تور جنگل انجیلی بهمن 1402 | تور آبشار ولیلا

تور جنگل انجیلی و آبشار ولیلا

شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور جنگل انجیلی

 

استان مازندران یکی از استان‌های همیشه سرسبز ایران است که مناطق بکر و تماشایی بسیاری دارد. ویژگی دیگر این خطه سرسبز، نزدیکی آن به تهران است. اگر شما هم از آن دسته پایتخت نشینانی هستید که برای طبیعت‌گردی و تماشای دیدنی‌های ایران زیبا فرصت و زمان آنچنانی ندارید، جنگل انجیلی و آبشار ولیلا دو منطقه بکر و دیدنی استان مازندران است که در نزدیکی شهر سوادکوه قرار دارد. آرندتور در یک سفر یک روزه با درجه سختی 3 از 6 آماده است که میزبان شما در این سفر طبیعت‌گردی باشد. در این سفر شما یک وعده صبحانه و یک میان وعده میهمان آرندتور خواهید بود. با توجه به درجه سختی 3 این سفر، آمادگی جسمانی مناسب و داشتن تجهیزات لازم همچون کفش مناسب برای پیاده‌روی، باتوم و یک دست لباس اضافی، کوله پشتی یک روزه به همراه یک وعده نهار سبک الزامی است.

جنگل‌ انجیلی کجاست؟

جنگل انجیلی در منطقه سوادکوه قرار دارد و به این علت نامیده شده که در این جنگل درختان راست قامت انجیلی بسیار فراوان‌اند. درخت انجیلی در جهان به درخت آهن شهرت دارد، دلیل شهرت آهنی این درخت، تنه‌ی بسیار محکمش است، در شمال ایران به این درخت دمیر آغاجی یا همان درخت آهن می‌گویند.

انجیلی درختی بسیار راست قامت و زیبایی است که ارتفاع آن گاهاً به 25 متر هم می‌رسد. ایران و نوار جنوبی البرز زیستگاه بومی این درخت زیبا و تنومند است. ویژگی بارز درخت انجیلی که همه را مبهوت زیبایی خودش می‌کند،  طیف گسترده رنگ برگ‌های آن می‌باشد. برگ‌های درخت انجیلی در بهار بنفش متمایل به قرمز، در تابستان سبز تیره و درخشان و پاییز زرد متمایل به قرمز هستند. تنه‌ی این درخت قهوه‌ای متمایل به قرمز، صاف و صیقلی با لکه های قهوه‌ای تا کرم رنگ است. قامت برافراشته درخت انجیلی با همراهی طیف رنگی گسترده برگ‌هایش هر گردشگری را مجذوب زیبایی خودش می‌کند..

پس از پیمایش دو کیلومتر با لذت در میان جنگل انجیلی به آبشار ولیلا خواهید رسید. این آبشار ارتفاع آنچنانی نداشته اما زیبایی وصف‌ناپذیری دارد. پیشنهاد می‌شود در کنار آبشار ولیلا تنی به آب بزنید و روح و جان خود را شاداب و تازه کنید. مسیر رسیدن به این آبشار شیب تندی دارد به همین علت به شما گفته شد که حتما با کفش مناسب و تجهیزات لازم به این سفر بیایید.

بهترین زمان سفر به جنگل انجیلی چه موقع است؟

جنگل انجیلی از لحاظ زیبایی و طیف گسترده رنگ‌هایش در هر فصل زیبا و متفاوت خواهد بود. به گونه‌ای که از بهار تا پاییز می‌توان به تماشای آن رفت. اما همان طور که شما هم می‌دانید از لحاظ زیبایی پاییز به سان پادشاه فصل‌هاست و کمتر جایی در طبیعت وجود دارد که در پاییز زیباتر و متفاوت‌تر نباشد. جنگل انجیلی نیز از این قائده مستثنی نبوده و بهترین مناظرش را در پاییز دارد. به یاد داشته باشید در کنار تجهیزات لازم که برای سفر به این منطقه لازم دارید، دوربین عکاسی را هرگز از یاد نبرید. جنگل انجیلی و مناظر نابش خوراک اصلی عکاسان و فیلمبرداران است که می‌توانند آفرینشگر بهترین عکس‌ها و فیلم‌ها از این طبیعت بی‌نظیر باشند.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.