بهترین جاهای دیدنی اهواز{۱۵ جاذبه توریستی اهواز}| آرندتور

مهمترین و بهترین جاهای دیدنی اهواز {۱۵ جاذبه دیدنی}

شما هم امتیاز بدهید!

اهواز یکی از شهرهای بزرگ جنوبی کشور است که همه آن را با مردم خونگرم و مهمان نواز و شب‌های باصفای کارون به یاد می‌آوریم. اهواز به جز این‌ها دیدنی‌های دیگری هم دارد و می‌توانید یک سفر خوب را در آن ترتیب بدهید. اگر برنامه سفر به این شهر زیبا را دارید، با ما همراه باشید تا تعدادی از بهترین جاهای دیدنی اهواز را در تور خوزستان با هم بررسی کنیم.

۱. رودخانه کارون

بدون شک با شنیدن نام اهواز اولین چیزی که به ذهن می‌رسد رودخانه کارون است. کارون بیشتر از تنها یک رودخانه است و یک جورهایی هویت تاریخی و فرهنگی ایران و به خصوص شهرهای جنوبی از جمله اهواز محسوب می‌شود. اگر به اهواز سفر کنید هم اولین صحنه‌ای که توجه‌تان را جلب می‌کند همین است؛ خانواده‌ها و مردم محلی که شب‌ها کنار کارون می‌نشینند و کافه رستوران‌های پر جنب و جوش و باصفای اطراف آن. به جز خود رودخانه پل‌های روی آن هر یک از بهترین جاهای دیدنی اهواز محسوب می‌شوند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

رودخانه کارون از جاهای دیدنی اهواز

۲. پل سفید

معروف‌ترین و مهم‌ترین پل اهواز پل سفید است که احتمالا نام آن را شنیده باشید. این پل در سال ۱۳۱۵ ساخته شد و با نگاهی به آن می‌توانید متوجه شوید که برای زمان خود واقعا یک شاهکار جذاب محسوب می‌شده است. این پل اولین پل معلق ایران هم هست و بسیاری از افراد در آلبوم خاطرات خود با این پل زیبا عکسی دارند. نورپردازی‌های جذاب این پل را شب‌ها بسیار جذاب و دیدنی می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به خوزستان

پل سفید از جاهای دیدنی اهواز

۳. پل سیاه

با این که پل سفید از معروف‌ترین جاهای دیدنی اهواز است و قدمت زیادی هم دارد، اما جالب است بدانید قدیمی‌ترین پل کارون نیست. پل سیاه قدیمی‌ترین پل روی کارون است که در محل پل تاریخی اهواز و در سال ۱۳۰۸ ساخته شده و البته در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد. این پل به دلیل رنگ بدنه و پایه‌‌های خود به پل سیاه معروف شده و در اصل هنگام احداث راه آهن سراسری ایران ساخته شده است، بنابراین اگر به تاریخ علاقه‌مندید دیدن این پل را نیز از دست ندهید.

پل سیاه از جاهای دیدنی اهواز

۴. پل طبیعت اهواز

 یکی دیگر از پل‌های دیدنی رود کارون، پل طبیعت اهواز است که به عنوان پل طبیعت کیانپارس نیز شناخته می‌شود. این پل در واقع دو پارک اهواز یعنی پارک ساحلی و پارک لاله را به هم وصل می‌کند و از این جهت شباهت‌هایی به پل طبیعت تهران دارد. این پل نیز ماشین رو نیست و محلی برای پیاده روی است که با داشتن نیمکت‌ها و کف چوبی خود محل جذابی برای پیاده روی و لذت بردن از طبیعت خواهد بود.

پل طبیعت از جاهای دیدنی اهواز

۵. پل آبشار اهواز

آبشار اهواز، پل هفتم یا پل آبشار آخرین پل اهواز است که قصد معرفی آن را داریم. جذابیت این پل را مخصوصا شب‌ها به هیچوجه نباید از دست بدهید. در بالای پل و به کمک پمپ‌هایی قوی، آب رودخانه به بالا کشیده می‌شود و همین هم سبب ایجاد نوعی آبشار مصنوعی بسیار مرتفع شده است. شب‌ها نورپردازی این پل هم روشن می‌شود و دیدن آبشار رنگی عظیمی که ایجاد می‌شود بسیار جالب است.

پل آبشار از جاهای دیدنی اهواز

۶. خانه ماپار

خانه ماپار از آن جاهای دیدنی اهواز که نباید دیدنش را از دست بدهید. این خانه که یکی از خانه‌های قدیمی و سنتی اهواز است، حس بسیار خوب و باصفایی دارد و دکور آن هم دقیقا تعریف ما از خانه‌های سنتی و قدیمی حیاط‌دار است. این خانه از جاهای تاریخی است که از دوران پهلوی به جا مانده و در خیابان خوانساری اهواز قرار گرفته است. خانه ماپار که متعلق به یکی از تجار خوزستانی بوده حالا بازسازی شده و علاوه بر بازدید، می‌توانید شربتی هم در شربت‌خانه آن نوش جان کنید.

خانه ماپار از جاهای دیدنی اهواز

۷. بازار عبدالحمید

یکی از بهترین راه‌‌ها برای آشنایی با فرهنگ و آداب هر منطقه و دیدن بافت قدیمی و افراد محلی، دیدار از بازارهای محلی یا قدیمی آن منطقه است. بازار عبدالحمید هم قدیمی‌ترین بازار شهر اهواز است که سر زدن به آن قطعا تجربه جالبی خواهد شد. این بازار که در فهرست آثار ملی هم هست، قدمتی حدود یک قرن دارد و روزگاری محل خرید کالاهای لوکس برای اشراف زادگان محسوب می‌شده است. این بازار حالا برای خرید اجناس ارزان و معمول روزمره است و ظاهر سنتی و قدیمی آن توجه را جلب می‌کند.

بیشتر بخوانید: معرفی سوغات اصلی مخصوص خوزستان

بازار عبدالحمید از جاهای دیدنی اهواز

۸. سرای معین التجار

بنای معین التجار که به خانه شیخ خزعل هم معروف است، از گزینه‌های تاریخی جاهای دیدنی اهواز است و از دوران قاجار به جا مانده است. این بنا نیز مربوط به یکی از تجار معروف آن زمان بوده و در ساحل کارون قرار گرفته است. این بنا ظاهری مانند کاروانسرا دارد و حس و حالی قدیمی را تداعی می‌کند. سرای معین‌ التجار در یکی از مناطق قدیمی شهر در خیابان کاوه غربی قرار گرفته است.

سرای معین التجار از جاهای دیدنی اهواز

۹. محله لشکرآباد اهواز

کل سفر را نباید به دیدن بناهای تاریخی اختصاص داد و تفریح و البته غذاهای خوشمزه هم بخش مهمی از سفر هستند. اگر دوست دارید غذاهای خیابانی و جالب جنوبی را امتحان کنید، حتما یک شب سری به محله لشکرآباد اهواز بزنید. یکی از پر شور و حال‌ترین خیابان‌های اهواز در همین محله است که شب‌های آن واقعا دیدن دارد. از فلافل‌های تند و خوشمزه گرفته تا قهوه‌های عربی،‌شیرینی و باقلوا و کپه را می‌توانید در دکه‌ها و مغازه‌های متعدد این محله امتحان کنید و لذت ببرید.

محله لشکرآباد از جاهای دیدنی اهواز

۱۰. خیابان نادری اهواز

حالا که صحبت از محله لشکرآباد شد، بد نیست از معروف‌ترین خیابان اهواز یعنی خیابان نادری هم نامی ببریم. این خیابان بی‌شک شلوغ‌ترین و البته اصلی‌ترین خیابان اهواز است که مخصوصا عصر‌ها و شب‌ها جای سوزن انداختن در آن نیست. در دو طرف خیابان هم انواع فروشگاه‌ها، رستوران و کافه و دستفروش‌ها هستند و خلاصه قدم زدن در آن توصیه می‌شود.

خیابان نادری از جاهای دیدنی اهواز

۱۱. بازار کاوه

یکی دیگر از جاهای دیدنی اهواز و بازارهای قدیمی این شهر، بازار کاوه است. مخصوصا اگر به دنبال خرید سوغاتی هستید حتما باید از این بازار دیدن کنید. بازار کاوه در دوره پهلوی برپا شده و همه چیز را از میوه و سبزی گرفته تا انواع سوغات می‌توانید در آن پیدا کنید. مغازه‌های ماهی فروشی، قهوه عربی، خرما و.. هم از دیگر امکانات این بازار قدیمی و جذاب هستند.

بازار کاوه از جاهای دیدنی اهواز

۱۲. موزه هنرهای معاصر

اگر اهل هنر و گالری گردی هستید،‌ موزه هنرهای معاصر اهواز هم از جاهای دیدنی اهواز است که می‌توانید در سفر خود به آن سری بزنید. این موزه اولین بار در سال ۱۳۳۸ افتتاح شده و در جاده ساحلی شهر اهواز قرار دارد. پنج گالری در این موزه وجود دارد که آثاری را هم از هنرمندان اهوازی و هم هنرمندان سایر شهرها به نمایش می‌گذارد.

موزه هنرهای معاصر از جاهای دیدنی اهواز

۱۳. حمام نفت سفید

این گزینه یکی از جاهای دیدنی اهواز است که در داخل شهر واقع نشده و برای دیدن آن باید کمی از شهر دور شوید. حمام نفت سفید در ۵۵ کیلومتری اهواز قرار دارد و از نظر باستانی و معماری جالب و دیدنی است. قدمت بنا به دوره قاجار برمی‌گردد و در فهرست آثار ملی قرار دارد. دلیل نامگذاری این بنا به دلیل کشف میدان نفتی در آن محل بوده و هرچند که حالا به دلیل بی‌توجهی بخش‌هایی از این حمام تخریب شده است، اما اگر به دیدنی‌های تاریخی و معماری علاقه‌مندید دیدار این‌جا خالی از لطف نیست.

حمام نفت سفید از جاهای دیدنی اهواز

۱۴. جاده ساحلی

همانطور که ابتدای مطلب هم گفتیم گشت و گذار در اطراف رودخانه از مهم‌ترین تفریحات مردم اهواز است. جاده ساحلی دقیقا در موازات رود کارون قرار گرفته است و شب‌ها بسیار پرتردد است. تعداد زیادی کافه و رستوران در جاده ساحلی وجود دارند و البته فضای سبز کنار جاده هم محلی عالی برای پیک نیک کردن و لذت بردن از رود کارون است.

جاده ساحلی از جاهای دیدنی اهواز

۱۵. مجموعه گردشگری ریتاج

اگر هنگام گشت و گذار در اطراف رود کارون دوست داشتید تجربه جدیدتری داشته باشید و علی‌الخصوص تفریحی نیز برای کودکان داشته باشید‌، این مجموعه پیشنهاد خوبی است. می‌توانید با پرداخت ورودی وارد مجموعه گردشگری شوید که در آن محیط بازی برای کودکان به همراه چندین مغازه صنایع دستی و محلی وجود دارد. به جز آن می‌توانید از خدمات رستوران و موسیقی زنده نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به پرآب‌ترین استان کشور، خوزستان!

مجموعه گردشگری ریتاج از جاهای دیدنی اهواز

جمع بندی

در این مقاله با ۱۵ تا از بهترین جاهای دیدنی اهواز آشنا شدیم و سعی کردیم برای همه سلایق و علاقه‌ها، از آثار تاریخی گرفته تا هنری و تفریحی و بازارها را جا دهیم. با لیست بالا می‌توانید یک سفر کوتاه عالی را ترتیب دهید و از همه جذابیت‌های شهر دوست داشتنی اهواز نهایت استفاده را ببرید.



1402/07/15 | کد مطلب: 1720
برچسب‌ها: جاهای دیدنی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.