تور لفور بهمن 1402 | لیست قیمت تور لفور

تور لفور تا هفت آبشار

زیبایی‌های طبیعت سوادکوه
51 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

لفور تا هفت آبشار

اگر عاشق طبیعت‌گردی هستید، استان مازندران می‌تواند همان بهشتی باشد که شما را مبهوت طبیعت زیبایش می‌کند. در این استان زیبا و دیدنی شما شاهد مناظری بی‌نظیر همچون کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها، آبشارهای پرآب، درختان پهناور و جنگل‌های زیبا و بکر هستید که همگی از شما دعوت می‌کند تا در سفرهای طبیعت‌گردی و ماجراجویی به دیدن آن‌ها بروید. یکی از مناطق بسیار زیبا جنگل لفور و هفت آبشار آن است که در مرز دو شهرستان سوادکوه و بابل مازندران قرار دارد. بهترین زمان سفر به این منطقه، فصل بهار و پاییز زیباست تا از دیدن مناظر بدیع و چشم‌اندازهای این منطقه حسابی سرمست شوید. درجه سختی این سفر بالا نبوده و یک سفر سخت و دشوار نیست. بنابراین نیاز به آمادگی جسمانی بالا ندارد. در تور لفور هفت آبشار آرندتور یک وعده اصلی و یک میان وعده میزبان شما خواهد بود.

جنگل لفور کجاست؟

جنگل لفور و هفت آبشار در مجاورت روستای تیرکن از توابع دهستان دارزکلا در مرز دو شهرستان سوادکوه و بابل در جنگل‌های هیرکانی قرار دارد. همان‌طور که می‌دانید، جنگل‌های هیرکانی به عنوان میراث طبیعی جهانی در یونسکو به ثبت رسیده‌اند. عمر این جنگل‌ها بین 25 تا 50 میلیون تخمین زده شده و عده‌ای بر این اعتقادند که جنگل‌های هیرکانی همزمان با عصر دایناسورها بودند و به عنوان یک اثر ماندگار و زنده از دوران ژوراسیک تا به امروز باقی ماندند.

چرا به لفور سفر کنیم؟

اگر شما هم به پاسخ این پرسش فکر می‌کنید، باید به شما بگوییم، در سفرهای طبیعت‌گردی یک روزه آن چیزی که بیشتر از همه شما کسب می‌کنید، انرژی فوق العاده‌ای است که از طبیعت می‌گیرید. این انرژی می‌تواند تا مدت‌ها شما را شاد و خوشحال نگه دارد. مخصوصا که این سفر درجه سختی بالایی ندارد و شما را خسته نخواهد کرد. از طرفی مناظر بی‌نظیر و بکری از جنگل‌ها، همچون مرمرز، انجیلی، راش، لیلکی را از نزدیک تماشا خواهید کرد. هوای پاک و نابی را که تنفس می‌کنید همگی از نعمت‌های این جنگل‌نوردی پر خاطره است. پس از حدود 3 کیلومتر طبیعت‌گردی و تماشای درختان سر به فلک کشیده به هفت آبشار خواهید رسید. همان طور که از نامش هویداست، هفت آبشار کوچک و بزرگ در این منطقه به صورت پلکانی پشت سرهم در کنار یکدیگر قرار دارند. یکی از این آبشارها که از همه بزرگتر و دلپذیرتر است و حدود 9 متر ارتفاع دارد، حوضچه‌ای در قسمت زیرینش دارد که می‌توان در آن آب بازی یا آّبتنی کرد.

 برای دسترسی به هفت آبشار باید از روستای تیرکن حدود 2 ساعت در مرتع کالبوکشت پیاده‌روی کنید تا به مرتعی به وسعت 200 هزار متر مربع برسید. بنابراین اگر بخواهیم به طور خلاصه پاسخ پرسش چرا باید به لفور هفت آبشر سفر کنیم باید بگوییم:

  1. بازیدید از جنگل‌های هیرکانی میراث طبیعی جهان
  2. بازید از آبشارهای پلکانی هفت آبشار
  3. تجربه آبتنی و آب بازی در جنگل

نکته‌ای که در انتها باید بگوییم این است که زمین این منطقه بسیار لغزنده بوده و امکان لیز خوردن وجود دارد. بنابراین حتما کفش مناسب پوشیده و از باتوم استفاده کنید. بهتر است یک دست لباس اضافه هم در کوله یک روزه خود داشته باشید تا در صورت آب بازی بتوانید لباس‌های خود را تعویض کنید.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.