اطلاعات جامع باغ گلها دبی معروف به باغ معجزه! | آرندتور

معرفی جامع باغ گلها دبی معروف به باغ معجزه!

1 رای   شما هم امتیاز بدهید!

باغ گلها دبی، یکی از جالب‌ترین مکان‌هایی است که می‌توانید در عمر خود ببینید. هنگامی که وارد این باغ شوید، احساس آلیس در سرزمین عجایب را خواهید داشت. مجسمه‌های بزرگ اسب یا فیل که پوشیده از چمن و گل هستند. زمانی‌که این باغ برای بازدید عموم باز می‌شود، می‌توانید از دیدن زیباترین گل‌های دنیا و مجسمه‌های غول‌پیکر و زیبا شگفت‌زده شوید. اگر مقصد شما دبی است، در این مطلب از آرند تور، می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه به باغ گل دبی برویم و اطلاعات مورد نیاز شما از این جاذبه گردشگری تور دبی را شرح دهیم.

تاریخچه باغ گلها دبی که باید بدانید!

در روز ولنتاین ۲۰۱۳، چیزی که برای بسیاری بدون شک یکی از عجایب بزرگ جهان است، یعنی باغ گل معجزه دبی، در جنوب شهر دبی در امارات متحده عربی، درهای خود را باز کرد.

اسم باغ گل دبی، باغ معجزه است که با مساحت ۷۲۰۰۰ مترمربع و بیش از ۱۵۰ میلیون گل در حال شکوفه، تقریباً به معنای واقعی کلمه بهشتی است، به ویژه برای کسانی‌ که به‌صورت حرفه‌ای اهل دیدن مناظر هستند، علاقه‌مندان به باغبانی، بسیاری از گردشگران و همچنین برای عاشقان.

پارک گلها دبی، اولین جاذبه مهمی است که در مجموعه تفریحی غول‌پیکر معروف به دبی‌ لند «Dubailand» افتتاح شده است. این مجموعه توریستی و تفریحی، که ساخت آن در سال ۲۰۰۳ اعلام شد، قرار بود پارک‌های دریم ورکس، لگو و مارول را در خود جای دهد.

تاریخچه باغ گلها دبی

با این‌حال، ساخت آن به دلیل بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ متوقف شد. در آن زمان، دبی لند متعلق به شرکت Tatweer بود (که این شرکت نیز متعلق به دبی هلدینگ بود). پس از رکود اقتصادی بزرگ، دبی لند توسط گروه املاک دبی، که شرکت توسعه باغ معجزه دبی است، با همکاری شرکت محوطه‌سازی و کشاورزی آکار و با هزینه کلی ۱۰ میلیون یورو، تصاحب شد.

منحصر به‌فرد بودن و ابعاد باغ گلها دبی به حدی است که رکوردهای زیادی از جمله چندین رکورد در کتاب رکوردهای گینس را به خود اختصاص داده است. علاوه‌بر اینکه بزرگترین باغ گل طبیعی جهان است، در سال ۲۰۱۶، باغ معجزه دبی به خاطر بزرگ‌ترین نصب گل در جهان، برای یک ایرباس A380 امارات که با بیش از ۵۰۰هزار گل و گیاه زنده پوشیده شده بود، رکورد جهانی گینس را دریافت کرد. همچنین در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ به ترتیب رکورد بلندترین و بزرگترین هنر زینتی جهان را به خود اختصاص داد. البته این تنها بخشی از رکوردهای باغ گلها دبی است.

چگونه به باغ گل دبی برویم؟!

برای آن‌که از باغ گل‌ها دبی دیدن کنید، باید بدانید که چگونه به آن‌جا بروید. دانستن زمان و هزینه خرید بلیط باغ گل معجزه دبی و همچنین نحوه رسیدن به این باغ اهمیت دارد. به همین دلیل در ادامه می‌خواهیم مشخصات دقیق‌تری به شما ارائه دهیم تا هنگام خرید تور یا رزرو بلیط چارتری هواپیما، اطلاعات کاملی داشته باشید.

زمان و ساعت بازدید باغ گل دبی

زمان بازدید از باغ گلها دبی، هر ساله از حدود ۱۰ اکتبر شروع می‌شود. همچنین به دلیل شرایط آب‌وهوایی، تابستان امکان بازدید از این باغ وجود ندارد و گاهی ممکن است این محدوده زمانی بسته بودن باغ گل دبی که از زمان خرداد شروع می‌شود تا اوایل پاییز نیز ادامه داشته باشد.

به همین دلیل، بهترین فصل سفر به دبی و بازدید از باغ گل معجزه دبی، فصل‌های بهار و زمستان است.

ساعت بازدید باغ گل دبی در روزهای عادی ساعت ۹ صبح تا ۹ شب و در روزهای شنبه و یکشنبه از ۹ صبح تا ۱۱ شب است.

بازدید از باغ گلها دبی

آدرس باغ گل دبی

باغ گل‌ها دبی در امارات متحده عربی، دبی، منطقه دبی لند و البرشا جنوبی ۳ واقع شده است. می‌توان نقطه ضعف این باغ را عدم دسترسی آسان دانست. باغ معجزه دبی بسیار دور از مرکز شهر است و بنابراین در مقایسه با جاذبه‌های دیگر از نظر دسترسی کمی دشوار است.

برای آن‌که از دبی به این باغ گل بروید، می‌توانید براساس نوع وسیله نقلیه خود، از روش‌های زیر استفاده کنید.

  • با مترو: سوار خط قرمز مترو شوید و در ایستگاه مترو Mall of Emirates پیاده شوید. از آن‌جا می‌توانید با اتوبوس یا تاکسی به باغ برسید.
  • با اتوبوس: ساده‌ترین گزینه برای دسترسی به باغ گل‌ها دبی، اتوبوس قرمز رنگ دبی است که درست در مقابل باغ معجزه دبی توقف می‌کند. می‌توانید با مترو به ایستگاه مترو Mall of Emirates بروید، در آن‌جا می‌توانید اتوبوس مسیر ۱۰۵ را انتخاب کنید که مستقیماً شما را به باغ می‌برد، یا می‌توانید با اتوبوس F30 از طریق Arabian Ranches سوار شوید، در ایستگاه اتوبوس Saheel Fateپیاده شوید که کمی دورتر از باغ است و باید پیاده‌روی مختصری داشته باشید.
  • با ماشین: در حالی‌که تاکسی‌سواری در دبی یک وسیله نقلیه گران‌قیمت است، استفاده از تاکسی برای رسیدن به باغ گل‌های دبی می‌تواند هزینه گزافی برای شما داشته باشد، زیرا این باغ، خارج از محدوده شهر قرار دارد. راه ساده‌تر این است که از طریق مترو به مرکز خرید امارات برسید و از آن‌جا تاکسی بگیرید.

برای آن‌که از ابوظبی به باغ گل‌ها دبی برسید، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

  • با اتوبوس: اتوبوس RTA دبی E101 شما را از ابوظبی، ایستگاه مرکزی اتوبوس به ایستگاه اتوبوس مترو ابن بطوطه منتقل می‌کند و از اینجا می‌توانید با تاکسی به باغ بروید.
  • با ماشین: خدمات تاکسی از ابوظبی تا باغ معجزه به راحتی در دسترس است.

آدرس باغ گلها دبی

خرید بلیط باغ گل دبی

برای خرید این بلیط، بهتر است به‌صورت آنلاین اقدام کنید تا نیازی نباشد که در صف‌های طولانی بایستید و وقت خود را هدر دهید. قیمت بلیط باغ گل دبی برای بزرگسالان ۷۵ درهم و برای کودکان زیر ۱۲ سال، ۶۰ درهم است، به علاوه برای کودکان زیر سه سال رایگان است.

البته بهتر است این مبلغ را در وب‌سایت اصلی این باغ گل چک کنید تا به‌روزترین قیمت را بدانید.

همچنین برخی از تورهای مسافرتی به دبی، خرید این بلیط را بر روی خدمات تور ارائه می‌دهند که سبب می‌شود دغدغه شما برای خرید بلیط، کم شود. پیش از سفر به دبی، بهتر است درباره نحوه خرید بلیط باغ گل‌ها دبی از کارشناسان آرند تور، کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: بهترین تفریحات رایگان در دبی را بشناسید

چرا از باغ گل‌های دبی دیدن کنیم؟!

دلایل زیادی وجود دارد که بخواهید تجربه دیدن این باغ را در عمر خود داشته باشید. با این‌حال، مهم‌ترین موارد آن را در ادامه آورده‌ایم.

ترکیب بیابان و شکوفهها: رایحه گل‌های کاملاً شکوفا شده که بر هوای گرم صحرا می‌چرخند و رنگ‌های پر جنب‌وجوش آن‌ها که در زمینه رنگ‌های خنثی و خاکی بیابان به‌ زیبایی می‌درخشند، ترکیبی از یک باغ بیابانی را ایجاد می‌کنند که باید حس آن را تجربه کنید.

تغییر همیشگی فضای باغ: دکور و ساختار باغ گل‌ها دبی، هر سال از یک موضوع جدید پیروی می‌کند، که نشان‌دهنده شگفتی باغبانی این باغ در هر فصل است. به همین دلیل است که بسیاری از افراد علاقه دارند حتی بیش از یک‌بار از این باغ زیبا دیدن کنند.

جوایز و رکوردها: باغ گل معجزه در طول شش فصل خود، جوایز مختلفی را به دست آورده است، از جمله جایزه Moselle توسط جایزه گردشگری باغ در آوریل ۲۰۱۵. همچنین دو رکورد جهانی گینس را دارد که شامل بزرگترین نصب گل بر روی مدلی در اندازه واقعی ایرباس A380 امارات و بلندترین سازه توپیاری که یک ماکت میکی ماوس با ارتفاع ۱۸.۰۶ متر است.

خرید بلیط باغ گلها دبی

کلام آخر

در این مطلب از آرند تور، تلاش کردیم تا به‌صورت مختصر و مفید، اطلاعاتی که باید از باغ گل‌ها دبی بدانید را به شما بدهیم تا دقیقا بدانید که آدرس باغ گل دبی کجاست و یا ساعت بازدید از آن چگونه است. همچنین متوجه شدید که از دبی یا ابوظبی چگونه با باغ گل دبی بروید. برای آن‌که یک تور با قیمت مناسب و کیفیت عالی رزرو کنید، از کارشناسان آرند تور کمک بگیرید و این تجربه بی‌نظیر را از دست ندهید.



1402/07/08 | کد مطلب: 1724
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.