تور پالنگان |+ تور پالنگان اردیبهشت 1403 | تور پالنگان بهار 1403

تور پالنگان

سیری همراه با طبیعت در کردستان و آذربایجان غربی
1 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

 

تور پالنگان از شما دعوت می‌کند تا در یک سفر 3.5 روزه از جاذبه‌های زیبای دو استان آذربایجان غربی و کردستان دیدن کنید. این سفر طبیعت‌گردی از استان کردستان و روستای پالنگان کردستان آغاز می‌شود و در ادامه شما به استان آذربایجان غربی رفته و از غار آبی سهولان و آبشار شلماش دیدن می‌کنید. پس از تماشای آبشار زیبای شلماش به سمت چشمه‌های آهکی گراوان سفر خود را ادامه می‌دهید و در نهایت شب را در هتلی 2 ستاره در مهاباد به پایان می‌رسانید. تور پالنگان یک سفر با درجه سختی 2 از 6 است که توسط آرندتور برگزار می‌گردد. خدماتی که این آژانس مسافرتی در طی این سفر به شما ارائه می‌دهد، عبارتند از: 4 وعده اصلی، 3 میان وعده و اتوبوس VIP

با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از تور پالنگان و جاذبه‌های گردشگری این سفر 3.5 روزه کسب کنید.

 

جاذبه‌های دیدنی تور پالنگان

  1. روستای طبقاتی پالنگان

روستای طبقاتی پالنگان به «بهشت پنهان»، «ماسوله کردستان» و «سرزمین پل‌ها و پاله‌ها» شهرت دارد. این روستا یکی از 7 روستای گردشگری استان کردستان است که از توابع شهرستان کامیاران بوده و هرساله هزاران مسافر داخلی و خارجی به بازدید از آن می‌آیند.

قدمت روستای پالنگان به بیش از اسلام می‌رسد و برابر با آنچه که در تاریخ ذکر شده، این روستا بارها ویران شده و دوباره برپا شده‌است.

روستای پالنگان دارای گورستان قدیمی است که چندین سنگ قبر با خط کوفی متعلق به قرن ششم و هفتم در آن وجود دارند. علاوه براین تماشای طبیعت بی‌نظیر این منطقه از ویژگی‌های بارز سفر به پالنگان است. در غرب روستا، باغ‌های بسیار زیبا و یک آبشار و بالغ بر 20 چشمه طبیعی وجود دارد که آب خنک و زلالشان به رودخانه سیروان می‌ریزد.

مهم‌ترین مراسمی که در این روستا برگزار می‌شود، مراسم زیبای جشن سنتی نوروز است که هرساله 18 یا 19 اسفند ماه برگزار می‌گردد، این مراسم بسیار شگفت‌انگیز و متفاوت است، اگر دوست دارید رقص زیبای کردی را از نزدیک تماشا کنید، در این ایام به روستای پالنگان سفر کنید.

  1. غار آبی سهولان

غار آبی سهولان، یکی از میراث‌های طبیعی ایران و دومین غار بزرگ آبی است. این غار در حدود 43 کیلومتری جاده مهاباد – بوکان واقع شده و در گذشته خانه مردم پارتی‌تبار بوده‌است. غار سهولان، یکی از کم‌نظیرترین غارهای طبیعی کشور در استان آذربایجان غربی است. غار آبی سهولان به زبان کردی به معنای یخبندان است، این غار در نزدیکی روستایی همنام با خودش واقع شده‌است. مردم محلی به غار سهولان، «کونه کوتر» یعنی لانه کبوتر می‌گویند. دلیل این نامگذاری هم وجود تعداد زیاد لانه کبوتر درون غار است. مساحت این غار حدود 600 مترمربع بوده و قدمت آن به 70 میلیون سال قبل باز می‌گردد.

  1. آبشار شلماش سردشت

شلماش یک آبشار سه طبقه 50 متری و یکی از شاخه‌های رودخانه زاب کوچک است که می‌توان آن را یکی از آبشارهای زیبا، خروشان و پربازدید استان آذربایجان غربی دانست.

آبشار شلماش در روستایی به همین نام قرار گرفته و برای دسترسی به آن باید از جنگلی تماشایی و دره‌ای سرسبز عبور کنید.

همان طور که قبلا هم گفته شد، آبشار شلماش یک آبشار سه تایی و موازی است. اولین آبشار آن نزدیک پارکینگ ماشین‌ها قرار دارد. برای تماشای دو آبشار دیگر باید مسافتی نسبتا طولانی را طی کنید و وارد دره‌ای عمیق شوید. اما می‌توانید راه آسانتری هم استفاده کنید.

در حال حاضر برروی این آبشار یک پل با 380 پله احداث کرده‌اند که می‌توانید بالا رفتن و پیمودن آن را به جان بخرید تا در نهایت از افقی بالاتر شاهد تماشای آبشار بی‌نظیر شلماش باشید!

در فصل بهار این آبشار پرآب‌ترین روزهایش را سپری می‌کند، اما از لحاظ آب و هوا این منطقه تا اواسط اردیبهشت هوای سردی دارد. اواسط خرداد و فصل تابستان زمان مناسب برای سفر به این منطقه است. مسیر سردشت به آبشار شلماش مسیری آسفالته و کوتاهست که بیست دقیقه زمان می‌برد.

  1. چشمه آهکی گراوان

چشمه گراوان یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی سردشت است که در 12 کیلومتری این شهر و 2 کیلومتری شهرستان ربط قرار گرفته‌است. چشمه گراوان در کنار روستایی به نام کانی گویز قرار دارد و به رودخانه زاب کوچک می‌ریزد. میزان املاح موجود در این چشمه معدنی گازدار بالغ بر 1 گرم در لیتر است. شهرت این چشمه معدنی سرد و غیرقابل شرب، خواص پزشکی آب آن بوده که برای درمان‌های بیوفیزیولوژیکی و پوستی از آن استفاده می‌گردد.

 قدمت این چشمه جوشان به میلیون سال‌ها می‌رسد. فعل و انفعالات شیمیایی چشمه گراوان باعث شده تا هرساله به ارتفاع مخروط آهکی این چشمه اضافه شود. قدمت این رسوبات آهکی 20 متری به میلیون‌ها سال پیش می‌رسد. اگر به بالاترین قسمت چشمه گراوان برسید، صدای جوشیدن آب را به وضوح خواهید شنید.

 

بهترین زمان سفر به تور پالنگان چه موقع است؟

اردیبهشت ماه مگر می‌شود که جای جای ایران زیبا نباشد، این ماه زیبا در این منطقه مخصوصا  در پالنگان با وجود دشت‌های پر از لاله‌های واژگون، رودخانه‌ی پرآب و خروشان سیروان حسابی شگفت‌انگیز و دلربا خواهد بود، با توجه به ارتفاع و سردی هوای دو استان در اواسط اردیبهشت ماه تا اواخر تابستان سفر به تور پالنگان سرشار از شگفتی خواهد بود.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.