تور بلغارستان

4 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

بلغارستان یکی از کشورهای تاریخی و زیبا در قاره اروپا است که بیشک میتواند یکی از مقاصد مورد علاقه برای هر گردشگری باشد. این کشور علاوه بر اینکه یکی از قدیمیترین شهرهای دنیا را در خود جای داده است، غار شگفتانگیزی هم دارد که به چشم خدا معروف است و باعث بیشتر شدن جذابیتش شده است. اگر قصد رزرو تور بلغارستان آرند تور را دارید، توصیه میکنیم قبل از سفر اطلاعات کافی در مورد جاذبههای گردشگری که در این مقصد وجود دارد و همچنین چشماندازی در مورد هتلها و شرایط و مدارک تور داشته باشید.

اطلاعات مهم کشور بلغارستان

بلغارستان کشور زیبایی با جمعیت حدود 7 میلیون نفر است که در جنوب شرقی اروپا و شرق دریای سیاه واقع شده است. پایتخت بلغارستان صوفیه نام دارد. بلغارستان که به پرورش گل رز شهرت دارد، دارای سابقهای 300 ساله در این زمینه است.

مردم این کشور به زبان بلغاری صحبت میکنند و درصد کمی از آنها را هم ترکها و کولیها تشکیل میدهند. مساحت این کشور بالغ بر 110 هزار کیلومتر مربع است و به همین دلیل در فهرست بزرگترین کشورهای اروپا قرار دارد.

محصولات زیادی ازجمله عطر گل رز، پوشاک، کفش، آهن و غیره از بلغارستان به دیگر کشورها صادر میشوند. از قدیم دین مردم این کشور مسیحیت ارتدوکس بوده است، اما امروزه حدود 10 درصد مردم پیرو دین اسلام شدهاند.

بهترین زمان سفر به بلغارستان

اگر قصد رزرو تور بلغارستان آرند تور را دارید، بهتر است در فصل مناسب نسبت به این کار اقدام کنید. به طور کلی میتوان گفت بلغارستان آبوهوای معتدلی دارد که تابستانش گرم و زمستانش سرد همراه با بارشهای زیاد است. دمای هوا در زمستان بین 0 تا 5 درجه سانتیگراد و در تابستان بین 25 تا 30 درجه خواهد بود.

به علت سرمای فصل پاییز و زمستان، گردشگران کمتری به این کشور میروند. این در حالی است که در فصل بهار که هوا گرم و معتدل است، تعداد گردشگران بیشتر خواهد بود. بااینحال، تابستان بهترین زمان سفر به بلغارستان محسوب میشود و تعداد گردشگر در این فصل بیشتر از هر زمان دیگری است.

جاذبه‌های گردشگری بلغارستان

بلغارستان دارای سواحل تفریحی و خوش آبوهوای زیادی است که بیشترشان نزدیک به شهر وارنا قرار گرفتهاند. از مشهورترین سواحل این کشور میتوان به گلدن سندز و سانی بیچ اشاره کرد که در مجاورت شهر بورگاس واقع شدهاند. در ادامه نگاهی به برخی از بهترین جاذبههای گردشگری بلغارستان خواهیم داشت.

شهر وارنا

وارنا بزرگترین شهر بلغارستان است که به دلیل داشتن سواحل بسیار زیبا، به عنوان یکی از مهمترین جاهای دیدنی بلغارستان شناخته میشود. این شهر دارای فرهنگی غنی و زنده بوده و با دیدن خیابانهایش یاد ادیسه میافتید.

از مهمترین جاذبههای دیدنی شهر وارنا میتوان به نکروپولیس و حمامهای رومی، کلیسای جامع مادر آف گاد و یادبود برادری شوروی و بلغارستان اشاره کرد.

ساحل گلدن سندز

اگر تور بلغارستان را رزرو کردید و به این کشور رفتید، حتما از این ساحل زیبا دیدن کنید. گلدن سندز در 17 کیلومتری شمال وارنا قرار گرفته و با نام شنهای طلایی نیز شناخته میشود. افسانهای قدیمی در مورد این ساحل وجود دارد و آن هم این است که دزدان دریایی در شمال شهر وارنا کنده کاریهایی را داخل زمین انجام دادند و گنج ارزشمندی از طلا پیدا کردند، اما به دلیل اینکه زمین از دست آنها عصبانی شده بود، تمامی طلاها به یک باره به ماسه تبدیل شدند. دلیل نامگذاری گلدن سندز هم به این افسانه برمیگردد.

این ساحل به بیش از صد هتل مختلف نزدیک است. علاوه بر این، منظره زیبایی از جنگل و کوه و دریا داشته و نزدیک به فرودگاه بینالمللی وارنا نیز هست.

گلدن سندز دارای دو منطقه تفریحی اصلی است. یکی از آنها از خیابان اصلی ساحل و از سمت هتل Bonita شروع شده و به قدری وسیع است که هتل Admiral را هم در برمیگیرد. منطقه دوم نیز در راستای خیابان اصلی است و آنجا برنامههای شبانه جذاب و مفرحی برگزار میشود.

ساحل سانی بیچ

سانی بیچ ساحل دیگری است که توصیه میکنیم حتما از آنجا بازدید کنید. این ساحل دوست داشتنی با چشمانداز محشر خود در 35 کیلومتری شهر بورگاس قرار گرفته و از بزرگترین مکانهای تفریحی و پاتوقهای ساحلی دریای سیاه محسوب میشود.

سانی بیچ قدمتی 50 ساله دارد و بیشتر از 800 هتل و 130 رستوران و کافیشاپ را در خود جای داده است. از طرف دیگر فاصلهاش تا فرودگاه تنها 25 کیلومتر است.

ساحل آلبنا

آلبنا در 12 کیلومتری بالچیک و 30 کیلومتری شمال شهر وارنا قرار گرفته است. با رزرو تور بلغارستان میتوانید به آلبنا بروید و چشمههای آب معدنی شفاف و گوارای آن را ببینید. شبها نیز میتوانید از خدمات تفریحی آنجا بهره برده و حسابی خوش بگذرانید.

شهر پلودیو

پلودیو دومین شهر بزرگ بلغارستان است که آن را پایتخت فرهنگی اروپا نیز مینامند. پلودیو نسبت به صوفیه کمی بیشتر به مذاق گردشگران خوش میآید، چون در این شهر حس آرامش و راحتی بیشتر برقرار است.

اگر از علاقهمندان به عکاسی هستید، میتوانید به قسمتهای قدیمی شهر پلودیو سری بزنید. معماری و سبک طراحی خاص این شهر به گونهای است که زندگی اشراف بلغاری را در قرون 19 و 20 میلادی به تصویر میکشد.

موزه قومنگاری پلودیو، یکی از مکانهای مورد علاقه توریستها است که در یکی از بهترین عمارت های این شهر بنا شده است و در اینستاگرام بسیار ترند است. آمفی تئاتر رومی فیلیپوپولیس نیز به معنای واقعی کلمه زیبا و بینظیر بوده و از آن به عنوان بهترین آمفی تئاتر بلغارستان یاد میشود.

شهر ولیکو تارنوو

ولیکو تارنوو یکی از زیباترین شهرهای اروپاست که معماری زیبا و منحصربهفرد خانهها و ساختمانهایش میتواند تعجب هر بینندهای را به همراه داشته باشد.

خیلیها ولیکو تارنوو را به عنوان شهر تزارها میشناسند؛ زیرا پایتخت دومین امپراتوری بلغارستان بوده است. این شهر روی سه تپه قرار گرفته و آنجا میتوانید خرابههای شهر تاریخی و عجیبترین کلیسایی را ببینید که تابهحال به چشم ندیدهاید.

هنرهای خیابانی و بینظیر این شهر و راهپلههای سر به فلک کشیدهاش که نمای بینظیری را خلق کردهاند، دلایل متقاعدکنندهای هستند برای اینکه حتما تور بلغارستان آرند تور را رزرو کرده و از شهر ولیکو تارنوو دیدن کنید.

دهکده تاریخی آرباناسی

آرباناسی روستای زیبایی است که در آن گذر زمان را احساس نخواهید کرد. این روستا که بیشتر به دلیل کلیساها و دیرهایش مشهور است، یکی از آرامشبخشترین مکانهای دیدنی بلغارستان نیز هست. شکل ساختمانها و معماری آنها در این روستا به قدری خاص و جذاب است که جان میدهد برای گرفتن عکسهای هنری! توصیه میکنیم حتما غذاهای محلی آرباناسی را امتحان کنید؛ زیرا نظیرش را در هیچ کجای دنیا پیدا نخواهید کرد.

شهر کوپریوشتیتسا

کوپریوشتیتسا یا همان شهر موزهها، یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی بلغارستان است که معماری آن حالتی ترسیم گونه داشته و پر از اشکال کلاسیک قرن نوزده است. از طرف دیگر، کوهی که نزدیک به شهر قرار گرفته، نمای بینظیری به آن بخشیده است.

شهر بورگاس سالترنز

بورگاس نام شهر مهمی در دریای سیاه است که یک دریاچه نمک صورتی دارد. رنگ صورتی این دریاچه کاملا طبیعی بوده و به خاطر میگوهای آب شور آنجاست. از این دریاچه سالانه 40 هزار تن نمک برداشت میشود و به همین دلیل بورگاس، بزرگترین تولیدکننده نمک در بلغارستان است.

اگر از دریاچه صورتی بورگاس بازدید کردید، توصیه میکنیم تن خود را به گل موجود در دریاچه آغشته کنید و اجازه دهید بدنتان زیر نور خورشید خشک شود. سپس 100 متر جلوتر بروید تا به دریای سیاه برسید و بدنتان را آنجا بشویید. با این کار، یک جلسه اسپای کامل بلغاری را تجربه کردهاید؛ بدون اینکه هزینهای بابتش پرداخته باشید.

ملنیک

ملنیک کوچکترین شهر بلغارستان است که فضای آرام و دلنشینی دارد. بیشتر گردشگران به دلیل هرمهای نمکی و صومعه روژن از این شهر بازدید میکنند. اگر تور بلغارستان آرند تور را رزرو کردید و سری به شهر ملنیک زدید، توصیه میکنیم حتما به کافههای محلی هم بروید.

آبشارهای کروشونا

درست است آبشارهای کروشونا خیلی مرتفع و الهامبخش نیستند، اما رنگهای زیبا و منظره دلفریب آنها قطعا ارزش دیدن دارد. این آبشارها از کلونیهای کلسیم ساخته شدهاند و با قرار گرفتن کنار هم چشماندازی رویایی و اسرارآمیز را پدید آوردهاند.

قلعه نظمی بلوگرادچیک

در ضلع شمال غربی بلغارستان رشته کوههای بلوگرادچیک قرار گرفتهاند که شکل و شمایل عجیبی دارند؛ به طوری که طول آنها به 30 کیلومتر هم میرسد و ارتفاع صخرهها بیش از 200 متر است. جالبترین چیزی که در مورد بلوگرادچیک وجود دارد، قلعهای است که شبیه به قسمت بیرونی صخرهها در فیلم گیم آف ترونز به نظر میرسد.

بوزلوژا

کوه بوزلوژا نمادی برای برگزاری جلسات حزب کمونیستی بوده است، اما بعد از منحل شدن این حزب، خالی از سکنه شده و طی این همه سال هیچ محافظتی از آن صورت نگرفته است. از سال 2018 گارد محافظتی آنجا ساکن شدند تا جلوی آسیبهای بیشتر را بگیرند و آن را برای نسلهای بعد سالم نگه دارند. از آن زمان به بعد، دربهای آنجا به روی عموم باز شده و توریستها میتوانند وارد این کوه شوند و عکسهای فوقالعادهای بگیرند.

مخروبه‌های سردیکا و حمام مرکزی

توصیه میکنیم حتما بعد از رزرو تور بلغارستان و سفر به این کشور، از مخروبههای سردیکای مدفون شده در مترو، کلیسای سوتا ندلیا و مسجد بانیا باشی دیدن کنید و سری هم به بازار مرکزی بزنید و معماری فوقالعاده حمامهای مرکزی آنجا را ببینید. البته این حمامها در حال حاضر تبدیل به موزه شدهاند.

کلیسای جامع الکساندر نوسکی

گنبدهای طلایی کلیسای جامع الکساندر نوسکی، سمبل شهر صوفیه هستند. بعد از اینکه به کلیسا رسیدید، حتما از داخل آن هم دیدن کنید و رسوم قدیمی ارتودکسی را از نزدیک ببینید. علاوه بر این، سری هم به موزه نگارههای حضرت عیسی بزنید. کلیسای روسی هم جاذبه دیگری است که تنها یک خیابان با کلیسای جامع فاصله دارد و با معماری بینظیرش، هوش از سر هر بینندهای میبرد.

کلیسای سنت جورج

سنت جورج، قدیمیترین کلیسای شهر روتاندا است که قرنها از چشم محلیها و مردم شهر پنهان بوده است. قدمت این کلیسا مربوط به قرن 4 میلادی است و بازدید از آن میتواند برای تاریخ دوستان بسیار جذاب باشد. ساختمان کلیسا با آجرهای قرمز و به شکل مدور ساخته شده و تقارن پیچیده و زیبایی دارد.

کوه ویتوشا

کوه ویتوشا به قدری زیبا و دلربا است که بهتنهایی میتواند توریستهای بسیاری را به سمت خود جذب کند. برای لذت بردن از همجواری با این کوه میتوانید هنگام غروب پیادهروی کنید، در طلوع آفتاب مدیتیشنی آرامشبخش را تجربه کنید، به قله چرنی وراه صعود کنید، در یکی از رستورانهای کوچک یک خوراکی سبک و دلچسب بخورید و در شیبهای کوه به اسکی و اسنوبرد بپردازید.

دیر ریلا

دیر ریلا سمبل بلغارستان بوده و یکی از محبوبترین دیرهای ارتودکسی را در خود جای داده است. دیوارهای دیر بسیار هنرمندانه نقاشی شدهاند و قسمتی از آنجا به کشیشها اختصاص یافته و جامعه کوچکی را برای خود به وجود آوردهاند.

سائوا دوپکا

سائوا دوپکا نام یکی از زیباترین غارهای بلغارستان است. دهلیزهای بزرگ داخل غار، منظره خاص و زیبایی به آن بخشیدهاند. اگر از ارتفاع نمیترسید، میتوانید از نردبان استفاده کنید و استالاکتیت ها و استالاگمیت ها را از فاصله نزدیک ببینید. در این غار مواد آلی به شکلهای جالبی درآمدهاند و چشم هر بینندهای را به خود خیره میکنند.

شرایط و مدارک تور بلغارستان

شرایط و مدارک مورد نیاز در تور بلغارستان آرند تور عبارتاند از:

  • اسکن پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار
  • یک قطعه عکس 3*4 تمام رخ
  • تکمیل فرم مشخصات فردی به صورت کاملا دقیق و صحیح
  • کپی تمام صفحات شناسنامه
  • کپی کارت ملی به صورت پشتورو
  • کپی صفحه اول و دوم پاسپورت هر کدام به صورت جداگانه و صفحات دارای ویزا روی برگه A4
  • گواهی بانکی حداقل 3 ماهه با موجودی حداقل000.000 ریال به همراه مهر بانک و نام شخص
  • گواهی شغلی
  • ارائه کلی مدارک مبنی بر رد شدن ویزا در صورت رد شدن از سفارت سایر کشورهای اروپایی
  • ضمانت بازگشت مسافر به مبلغ000.000 ریال به ازای هر مسافر

هتل‌های بلغارستان

هتلهای بلغارستان در تنوع و گوناگونی معروف هستند. برخی از بهترین هتلهای این کشور عبارتاند از:

هتل ملیا گرند هرمیتاژ آل اینکلوسیو (Melia Grand Hermitage All Inclusive)

ملیا گرند هتل لوکس و 5 ستارهای در شهر وارنا است که بین هتلهای بلغارستان به شدت معروف بوده و تا ساحل تنها 5 دقیقه فاصله دارد. اتاقهای این هتل خیلی شیک و مدرن هستند و مبلمان چوبی زیبایی آنها را چند برابر کرده است. در اتاقها یک فضای نشیمن بزرگ و دلباز با چشماندازی رو به دریا به چشم میخورد. اتاقها همگی به اینترنت مجهز بوده و تلویزیون، سرویس بهداشتی همراه با لوازم آرایشی بهداشتی و تهویه مطبوع دارند.

از دیگر ویژگیهای قابل توجه هتل ملیا میتوان به استخرهایی اشاره کرد که در فصول گرم سال، فضایی دلچسب را برای میهمانان فراهم میکنند. علاوه بر این، فضای نشیمنی نیز به مهمانان اختصاص یافته تا بتوانند در کنار دوستان یا خانواده خود، یک نوشیدنی دلچسب یا یک میان وعده لذیذ را امتحان کنند.

اینترنشنال هتل کازینو اند تاور سوئیتز (International Hotel Casino & Tower Suits)

اینترنشنال هتل یکی دیگر از هتلهای به شدت معروف بلغارستان است که امکانات جذاب و معماری مدرن و بهروزی دارد. این هتل از ساحل وارنا تنها یک دقیقه فاصله داشته و به دلیل وجود تفریحات آبی متنوع و جذاب، یکی از بهترین هتلهای شهر وارنا به حساب میآید. نمای بیرونی اینترنشنال هتل و همچنین دکوراسیون داخلی اتاقهایش را رنگهایی شاد و روشن تشکیل دادهاند که احساس سبکی و شادی را بین مسافران به همراه خواهند داشت.

از مهمترین خدمات باکیفیت این هتل میتوان به فاصله زمانی بسیار کوتاه تا ساحل، اسپا، سالن ماساژ، رستورانهای متنوع با غذاهای لذیذ و چترهایی برای حفاظت از آفتاب اشاره کرد.

هتل ادمیرال بلغارستان (Hotel Admiral)

ادمیرال نام یکی دیگر از هتلهای پنج ستاره لاکچری بلغارستان است. منظره جذابی که مقابل این هتل قرار گرفته، بسیار زیبا و نفسگیر است. از طرف دیگر، در دکوراسیون داخلی فضای اتاقها از هامونیهای جذاب و دقیقی استفاده شده و خدمات مدرن هتل، حتی خاصترین سلیقهها را هم راضی میکنند.

از مهمترین امکانات اتاقهای هتل ادمیرال میتوان به اینترنت رایگان، حمامهای بسیار لوکس و تراسهایی که چشماندازی تکرار نشدنی رو به دریا دارند اشاره کرد.

هتل اطلس وارنا (atlas hotel varna)

اطلس هتل 4 ستارهای است که 5 دقیقه از دریا و 300 متر از ساحل گلدن سندز فاصله دارد. در اتاقهای این هتل تمامی امکانات رفاهی که مناسب یک اقامت بهیادماندنی هستند به چشم میخورند. از طرف دیگر، امکانات تفریحی بسیار گوناگون هتل اطلس همچون استخر، سونای بخار و خشک، حمام سنتی، جکوزی، خدمات زیبایی، سرسرههای آبی، باشگاه بازی کودکان، میز پینگ پنگ، دارت، دوچرخه و غیره، آن را به یکی از بهترین هتلهای وارنا تبدیل کردهاند.

هتل لیلیا (Hotel Lilia)

لیلیا نام یکی دیگر از بهترین هتلهای وارنا است که 174 اتاق داشته و تنها یک دقیقه از ساحل فاصله دارد. تمامی اتاقهای این هتل دارای حمام اختصاصی، تلویزیونهای مجهز به شبکههای جهانی و بخش نشیمن هستند. از طرف دیگر، با رزرو تور بلغارستان آرند تور و اقامت در این هتل میتوانید از امکاناتی مانند باشگاه بدنسازی، سونا، حمام خصوصی، استخر روباز و میز پینگ پنگ استفاده کنید.

هتل بونیتا (Bonita Hotel)

بونیتا هتل 3 ستارهای است که در کنار ساحل قرار گرفته و تمامی اتاقهایش نمای زیبایی از دریا دارند. علاوه بر این، اینترنت رایگان نیز در سراسر هتل قابل دسترسی است از دیگر امکانات هتل بونیتا میتوان به رستوران، استخر روباز، مغازه سوغاتی و تراس اشاره کرد.

قیمت تور بلغارستان

قیمت تور بلغارستان و دیگر تورها در آرند تور ثابت نبوده و با توجه به موارد مختلف متغیر خواهد بود. به طور کلی میتوان گفت هزینه تور بلغارستان به توجه به فصل سفر، نوع هتل، تعداد نفرات و غیره متفاوت است. به عنوان مثال در فصل تابستان که هوا گرمتر است، قیمت تور بلغارستان نیز بیشتر خواهد بود؛ زیرا گردشگران میتوانند به تفریحات آبی بپردازند. این در حالی است که در ماههای کم گردشگر سال مانند دی و بهمن، قیمت تور نیز کاهش پیدا میکند.

تور بلغارستان ارزان

اگرچه تور بلغارستان ارزان وجود ندارد، اما برخی از فاکتورها میتوانند هزینه را کمتر کنند. یکی از این فاکتورها، انتخاب پرواز است. هر ایرلاینی قیمتهای مختلفی دارد، بنابراین انتخاب ایرلاینی که قیمتهای ارزانتری ارائه میدهد میتواند کمک کند. هتل نیز فاکتور مهم دیگر است. هتلهای با تعداد ستاره کمتر معمولا قیمت مناسبتری دارند.

همچنین، انتخاب فصل مناسب برای سفر میتواند کمک کننده باشد. فصلهای کم تقاضا مثل پاییز و زمستان معمولاً برای خرید تورهای ارزانتر مناسبتر هستند. درنهایت، میتوانید از تورهای ارزانتری که اغلب بر روی هتلهای 2 و 3 ستاره برگزار میشوند، استفاده کنید. انتخاب هتل مناسب میتواند به کاهش هزینههای سفر کمک کند.

تور بلغارستان لحظه آخری

اگر قصد سفر ارزان به بلغارستان را دارید، میتوانید از تورهای لحظه آخری آرند تور استفاده کنید. این تورها مناسب افرادی است که همیشه آمادگی لازم برای سفر را دارند، اما بودجهشان محدود است. تور بلغارستان لحظه آخری معمولا در ماهها و روزهای کم تقاضا عرضه میشود و آژانسهای مسافرتی مختلف آنها را با تخفیفهای چشمگیر به فروش میرسانند. اگر قصد رزرو تور لحظه آخری بلغارستان را دارید، حتما به سراغ آژانسهای مسافرتی معتبری همچون آرند تور بروید تا خیالتان بابت کیفیت خدمات راحت باشد. تورهای لحظه آخری از نظر کیفیت هیچ تفاوتی با سایر تورها ندارند و تنها دلیل ارزان بودن آنها، تکمیل نشدن ظرفیت تور در روزهای نزدیک به پرواز است.

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل