این ۱۵ رستوران ایرانی در استانبول را امتحان کنید! | آرندتور

۱۵ رستوران ایرانی مشهور در استانبول با غذاهای خوشمزه

شما هم امتیاز بدهید!

غذا خوردن، یکی از تفریحات در هر مسافرتی محسوب می‌شود. با وجود آن‌که با سفر به یک مقصد خاص، باید غذاهای این منطقه را امتحان کنیم و با فرهنگ آن‌ها بیشتر آشنا شویم، اما ممکن است بخواهیم یکی از وعده‌های غذایی خود را در یک رستوران ایرانی صرف کنیم. به همین دلیل در این مطلب از آرند تور می‌خواهیم به شما ۱۵ مورد از انواع رستوران ایرانی در تور استانبول را معرفی کنیم که هنگام سفر به این شهر، بتوانید به راحتی آن‌ها را پیدا کنید؛ پس با ما همراه باشید.

لیست انواع رستوران ایرانی در استانبول

استانبول در یکی از شهرهای مهم در ترکیه است، هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این کشور از نظر آداب‌ورسوم و فرهنگ و حتی بسیاری از عادت‌های غذایی به ایران شباهت زیادی دارد. به همین دلیل است که اغلب افرادی که از ایران به این شهر سفر می‌کنند، از نظر غذایی با مشکلی مواجه نمی‌شوند.

با این‌حال، ممکن است بعد از مدتی اقامت، دوست داشته باشید که یکی از دوستان ترک زبان خود را با غذای ایرانی آشنا کنید و یا بخواهید یکی از وعده‌های غذایی خود را ایرانی میل کنید. برای این زمان خاص، می‌خواهیم به شما ۱۵ رستوران باکیفیت و خوب ایرانی را در استانبول معرفی کنیم.

معرفی رستوران‌های ایرانی در استانبول

اگر نگران دسترسی به انواع رستوران ایرانی در استانبول هستید، این لیست را به دقت بررسی کنید تا متوجه شوید که رستوران‌هایی که معرفی شده‌اند، در قسمت‌ها مختلف شهر قرار دارند و در نتیجه نیازی نیست که هیچ نگرانی برای دسترسی به آن‌ها داشته باشید. در ادامه، به بررسی این ۱۵ رستوران ایرانی در استانبول می‌پردازیم.

رستوران ریحون (Reyhun Iranian Restaurant)

در اولین معرفی، می‌خواهیم بهترین رستوران ایرانی در استانبول از دید مشتریان را به شما معرفی کنیم. رستوران ریحون، از سال ۱۳۹۳ افتتاح شده‌است و در محله بی‌اغلو قرار دارد. یکس از مزیت‌های این رستوران، وجود سالن روباز آن است و به دلیل کیفیت بالای غذاهایی که دارد، طرفداران زیادی به این رستوران ایرانی در استانبول‌می‌روند.
از نظر سطح قیمت، این رستوران را می‌توان یک رستوران اقتصادی دانست که قیمت آن، نه بسیار بالا و نه بسیار ارزان است. با وجود کیفیت غذای عالی و قیمت مناسب، یکی از گزینه‌هایی است که پیشنهاد می‌کنیم در سفرهای خود به استانبول، حداقل یک‌وعده غذا را در این رستوران میل کنید.

رستوران ایرانی ریحون در استانبول

رستوران آسمان استانبول (Asuman Restaurant)

رتبه دوم انواع رستوران ایرانی در استانبول را به رستوران آسمان می‌دهیم. این رستوران که در منطقه‌ای به نام فاتح قرار دارد، از رستوران‌هایی اقتصادی با کیفیت غذای مطلوب است. این رستوران در حدود ۱۰ سال سابقه پخت و عرضه غذاهای ایرانی را دارد.

دکوراسیون زیبای داخلی و پخت غذاهای ایرانی با کیفیت و با هزینه به‌صرفه، از دلایل محبوبیت این رستوران ایرانی است که سبب شده، گردشگران بسیاری در طول مسافرت خود، به این رستوران ایرانی بروند. غذاهای منو بهترین رستوران های استانبول که ایرانی هستند، همگی به‌صورت حلال سرو می‌شوند.

رستوران ایرانی آسمان در استانبول

رستوران ایرانی سودی (Sudi Restaurant)

نام سومی که به‌عنوان یکی از بهترین رستوران‌های ایرانی این لیست می‌درخشد، رستوران سودی است که بسیاری از افرادی که در استانبول به دنبال یک رستوران ایرانی خوب می‌گردند، با این نام آشنا هستند. این رستوران در سال ۲۰۱۹ تاسیس شده‌است و به دلیل مشتری‌مداری، کیفیت مناسب غذاها و دکوراسیون زیبای خود مشهور است.

اگر بخواهیم از نظر ‌ قیمت غذای ایرانی در استانبول بررسی کنیم، باید بگوییم که این رستوران نسبتا گران محسوب می‌شود، با این‌حال به دلیل کیفیت بالا و سرویس‌دهی عالی، طرفداران زیادی دارد. این رستوران ایرانی در استانبول، در منطقه آتاشهیر قرار داد و تنوع غذایی منوی آن بسیار زیاد است. تنها نکته‌ای که درباره این رستوران باید بدانید، این است که به دلیل فضای داخلی کوچکی که دارد، برای پیشگیری از شلوغی و نبود میز خالی، بهتر است از قبل رزرو کنید.

رستوران ایرانی سودی در استانبول

رستوران ایرانی شهرزاد (Shahrzad Restaurant)

این رستوران ایرانی در استانبول در منطقه اورتاکوی است و حدود ۱۴ سال سابقه پخت و عرضه غذا دارد. در این رستوران زیبا، می‌توانید در یک محیط صمیمی و ساده، غذای خود را میل کنید و از میان تنوعی از غذاها همچون کباب، خورشت‌ها، کتلت، آش رشته و... غذای مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

این رستوران، در منطقه اروپایی استانبول واقع است و یکی از خدمات مهمی که ارائه می‌دهد، پذیرش سفارش برای مجالس و مهمانی‌ها است. همچنین می‌توانید در فضای باز این رستوران بنشینید و از غذای با کیفیت و خوشمزه آن لذت ببرید. قیمت منوی این رستوران، متوسط رو به بالا است.

رستوران ایرانی شهرزاد در استانبول

رستوران مژگان (Mojgan Restaurant)

این رستوران، یکی از بهترین رستوران های میدان تکسیم استانبول است که اداره آن را یک خانم ایرانی برعهده دارد و کیفیت بالای غذاهای آن به دلیل مهارت آشپزهای این رستوران است. اگر به دنبال یک رستوران ایرانی با موزیک زنده در استانبول هستید، می‌توانید رستوران مژگان را مد نظر قرار دهید. در برخی ساعات شبانه‌روز، در این رستوران موسیقی زنده پخش می‌شود.

قیمت غذاها در این رستوران مقرون به‌صرفه است و دکوراسیون آن ایرانی و سنتی است. همچنین می‌توانید جشن‌ها و مهمانی‌های خود را در این رستوران برگزار کنید، همچنین برای مراسم خود از این رستوران غذا سفارش دهید؛ به اینترنت رایگان، پارکینگ اختصاصی و... نیز دسترسی خواهید داشت.

رستوران ایرانی مژگان در استانبول

رستوران سنتی زلفا (Zolfa Iranian & Vegan Restaurant)

اگر به دنبال یک رستوران ایرانی در استانبول هستید که غذای مخصوص گیاهخواران عرضه کند، این رستوران، با کیفیت بالای غذاهای خود، بهترین پیشنهاد است. نظر اغلب مشتریان این رستوران سنتی ایرانی، مثبت بوده و با توجه به کیفیت و سرویس‌دهی خوبی که دارد، قیمت آن مقرون به‌صرفه است.

رستوران زلفا در منطقه ساری‌یر قرار دارد و یکی از بهترین رستوران‌ها برای خوردن بهترین غذای ایرانی از جمله انواع کباب و خورشت و غذاهای وگن است.

رستوران ایرانی زلفا در استانبول

کافه لاله‌ زار (Lalezar Cafe)

شاید از دیدن نام کافه در این لیست تعجب کنید؛ با این‌حال، می‌توان این مورد را نیز جزو انواع رستوران ایرانی در استانبول به‌حساب آورد؛ زیرا خوراک‌هایی همچون دل و جگر، کتلت، ساندویچ مغز و زبان، کوکو، برگر و... عرضه می‌کند. همچنین از ویژگی‌های دیگر این کافه، این است که می‌توانید برای اعیاد و مناسبت‌ها و یا برای دیدن فوتبال، کشتی یا والیبال در این محل دور هم جمع شوید. این کافه رستوران، در منطقه ساری‌یر قرار دارد و سطح قیمت آن اقتصادی است.

کافه ایرانی لاله‌ زار در استانبول

رستوران شیراز (Shiraz Restaurant)

به دنبال یک رستوران ایرانی در استانبول که به مترو نزدیک باشد و غذای مخصوص گیاهخواران داشته باشید، می‌گردید؟! رستوران شیراز با عطر و بوی شیرازی و غذاهای با کیفیت ایرانی، می‌تواند بهترین انتخاب باشد. این رستوران ایرانی که در منطقه کادیکوی قرار دارد، فضایی دنج و کوچک دارد و غذاهایی با کیفیت مرغوب و قیمت مناسب در آن عرضه می‌شود.

رستوران ایرانی شیراز در استانبول

رستوران فارسی (Farsi Restaurant)

این رستوران ایرانی که شعبه‌های زیادی در ایران دارد، یک شعبه رستوران ایرانی در استانبول دارد که از محبوب‌ترین رستوران‌های ایرانی ترکیه محسوب می‌شود. این رستوران، در خیابان استقلال استانبول قرار دارد و یک مکان لوکس محسوب می‌شود که برای دورهمی‌ها و مهمانی‌ها، پیشنهاد خوبی است. کیفیت غذا و خوشمزگی آن، طرفداران زیادی دارد و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود هنگام رزرو تور خود، به این رستوران نیز فکر کنید.

رستوران ایرانی فارسی در استانبول

رستوران ایرانی آریا (Ariya Restaurant)

اگر در مسافرت خود به استانبول، به دنبال رستورانی هستید که مکان فیزیکی و دکوراسیون خاصی داشته باشد، رستوران آریا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. این رستوران ایرانی در استانبول، علاوه‌بر فضای زیبایی که دارد، کیفیت غذاهای آن مطلوب و خوشمزه است و همچنین از نظر قیمت، اقتصادی و مناسب است. این رستوران محبوب نیز در منطقه ساری‌یر قرار دارد و می‌توانید به آسانی به آن دسترسی پیدا کنید.

رستوران ایرانی آریا در استانبول

رستوران مطبخ طهرون (Tehroon Restaurant)

یکی دیگر از انواع رستوران ایرانی در استانبول که در منطقه ساری‌یر قرار دارد، مطبخ طهرون است. این رستوران ایرانی، تنوع غذایی بالایی دارد و می‌توانید انواع غذاها، نوشیدنی‌ها، دسرها و... را در آن میل کنید. از نظر قیمتی، می‌توان قیمت آن را متوسط در نظر گرفت که در کنار کیفیت بالای غذایی که دارد، مطلوب است.

رستوران ایرانی مطبخ طهرون در استانبول

رستوران گرند شاندیز (Grand Shandiz Restaurant)

رستوران شاندیز یک رستوران ایرانی در استانبول تکسیم است که در بخش مرکزی استانبول قرار دارد. این رستوران با کیفیت بالای غذاهای خود و مکانی دنج با دکوراسیونی منظم و زیبا، طرفداران زیادی دارد. اگر می‌خواهید از اینترنت رایگان یا امکان غذای بیرون‌بر استفاده کنید، این رستوران ایرانی در استانبول را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این رستوران، می‌توانید انواع غذاهای ایرانی و فست‌فود را با کیفیتی بالا میل کنید.

رستوران ایرانی گرند شاندیز در استانبول

رستوران دریاکنار (Daryakenar Restaurant)

اگر به دنبال یک رستوران ایرانی در شیشیلی استانبول می‌گردید، می‌خواهیم به شما رستوران دریاکنار را معرفی کنیم. این رستوران که در منطقه اروپایی استانبول واقع شده‌است، در سال ۲۰۱۹ تاسیس شده و انواع غذاهای ایرانی را با مواد اولیه تازه طبخ می‌کند.

جالب است بدانید که در این رستوران، آشپزهای ماهر از شمال و مشهد فعالیت می‌کنند و به همین دلیل غذاهای خوشمزه شمالی و همچنین ماهیچه با کیفیت غذاهای مشهدی، سرو می‌شود. از نقاط قوت دیگر این رستوران می‌توان به اجرای موزیک زنده در آن اشاره کرد. قیمت غذا در این رستوران را می‌توان متوسط رو به بالا دانست.

رستوران ایرانی دریاکنار در استانبول

رستوران نائب (Nayeb Restaurant)

این رستوران ایرانی در استانبول و در منطقه فاتح قرار دارد. با وجود آن‌که مدت زیادی از تاسیس این رستوران نمی‌گذرد، اما می‌توان بهترین و خوشمزه‌ترین کباب‌ها را در این رستوران پیدا کرد. جالب است بدانید که مواد اولیه بسیاری به‌صورت هفتگی از ایران به ترکیه برده می‌شود تا کیفیت غذاهای این رستوران با غذاهای خوشمزه ایران برابری کند. این رستوران نسبتا گران است که به دلیل نام این برند و کیفیت بالای این غذاست.

رستوران ایرانی نائب در استانبول

رستوران دامو (Damo Restaurant)

اگر به دنبال یک رستوران رستوران خوب و ارزان در تکسیم استانبول می‌گردید که دسترسی به آن بسیار آسان باشد؛ می‌توانید رستوران ایرانی دامو را در لیست خود قرار دهید. این رستوران ایرانی در استانبول، فضای کوچک، اما گرم و صمیمی دارد که در کنار تنوع منوی غذایی آن، سبب جذب افراد بسیاری شده‌است.

از ویژگی‌های جالب این رستوران، این است که گردشگران خارجی، می‌توانند به کمک توضیحات انگلیسی آشپزها یا سایر کارکنان، با غذاها و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوند. همچنین از دیگر ویژگی‌های آن، این است که هنگام انتظار برای آماده شدن غذا، می‌توانید چای رایگان میل کنید. این رستوران در منطقه بی‌اغلو قرار دارد و قیمت منوی آن اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: 10 مکان دیدنی در استانبول که نباید از دست دهید ‌ جاذبه‌‌های استانبول

رستوران ایرانی دامو در استانبول

کلام آخر

در این مطلب از آرند تور، تلاش کردیم تا شما را با ۱۵ رستوران ایرانی در استانبول  آشنا کنیم که کیفیت غذای مطلوب دارند و گردشگران بسیاری به این رستوران‌ها می‌روند. اگر می‌خواهید یک تور استانبول رزرو کنید که نه‌تنها لحظات خوبی را تجربه کرده‌باشید، بلکه با این شهر زیبا بیشتر آشنا شوید، می‌توانید از خدمات آرند تور و کمک کارشناسان ما کمک بگیرید.



1402/07/12 | کد مطلب: 1714
برچسب‌ها: غذا و رستوران


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.