بهترین و معروفترین جاهای دیدنی تهران در شب | آرندتور

بهترین و معروفترین جاهای دیدنی تهران در شب

شما هم امتیاز بدهید!

تهران به عنوان یک پایتخت، در طول روز شلوغ، پر از سروصدا و همچنین ترافیک است. به همین دلیل، نه‌تنها کسانی که شاغل هستند، در طول روز نمی‌توانند به تفریح بپردازند، بلکه گردشگران نیز ترجیح می‌دهند تا کمتر وارد ازدحام این شهر شوند. به همین دلیل تفریحات شبانه در تهران به یکی از گزینه‌های محبوب برای بسیاری از گردشگران، به‌ویژه در فصل تابستان که روزها گرم است، تبدیل شده‌است. در این مطلب از وبلاگ آرند تور، می‌خواهیم بهترین جاهای دیدنی تهران در شب را در تور یک روزه بررسی کنیم تا بدانیم که برای تفریح، نصف شب تهران کجا بریم؟!

امشب کجا بریم تهران را بگردیم؟!

اگر شما نیز از شبگردی لذت می‌برید و دوست دارید از آرامش، هوای خنک و خلوتی شب‌ها استفاده کنید؛ مراکز تفریحی شبانه روزی تهران و یا مراکزی که تا نیمه شب به فعالیت خود ادامه می‌دهند، برای شما بسیار مناسب است. با این‌حال، شاید دقیقا با این محل‌ها آشنا نباشید؛ به همین دلیل می‌خواهیم آن‌ها را در این مطلب معرفی کنیم.

دور زدن با ماشین، در خیابان‌های خلوت و گوش دادن به موسیقی، یکی از جذاب‌ترین تفریحات برای افرادی است که می‌خواهند از ترافیک و سروصدای روز دوری کنند. البته این نوع تفریح، خاص شهر تهران نیست و در شهرهای دیگر نیز دور زدن در خیابان‌ها در طول شب، طرفداران زیادی دارد. پس جاهای دیدنی تهران در شب کجاست؟! در ادامه ۱۰ مورد از آن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

خیابان سی تیر و غذاهای خوشمزه در تهران

این خیابان، یکی از جذابیت‌های گردشگری است که از زمانی‌که دایر شد، افراد زیادی را از پایتخت‌نشینان تا مسافران، به خود جلب کرد. این خیابان، با بافت قدیمی و خیابان‌های سنگفرش‌شده، حس و حال خوبی را ایجاد می‌کند.

زمانی‌ که در این خیابان قدم می‌زنید، دکه‌های مختلفی می‌بینید که انواع غذاها، نوشیدنی‌ها و حتی وسایل تزئینی و زیبای زیادی را به‌فروش می‌رسانند. می‌توانید در این خیابانی که حتی شب‌ها نیز بسیار پرهیاهو است، قدم بزنید و هر زمان گرسنه بودید، از میان تنوع غذاهای فست‌فودی، غذای ترکی، آش و... انتخاب کنید و شام خود را میل کنید.

خیابان سی‌ تیر یکی از جاهای دیدنی تهران در شب است که یک خیابان زنده و پر از شور زندگی‌ست که تا پاسی از شب این هیاهو ادامه دارد.

خیابان سی تیر از جاهای دیدنی تهران در شب

پارک آب و آتش و پل طبیعت

پارک آب و آتش که پل طبیعت نیز بخشی از آن است، به یکی از زیباترین نمادهای شهر تهران تبدیل شده‌است که معماری و ساختار فوق‌العاده‌ای دارد. این پل که تا ساعت ۰۰:۳۰ باز است، پارک آب و آتش را به پارک طالقانی متصل می‌کند و از روی بزرگراه مدرس می‌گذرد، منظره زیبایی در شب دارد. این منظره به دلیل نورپردازی این پل و همچنین نمای ماشین‌هایی است که از زیر پل رد می‌شوند.

همچنین در پارک آب و آتش و حتی روی پل طبیعت، رستوران‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید شام خود را میل کنید و سپس در فضای پارک قدم بزنید. به سمت گنبد مینا بروید و فانوس دریایی و لانه کبوتر را ببینید. اگر به دنبال یکی از جاهای دیدنی تهران در شب هستید، پارک آب و آتش می‌تواند گزینه خوبی باشد.

پل طبیعت از جاهای دیدنی تهران در شب

شهربازی ارم و هیجان در شب

یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی تهران در شب تابستان و بهار، شهربازی و پارک ارم است. در این شهربازی، می‌توان از بازی‌های هیجان‌انگیز زیادی لذت برد و یک خاطره بسیار خوب ساخت. تمام سنین، از کودکان تا بزرگسالان می‌توانند از انواع بازی‌هایی که مخصوص به سن آن‌ها است، استفاده کنند.

در فصل‌های تابستان و بهار، می‌توانید از ساعت ۱۷:۳۰ تا ساعت ۱:۰۰ بامداد در روزهای عادی و تا ۲:۰۰ بامداد در روزهای تعطیل به شهربازی ارم بروید. شب‌های پاییزی این پارک از ۱۷ تا ۲۲ باز است و روزهای تعطیل نیز تا ساعت ۲۳ می‌توانید از بازی‌های هیجان‌انگیز این شهربازی لذت ببرید. زمستان‌ نیز امکان استفاده از این شهربازی وجود ندارد.

شهربازی ارم از جاهای دیدنی تهران در شب

دریاچه چیتگر در شب‌های تهران

در اطراف دریاچه چیتگر، تفریحات زیادی وجود دارد که آن را به یکی از جاهای دیدنی تهران در شب تبدیل کرده‌است. این دریاچه که بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی کشور است، در شمال پارک جنگلی چیتگر قرار دارد. می‌توانید شب‌ها در اطراف این دریاچه قدم بزنید و از هوای خنک آن‌ لذت ببرید. همچنین می‌توانید برای قایق‌سواری به دریاچه بروید و یا برای دوچرخه‌سواری به پارک چیتگر بروید.

اگر از نشستن زیر آلاچیق‌ها یا قدم‌زدن خسته شدید، می‌توانید از امکانات تفریحی دیگری مثل سافاری پارک وحشت، سینمای شش‌بعدی، اسکیت هوایی و... استفاده کنید و یا برای خرید کردن به بام‌لند بروید که از لوکس‌ترین مراکز خرید تهران است. فروشگاه‌ها و برندهای مختلف، رستوران‌ها و کافه‌ها و... می‌تواند دریاچه چیتگر را به یکی از جاهای دیدنی تهران در شب زمستان و تابستان تبدیل کند.

دریاچه چیتگر از جاهای دیدنی تهران در شب

دربند و شبگردی

اگر از پیاده‌روی در سربالایی و سرپایینی لذت می‌برید؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم که شب‌های دربند را تجربه کنید. می‌توانید هر مقداری که دست دارید پیاده‌روی کنید و از سربالایی‌های دربند، بالا بروید. البته، در راهی که می‌روید، مغازه‌های فروش آلوچه و لواشک و حتی رستوران‌های خوبی وجود دارند که می‌توانید برای استراحت به آن‌جا بروید و شام خود را نیز میل کنید.

دربند از جاهای دیدنی تهران در شب

درکه و شبگردی

درکه نیز یکی دیگر از مسیرهای پیاده‌روی محبوب است که تجربه یک کوهنوردی سبک را برای شما ایجاد می‌کند. اگر دوست دارید که شب‌ها به پیاده‌روی بروید و در عین حال، هر جایی که خواستید، استراحت کنید و شام بخورید، درکه می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. نه‌تنها از یک پیاده‌روی در یکی از جاهای دیدنی تهران در شب پاییز یا تابستان و بهار لذت می‌برید؛ بلکه می‌توانید خوراکی‌های خوشمزه زیادی میل کنید.

درکه از جاهای دیدنی تهران در شب

بوستان نهج‌‌البلاغه و شب‌های نهران

یکی از بوستان‌های زیبای تهران که می‌تواند از بهترین جاهای دیدنی تهران در شب باشد، پارک نهج‌البلاغه است. این بوستان بزرگ، در منطقه پونک قرار دارد و در دره فرحزاد ساخته شده‌است. بین دو فاز یا دو بخش این پارک، رودخانه‌ای جریان دارد و می‌توانید برای گذراندن یک شب خانوادگی، در آلاچیق‌های این پارک استراحت کنید.

البته، پیاده‌روی یا پیک‌نیک در آلاچیق‌ها، تنها تفریحات این بوستان نیست و می‌توانید از گزینه‌های زیادی همچون سافاری پارک وحشت، پیشت پرش در آسمان، قایق پرش در آب، راپل هوایی و... اسفاده کنید. وجود طولانی‌ترین پل کابلی عابرپیاده خاورمیانه که پارک نهج‌البلاغه و پردیسان را به یکدیگر وصل می‌کند، از جذابیت‌های دیگر این بوستان است. اگر به دوچرخه‌سواری نیز علاقه دارید، بهتر است خلوتی شب‌ها را از دست ندهید.

بوستان نهج‌‌البلاغه از جاهای دیدنی تهران در شب

فرحزاد از جاهای دیدنی تهران

منطقه فرحزاد، در انتهای بزرگراه یادگار امام قرار دارد و یکی از مکان‌های تفریحی و جذاب قدیمی در تهران است که جزو منطقه شمیرانات محسوب می‌شود. فرحزاد حدود ۱۸۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و دارای جاذبه‌هایی همچون امام‌زاده صالح فرحزاد، امامزاده ابوطالب، زورخانه شهدای فرحزاد، حمام فرحزاد و همچنین رودخانه فرحزاد است.

از جذابیت‌های فرحزاد، باغ رستوران‌هایی است که فضایی دنج و دوست‌داشتنی برای صرف شام و حتی لذت بردن از موزیک زنده فراهم کرده‌اند.

فرحزاد از جاهای دیدنی تهران در شب

پارک پردیسان و پیاده‌روی در شب

پارک پردیسان که آن را ریه پایتخت می‌دانند، یکی از جاهای دیدنی تهران در شب است. این پارک که بین شیخ فضل‌الله و یادگار امام قرار گرفته‌است، ۳۰۰ هکتار وسعت دارد و یکی از بوستان‌هایی است که به بهبود شاخص آلودگی هوای تهران کمک کرده‌است.

تفریحاتی که می‌توانید در این پارک تجربه کنید، پیاده‌روی در شب، دوچرخه‌سواری، بادبادک‌بازی و... است. همچنین مکان‌هایی همچون مرکز بازپروری حیات وحش، سینمای محیط زیست پردیسان، موزه ملی آب و... نیز در این بوستان قرار دارند.

پارک پردیسان از جاهای دیدنی تهران در شب

مگامال برای شب‌گردی‌ها

اگر به دنبال یکی از جاهای دیدنی تهران در شب عید می‌گردید، پیشنهاد ما به شما، مجتمع تجاری مگامال است. این مجتمع بزرگ، انواع فروشگاه‌ها و برندها را در خود جای‌داده است و هرچه به آن نیاز دارید از لباس و لوازم آرایشی گرفته تا لوازم آشپزخانه و... را می‌توانید همین‌جا خریداری کنید.

البته، تنها به همین‌جا ختم نمی‌شود. مگامال که در غرب تهران و در شهرک اکباتان قرار دارد، دارای امکانات رفاهی مختلفی همچون دنیای بانوان، آی‌تی بند، پردیس سینمایی، هایپرمی، سند لند (سرزمین ماسه)، فود کورت، کافی‌شاپ و... است. در طبقه سوم این مجتمع نیز یک شهربازی سرپوشیده قرار دارد که می‌تواند اوقات خوشی را برای کودکان و خانواده‌های آن‌ها فراهم کند.

مگامال از جاهای دیدنی تهران در شب

کلام آخر

در این مطلب از آرند تور، تلاش کردیم تا بهترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی تهران در شب را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در تعطیلات خود از این فضاها دیدن کنید. این تور مجازی، به شما کمک می‌کند تا هنگام تهران‌گردی در شب، انتخاب‌های بهتری داشته باشید. برای آن‌که با انواع تورهای یک‌روزه و چندروزه آشنا شوید و بتوانید برای اوقات فراغت خود بهترین برنامه‌ها را بچینید؛ همین حالا به سایت آرند تور سر بزنید.



1402/08/08 | کد مطلب: 1755
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.