که در بخش‌های قبل به آن اشاره کردیم در این دره واقع شده است.

دره پرتغالی‌ها از جاهای دیدنی کیش

۳۰. آب انبار سنتی

در سال ۱۳۷۳ با هدف جمع‌آوری آب‌های سطحی موجود در اطراف شهر حریره، آب انبار سنتی کیش با معماری زیبا و شگفت‌انگیز خود ساخته شد که در حال حاضر به دلیل وجود دستگاه‌های آب شیرین کن دیگر کاربردی ندارد.

این آب انبار از جاهای دیدنی کیش است که بازدید از آن معماری شهر یزد را برای شما تداعی خواهد کرد.

آب انبار سنتی از جاهای دیدنی کیش

۳۱. بازار پانیذ کیش

پانیذ یکی دیگر از مراکز خرید کیش است که در نزدیکی بازارهای پردیس یک و دو و هایپرمارکت کیش قرار داشته و در آن انواع مختلفی از تلفن‌های همراه، ساعت، مکمل، لوازم خانگی، پوشاک، کفش و... به فروش می‌رسد.

اگر در بین جاهای دیدنی کیش به دنبال بازاری با قیمت‌های مناسب هستید حتماً سری به پانیذ بزنید؛ چرا که در آن جنس‌های چینی و های‌کپی به میزان فراوان وجود دارد.

 بازار پانیذ از جاهای دیدنی کیش

۳۲. پارس سافاری

مجموعه پارس سافاری از جاهای دیدنی کیش مخصوص خانواده‌ها است که اولین برگزار کننده تورهای سافاری صحرا در کشور محسوب می‌شود. افتتاح این مجموعه در سال ۱۳۹۲ و در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار انجام شد تا گردشگری جزیره بیش از پیش رونق یابد.

از جمله آیتم‌های تفریحی پارس سافاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تور سافاری در مسیرهای صعب‌العبور
  • تور VIP سافاری به همراه گشت در جزیره
  • موتور سواری
  • تور باگی
  • بانجی شوتینگ
  • کارتینگ
  • پینت‌بال
  • فوتبال حبابی
  • تونل وحشت
  • شتر سواری و...

پارس سافاری از جاهای دیدنی کیش

۳۳. کلبه‌ هور

کلبه هور ساحل صخره‌ای زیبا در جزیره‌ی کیش است که در غربی‌ترین دماغه این جزیره واقع شده و تا میانه‌های خلیج‌فارس ادامه دارد. در گذشته‌های نه چندان دور در این بخش کلبه‌های گوناگونی برای استراحت ماهیگیران وجود داشته به همین جهت بومیان به آن کلبه هور می‌گویند.

کلبه هور از جاهای دیدنی کیش است که در ساحل جنوبی آن غاری به طول پنج متر وجود دارد که بازدید از آن در زمان مد تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای است.

 کلبه‌ هور از جاهای دیدنی کیش

۳۴. بازار پردیس یک کیش

بازار پردیس یک از قدیمی‌ترین مراکز خرید در کیش بوده که به سبک اروپایی و با دریافت مشاوره از معماران مشهور فرانسوی در سال ۱۳۷۱ ساخته شده است. در حال حاضر حدود ۲۲۸ غرفه در این بازار فعالیت کرده و اجناس مختلفی را با قیمت متوسط به فروش می‌رسانند.

بازار پردیس یک از جاهای دیدنی کیش

۳۵. بازار پردیس دو کیش

پردیس دو یکی از زیباترین مراکز خرید و جاهای دیدنی کیش است که افتتاح آن در سال ۱۳۷۸ انجام گرفت. لوکیشن مناسب این مجموعه به همراه فضای داخلی زیبای آن باعث شده تا برندهای معتبر خارجی و داخلی غرفه‌های خود را در آن دایر کنند؛ به طوری که در حال حاضر ۲۰۰ واحد تجاری مختلف در سه طبقه آن مشغول فعالیت هستند.

 بازار پردیس دو از جاهای دیدنی کیش

۳۶. مرکز فلای دامون

فلای دامون نوعی شبیه‌ساز پرواز است که شرایط مشابه پرواز واقعی را با هواپیماهای بویینگ، ایرباس و دو موتوره شبیه‌سازی می‌کند. پیش از استفاده از این شبیه‌ساز متخصص پرواز توضیحات و آموزش‌های لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد. اگر دوست‌دارید نزدیک‌ترین تجربه‌ به پرواز واقعی را امتحان کنید باید به طبقه‌ی اول مرکز خرید دامون مراجعه کنید.

مرکز فلای دامون از جاهای دیدنی کیش

۳۷. مرکز خرید مریم کیش

بازار مریم از بازارچه‌های کوچک و سنتی جزیره‌ی کیش است که افتتاح آن در سال ۱۳۶۹ انجام گرفت. در حال حاضر ۵۲ غرفه‌ی سنتی در این مجموعه مشغول به کار هستند و عمدتاً در زمینه‌ی فروش کیف، کفش، پوشاک و چمدان فعالیت می‌کنند.

 مرکز خرید مریم از جاهای دیدنی کیش

۳۸. بازار عرب‌های کیش

بازار صفین یا بازار عرب‌ها از جاهای دیدنی کیش است که در نگاه اول معماری عربی آن توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. در این بازار یک طبقه با ۷۰ غرفه عمدتاً فروشنده‌های بومی و عرب‌زبان فعالیت کرده و پوشاک، کیف و کفش، لوازم خانه و آشپزخانه، مواد غذایی و... را به فروش می‌رسانند.

بازار عرب‌ها از جاهای دیدنی کیش

۳۹. مرکز خرید ونوس کیش

آنچه که در کیش تمامی ندارد مرکز خرید است. ونوس هم یکی دیگر از فروشگاه‌ها و جاهای دیدنی کیش است که حدود ۳۱۰ غرفه در آن فعالیت می‌کنند. بیشتر اجناس موجود در این پاساژ چینی بوده و قیمت متوسطی هم دارند.

 مرکز خرید ونوس از جاهای دیدنی کیش

۴۰. اوشن پارک

اوشن پارک اولین پارک آبی روباز در ایران است که بانوان نیز امکان استفاده از آن را دارند. در بخش جنوبی جزیره در جاده‌ی ساحلی جهان و در منطقه‌ی پرواز ممنوع پارک اوشن قرار گرفته که ساخت آن در سال ۱۳۹۵ به اتمام رسید.

این پارک آبی مجهز به بروزترین تجهیزات بازی آبی در دنیا بوده و طراحی آن توسط یکی از معماران شرکت دیزنی به نام احمد جعفری انجام گرفته است.

اوشن پارک از جاهای دیدنی کیش

۴۱. سواحل نقره‌فام کیش

یکی از تماشایی‌ترین جاهای دیدنی کیش سواحل نقره‌فام آن است. آب دریا در ساحل کیش به رنگ شفاف و روشن بوده و تا فاصله‌های دور دست هم به راحتی قابل دیدن است. کارشناسان باور دارند که مرجان‌های اطراف جزیره آب را تصفیه کرده و منجر به شفافیت آن می‌شوند.

سواحل نقره‌فام از جاهای دیدنی کیش

۴۲. پلاژ بانوان و آقایان

در پلاژ بانوان فضای مناسبی برای شنا به همراه دوش آب شیرین، سالن بدنسازی و والیبال ساحلی وجود دارد. در پلاژ آقایان که در شمال شرقی جزیره قرار گرفته علاوه بر شنا می‌توان از تفریحات آبی مختلف از قبیل غواصی، والیبال ساحلی، جت اسکی، اسکی روی آب و فوتبال ساحلی نیز بهره‌مند شد.

پلاژ بانوان و آقایان از جاهای دیدنی کیش

۴۳. بازار زیتون کیش

مرکز خرید زیتون هم از جاهای دیدنی کیش است که افتتاح آن در سال ۱۳۷۶ انجام گرفت. در حال حاضر حدود ۱۰۳ غرفه در این بازار فعال بوده و کالاهای گوناگونی مانند عطر، لوازم خانه و پوشاک زنانه و مردانه را به فروش می‌رسانند.

بازار زیتون از جاهای دیدنی کیش

۴۴. پارک ساحلی مرد ماهیگیر

نماد این پارک ساحلی زیبا یک مجمسه‌ی ۱۲ متری از مردی ماهیگیر است که از بزرگ‌ترین مجسمه‌های فیگوراتیو در سطح کشور محسوب می‌شود. فضای سبز و ساحل شنی واقع در این پارک آن را به مکان مناسبی برای پیک نیک و ساخت مجسمه‌های شنی مختلف تبدیل کرده است.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر از جاهای دیدنی کیش

۴۵. فلای بورد کیش

فلای بورد یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی است که به هیچ‌عنوان نباید از دست بدهید. برای امتحان کردن این تفریح باید به کلو‌پ‌های دریایی اسکله تفریحی کیش، ساحل دامون و ساحل سیمرغ بروید.

فلای بورد از جاهای دیدنی کیش

۴۶. مجموعه هنری و موزه خلیج فارس

در بخش جنوبی جزیره مجموعه هنری و موزه خلیج فارس قرار گرفته که هدف اصلی احداث آن شناساندن فرهنگ و هنر ایرانی در خاورمیانه است. نمای بیرونی ساختمان معماری خاصی داشته و در طراحی آن از صدف دو کفه‌ای الهام گرفته شده است.

از جمله قسمت‌های مختلف این موزه می‌توان به سینما، نمایشگاه آثار هنری، آمفی‌تئاتر، کافی‌شاپ و بخش اداری اشاره کرد.

مجموعه هنری و موزه خلیج فارس از جاهای دیدنی کیش

۴۷. باشگاه سوارکاری جزیره

در نزدیکی دهکده المپیک یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش قرار گرفته که بازدید از آن برای طرفداران اسب‌سواری خالی از لطف نیست؛ چرا که این باشگاه سوار کاری به دلیل کیفیت بالای خود توانسته میزبان مسابقات اسب دوانی در سطح کشور باشد.

باشگاه سوارکاری جزیره از جاهای دیدنی کیش

۴۸. پارک ساحلی میرمهنا

پارک ساحلی میرمهنا یکی از زیباترین سواحل جزیره‌ی کیش در بخش شمال غربی این شهر را در خود جای داده است. در کنار تماشای مناظر فوق‌العاده‌ی خلیج فارس می‌توانید از بازارهای متنوع موجود در این پارک، دوچرخه‌سواری، زمین بازی کودکان و.. نیز استفاده کرده و اوقات خوشی را با اعضای خانواده خود سپری کنید.

پارک ساحلی میرمهنا از جاهای دیدنی کیش

۴۹. جزیره هندورابی

جزیره‌ی هندورابی در فاصله‌ی ۲۸ کیلومتری از کیش قرار گرفته و برای افرادی که به دنبال دوری از شلوغی هستند، مکان مناسبی است. سطح این جزیره‌ی بکر، صاف و هموار بوده و در آن هیچ کوه و بلندی یافت نمی‌شود.

جالب است بدانید که آب‌های اطراف هندورابی مملو از صخره‌های مرجانی و موجودات آبزی گوناگون مثل پیکاسو، جراح ماهی، ملوان، یونیک، طوطی ماهی و... است.

جزیره هندورابی از جاهای دیدنی کیش

۵۰. اسکوتر برقی مرجان کیش

یکی از تفریحاتی که توصیه می‌کنیم در کیش امتحان کنید کرایه‌ی اسکوتر از اسکوتر برقی مرجان کیش و گشت‌وگذار با آن در جاده‌ی مخصوص دوچرخه‌سواری و سایر بخش‌های جزیره است.

اسکوتر برقی مرجان از جاهای دیدنی کیش

۵۱. خانه اعیانی کیش

در شهر باستانی حریره که در قسمت‌های قبل به معرفی آن پرداختیم خانه‌ی اعیانی کیش قرار گرفته که ساخت آن به دوره‌ی ایلخانیان نسبت داده شده است. البته در حال حاضر صرفاً باقی‌مانده‌هایی از یک ساختمان بزرگ خشتی و آجری از آن قابل مشاهده هستند به همین جهت نمی‌توان دقیقاً نام خانه را بر روی این مکان قرار داد.

بازدید از این خانه که دقیقاً روبه‌روی دریا واقع شده تجربه‌ی جالبی است که در آن می‌توانید بخش‌های باقی‌مانده شامل حمام خصوصی، آشپزخانه،‌ اندرونی، حمام عمومی و... را مشاهده کنید.

خانه اعیانی از جاهای دیدنی کیش

۵۲. آموزشگاه گلایدر کیش

افرادی که علاقمند هستند زیبایی‌ها و جاهای دیدنی کیش را از فراز آسمان تماشا کنند می‌توانند به آموزشگاه گلایدر این جزیره مراجعه کنند. تأسیس این آموزشگاه با همکاری سازمان هواپیمایی کشور انجام شده و در آن پرواز با گلایدر و سنجاقک به علاقمندان آموزش داده می‌شود.

 آموزشگاه گلایدر از جاهای دیدنی کیش

۵۳. مجموعه‌ی ورزشی والیبال ساحلی

در مجموعه ورزشی والیبال ساحلی کیش سه زمین والیبال ویژه با نورپردازی استاندارد وجود دارد که در سه نوبت فعالیت کرده و همواره میزبان رقابت‌های بین‌المللی والیبال ساحلی در کشور هستند.

مجموعه‌ی ورزشی والیبال ساحلی از جاهای دیدنی کیش

۵۴. جزیره فرور کوچک

جزیره‌ی فرور از جاهای دیدنی کیش و از جزایر غیرمسکونی خلیج‌فارس است که به دلیل قرارگرفتن در مسیر مهاجرت پرندگان دریایی زیستگاه گونه‌های مختلفی از آن‌ها محسوب می‌شود. این جزیره در بخش شمال غربی ابوموسی واقع شده و مساحت کلی آن حدود ۵.۱ کیلومتر مربع است.

جزیره فرور کوچک از جاهای دیدنی کیش

۵۵. پارک برفی پنگوئن

نخستین پارک برفی ایران در جزیره کیش واقع شده و امکان سورتمه‌سواری و تیوب‌سواری به همراه برف‌بازی با دوستان و اعضای خانواده در آن وجود دارد. در این مجموعه‌ی سه طبقه قسمت‌های مختلفی از قبیل سالن تیر‌اندازی، گیم‌نت، مرکزخرید برندهای نایکی، پوما، ایکیا، فود کورت با غذاهای ایرانی و فست فود و بار نوشیدنی‌های سرد و گرم نیز وجود دارد.

 پارک برفی پنگوئن از جاهای دیدنی کیش

۵۶. تم پارک سنتر

یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش در نزدیکی کشتی یونانی تم پارک سنتر است که از دو بخش کلی مجیک پارک و ژوراسیک و دراگون پارک تشکیل شده است. در بخش اول یعنی مجیک پارک که بزرگ‌ترین تم پارک خطای دید در خاورمیانه است آثار گوناگونی از قبیل دنیای جاذبه، خانه وارونه، دنیای بی‌نهایت و.. قرار گرفته‌اند.

ژوراسیک و دراگون پارک هم به نمایش دایناسورهای متحرک و اژدهایان بزرگ اختصاص داده شده است.

تم پارک سنتر از جاهای دیدنی کیش

۵۷. بازار پارس خلیج

مرکز خرید یا بازار پارس خلیج مجموعه‌ای یک طبقه با ۱۵۰ غرفه‌ی مختلف است که در آن کالاهای گوناگونی مثل تجهیزات الکترونیک، لوازم منزل، مواد غذایی، ساعت، لوازم آرایشی و... به فروش می‌رسند.

بازار پارس خلیج از جاهای دیدنی کیش

۵۸. تله کابین میکا مال

یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی کیش تله کابین میکا مال بوده که در نزدیکی اسکله بزرگ کیش قرار گرفته است. البته این تنها تفریحی نیست که می‌توانید در مجتمع میکا مال تجربه کنید. آکواریم، سالن اسپا و زیبایی، باشگاه ورزشی، مجموعه‌ی سینمایی، تونل باد، بولینگ، شهر بازی و گلف همگی در این مجموعه در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا بتوانند یک روز فوق‌العاده را برای گردشگران به رقم بزنند.

تله کابین میکا مال از جاهای دیدنی کیش

۵۹. دیپلمات مال کیش

یکی از جدیدترین مراکز خرید و جاهای دیدنی کیش دیپلمات مال است که حدود ۲۷۰ واحد تجاری در پنج طبقه آن جای گرفته‌اند. طبقه‌ی سوم این مجموعه به برندهای ورزشی و طبقه‌ی چهارم آن نیز به رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های گوناگون اختصاص داده شده است.

جالب است بدانید که در طبقه‌ی چهارم دیپلمات مال تم پارک سفر به دور دنیا قرار گرفته که با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته فرهنگ ۱۴ کشور مختلف را در سراسر دنیا برای شما به تصویر می‌کشد.دیپلمات مال از جاهای دیدنی کیش

۶۰. پارک ساحلی سیمرغ

در محدوده‌ی جاده‌ی جهان و دوچرخه‌سواری و در نزدیکی پارک دلفین کیش یک پارک ساحلی زیبا به نام سیمرغ قرار گرفته که در طول ۳۰۰ متری از ساحل امتداد دارد. شما می‌توانید بخشی از سفر خود را به گشت‌وگذار در این پارک ساحلی زیبا و لذت بردن از مناظر فوق‌العاده‌ی آن اختصاص دهید.

پارک ساحلی سیمرغ از جاهای دیدنی کیش

۶۱. کلوپ پدیده

کلوپ پدیده یکی از جاهای دیدنی کیش است که در نوار ساحلی مرکزی واقع شده و از زمان آغاز فعالیت خود در سال ۱۳۸۹ تاکنون تلاش کرده تا تفریحات متنوع دریایی را با امکاناتی مدرن در اختیار مسافران قرار دهد. از جمله تفریحات ارائه شده در کلوپ پدیده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فلای بورد
  • شاتل سواری
  • پاراسل‌سواری
  • غواصی
  • گشت تفریحی دریایی

 کلوپ پدیده از جاهای دیدنی کیش

۶۲. باشگاه سوارکاری کلهر

طرفداران اسب‌سواری در کنار ساحل باید حتماً از باشگاه سوارکاری کلهر بازدید کرده و ضمن آشنایی با اسب‌های اصیل ایرانی، اسب‌سواری در لوکیشن‌های فوق‌العاده جزیره کیش را هم تجربه کنند.

باشگاه سوارکاری کلهر از جاهای دیدنی کیش

سخن پایانی

کیش یکی از جذاب‌ترین جزایر ایران در خلیج‌فارس است که به دلیل امکانات تفریحی و امکان گردشگری متعدد خود هر ساله بازدیدکنندگان زیادی به آن سفر می‌کنند. ما در این مطلب همه‌ی جاهای دیدنی کیش را معرفی کردیم که می‌توانید در سفر بعدی خود به این جزیره زیبا بازدید کنید. البته همواره می‌توانید با مجموعه آرندتور سفر آسان و بدون دردسری را به جزیره‌ی شگفت‌انگیز کیش تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت مشاوره با شماره تلفن ۰۲۱۴۸۴۰۷ تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. مهم‌ترین جاهای دیدنی کیش کجا است؟ اگر سفر کوتاهی به کیش دارید بهتر است حتماً بازدید از اسکله تفریحی، پارک دلفین‌ها، ساحل مرجانی و یکی از پاساژهای این جزیره را در برنامه‌ی خود قرار داده و یکی از تفریحات آبی موجود را نیز امتحان کنید.
  2. چطور به کیش سفر کنیم؟ ساده‌ترین روش سفر به کیش از بیشتر شهرهای ایران با هواپیما است؛ با این وجود امکان سفر با کشتی از طریق بندر چارک نیز وجود دارد.
  3. بهترین زمان سفر به کیش چه موقع است؟ نیمه‌ی دوم سال و بهار بهترین زمان برای سفر به کیش از نظر آب و هوا است؛ با این وجود در این زمان قیمت بلیط هواپیما، هتل و مواردی از این دست افزایش خواهند داشت.
  4. بهترین سواحل کیش کدام است؟ از جمله بهترین سواحل کیش می‌توان به مرجان، درختان نارگیل، میرمهنا و سیمرغ اشاره کرد.


1402/10/04 | کد مطلب: 1820
برچسب‌ها: جاهای دیدنی
صدف صبوری


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.