تور بلژیک

1 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

بلژیک کشوری زیبا در اروپا است که با وجود مساحت کوچک مجموعه‌ی متنوعی از موزه‌ها، اماکن تاریخی و تفریحی، آثار به‌جامانده از جنگ‌های جهانی، بناهای قرون وسطایی، طبیعت زیبا و خوراکی‌های خوشمزه را در خود جای داده است. این کشور که یکی از اولین بنیان‌گذاران اتحادیه‌ی اروپا است و مقر اتحادیه هم در پایتخت آن قرار دارد در هر سال از گردشگرانی میزبانی می‌کند که برای دیدن چشم‌اندازهای فوق‌العاده و زیبایی‌هایش به قاره‌ی سبز سفر می‌کنند.

اطلاعات ضروری بلژیک

پیش از شرکت در تور بلژیک بهتر است به اطلاعات ضروری این کشور که در جدول زیر درج شده است نگاهی بیندازید:

اطلاعات مهم کشور بلژیک

نام به انگلیسی

Belgium

پایتخت

بروکسل

زبان رسمی

فرانسوی، هلندی و آلمانی

واحد پول

یورو

نوع برق شهری

۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز

پریزها و دوشاخه‌ها

تایپ E

کد کشور

۳۲+

شماره‌های اضطراری

۱۱۲

میزان اختلاف ساعت با ایران

یک ساعت و نیم عقب‌تر است

وضعیت آب و هوا در بلژیک

آب و هوای بلژیک در مجموع معتدل است و این کشور تابستان‌های بسیار گرم یا زمستان‌های بسیار سرد را تجربه نمی‌کند و میانگین دمای هوا در سردترین روزهای آن از ۶ درجه پایین‌تر و در گرم‌ترین روزها هم از ۲۳ درجه بیشتر نمی‌شود. تفاوتی ندارد که چه زمانی به بلژیک سفر می‌کند، در هر صورت احتمال بارش باران در این سرزمین بسیار بالا است و توصیه می‌شود که همیشه بارانی و چتر همراه خود داشته باشید.  

بهترین زمان سفر به بلژیک

بهترین زمان سفر به بلژیک از نظر آب و هوا فصل بهار است. در آغاز این فصل هوا همچنان سرد و بارانی است، اما با رسیدن اردیبهشت می‌توانید روزهای آفتابی را هم تجربه کنید. تابستان فصل شلوغ گردشگری در بلژیک است و افراد زیادی در این زمان برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی آن به شهرهای مختلف این کشور سفر می‌کنند.

با توجه به این مسئله اگر می‌خواهید از شلوغی و جمعیت فرار کنید، بهترین زمان سفر شما به بلژیک فصل پاییز خواهد بود. در این زمان هوا رو به سردی می‌رود و از شلوغی جاذبه‌ها کاسته می‌شود؛ به‌علاوه به دلیل خلوتی قیمت‌ها در مقایسه با بهار و تابستان با کاهش چشم‌گیری مواجه می‌شوند.

شرایط اخذ ویزای بلژیک

بلژیک یکی از اعضای پیمان‌نامه‌ی شینگن محسوب می‌شود و شروط اصلی دریافت ویزای آن داشتن تاریخچه‌ی قدرتمند سفر،‌ ارائه‌ی گردش حساب در سه ماه اخیر و تمکن مالی بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است. برای دریافت این ویزا گردشگران نیازی به انجام مصاحبه ندارند و تعیین وقت آن‌ها نیز توسط کارگزاری VFSGlobal انجام می‌شود. در پایان نتیجه‌ی دریافت ویزا ۲۱ روز کاری بعد از مراجعه به دفتر این کارگزاری برای انگشت‌نگاری و تحویل مدارک تعیین شده به شما اعلام خواهد شد.

ضمانت نامه بازگشت مسافر

دریافت ضمانت‌نامه بازگشت مسافران ارتباطی با سفارت‌خانه ندارد و آژانس‌های مسافرتی برای اینکه از بازگشت مسافران مطمئن شوند از آن‌ها ضمانت می‌گیرند. این ضمانت به شکل چک یا ضمانت‌نامه‌ی بانکی به ارزش ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان برای ۲ روز بعد از بازگشت مسافران تنظیم می‌شود؛ به دلیل اینکه اگر مسافر به کشور بازنگردد اعتبار چندساله‌ی آژانس نزد سفارت‌خانه‌ی کشور مقصد از بین می‌رود.

غذاهایی که باید در بلژیک امتحان کنید

شاید تمامی غذاهای تور بلژیک با ذائقه‌ی ایرانی‌ها سازگاری نداشته باشد، اما تنوع غذایی بالایی که در این کشور وجود دارد می‌تواند تقریباً تمامی سلیقه‌ها را پوشش دهد. معروف‌ترین غذاهای بلژیکی که می‌توانید در سفر خود امتحان کنید شامل موارد زیر هستند:

  • سول میونیق (Sole meunière): از قدیمی‌ترین خوراک‌های ماهی در این کشور است که برای تهیه‌ی آن به گوشت ماهی ارد و ادویه می‌زنند و با کمی کره آن را سرخ می‌کنند. البته این غذا در کنار جعفری خرد شده، آبلیمو، سیب‌زمینی سرخ شده یا آبپز هم سرو هم می‌شود.

  • واترزوی (waterzooi): در گذشته برای تهیه‌ی این غذا عمدتاً از ماهی کپور، مارماهی یا اردک ماهی استفاده می‌شد؛ اما در حال حاضر بیشتر از گوشت مرغ در کنار سبزیجاتی مثل تره فرنگی، سیب‌زمینی و هویج و ترکیباتی مثل خامه، کره و تخم‌مرغ تهیه می‌شود.
  • فیله‌ی آمریکایی (Filet Americain): آشپزهای حرفه‌ای کشور بلژیک برای تهیه‌ی این غذا از گوشت خرد شده و ادویه‌خورده گاو در کنار ترکیبات گوناگونی مثل پیاز، تخم‌مرغ، سس فلفل، کچاپ،‌ خردل، نمک، گندم و جعفری استفاده و در نهایت آن را با انواع ترشی سرو می‌کنند.
  • کاربناد فلمیند (Carbonade flamande): یکی از غذاهای خوشمزه‌ی بلژیکی است که دستور پخت‌های مختلفی دارد. معمولاً برای تهیه‌ی کاربناد فلمیند ترکیبات آن را مدت زمان مشخصی در آب نمک نگه می‌دارند و در نهایت بعد از پخت در کنار سیب‌زمینی، سبزیجات مختلف و سوپ رشته نوش‌جان می‌کنند.

  • کوفته قلقلی بلژیکی (Belgian meatball): در شهرهای مختلف بلژیک از دستورالعمل‌های گوناگونی برای پخت این کوفته استفاده می‌شود؛ برای مثال در بروکسل کوفته قلقلی را با نوعی شربت تهیه‌شده از سیب و گلابی می‌پزند در حالی که در فلاندرز آن را با سس گوجه سرخ می‌کنند.
  • استومپ (Stoemp): یکی از ساده‌ترین غذاهای بلژیکی است که در تهیه‌ی آن از پوره‌ی سیب‌زمینی به همراه کاسنی،‌ کلم‌پیچ، هویج، شلغم، اسفناج و پیاز به همراه خامه یا شیر استفاده می‌شود.

جاذبه های گردشگری بروکسل

بلژیک در طول زمان میزبان بسیاری از رویدادهای مهم و تاریخی در قاره‌ی اروپا بوده است؛ به همین جهت در این سرزمین آثار تاریخی و جاذبه‌های مدرن فراوانی وجود دارند که می‌توانید در زمان سفر خود به بروکسل از آن‌ها بازدید کنید.

  • میدان بزرگ بروکسل: در قلب بروکسل میدان بزرگ که به نام‌های گرند پلاس و گروته مارکت هم شناخته می‌شود وجود دارد. این میدان یکی از زیباترین میدان‌ها در قاره‌ی اروپا محسوب می‌شود و بناهای متعددی را هم با قدمتی طولانی در نزدیکی خود جای داده است.
  • اتمیوم: یکی از بناهای یادبودر شهر بروکسل به ارتفاع ۱۲۰ متر که متشکل از ۹ کره‌ی استیل است و اولین بار در سال ۱۹۵۸ توسط آندره واترکین طراحی شد. این بنا در اصل شکل یک سلول کریستال آهن را با مقیاس ۱۶۵ میلیون برابر بزرگ‌تر نمایش می‌دهد.
  • گلخانه سلطنتی لایکن: این جاذبه‌ی شگفت‌انگیز متشکل از گلخانه‌های بزرگ و قدیمی است که در قرن هجدهم میلادی ساخته شدند. در این گلخانه بخش‌های مختلفی وجود دارند که هرکدام برای نگهداری گیاهان مرتبط با یک اقلیم خاص طراحی شده‌اند.
  • کلیسای نوتردام دو سابلون: یکی از زیباترین کلیساهای سبک گوتیک در بروکسل بلژیک است که ساخت آن در قرن ۱۵ و ۱۶ میلادی انجام گرفت. فضای داخلی این کلیسا و معماری شگفت‌انگیز آن منجر به عظمت و زیبایی هرچه بیشتر دو سابلون شده‌اند و بخشی از آن هم به مدفنی برای خاندان‌های مشهور و قدیمی شهر اختصاص یافته است.

  • گالری سلطنتی سنت هوبرت: در کنار قصر بزرگ بروکسل، رویال گالری سنت هوبرت که متشکل از سه تالار باشکوه به نام‌های گالری شاه،‌ ملکه و پرنس است، قرار دارد و در اصل نوعی مرکز خرید خاص و بی‌نظیر در این شهر محسوب می‌شود.
  • پارک موضوعی اروپای کوچک: در نزدیکی اتمیوم می‌توانید از یک پارک مینیاتوری موضوعی به نام اروپای کوچک دیدن کنید. در مساحت ۲۴ هزار مترمربعی این پارک بازدیدکنندگان می‌توانند ماکت کشورهای بلژیک، اتریش، هلند، پرتغال، فرانسه، آلمان، انگلیس، قبرس، کرواسی، ایتالیا و ایرلند را در کنار مدل‌های زنده تراموهای در حال حرکت و آتش‌فشان‌های در حال فوران مشاهده کنند.

  • مرکز داستان مصور بلژیکی: نوعی موزه که به زندگی خالقان و قهرمانان داستان‌های مصور در طی ۲۵ سال اخیر پرداخته است. در طبقه‌ی همکف این مرکز رستوران، اتاق ویکتوریا هورتا از معماران بزرگ بلژیکی به همراه فروشگاه کتاب‌های مصور، اتاق و مرکز مطالعه و کتابخانه وجود دارد. در طبقه‌ی اول می‌توانید نسخه‌های اصلی داستان‌ها را از نزدیک ببینید و از قدم زدن در بخش انیمیشن لذت ببرید. اتاق‌های طبقه‌ی دوم هم به صورت مجزا به هنرمندان داستان‌های مصور اختصاص داده شده است.
  • پارک سن کوآنتنر: در سال ۱۸۸۰ به مناسبت پنجاهمین سالگرد کشور بلژیک پادشاه لئوپولد از یکی از زیباترین پارک‌های این کشور رونمایی کرد. مهم‌ترین جاذبه‌ی این پارک ۱۲ هکتاری، یک عمارت دو قسمتی است که در نهایت به یک طاق شگفت‌انگیز منتهی می‌شود.

مراکز خرید بروکسل

بعد از بازدید از جاذبه‌های شگفت‌انگیز شهر بروکسل باید سری هم به مراکز خرید آن بزنید و کالاهای مورد نظر خود را به عنوان سوغاتی خریداری کنید. تعدادی از بهترین مراکز خرید و بازارهای این شهر شامل خیابان لوییز، بازار دیکسل،‌ مرکز خرید وست لند، خیابان نو، بوتیک تن تن، گالری سطنتی سنت هوبرت، فروشگاه لورنت جربوت، خیابان آنتونی دنسرت و مرکز خرید والو است.

هتل‌های بلژیک

اکثر گردشگرانی که به بلژیک و پایتخت این کشور سفر کرده‌اند، کیفیت هتل‌های آن را مطلوب و مناسب می‌دانند. در عمده‌ی پکیج‌های تور بلژیک صبحانه هم در قالب هزینه‌ی اقامتگاه گنجانده می‌شود، با این وجود در صورت تمایل می‌توانید با پرداخت هزینه‌های بیشتر ناهار و شام را هم در هتل‌های انتخابی میل کنید.

خدمات رایج تور بلژیک

در تور بلژیک مجموعه‌ی آرند تور خرید بلیط رفت و برگشت هواپیما، دریافت ویزای شینگن، اقامت در بهترین هتل‌ها به همراه صرف صبحانه، راهنمای فارسی‌زبان، ترانسفرهای رفت و برگشت، گشت شهری، بیمه‌ی مسافرتی و تأمین بخشی از وعده‌های غذایی از جمله خدماتی هستند که در اختیار گردشگران قرار می‌گیرند.

عوامل تأثیرگذار در قیمت تور بلژیک

از آنجایی که عمده‌ی تورهای بلژیک با پروازهای اکونومی، هتل‌های ۳ تا ۴ ستاره و یک گشت شهری برگزار می‌شوند، عواملی مهم تأثیرگذار در قیمت آن‌ها هزینه‌ی مورد نیاز برای دریافت ویزا، بلیط‌های رفت و برگشت و زمان سفر شما است. در صورتی که سفر خود را به زمان‌های خلوتی موکول کنید می‌توانید هزینه‌های خود را تا حدودی کاهش دهید.

هزینه سفر به بلژیک

در زمان سفر به بلژیک هزینه‌های روزانه و هفتگی شما به ترتیب حدود ۹۷ و ۶۵۰ یورو با در نظرگرفتن هزینه‌ی غذا، آب، استفاده از وسایل نقلیه درون شهری،‌ تفریح،‌ انعام،‌ نوشیدنی و.... برآورد می‌شود.

تور بلژیک با آرند تور

شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی آرند گشت امرداد مجری تخصصی برترین تورهای خارجی به کشورهای سراسر دنیا است. اگر شما هم می‌خواهید توری باکیفیت را به کشور بلژیک تجربه کنید،‌ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زمان برگزاری و روش رزرو آن از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۸۴۰۷ با مشاوران مجموعه تماس بگیرید.

 

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل