از دیدنی ها تا راهنمای سفر به جزیره هنگام | آرندتور

راهنمای جامع سفر به جزیره هنگام

شما هم امتیاز بدهید!

در دل خلیج فارس، جزیرهای کوچک و زیبا به نام هنگام وجود دارد. جزیرهای که با طبیعت بکر، سواحل شنی، آبهای زلال و حیات وحش متنوع، یکی از مقاصد محبوب گردشگری در ایران استهنگام، جزیرهای کوچک اما پر از عجایب است. جزیره هنگام در تور قشم جایی است که میتوانید دلفینهای بازیگوش را در آبهای زلال خلیج فارس ببینید، در جنگلهای حرا قایقسواری کنید، از دره چاهکو با ستونهای نمکی باشکوهش دیدن کنید و در غار خربس با حکاکیهای باستانیاش قدم بزنید.

داستان جزیره هنگام

جزیره هنگام قدمتی طولانی دارد و داستانهای نهفته زیادی در دل خود دارد. میگویند در گذشته، هنگام محل عبور و مرور کشتیهای تجاری بوده است و به همین دلیل، دزدان دریایی زیادی در جزیره زندگی میکردند. این دزدان دریایی، غنایم خود را در غارهای جزیره پنهان میکردند و به همین دلیل، هنوز هم میتوان بقایای کشتیهای غرقشده را در اطراف جزیره دید.

یکی دیگر از داستانهای جزیره هنگام، مربوط به لاکپشتهای دریایی است. میگویند در گذشته، تعداد زیادی لاکپشت دریایی برای تخمگذاری به سواحل جزیره میآمدند. اما به دلیل شکار بیرویه، تعداد لاکپشتهای دریایی کاهش یافت و امروزه، تنها تعداد کمی از آنها به سواحل جزیره میآیند.

جاذبه‌های گردشگری جزیره هنگام

جزیره هنگام دارای جاذبههای گردشگری متعددی است که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1. ساحل نقره‌ای

ساحل نقرهای یکی از زیباترین سواحل جزیره هنگام است که دارای شنهای نقرهای رنگ و آب زلال است. این ساحل محل زندگی لاکپشتهای دریایی است و میتوانید در آن شنا، آفتابگیری، قایقسواری و جتاسکی کنید.

ساحل نقره‌ای جزیره هنگام

2. دره چاهکو

دره چاهکو درهای شگفتانگیز است که در آن ستونها و صخرههای نمکی باشکوهی وجود دارد. این دره محل زندگی پرندگان مهاجر مختلفی است و میتوانید در آن پیادهروی، عکاسی کنید و از جاذبههای طبیعی آن نهایت لذت را ببرید.

دره چاهکوه در جزیره هنگام

3. جنگل‌های حرا

جنگلهای حرا از جاذبههای طبیعی منحصر به فرد جزیره هنگام هستند. این جنگلها در آبهای شور خلیج فارس قرار دارند و درختان حرا با ریشههای هوایی خود، منظرهای زیبا و چشمنواز را ایجاد کردهاند. میتوانید در جنگلهای حرا قایقسواری و مانگروگردی کنید.

منظره بی‌نظیر جنگل حرا در جزیره هنگام

4. غار خربس

غار خربس غاری قدیمی و بکر است که در روستای خربس در هنگام واقع شده است. این غار دارای حکاکیها و نقشهای زیبایی است و قدمت آن به دوره ساسانیان میرسد. میتوانید در غار خربس از تماشای حکاکیها و نقشهای باستانی لذت ببرید.

حکاکی‌های قدیمی غار حربس در جزیره هنگام

5. دلفین‌های هنگام

دلفینهای هنگام یکی از جاذبههای گردشگری منحصر به فرد این جزیره هستند. میتوانید در زمان سفر به هنگام، با قایق به میان دلفینها بروید و از تماشای بازیها و نمایشآنها لذت ببرید.

دلفین‌های بازیگوش خلیج‌فارس در جزیره هنگام

تفریحات در جزیره هنگام

علاوه بر بازدید از جاذبههای گردشگری، میتوانید در جزیره هنگام به تفریحات مختلفی نیز بپردازید، از جمله:

  • قایق‌سواری: میتوانید در این جزیره با قایق به میان دلفینها بروید، در جنگلهای حرا قایقسواری کنید و یا به جزیره ناز بروید.
  • غواصی و اسنورکلینگ: آبهای زلال جزیره هنگام مکان مناسبی برای غواصی و اسنورکلینگ است. میتوانید در آبهای جزیره هنگام انواع ماهیهای رنگارنگ و مرجانهای زیبا را ببینید.
  • پیاده‌روی: هنگام دارای مسیرهای پیادهروی مناسبی است که میتوانید از آنها برای پیادهروی و لذت بردن از مناظر زیبای جزیره استفاده کنید.
  • عکاسی: هنگام دارای مناظر طبیعی بسیار زیبایی است که میتوانید از آنها عکسهای یادگاری زیبا بگیرید.
  • ماهیگیری: این جزیره مکان مناسبی برای ماهیگیری است. اما آگاهی از زمان مناسب ماهیگیری، امری ضروری است تا از آسیبهای وارده به حیات وحش این جزیره جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: زیباترین جاهای دیدنی قشم را بهتر بشناسید

اقامت و غذاخوری در جزیره هنگام

جزیره هنگام دارای امکانات اقامتی و غذاخوری محدودی است، اما با توجه به کوچک بودن جزیره، میتوانید به راحتی به هر جای جزیره بروید و از امکانات آن استفاده کنید.

در جزیره هنگام، چندین هتل و اقامتگاه بومگردی وجود دارد که میتوانید برای اقامت خود رزرو کنید. همچنین، میتوانید در خانههای محلی اقامت کنید که تجربه متفاوتی از سفر را برای شما رقم خواهد زد.

در این جزیره، چندین رستوران نیز وجود دارد که غذاهای دریایی محلی را سرو میکنند. همچنین، میتوانید مواد غذایی مورد نیاز خود را از فروشگاههای محلی خریداری کنید و خودتان آشپزی کنید.

بهترین زمان برای سفر به جزیره هنگام

بهترین زمان برای سفر به جزیره هنگام، فصلهای بهار و پاییز است که هوا معتدل و مطبوع است. در تابستان هوا بسیار گرم و شرجی است و در زمستان هوا سرد و بادخیز است.

نکات مهم برای سفر به جزیره هنگام

  • برای سفر به این جزیره، حتما کرم ضدآفتاب، کلاه و عینک آفتابی به همراه داشته باشید.
  • در جزیره هنگام، امکانات پزشکی محدودی وجود دارد، بنابراین بهتر است داروهای مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید.
  • در این جزیره، به محیطزیست و طبیعت احترام بگذارید و از ریختن زباله در طبیعت خودداری کنید.
  • جزیره هنگام، محل زندگی پرندگان مهاجر مختلفی است، از جمله فلامینگو، پلیکان و حواصیل.

مردم و اتمسفر جزیره هنگام

افراد بومی جزیره هنگام مردمانی خونگرم و مهماننواز هستند. آنها زندگی ساده و بی آلایشی دارند و به آداب و رسوم خود پایبند هستند. زبان مردم هنگام، فارسی است و با لهجه خاصی صحبت میکنند.

اتمسفر جزیره هنگام آرام و دلنشین است. صدای امواج دریا و نسیم خنکی که از خلیج فارس میوزد، آرامش عمیقی را به شما هدیه میدهد. در این جزیره، خبری از شلوغی و هیاهو نیست و میتوانید به راحتی از سکوت و آرامش لذت ببریدیکی از چیزهایی که این جزیره را به مکانی خاص تبدیل میکند، صمیمیت مردم آن است.

مردم هنگام مانند یک خانواده بزرگ هستند و به مهمانان خود احترام زیادی میگذارند. اگر به جزیره هنگام سفر کنید، مطمئن باشید که با آغوش باز از شما استقبال خواهند کرد.در جزیره هنگام، میتوانید با مردم محلی تعامل کنید و از فرهنگ و آداب و رسوم آنها بیشتر بدانید. میتوانید از آنها در مورد شیوه زندگی خود، غذاهای محلی و صنایع دستی بپرسید. مردم محلی این جزیره با رویی باز اطلاعات خود را با شما به اشتراک میگذارنداگر به دنبال مقصدی هستید که بتوانید در آن از آرامش و سکوت لذت ببرید و با مردمانی خونگرم و مهماننواز آشنا شوید، جزیره هنگام بهترین گزینه برای شماست.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع قشم‌گردی

سخن پایانی

جزیره هنگام، نگین خلیج فارس، جزیرهای کوچک و زیبا با طبیعت بکر، سواحل شنی، آبهای زلال و حیات وحش متنوع است. اگر به دنبال مقصدی منحصربهفرد و آرامشبخش برای سفر میگردید، این جزیره بهترین گزینه برای شماست.

هنگام دارای چندین چشمه آب معدنی است که خواص درمانی دارند.

در این جزیره، میتوانید با لباس محلی عکس یادگاری بگیرید و از صنایع دستی محلی، مانند حصیربافی و صدفکاری، خرید کنید. امیدواریم که از این مقاله لذت برده باشید و به سفر به جزیره هنگام علاقهمند شده باشید.

سؤالات متداول

  1. هزینه سفر به جزیره هنگام چقدر است؟

هزینه سفر به این جزیره بستگی به عوامل مختلفی مانند زمان سفر، نوع وسیله نقلیه، محل اقامت و نوع غذاخوری دارد. اما به طور کلی، جزیره هنگام مقصد گردشگری نسبتاً مقرون به صرفهای است.

  1. آیا میتوان در جزیره هنگام کمپ کرد؟

بله، امکان کمپ کردن در این جزیره وجود دارد. اما بهتر است قبل از سفر، از محل کمپ مجاز مطلع شوید.

  1. آیا امکان اجاره خودرو در جزیره هنگام وجود دارد؟

بله، امکان اجاره خودرو در این جزیره وجود دارد. اما تعداد خودروهای اجارهای محدود است، بنابراین بهتر است از قبل خودرو خود را رزرو کنید.

  1. آیا جزیره هنگام دارای امکانات پزشکی است؟

بله، هنگام دارای یک درمانگاه بهداشتی و درمانی است. اما برای موارد اورژانسی، باید به جزیره قشم منتقل شوید.



1402/09/06 | کد مطلب: 1795
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.