اطلاعات و راهنمای جامع فرودگاه دبی | آرندتور

اطلاعات جامع فرودگاه دبی

شما هم امتیاز بدهید!

فرودگاه بین المللی دبی (DXB) در سراسر جهان به دلیل امکانات و ظرفیت خود برای رسیدگی به تعداد بالای مسافران شناخته شده است. با موقعیت جغرافیایی مناسب برای ترانزیت به سراسر جهان و خود دبی که یکی از بهترین مقاصد گردشگری در جهان است، تعجبی ندارد که این فرودگاه یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین فرودگاه‌های دنیا باشد. در این مقاله سعی می‌کنیم اطلاعات مفیدی را در مورد فرودگاه دبی برای تور دبی در اختیار شما قرار دهیم.

ترمینال‌های فرودگاه دبی

فرودگاه دبی دارای سه ترمینال مختلف برای هواپیماها و مسافران است:

  • ترمینال شماره یک که کلیه پروازهای بین‌المللی به جز امارات از آن انجام می‌شود.
  • ترمینال شماره دو که پرواز‌های منطقه‌ای و پروازهای با قیمت پایین‌تر و همچنین پروازهای فلای دبی از آن انجام می‌شود.
  • ترمینال شماره سه که پروازهای امارات، کانتاس و قطر ایرویز از آن انجام می‌شود.

ترمینال یکم و سوم به خوبی به هم متصل هستند و با یک پیاده روی ۵ تا ۳۰ دقیقه‌ای می‌توان از یکی به دیگری رسید. البته از شاتل‌های رایگان هم می‌توان برای جابجایی استفاده کرد. از ترمینال ۲ (که پروازهای ایران به آن انجام می‌شود) البته مسیر طولانی‌تر است. در این بخش می‌توانید از حمل و نقل عمومی یا خصوصی استفاده کنید و خود را به ترمینال مد نظر برای تعویض پرواز برسانید.

فرودگاه دبی

رفت و آمد به فرودگاه دبی

بهترین راه برای رفتن به فرودگاه دوبی یا رفتن از فرودگاه به داخل شهر از طریق تاکسی است که هم بسیار راحت است و هم به دلیل تاکسی متر بودن،‌ قیمت مشخصی دارد. می‌توانید این تاکسی‌ها را هم در فرودگاه رزرو کنید و هم خارج از فرودگاه یک تاکسی بگیرید. تاکسی‌های فرودگاه کرم رنگ هستند و جالب است بدانید برخی رینگ صورتی دارند که راننده‌ی خانم دارند. البته اگر بار زیادی نداشته باشید به جز تاکسی می‌توانید از مترو هم استفاده کنید. مترو از ترمینا‌ل‌های اول و سوم قابل دسترس هستند و هر ده دقیقه یک بار می توانید سوار شوید. راه آخر نیز استفاده از اتوبوس است که در هر سه ترمینال وجود دارند و اگر مقصد شما به آن‌ها می‌خورد می‌توانید از آن‌ها نیز بهره ببرید. نکته مهم این جا این است که حتما باید کارت NOI را از ایستگاه مترو خریداری کنید زیرا پول نقد چه برای اتوبوس و چه مترو قابل استفاده نیست.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع استفاده از حمل و نقل عمومی در دبی{مترو دبی}

تفریحات و امکانات فرودگاه دبی

فرودگاه دبی به جز داشتن چند ترمینال بزرگ و بخش‌های مختلف و داشتن امکانات عبور و مرور هواپیماها از سراسر جهان، دارای امکانات و مزایای متنوعی نیز هست که کمک می‌کند مسافران اوقات خوبی را در آن داشته باشند و در فاصبه بین پروازها نیز کلافه نشوند. از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:‌

باغ ذن فرودگاه دبی

هیاهوی مسافران و اعلام پرواز‌ها در کنار ساعات انتظار طولانی، خیلی اوقات می‌تواند سبب کلافگی و خستگی شود. در فرودگاه دبی برای این موضوع هم فکری شده است، یک باغ سرسبز و بزرگ درست در خود فرودگاه که می‌تواند شما را از همه‌ی این شلوغی‌ها دور کند. این باغ در ترمینال سوم و بین گیت‌های B7 تا B27 واقع شده است و جذابیت‌های زیادی دارد. بیش از ۶۰۰۰ گیاه و درخت و حتی یک آبشار در این باغ وجود دارد و نیمکت‌هایی‌ هم تعبیه شده که مسافران می‌توانند در آن بنشینند و از اوقات خود لذت ببرند.

امکان استریم کانال‌های تلویزیونی

یکی از سریع‌ترین و کاربرپسندترین اینترنت‌ها را می‌توانید از طریق وای فای فرودگاه دبی تجربه کنید. البته که وای فای رایگان در همه فرودگاه‌های بین‌المللی وجود دارد، اما دبی سعی کرده در این موضوع نیز امکانات بیشتر و بهتری را ارائه کند. شما با اتصال به وای فای رایگان فرودگاه، می‌توانید به شبکه OSN دسترسی رایگان داشته باشید؛ یک شرکت تلویزیونی پخش آنلاین در دبی که سرویس استریم همه محتوای بهترین کانال‌های فیلم و سریال از دیزنی پلاس گرفته تا HBO را ارائه می‌کند. بنابراین می‌توانید بدون هیچ نیازی به ثبت نام یا پرداخت پول، از همه این شبکه‌ها لذت ببرید و زمان توقف خود را در فرودگاه فراموش کنید.

امکانات فرودگاه دبی

فروشگاه فری شاپ

اول از همه بگوییم که فروشگاه فری شاپ به فروشگاهی گفته می‌شود که از عوارض گمرکی و مالیات معاف است و در آن می‌توانید بهترین برندهای جهان را با قیمت‌های بهتر پیدا کرده و خریداری کنید. این نوع فروشگاه‌ها در اکثر فرودگاه‌‌های بین‌المللی وجود دارند اما فری شاپ فرودگاه دبی، بزرگ‌ترین فری شاپ فرودگاهی است که ۲۶۰۰۰ متر مربع مساحت دارد. این بخش فروشگاهی در ترمینال ۳ قرار دارد و در آن‌ می‌توانید از عطر و جواهرات گرفته تا اقلام الکترونیکی را پیدا کنید. البته در ترمینال ۱ و ۲ هم چند فروشگاه وجود دارد.

غذاخوری‌های فرودگاه دبی

ترمینال‌های اول و دوم فرودگاه دبی دارای طیف گسترده ای از رستوران‌ها هستند که برای هر فردی یک انتخابی دارند. از مک دونالد گرفته تا رستوران‌های لبنانی، هندی و چینی را می‌توانید در این مکان پیدا کنید. به طور خلاصه می‌توان گفت فودکورت ترمینال یک که بین گیت‌های ۱۱۳ و ۱۱۵ حدود ۲۵ گزینه مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد. ترمینال‌های دیگر نیز چندین کافه و رستوران مجهز دارند که سبب می‌شوند هیچ کمبودی از این لحاظ نداشته باشید.

استراحت در فرودگاه دبی

برای کسانی که قرار است به مقصد خود پرواز غیر مستقیم داشته باشند، ممکن است زمان‌های انتظار طولانی را پیش رو داشته باشند. جاهای مخصوصی به نام Marhaba در هر سه ترمینال وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید دوش بگیرید، غذا بخورید و روی صندلی‌های ماساژ راحت استراحت کنید. اگر هم به دنبال جایی برای خواب طولانی هستید، اسنوا کیوب مینی هتلی است که کاملا عایق صدا و مجهز به تلویزیون، موسیقی، وای فای و تخت های تمیز و راحت است و می‌توانید آن را به صورت ساعتی شارژ کنید. همه این‌ها جدا از هتل پنج ستاره دبی است که در فرودگاه قرار دارد.  

بیشتر بخوانید: بهترین فصل سفر به دبی را بشناسید

حقایق جالب در مورد فرودگاه دبی

اگر دوست دارید بیشتر با این فرودگاه آشنا شوید، نکات زیر حقایق جالبی در مورد فرودگاه دبی هستند که ممکن است ندانید:

  • فرودگاه دبی بیش از ۶۰ سال قدمت دارد. این فرودگاه در سال ۱۹۶۰ ساخته شد که البته در آن زمان تنها ظرفیت یک پرواز را داشت و عمدتا به عنوان جایگاه سوخت‌گیری استفاده می‌شد.
  • این فرودگاه تاکنون چندین جایزه از جمله جایزه بهترین فرودگاه خاورمیانه را دریافت کرده است.
  • بخش A ترمینال سوم به هواپیمای غول پیکر ایرباس A380 اختصاص دارد. کافیست تصور کنید که ۸۰۰ مسافر همزمان قرار است وارد بخش پرواز شوند تا بزرگی این بخش را درک کنید.
  • گیت‌های هوشمندی در فرودگاه دبی وجود دارد که به ساکنان امارات اجازه می‌دهد با شناسه‌های مخصوص خود به راحتی از آن‌ها عبور کنند و نیاز به عامل انسانی وجود نداشته باشد.
  • فرودگاه دبی شلوغ‌ترین فرودگاه جهان است که حدود ۸۸ میلیون مسافر را جا به جا می‌کند. بیش از ۲۰۰ ایرلاین مختلف به این فرودگاه رفت و آمد می‌کنند و روزانه بیش از ۲۴۰۰۰۰ مسافر دارد.

حقایق جالب در مورد فرودگاه دبی

جمع بندی

فرودگاه دبی یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های جهان با بیشترین تعداد مسافر است که روزانه چندین و چند پرواز از کشورهای مختلف جهان دارد. در این مقاله سعی کردیم شما را بیشتر با این فرودگاه جذاب آشنا کنیم. فرودگاه دبی دارای سه ترمینال مختلف و امکانات متنوع از انواع رستوران و کافه گرفته تا هتل، فروشگاه‌ وسیع، باغ ‌ذن و خدمات اینترنتی است که سبب می‌شود چه بخواهید به دبی بروید و چه تنها یک پرواز ترانزیت به آن داشته باشید، خاطره خوبی از آن داشته باشید.



1402/07/01 | کد مطلب: 1702
برچسب‌ها: اطلاعات عمومی


  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.