بهترین سواحل ترکیه؛ 25 ساحل دیدنی و تماشایی | آرندتور

بهترین سواحل ترکیه؛ 25 ساحل دیدنی

شما هم امتیاز بدهید!

ترکیه کشوری زیبا و تماشایی است که با تکیه بر صنعت گردشگری خود توانسته از نظر اقتصادی پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشد. مهیا بودن امکانات گردشگری، اقامتی و تفریحی فراوان باعث شده تا افراد زیادی از سراسر دنیا ترکیه را به عنوان مقصد بعدی سفرهای خود انتخاب کنند. این کشور حدود هفت هزار و دویست کیلومتر خط ساحلی دارد؛ بنابراین آشنایی با بهترین سواحل ترکیه پیش از راهی شدن الزامی است. با ما در این مطلب از وبلاگ آرندتور همراه باشید تا تماشایی‌ترین سواحل تور ترکیه را با هم بررسی کنیم.

معرفی ۲۵ ساحل دیدنی ترکیه

عمده‌ی شهرت ترکیه در سراسر دنیا به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای، مناظر طبیعی فوق‌العاده و سواحلی است که دارد. سواحل ترکیه در کنار جذابیت‌های طبیعی خود امکانات تفریحی و رفاهی گوناگونی را هم برای مسافران فراهم می‌کنند تا این کشور همچنان در صنعت گردشگری پیشتاز باشد.

۱. ساحل چیرالی (Cirali Beach)

یکی از معروف‌ترین سواحل ترکیه در آنتالیا، چیرالی نام دارد که حدود ۳.۵ کیلومتر طول داشته و در نزدیکی الیمپوس واقع شده است. این ساحل پوشیده از سنگ ریزه چشم‌اندازهای زیبایی از کوه‌های اطراف داشته و به دلیل آب شفاف خود محل مناسبی برای غواصی محسوب می‌شود.

اگر می‌خواهید در کنار تفریح در ساحل از منطقه‌ای تاریخی هم بازدید کنید حتماً رفتن به چیرالی را در برنامه‌ی سفر خود قرار دهید؛ چرا که می‌توان ضمن بازدید از خرابه‌های الیمپوس در طبیعت زیبای این بخش هم گشت و گذار کرد.

چیرالی از بهترین سواحل ترکیه

۲. ساحل الیمپوس (Olympos Beach)

الیمپوس یکی از زیباترین سواحل ترکیه است که به دلیل نزدیکی به موزه، آلاچیق‌های سنتی، آثار باستانی و خانه‌های درختی توانسته به یکی از محبوب‌ترین سواحل مدیترانه‌ای این کشور تبدیل شود.

طبیعت بکر اطراف الیمپوس به همراه مراسم‌های شبانه آن کاملاً ارزش طی کردن ۸۰ کیلومتر مسافت از آنتالیا را دارند.

الیمپوس از بهترین سواحل ترکیه

۳. ساحل آلتینکوم (Altinkum Beach)

در محدوده‌ی غرب کشور ترکیه شهری به نام آلتنیکوم وجود دارد که در دریای اژه، نزدیک شهر دیدیم و معبد آپولو قرار دارد. اگر در بین سواحل ترکیه به دنبال جایی نسبتاً دنج و راحت هستید تا با افراد خانواده‌ی خود سپری کنید، آلتینکوم انتخاب مناسبی برای شما است و با رانندگی کردن به مدت ۹۰ دقیقه از ازمیر و بدروم می‌توان به راحتی به آن رسید.

آلتینکوم از بهترین سواحل ترکیه

۴. ساحل کاباک (Kabak Beach)

اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید و همزمان با حضور در ترکیه تجربه‌ی سفر به کشورهای جنوب شرقی آسیا را نیز برای خود تداعی کنید، حتماً از کاباک دیدن کنید. کاباک یکی از سواحل ترکیه است که شباهت فوق‌العاده‌ای به سواحل کشورهای جنوب شرق آسیا دارد.

در فاصله چند متری از ساحل کاباک، جنگلی با آبشارهای کوچک و مملو از درختان کاج قرار گرفته که زیبایی و درخشش این ساحل را دو چندان کرده است.

 کاباک از بهترین سواحل ترکیه

۵. ساحل کیلیوس (Kilyos Beach)

در نزدیکی شهر استانبول یکی از مجهزترین سواحل ترکیه به نام کیلیوس قرار دارد که تجهیزات و امکانات زیر را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد:

  • تخت‌های آفتا‌ب‌گیر
  • دوش ساحلی
  • رستوران
  • هتل
  • رختکن
  • سایه‌بان و...

کیلیوس در عین محبوبیت در بین گردشگران خارجی در بین مردم ترکیه هم از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و یکی از بهترین سواحل برای ورزش‌های آبی گوناگون مانند موج‌سواری محسوب می‌شود. توجه کنید که به جز روزهای آخر هفته، معمولاً ساحل کیلیوس آرام بوده و می‌توان در آرامش و سکوت مناظر اطراف آن را تماشا کرد.

کیلیوس از بهترین سواحل ترکیه

۶. ساحل پاتارا (Patara Beach)

در توابع شهر لیکیه یکی از سواحل ترکیه قرار گرفته که به محافظت از لاک‌پشت‌ها اختصاص داده شده است. در حقیقت ساحل پاتارا با دارا بودن خط ساحلی حدود ۱۷.۵ کیلومتری عنوان طولانی‌ترین خط ساحلی دست‌نخورده و طبیعی ترکیه را به خود اختصاص داده و در مقایسه با سایر سواحل این کشور هم امکانات کمتری دارد.

پیش از راهی شدن به سمت پاتارا دقت کنید که زمان تخم‌ریزی لاک‌پشت‌ها نباشد؛ چرا که در این موقع ساحل به دلیل محافظت از این جانداران بسته می‌شود.

پاتارا از بهترین سواحل ترکیه

۷. ساحل اولودنیز (Oludeniz Beach)

در بخش جنوب غربی ترکیه یکی از زیباترین سواحل این کشور برای گردشگری و عکاسی واقع شده که به آن اولودنیز به معنای دریای مرده می‌گویند. ساحل اولودنیز در قسمت جنوبی خود به دریای اژه می‌رسد که در نگاه اول رنگ فیروزه‌ای جذاب آن توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

اگر به تفریحات شبانه و ورزش‌های هیجان‌انگیزی مثل پارگلایدینگ علاقمند هستید،‌ حتماً سری به استان موغلا و یکی از تماشایی‌ترین سواحل ترکیه بزنید که دو جاذبه‌ی معروف دره پروانه و دهکده توریستی را نیز در خود جای داده است.

اولودنیز از بهترین سواحل ترکیه

۸. ساحل کلئوپاترا (Kleopatra Beach)

علت نام‌گذاری این ساحل به نام پرنسس مصری این است که او زمانی در آب‌های این منطقه شنا کرده و در ساحل هم آفتاب گرفته است. با توجه به این مسئله می‌توان نتیجه گرفت که شهر آلانیا (محل قرارگیری ساحل) از قدمتی طولانی برخوردار است.

اگر به شنای طولانی در امتداد ساحل علاقه دارید می‌توانید در کلئوپاترا تا غار فسفرلو واقع در زیر شبه جزیره شنا کنید که در نوع خود تجربه‌ای فراموش نشدنی و شگفت‌انگیز است.

 کلئوپاترا از بهترین سواحل ترکیه

۹. سواحل شبه جزیره بدروم (Bodrum Beach)

یکی از محبوب‌ترین سواحل ترکیه در فصل تابستان سواحل شبه جزیره‌ی بدروم واقع در استان موغله هستند که به دلیل همسایگی با دریای اژه از زیبایی چشمگیری برخوردار هستند. در حقیقت این مسئله در کنار اقامتگاه‌های لوکس و بی‌همتا، آب‌وهوای معتدل، نزدیکی به سایر مناطق توریستی ترکیه و امکانات تفریحی گوناگون باعث شده تا هر سال گردشگران زیادی از سراسر دنیا به بدروم سفر کنند.

جالب است بدانید که تعدادی از بهترین سواحل ترکیه در بدروم به شرح زیر هستند:

  • ایلگین کاو (Ilgın Cove)
  • کومباغچه (Kumbahçe Sahili)
  • کارگی (Kargı)
  • کیسبوکو (Kisebükü)
  • آکیارلار (Akyarlar)
  • گوموشلوک (Gümüşlük)

شبه جزیره بدروم از بهترین سواحل ترکیه

۱۰. ساحل لارا (Lara Beach)

یکی از بهترین سواحل ترکیه برای تجربه‌ی تفریحات آبی در شهر آنتالیا، ساحل شنی و زیبای لارا است. شهرت بالای این ساحل باعث شده تا گردشگران زیادی از آن بازدید کرده و تصاویر جذابی در این ناحیه بگیرند که به خودی خودی منجر به گسترش هتل‌ها و رستوران‌های لوکس در لارا شده است.

 لارا از بهترین سواحل ترکیه

۱۱. ساحل سیده (Side Beach)

اگر ۱۵ کیلومتر از شهر آنتالیا فاصله بگیرید به یک شهر تاریخی به نام سیده می‌رسید که یکی از بهترین سواحل ترکیه را در خود جای داده است. شما می‌توانید در این شهر ضمن آشنای با فرهنگ و تاریخ کشور ترکیه در ساحل زیبای آن با ماسه‌های طلایی نیز تفریح کنید. از جمله مکان‌های گردشگری واقع در این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معبد آتنا
  • موزه تاریخ سیده
  • شهرهای باستانی سلگ و سلوکیه
  • آمفی‌تئاتر سیده
  • کوه توروس

 سیده از بهترین سواحل ترکیه

۱۲. ساحل کاپوتاش (Kaputas Beach)

بین شهرهای کاس و کالکان در جنوب غربی ترکیه منطقه‌ای به نام کاش قرار گرفته که از توابع آنتالیا محسوب می‌شود و یکی از خارق‌العاده‌ترین سواحل ترکیه را در خود جای داده است. برای رسیدن به این ساحل سفید با ماسه‌هایی شبیه به سنگ مرمر باید از پله‌های کنار جاده پایین بروید.

درست است که در این منطقه مغازه‌ای وجود ندارد اما مناظر فوق‌العاده، تضاد موجود بین رنگ ساحل و آب‌های اطراف به همراه آب و هوای مساعد کاپوتاش کاملاً ارزش بازدید و تجربه را دارند.

 کاپوتاش از بهترین سواحل ترکیه

۱۳. ساحل ایچملر (Icmeler Beach)

در فاصله‌ی ۸ کیلومتری از مرکز شهر مارماریس یکی از جذاب‌ترین سواحل ترکیه به نام ایچملر قرار گرفته که منظره‌ی زیبایی از کوه های تاوروس را نیز به شما نمایش می‌دهد. شاید بتوان گفت که عمده‌ی جذابیت این ساحل به خاطر درختان نخلی است که در آن وجود دارند.

ایچملر در گذشته‌های نه چندان دور صرفاً یک دهکده‌ی ماهیگیری بود اما بعد از رونق گرفتن گردشگری در ترکیه به یک ساحل تفریحی فوق‌العاده با رستوران‌ها و هتل‌های فراوان تبدیل شد که امکان امتحان کردن تفریحات آبی مختلف مثل غواصی و پاراسیلینگ نیز در آن وجود دارد.

 ایچملر از بهترین سواحل ترکیه

۱۴. ساحل کنیالتی (Konyaalti Beach)

کنیالتی دومین ساحل بزرگ آنتالیا و از بهترین سواحل ترکیه بوده که در بخش غربی این شهر شگفت‌انگیز واقع شده است. منطقه‌ی کنیالتی همزمان با دریا و رشته کوه‌های بی‌داغلاری همجوار است و پلاژ منحصربه‌فردی را هم در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

ساحل کنیالتی حدود ۷ کیلومتر طول داشته و از صخره‌ها تا کوه‌های بی‌داغلاری امتداد دارد. نواحی شرقی این ساحل پوشیده از سنگ‌ریزه بوده اما قسمت شنی هم دارد که به انجام تفریحات آبی گوناگون اختصاص داده شده است.

کنیالتی از بهترین سواحل ترکیه

۱۵. ساحل ایزتوزو (Iztuzu Beach)

ساحل لاک‌پشت یا ایزتوزو منطقه‌ای است که به پرورش لاک‌پشت‌های دریایی در معرض انقراض و نادر اختصاص داده شده است. برای رسیدن به یکی از جذاب‌ترین سواحل ترکیه باید به منطقه‌ی دالیان از توابع استان موغلا بروید.

نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که در ایزتوزو هیچ دوشی وجود ندارد چرا که کف حاصل از شامپو می‌تواند منجر به آلودگی و مریضی لاک‌پشت‌های این ناحیه شود؛ به‌علاوه به منظور محافظت از لاک‌پشت‌ها و تخم آن‌ها در زمان تولیدمثل در بخش‌های خاصی از این ساحل محدودیت‌های مشخصی اعمال می‌شود.

 ایزتوزو از بهترین سواحل ترکیه

۱۶. ساحل مارماریس (Marmaris Beach)

مارماریس شهری تاریخی است که در نزدیکی محل تلاقی دریای اژه و مدیترانه قرار گرفته و به دلیل محیط آرامش‌بخش و آب و هوای گرم و عالی توانسته توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کند. این شهر جمعیت کمی دارد و عمده‌ی افرادی هم که در آن مشاهده می‌کنید توریست هستند.

اگر به دنبال یک محیط خانوادگی به دور از هیاهو و شلوغی سایر سواحل ترکیه هستید حتماً باید به مارماریس با مناظر نفس‌گیر، سواحل خارق‌العاده، غذاهای خوشمزه و محیط آرامش‌بخش آن سر بزنید.

مارماریس از بهترین سواحل ترکیه

۱۷. ساحل فتحیه (Fethiye Beach)

فتحیه از شهرهای غربی ترکیه است که جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد اما در مقایسه با سایر شهرهای توریستی این کشور کمتر شناخته شده است. یکی از بکرترین سواحل ترکیه فتحیه است که می‌توان ساعت‌ها در آن به تماشای مناظر و گرفتن آفتاب نشسته یا اینکه قایق‌سواری و شنا کرد.

فتحیه در کنار مردم گرم و مهمان‌نواز خود هتل‌های شگفت‌انگیزی را هم برای اقامت شما در نظر گرفته و کوه‌های فوق‌العاده‌ای هم برای کوهنوردی دارد؛ اما توصیه می‌کنیم که این کار را حتماً با حضور یک راهنما انجام دهید.

فتحیه از بهترین سواحل ترکیه

۱۸. ساحل بانوان کوش آداسی (Ladies Beach Kusadasi)

برخلاف آنچه که ممکن است تصور کنید این ساحل صرفاً مخصوص بانوان نیست؛ اما چون در گذشته به صورت اختصاصی به بانوان اختصاص داده شده بوده به این نام خوانده می‌شود. شما می‌توانید به همراه اعضای خانواده‌ی خود در این محیط شگفت‌انگیز حضور پیدا کرده و ضمن لذت بردن از آب و هوای فوق‌العاده از امکانات تفریحی آن هم استفاده کنید.

علاوه بر وقت‌گذرانی در ساحل بانوان کوش آداسی می‌توانید به پارک ملی دلتای آیدین، پارک آبی آدالند، غار کاراجا، جزیره پرنده و دیدایما هم در این شهر سر بزنید.

 ساحل بانوان کوش آداسی از بهترین سواحل ترکیه

۱۹. ساحل دیدیم (Didim Beach)

دیدیم یکی از آرام‌ترین سواحل ترکیه است که در کرانه‌ی دریای اژه قرار داشته و به دلیل آب و هوای معتدل خود در تمامی فصول سال میزبان گردشگران است. البته ساحل تنها مکان تفریحی این شهر نیست چرا که در آن مکان‌های تاریخی و توریستی زیادی از قبیل جاده مقدس، حمام فائویستنا، بنای تاریخی آپولو، شهر باستانی میلتوس و... نیز وجود دارد.

اگر به دنیای زیرآب و موجودات آبزی علاقمند هستید می‌توانید به مراکز مخصوص غواصی در ساحل دیدیم مراجعه کرده و تجربه‌ی خارق‌العاده‌ای را برای خود رقم بزنید.

 دیدیم از بهترین سواحل ترکیه

۲۰. ساحل کالکان (Kalkan Beach)

کالکان واقع در جنوب غرب ترکیه تا سال ۱۹۲۰ صرفاً یک جزیره‌ی ماهیگیری برای یونیان بود اما بعد از چند سال به ترکیه واگذار شده و از آن زمان تاکنون یکی از جزایر توریستی در این کشور محسوب می‌شود. اگر از دور به این جزیر نگاه کنید آن را به صورت شناور بر روی آب دریا مشاهده می‌کنید.

معماری خاص، تفریحات آبی متنوع، ساحل فیروزه‌ای فوق‌العاده زیبا و تورهای طبیعت‌گردی و کوهنوردی گوناگون همه باعث شده تا کالکان در بین بهترین سواحل ترکیه قرار بگیرد.

 کالکان از بهترین سواحل ترکیه

۲۱. ساحل بلک (Belek Beach)

بلک ساحل ماسه‌ای زیبایی داشته و منظره‌ی کوه و دریا در آن در کنار یکدیگر قابل مشاهده است. در این شهر زمین‌های گلف بسیار زیادی قرار گرفته به صورتی که آن را با نام سرزمین اختصاصی بازی گلف هم می‌شناسند.

با وجود اینکه بلک جاذبه‌های توریستی متعددی ندارد اما توانسته به دلیل سازگاری با محیط زیست به یک نماد جهانی تبدیل شود؛ به طوری که می‌توانید انواع گونه‌های جانوری و گیاهی کمیاب را در آن پیدا کنید.

بلک از بهترین سواحل ترکیه

۲۲. ساحل فلوریا (Floria Beach)

ساحل فلوریا یکی از سواحل ترکیه است که در بین گردشگران و مردم این کشور از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. در این مجموعه امکانات متعددی در اختیار شما قرار می‌گیرد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان بازدید از آکواریوم استانبول
  • وجود دوش‌های رایگان و تخت‌های مخصوص آفتاب‌گرفتن
  • محیط تمیز و پاکیزه
  • ماسه‌های شنی فوق‌العاده برای بازی کودکان
  • وجود نجات غریق‌های ماهر
  • دریای کم عمق و مناسب برای شنا
  • وجود رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعدد
  • دسترسی به مرکز خرید آکوا فلوریا استانبول و...

فلوریا از بهترین سواحل ترکیه

۲۳. ساحل دالیا (Dalia Beach)

یکی از بهترین سواحل ترکیه برای تفریح و چشیدن غذاهایی دریایی مختلف دالیا است. منوی غذایی رستوران‌ها و کافه‌های این منطقه بسیار غنی و متنوع است؛ بنابراین می‌توانید غذای ترکی و دریایی دلخواه خود را در محیطی فوق‌العاده امتحان کنید.

در کنار این مسئله باید به تمیزی و خلوت بودن این ساحل هم اشاره کنیم که آن را به گزینه‌ی مناسبی برای گذراندن یک روز پر از آرامش در کنار اعضای خانواده تبدیل می‌کند.

دالیا از بهترین سواحل ترکیه

۲۴. ساحل کمر آنتالیا (Kemer Beach)

در خلیج آنتالیا و در نزدیکی کوه توروس یکی دیگر از سواحل ترکیه به نام کمر قرار دارد که آب و هوای گرم آن در تابستان باعث شده که گردشگران زیادی از اروپا و ایران داشته باشد. کمر در حقیقت بهترین و توریستی‌ترین منطقه در آنتالیا است که در سال‌های اخیر امکانات تفریحی فراوانی را برای گردشگران فراهم کرده و همین مسئله باعث شده میزان بازدید از آن هم افزایش یابد.

شما می‌توانید در کمر ضمن امتحان کردن تفریحات آبی گوناگون به مراکز خرید متعدد این منطقه سر بزنید، در بهترین هتل‌ها اقامت کنید و در ساحل به تماشای مناظر فوق‌العاده بنشینید.

ساحل کمر آنتالیا از بهترین سواحل ترکیه

۲۵. ساحل آلانیا (Alanya Beach)

آلانیا از زیباترین شهرها در ترکیه است که به دلیل طبیعت بی‌همتای خود در بین گردشگران از شهرت بالایی برخوردار است. دمای این شهر در تمامی فصول سال معتدل بوده و در گرم‌ترین روزهای تابستان نیز فقط به ۲۸ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد. شما می‌توانید در سواحل آلانیا به تفریح پرداخته و قایق‌سواری را هم در آب‌های شفاف آن تجربه کنید. در حقیقت آب این ساحل به قدری شفاف است که در زمان قایق‌سواری می‌توانید موجودات آبزی شگفت‌انگیزی را مشاهده کرده و از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

اگر به سواحل و آرامش دریا علاقه‌مندید درباره ساحل ببک استانبول هم بخوانید.

ساحل آلانیا از بهترین سواحل ترکیه

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی بهترین سواحل ترکیه پرداختیم که حتماً باید در سفر بعدی خود به این کشور از تعدادی از آن‌ها بازدید کنید. در صورتی که قصد سفر به این کشور را دارید می‌توان این کار را با تورهای مجموعه‌ی آرند تجربه کنید که همواره توانسته رضایت صددرصدی مشتریان عزیز را به دست آورد. برای اطلاع از جزئیات تورهای ترکیه مجموعه و دریافت مشاوره در این زمینه می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۴۸۴۰۷ تماس بگیرید.

سوالات متداول

بهترین سواحل ترکیه چیست؟

از جمله بهترین سواحل ترکیه می‌توان به دیدیم، کلئوپاترا، مارماریس، کیلیوس و پاتارا اشاره کرد.

نزدیک‌ترین ساحل به میدان تکسیم چیست؟

کیلیوس نزدیک‌ترین ساحل به میدان تکسیم بوده که می‌توانید در آنجا از ایستگاه حاجی عثمان با اتوبوس به این ساحل بروید.

سواحل اختصاصی محافظت از لاک‌پشت‌ها در ترکیه چیست؟

دو ساحل ایزتوزو و پاتارا به محافظت از لاک‌پشت‌های دریایی اختصاص داده شده که در زمان تخم‌ریزی بسته شده و محدودیت‌های مشخصی در آن‌ها اعمال می‌شود.

محبوب‌ترین ساحل استانبول کدام است؟

ساحل فلوریا استانبول به دلیل امکانات متعدد خود از قبیل دسترسی به مرکز خرید، وجود نجات غریق ماهر، دریایی کم عمق و مناسب شنا و محیط تمیز از محبوبیت بالایی برخوردار است.

بهترین ساحل استانبول برای چشیدن غذاهای دریایی کدام است؟

دالیا بهترین ساحل استانبول برای چشیدن غذاهایی دریایی و ترکی است.



1402/09/28 | کد مطلب: 1812
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.