تور آبشار پونه زار اردیبهشت 1403 | تور آبشار پونه زار بهار 1403

تور آبشار پونه زار

شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

معمولا وقتی صحبت از سفرهای طبیعت‌گردی می‌شود، اولین تصویری که در برابر چشمان ما ظاهر می‌گردد، طبیعت زیبای شمال ایران و جنگل‌های سرسبز آن است. اما در تور آبشار پونه زار، آرندتور قصد دارد که شما را طبیعت زیبا و سرسبز منطقه‌ای دیگر از ایران  ببرد. در این سفر 2.5 روزه شما به دو استان لرستان و اصفهان سفر کرده و از دو آبشار مشهور ایران دیدن می‌کنید. خدماتی که  آرندتور در این سفر طبیعت‌گردی ارائه می‌دهد عبارتند از: وسیله نقلیه توریستی، 4 وعده اصلی، 2میان وعده و یک شب اقامت در خانه محلی! 

درجه سختی تور آبشار پونه زار 2 از 6 بوده و نیاز به آمادگی جسمانی بالا ندارد. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از دیدنی‌های تور آبشار پونه‌زار کسب کنید.

 

جاذبه‌های دیدنی تور آبشار پونه ‌زار

  1. آبشار آب سفید الیگودرز

آبشار آب سفید یکی از بلندترین آبشارهای ایران است که در استان لرستان و شهر الیگودرز واقع شده و به آبشار عروس ایران شهرت دارد. علت نامگذاری این نام برای آبشار به این مسئله برمی‌گردد که آب با فشار به سنگ‌ها برخورد می‌کند. این امر سبب می‌شود که حباب‌های سفید بر روی سطح آبشار تشکیل شود. تعداد این حباب‌های سفید آنچنان زیاد است که رنگ آبشار به سفیدی می‌زند. در زبان محلی لرستان به این آبشار 70 متری با عرض 8 متر، «او اسبید» می‌گویند. عرض آبشار آب سفید در فصل‌های پرآب سال، بین 8 تا 15 متر خواهد بود. آب آبشار، معدنی و بسیار سالم و گواراست.

  1. آبشار پونه زار

آبشار پونه زار با دیواره‌های سبزرنگ و فضای طرب‌انگیزش یکی از زیباترین آبشارهای ایران و استان اصفهان است که در فریدون شهر قرار دارد و چشم انداز فوق العاده‌ای دارد. آبشار پونه زار در دره‌ای هم نام خودش در ارتفاعات زاگرس مرکزی قرار گرفته و ارتفاع آن به بیش از 40 متر می‌رسد. آب آبشار پونه زار از چشمه‌های زاگرس و برف یخچال‌های کوه‌های زاگرس نشات گرفته و در نهایت به رود «هرکان» می‌ریزد.

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم، دیواره‌های آبشار پونه زار با خزه‌های سبزرنگ پوشیده شده و همین امر بر جذابیت آن افزوده و آن را جالب و دیدنی کرده‌است. اگر بخواهیم در مورد محل دقیق آبشار پونه‌زار صحبت کنیم باید بگوییم، این آبشار بعد از روستای «چغیورت» واقع شده و 30 دقیقه پیاده‌روی با روستا فاصله دارد.

آبشار پونه زار، از چندین سرچشمه تشکیل شده که یکی از آن‌ها در فاصله 2 الی 3 کیلومتری بالا دست آبشار واقع شده و در میانه‌ی راه چندین چشمه دیگر به آن اضافه می‌شوند. سرچشمه اصلی این آبشار در مسیر پاکوب واقع شده‌است. تمامی این سرچشمه‌ها، دائمی هستند و در تمام فصول سال این آبشار پرآب و خروشان خواهد بود.آب آبشار پونه زار، بسیار خنک و سبک بوده و به گفته‌ی مصرف‌کنندگانش خاصیت درمانی دارد.

 

  1. ارگ تاریخی گوگد

ارگ گوگد، دومین بنای خشتی جهان با قدمتی 400 ساله در شهر گلپایگان قرار دارد. این ارگ تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. تنها سند مکتوبی که در این بنای خشتی پیدا شده، متعلق به 150 سال پیش است که مشخص می‌کند این بنا متعلق به فردی به نام علیخان بوده که به عنوان مهریه زنش این ارگ را به او واگذار کرده‌است.

ارگ گوگد به مساحت 6400مترمربع ساخته شده و چهار برج قرینه با دیوارهای سرخ 12 متری پیرامون آن قرار دارد. از این بنا در زمان‌هایی که در این منطقه صلح و آرامش برقرار بوده به عنوان کاروانسرا استفاده می‌کردند. اما در زمان‌های جنگ یا حمله اشرار به عنوان دژی نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است.

ارگ گوگد اینک با 20 اتاق و سوئیت‌های زیبا در دو طبقه، رستوران، چایخانه سنتی و تالار پذیرایی و... به عنوان مکانی منحصر به فرد برای بازدید و استراحتگاه گردشگران شهرستان گلپایگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

بهترین زمان سفر به آبشار پونه زار چه موقع است؟

بهترین زمان سفر به هر دو آبشار بهار و اوایل تابستان خواهد بود. با توجه به ارتفاع هر دو منطقه، آب و هوای خنک و دلچسب، نمای پرآب هر دو آبشار در فصل بهار بسیار بی‌نظیر خواهد بود. اگر فصل تابستان به این مناطق سفر کردید، گردشگران زیادی به تماشای آن‌ها می‌آیند که این مسئله سبب شده تا فضای پیرامون آبشارها در تابستان، کمی شلوغ باشد. اگر طاقت سرمای هوا را دارید، تماشای آبشارها در فصل پاییز و زمستان نیز دیدنی خواهد بود.

 

تجهیزات  لازم برای سفر به آبشار پونه زار چه چیزهایی است؟

با توجه به اینکه برای رسیدن به هر دو آبشار سفید و پونه زار باید مسیری را پیاده‌روی کنید، مهم‌ترین چیزی که نیاز دارید، کفش مناسب پیاده‌روی است. بهتر است یک دست لباس گرم و یک دست لباس اضافی، کوله پشتی سبک چند روزه و وسایل نظافت شخصی همراه داشته باشید. اگر دوربین عکاسی دارید، حتما آن را همراه خود بردارید تا تصاویر نابی از هر دو آبشار بگیرید و در اختیار علاقه‌مندان طبیعت قرار دهید.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.