تور ییلاقات دیلمان تا درفک

سفر به گیلان قدیم
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

 

سفر به دیلمان، یکی از زیباترین و مرتفع‌ترین ییلاق‌های استان گیلان آن هم در هوای گرم این روزها می‌تواند سفری متفاوت و جذاب برای شما باشد که تا مدت‌ها هر وقت به یاد آن می‌افتید، لبخندی نشان از رضایت بر لبان شما نقش می‌بندد!

دیلمان همان سرزمین جادویی و دیدنی در شهرستان سیاهکل است که در ارتفاع 2500-22000 متری از سطح دریا واقع شده‌است. این منطقه مانند بیشتر شهرهای شمال، آب و هوایی مرطوب و بارانی دارد، اما چون در ناحیه کوهستانی واقع شده، در بیشتر روزهای سال هوای خنکی دارد. بهتر است با توجه به آب و هوای منطقه، حتما یکدست لباس گرم همراه خود داشته‌باشید.

تور دیلمان تا درفک با پیمایش در جنگل بکر این منطقه آغاز می‌گردد. در این سفر دو روزه شما شب نشینی در دل طبیعت به همراه صرف چای ذغالی خواهید داشت، در خانه‌های محلی سکونت کرده و با فرهنگ مردم دیلمان بیشتر آشنا می‌شوید، از غذاهای خوشمزه گیلانی نوش جان می‌کنید و به بازدید از آبشار زیبای لونک و کاروانسرای تی تی خواهید رفت و از تماشای دیدنی‌های این منطقه لذت خواهید برد.

سفر دیلمان تا درفک، یک سفر طبیعت گردی- تاریخی است که درجه سختی آن یک از شش بوده و شما در این سفر 4 وعده اصلی و دو میان وعده مهمان آرندتور خواهید بود. این سفر با توجه به درجه سختیش یک سفر راحت بوده که نیاز به آمادگی جسمانی بالا هم ندارد. اگر شما هم از دوستداران سفر هستید، این سفر زیبای افسونگر را از دست ندهید و با آرندتور همراه شوید. در ادامه جاذبه‌های دیدنی این سفر دو روزه را بیشتر معرفی خواهیم کرد.

 

موقعیت جغرافیایی ییلاق دیلمان

ییلاق دیلمان منطقه‌ای نسبتاً خلوت و تاریخی-جنگلی است که در 45 کیلومتری شهرستان سیاهکل قرار داشته و هوای بسیار خنک و مطبوعی دارد. چشمه‌های فراوان و چشم اندازهای بی‌نظیر و تماشای قله پر برف درفک از دور دست، بخشی از دیدنی‌های جذاب این ییلاق می‌باشد.

اگر به دنبال یک فضای ایده ال برای کسب انرژی و آرامش هستید به ییلاق دیلمان که در ارتفاعی بالای 2 هزار متری از سطح دریا قرار دارد، سفر کرده و از تماشای درختان سربه فلک کشیده جنگلی این منطقه و آرامشی که در آن حاکم است؛ نهایت لذت را ببرید.

 قدمت و پیشینه ییلاق دیلمان، به 5 هزار سال قبل باز می‌گردد. مهری استوانه‌ای در این منطقه پیدا شده که در موزه «لنینگراد» نگهداری می‌شود و حکایت از عمر 5 هزار ساله ییلاق دیلمان دارد. علاوه براین اشیای بسیار قدیمی همچون ابزار و ظروف مسی، مفرغی و سفالی در این ییلاق پیدا شده که نشان از زندگی غارنشینی در آن دارد.

 

جاذبه‌های دیدنی سفر دیلمان تا درفک

  1. آبشار لونک

پس از پیمایش در دل جنگل، تقریبا در 22 کیلومتری جنوب سیاهکل در سمت راست جاده، آبشار زیبا اما کوچکی قرار دارد که به آبشار لونک شهرت دارد. این منطقه برای تفریح و گشت و گذار بسیار عالی و بی نظیر است، می‌توان ساعتی در آن نشست و از تماشای آبشار و مناطق پیرامونش لذت برد!

  1. بشکافته سنگ

بشکافته سنگ یک اثر طبیعی و سترگ است که در ارتفاعی تقریبا 2 هزار متری از سطح دریا در دل دشتی وسیع قرار گرفته‌است. بشکافته سنگ، در واقع دو صخره بزرگ بوده که دیوارهای آن روبروی یکدیگر قرار دارد و بسیار شبیه غاری روباز است. نحوه قرار گیری این دو ضخره روبروی هم حکایت از آن دارد که بشکافته سنگ، در واقع یک سنگ واحد بوده که به مرور زمان شکافی به پهنای 5 متر بین این دو ایجاد شده، ارتفاع صخره‌ها به حدود 50 متر و شکاف بین این دو به 100 متر می‌رسد.

برای تماشای این اثر طبیعی شما باید در دشتی وسیع پیاده روی کنید. چشم انداز این دشت پهناور آن چنان زیبا و بی بدیل بوه که تا کیلومترها آن سوتر شما می‌توانید این دشت گسترده را به همراه درختچه‌های کوچک، زمین‌های زراعی و... تماشا کنید، در انتهای این چشم انداز وسیع و زیبا چند روستا قرار دارد که دلبری این منظره را همچون یک قاب عکس زیبا تکمیل می‌کند.

  1. کاروانسرای تی تی

کاروانسرای تی تی، یک اثر تاریخی که در سال 1375 به ثبت ملی رسیده‌است. مصالحی که برای ساخت کاروانسرای تی تی به کار گرفته شده عبارتند از سنگ و ملات ساروج. اگر بخواهیم در مورد قدمت این بنای تقریباً500 یا 600 ساله صحبت کنیم باید بگوییم که قدمت این اثر تاریخی به دوران صفویه می‌رسد.

کاروانسرای تی تی یکی از بناهایی است که در گذشته موقعیت استراتژیک داشته باتوجه به اینکه ایران در مسیر جاده ابریشم قرار داشته از این کاروانسرا برای اسکان موقت تاجران و... میان دو منطقه دیلمان وسیاهکل استفاده می‌کردند. تی تی در زبان دیلمی به معنای شکوفه است. دلیل نامگذاری این کاروان به " کاروانسرای تی تی" فردی به نام تی تی خانم است که از خاندان صفوی بوده و این بنا را ساخته‌است. البته داستان‌های متفاوتی در مورد کاروانسرای تی تی وجود دارد. یکی دیگر از این داستان‌ها در مورد قدمت این کاروانسرا این است که کاروانسرای تی تی در زمان حکومت محلی کیایی در عصر تیموریان ساخته شده و سپس توسط حکومت صفویه تخریب شده و آثار به جای مانده قدمت این کاروانسرا را به دوره صفویه می‌رساند.

 

بهترین زمان سفر به دیلمان تا درفک

بهترین زمان سفر به این منطقه افسونگر از زیباترین ماه خدا، اردیبهشت آغاز می‌شود و تا انتهای تابستان ادامه دارد. البته سفر در پاییز به این منطقه نیز خالی از لطف نیست، اما به دلیل سرمای ییلاق دیلمان در پاییز گردشگران کمتری به آن سفر خواهند کرد.


در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.