تور آبشار شیوند اردیبهشت 1403 | تور دشت سوسن

تور آبشار شیوند و دشت سوسن

34 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور آبشار شیوند

تور آبشار شیوند یک سفر سه و نیم روزه به منطقه ایذه از توابع استان خوزستان است. در این تور سه و نیم روزه شما یکی از زیباترین و بکرترین آبشارهای ایران را از نزدیک مشاهده خواهید کرد، به دیدار آثار تاریخی بسیار مشهوری همچون نقش برجسته‌های کول فرح، اشکفت سلیمان و.. می‌روید. تور آبشار شیوند یک سفر طبیعت‌گردی و تاریخی است. در این سفر شما 5 وعده اصلی و 3 میان وعده میهمان آرند تور خواهید بود با ما همراه باشید و با برخی از مناطق دیدنی این سفر سه و نیم روزه بیشتر آشنا شوید.

  • آبشار شیوند، بهشتی پنهان

آبشار شیوند در دهکده خوش آب و هوایی هم نام با آبشار به نام شیوند قرار دارد. این روستا در دل کوه منگشت خوزستان و در آن سوی رود کارون قرار گرفته‌است. برای رفتن به روستای شیوند باید  توسط چند فروند بارج به آن سوی سد کارون سه بروید. آبشار شیوند در پس آب‌های فراوان کارون به صورت بکر و دست ناخورده باقی مانده‌است. طول این آبشار 90 متر بوده و در منظقه حفاظت شده منگشت و شالو در دل درختان بلوط این منطقه قرار گرفته‌است. بهترین زمان سفر به آبشار شیوند، این بهشت گمنام اوایل بهار است.

  • اشکفت سلمان

برای بازدید از اشکفت سلمان باید به شهر ایذه، این شهر باستانی سفر کنید. آیا اسم ایذه را تا به حال شنیده‌اید؟ ایذه یکی از شهرهای استان خوزستان است که بخش بزرگی از تاریخ کشور را در دل خود جای داده‌است. این شهر در حال حاضر شهری بختیاری نشین است. ایذه از گذشته تا به امروز به نام‌های مختلف همچون ایزج، ایذه، مال امیر نام‌گذاری شده‌است. سابقه تاریخی این شهر بسیار طولانی است و به قبل از اسلام می‌رسد. اشکفت سلمان یک غار باستانی است که چشمه‌های معدنی در آن جریان دارد. بنا به دلایلی که در ادامه بدان اشاره خواهیم کرد، اشکفت سلمان، یکی از مهم‌ترین مناطق باستانی است. این دلایل عبارتند از:

  1. وجود چهار نقش برجسته عیلامی در داخل و خارج غار
  2. بزرگترین نوشته خط میخی از دوره عیلامی
  3. حضور نقش برجسته زن دوشادوش مرد برای اولین بار
  4. پرستشگاه تریشا از خدایان عیلامی‌ها
  5. مهم‌ترین نیایشگاه هخامنشیان
  6. وجود ویرانه ساختمانی از دوره اتابکان
  • کول فرح نیایشگاه نارسینا

سنگ نگاره‌های کول فرح، 6 نقش برجسته با موضوعات متنوع هستند، این 6 سنگ نگاره همگی حکایت از اجرای مراسم مذهبی دارند که در کول فرح برگزار می‌شده‌است.  بازدید از نقش برجسته‌های کول فرح شما را با گوشه‌ای از تاریخ باشکوه و باعظمت ایران باستان آشنا می‌کند. سنگ نگاره‌های کول فرح که به کتیبه‌های سنگی کول فر هم شهرت دارند در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌اند. قدمت این سنگ نگاره‌ها به دوره عیلامی بر می‌گردد و تا دوره ساسانیان هم ادامه یافته‌اند. موضوع‌های این 6 سنگ نگاره عبارتند از:

  1. مراسم قربانی
  2. مراسم قربانی دوم
  3. حمل مجسمه خدای عیلامی
  4. هدیه دادن شاه عیلامی
  5. اجرای مراسم مذهبی
  6. حمل مجسمه خدای عیلامی

در منطقه کول فرح علاوه بر 6 نگاره که در مورد آن‌ها به صورت اختصار صحبت شد، گورها، کانال آب، ساختمان‌ها و مناطق دیده‌بانی مختلفی از محل زندگی مردم در آن روزگار باقی‌مانده که همگی حکایت از این دارد که این محل پرستشگاه نارسینا (یکی از خدایان ایلامی) بوده‌است. اگر به تاریخ ایران علاقه‌مند هستید، سفر به ایذه، این کهن شهر باستانی خوزستان و بازدید از نقوش برجسته کول فرح یکی از پرخاطره‌ترین سفرها برای شما خواهد شد.

  • قلعه سردار اسعد بختیاری جونقان و انقلاب مشروطه

قلعه سردار اسعد بختیاری جونقان یک بنای صد ساله که در سال 1356 به ثبت ملی رسیده‌است. این قلعه با الهام از معماری غربی در شهر جوقان در 40 متری شهرکرد قرار دارد. این بنا همان‌طور که گفته شد با الهام از معماری جدید فرانسه و مطابق با کاخ‌های اروپایی قرن 19 با هماهنگی امین السطان، صدراعظم ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده‌است. علت شهرت این قلعه علاوه بر زیبایی‌اش که متاسفانه امروزه چیزی از آن باقی نمانده این است که حاج علی قلی خان بختیاری  در تابستان در این قلعه اطراق می‌کرده و تمام تصمیم‌گیری‌های مهم و برنامه‌ریزی‌های انقلاب مشروطه در این محل انجام می‌شده‌است. بنابراین قلعه سردار اسعد بختیاری نقش بسیار مهم و پررنگی در انقلاب مشروطیت و فتح تهران به دست بختیاری‌ها داشته‌است.

  • سد کارون 3

یکی از بزرگترین سدهای ایران که بر روی رودخانه کارون احداث شده، سد کارون 3 است. این سد در شهرستان ایذه، شهر دهدز در جنوب غربی ایران قرار دارد. سد کارون 3 یکی از بزرگترین نیروگاه‌های برق آبی کشور است که هدف از احداث آن تأمین بخشی از برق مورد نیاز کشور و کنترل سیلاب‌های این منطقه است. برای رفتن به  سد کارون 3 باید از یک مسیر زیبا و پر از پستی و بلندی کوه‌های زاگرس عبور کنید. بنابراین اگر دوربین عکاسی حرفه‌ای دارید، حتما آن را همراه خود داشته باشید تا از این مسیر پر پیچ و خم اما زیبا، عکاسی کرده و حسابی لذت ببرید. برای رسیدن به سد کارون 3 باید از چندین تونل بگذرید تا در نهایت به جاده ورودی و مجموعه بی‌نظیر آن برسید.

  • جزیره کوشک

در قسمت پشتی دریاچه سد شهید عباسپور، جزیره کوشک یکی از زیباترین تفریحگاه‌های استان خوزستان در شهرستان مسجد سلیمان قرار گرفته‌است. جزیره کوشک یکی از مناطق بسیار خارق‌العاده ایران است که هرساله میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است که برای بازدید از آن به این منطقه سفر می‌کنند. همان طور که گفته شد این جزیره در پشت دریاچه نیلگون سد شهید عباسپور قرار گرفته و به لحاظ اقلیمی و پوشش گیاهی، چمن‌زارها و گل‌های رنگارنگ و درختان میوه‌اش از محبوبیت فراوانی بین گردشگران برخوردار است. در تور آبشار شیوند ما یک قایق سواری دلچسب بر روی رودخانه کارون 1 و سد شهید عباسپور خواهیم داشت و جزیره کوشک را از نزدیک بازدید نمی‌کنیم.

  • سدشهید عباسپور

یکی از بزرگترین سدهای ایران است که بر روی رودخانه کارون در 50 کیلومتری شمال شرقی مسجد سلیمان واقع شده‌است. سد شهید عباسپور، یکی از اولین سدهای خاورمیانه بود که ساخت بدنه آن در سال 1344 شروع شد و در سال 1354 به اتمام رسید. در طی جنگ ایران و عراق، بارها مورد حمله نیروهای عراقی قرار گرفت، ولی خوشبختانه آسیب جدی به این سد وارد نشد.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
ناشناس
1402/05/18 18:18
منطقه ی شیوند از بهترین زیباترین باصفاترین بکر ترین نقاط ایران میباشد دراین سد کشتی هایی هستن ک حتی خودروی شخصی را یدک کرده تا اون سمت سد که یک دهکده ی زیبا؛حس کردم کلا در یک قاره ی دیگه یا دنیای دیگه هستم
پاسخ دهید...
تیم تحریریه آرندتور
1402/08/27 00:08
با سلام و احترام
واقعا بی نظیره و دیدنی
باتشکر از پیام شما
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.