صفر تا صد ساحل فلوریا استانبول {امکانات، تفریحات و راهنمای بازدید} | آرندتور

راهنمای جامع ساحل فلوریا استانبول {امکانات، راهنمای بازدید}

شما هم امتیاز بدهید!

نزدیک محله لوکس فلوریا در استانبول، ساحل بسیار تمیز و زیبایی به نام ساحل فلوریا استانبول قرار گرفته است. این ساحل که در مجاورت دریای مرمره واقع شده، یکی از محبوب‌ترین سواحل تفریحی استانبول به حساب می‌آید و به همین دلیل، توجه گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می‌کند. از مهم‌ترین دلایل محبوبیت ساحل فلوریا می‌توان به امکانات رفاهی عالی و کارکنان خوش برخورد این ساحل اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با این ساحل زیبا در تور استانبول، با آرندتور همراه باشید.

دلایل محبوبیت ساحل فلوریا استانبول

فلوریا نام یکی از سواحل استانبول است که به دلیل داشتن شن‌های نرم، امکانات رفاهی مناسب، امنیت بالا، مدیریت صحیح و برخورد مناسب پرسنل، بین گردشگران و شهروندان استانبول بسیار مشهور و محبوب است.

ساحل فلوریا برای مصطفی کمال آتاتورک، بنیان‌گذار جمهوری ترکیه بسیار مهم بود. به طوری که در این ساحل عمارتی ساخته بود تا اوقات فراغت خود را بگذراند. این عمارت اقامتگاه تابستانی آتاتورک بوده و امروزه به موزه تبدیل شده و بازدید عموم مردم از آن امکان‌پذیر است. همچنین در مجاورت این عمارت پارکی زیبا ساخته شده که برای گردش و تفریح ​​مناسب است.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت ساحل فلوریا استانبول، نزدیک بودن آن به فرودگاه آتاتورک است که به مسافران اجازه می‌دهد از دریا و هواپیما عکس بگیرند. این ساحل یکی از بهترین مکان‌های عکاسی در استانبول نیز محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: از 0 تا 100 بهترین سواحل استانبول

دلایل محبوبیت ساحل فلوریا استانبول

تفریحات ساحل فلوریا استانبول

ساحل فلوریا 800 متر طول در نوار ساحلی دریا دارد که این امکان را برای شهروندان استانبولی و گردشگران فراهم می‌کند تا از بازی در شن و ماسه در ساحل و شنا در دریا در فصول گرم سال بدون خروج از شهر لذت ببرند. این ساحل برای پیاده‌روی روی شن‌های نرم، دوچرخه‌سواری، جت اسکی، شاتل، قایق‌سواری و سایر فعالیت‌های آبی مناسب است. در ادامه مهم‌ترین تفریحات این ساحل را نام می‌بریم.

شنا کردن در دریا

فلوریا استانبول یکی از سواحل مناسب برای شنا است. دریای این ساحل حدود دو متر عمق دارد و منطقه‌ای حفاظت شده و امن برای شنا محسوب می‌شود. نجات غریق در ساحل، ایمنی شنا را برای آماتورها فراهم می‌کند. بهترین زمان برای تجربه شنا در ساحل فلوریا، جولای، آگوست و سپتامبر است. پوشیدن مایو برای خانم‌ها و آقایان اجباری است و افرادی که لباس‌های غیر شنا می‌پوشند اجازه ورود به آب را ندارند. زنان مسلمان نیز باید لباس شنای اسلامی بپوشند.

آفتاب گرفتن

آفتاب گرفتن یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات در سواحل دریا است. ساحل فلوریا برای جلوگیری از آفتاب سوختگی، آفتاب‌گیر و چترهای مناسب تهیه کرده است. گردشگران می‌توانند از آفتاب و گرمای مطبوع آن در این ساحل لذت ببرند.

شن‌بازی

بازی با شن‌های نرم و ساختن قلعه‌های شنی در ساحل فلوریا استانبول نه تنها برای بازی و پرورش خلاقیت کودکان مناسب است، بلکه برای بزرگسالان نیز سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز است.

تفریحات ساحل فلوریا استانبول

والیبال ساحلی

در ساحل فلوریا همیشه گردشگرانی را می‌بینید که با پاهای برهنه روی شن‌های گرم ساحل از ورزش گروهی هیجان‌انگیز والیبال لذت می‌برند.

مسیر دسترسی به ساحل فلوریا استانبول

شما می‌توانید با ماشین شخصی، تاکسی، مترو یا متروباس به ساحل فلوریا در استانبول دسترسی داشته باشید. بهترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به ساحل این است که از خط مرمره استفاده کنید و در ایستگاه فلوریا پیاده شوید.

از میدان تکسیم، می‌توانید از خط مترو M2 استفاده کنید و در آخرین ایستگاه (Yinikapi) پیاده شوید. در این ایستگاه، سوار متروی Marmaray شوید. زمان سفر از میدان تکسیم تا فلوریا حدود 40 دقیقه خواهد بود.

همچنین می‌توانید از خطوط اتوبوس BN1 یا BN2 از ایستگاه مترو Yenikapi استفاده کنید و در ایستگاه Atis Poligonu پیاده شوید. این ایستگاه کمتر از نیم کیلومتر با ساحل فلوریا فاصله دارد که با پیمودن این فاصله می‌توانید به ساحل برسید.

مسیر دسترسی به ساحل فلوریا استانبول

بهترین زمان برای بازدید از ساحل فلوریا

ساحل فلوریا استانبول دریای کم عمقی است که در برخی نقاط آن خزه وجود دارد و شهروندان و گردشگران در فصول گرم سال از این ساحل برای شنا و آفتاب گرفتن استفاده می‌کنند. بهترین زمان برای تجربه شنا در این ساحل جولای، آگوست و سپتامبر است.

ساحل فلوریا در تابستان و آخر هفته بسیار شلوغ است؛ بنابراین توصیه می‌شود در اواسط هفته یا ساعات اولیه آخر هفته به این ساحل بروید.

ساعات کاری ساحل فلوریا

ساعات بازدید از ساحل فلوریا استانبول از ساعت 8:00 تا 19:00 هر روز هفته است.

هزینه ورودی ساحل فلوریا

  • بلیط ورودی برای بزرگسالان 30-40 لیر است.
  • بلیط ورودی برای دانشجویان 12 تا 20 لیر است.
  • استفاده از ساحل فلوریا برای گروه سنی زیر هفت سال، شهروندان معلول و یک نفر همراه معلول رایگان است.
  • بلیط ورودی فقط شامل هزینه تعویض کابین، دوش و توالت می‌باشد.
  • اجاره تخت آفتاب‌گیر 12 تا 20 لیر است.
  • اجاره چتر 12 تا 20 لیر است.
  • پرداخت هزینه‌ها نیز از طریق کارت استانبول انجام می‌شود.

هزینه ورودی ساحل فلوریا

دیدنی‌های اطراف ساحل فلوریا

مکان‌های دیدنی زیادی در اطراف ساحل فلوریا وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن‌ها دیدن کنید.

جنگل طبیعی فلوریا آتاتورک (florya ataturk forest)

در سال 1937 میلادی، به دستور مصطفی کمال آتاتورک، درخت‌های زیادی برای حفاظت از آسیب‌های طبیعی کاشته شد و جنگل طبیعی فلوریا آتاتورک به شکل امروزی درآمد. این جنگل هوای بسیار تمیز و مطبوعی دارد و دارای امکانات تفریحی و ورزشی متعددی نیز هست. علاوه بر این، چندین زمین بازی برای کودکان نیز دارد. این پارک کافه و بوفه ندارد؛ بنابراین قبل از رفتن به آنجا باید مواد غذایی مورد نیاز را با خودتان ببرید. جنگل طبیعی فلوریا آتاتورک مکان مناسبی برای دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و دویدن است.

مرکز خرید آکوا فلوریا استانبول

یکی از زیباترین و مشهورترین مراکز خرید استانبول ترکیه، آکوا فلوریا نام دارد که در نزدیکی دریای مرمره واقع شده است. در آکوا فلوریا علاوه بر مراکز خرید متعدد، امکانات تفریحی گوناگونی همچون آکواریوم دریایی، کافه، رستوران و غیره نیز به چشم می‌خورد.

این مرکز خرید مساحتی حدود 50 هزار مترمربعی داشته و بیش از 145 فروشگاه دارد که شامل فروشگاه‌های لباس، کیف و کفش، اکسسوری، طلا و جواهر، لوازم الکترونیکی و غیره می‌شوند. علاوه بر این، دارای سالن آمفی تئاتر، چندین سالن سینمایی با ظرفیت 900 نفر و پارکینگ با ظرفیت پارک 1500 خودرو است.

کافه‌ها و رستوران‌های آن هم رو به دریا واقع شده‌اند و انواع غذاهای ترکیه‌ای، غذاهای بین‌المللی و فست فود را سرو می‌کنند.

دیدنی‌های اطراف ساحل فلوریا

آکواریوم فلوریا استانبول

آکواریوم فلوریا استانبول، یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی استانبول است که در سال 2011 افتتاح شده است. این آکواریوم با مساحت حدود 22 هزار متر مربعی، در دو طبقه ساخته شده و بزرگ‌ترین آکواریوم کشور ترکیه و بزرگ‌ترین آکواریوم موضوعی جهان است.

در این آکواریوم بیش از 1500 گونه مختلف در بخش‌هایی شبیه به زیستگاه اصلی خود در ۱۷ بخش جداگانه نگهداری می‌شوند. علاوه بر تماشای ماهی‌ها و جانداران دیگر، در این آکواریوم تفریحات بسیار دیگری همچون غواصی با کوسه‌ها، غذا دادن به ماهی‌ها و شبیه‌ساز هلیکوپتر سواری نیز وجود دارد.

لونا پارک فلوریا لروز

لونا پارک فلوریا لروز یکی از بهترین شهربازی‌های روباز استانبول است که بین اهالی این شهر طرفداران زیادی دارد. این شهربازی در یکی از محله‌های قدیمی استانبول به نام منطقه باکیرکوی واقع شده و گردشگران علاوه بر بازدید از این شهربازی، می‌توانند در این محله نیز گشت‌وگذار کنند.

در شهربازی فلوریا لروز، وسایل تفریحی متعددی همچون چرخ‌وفلک، ماشین‌های کوبنده و ترن سرعت به چشم می‌خورد. علاوه بر این، رستوران و کافه‌های لوکسی دارد و بهترین هتل‌های استانبول و چند مرکز خرید هم در نزدیکی آن واقع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: ساحل ببک استانبول کجاست؟ + راهنمای بازدید و دیدنی‌ها

سخن پایانی

ساحل فلوریا استانبول ساحلی بی‌نظیر با امکانات رفاهی است که پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن یک روز عالی از آن دیدن کنید. اگر مقصد شما استانبول است، این ساحل می‌تواند تجربه لذت بخشی را برایتان فراهم کند.



1402/08/26 | کد مطلب: 1780
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.