تور غار علیصدر بهمن 1402 | یک روزه

تور غار علیصدر

7 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور غار علیصدر

 

در تور غار علیصدر به یکی از معدود غارهای آبی جهان می‌روید که قدمت آن به دوران دوم زمین‌شناسی یعنی ژوراسیک می‌رسد. علاوه بر تماشای این غار آبی مشهور به به شهر لالجین، پایتخت سفال ایران خواهید رفت. این تور یک سفر یک روزه است که درجه سختی آن یک از شش بوده و سفری بسیار راحت و آسان است. آرندتور در این سفر طبیعت‌گردی-تاریخی یک وعده صبحانه و یک میان وعده میزبان شما خواهد بود.

غار علی‌صدر، غاری زنده و پویا

ورودی اصلی غار علی‌صدر 110 متر زیر سنگ‌های زمین واقع شده‌است. این غار یکی از غارهای آبی و بیست و سومین اثر طبیعی ایران که در فهرست میراث فرهنگی به ثبت رسیده‌است. قدمت غار علی‌صدر به 190-136 میلیون سال پیش یعنی به دوره ژوارسیک (دوران دوم زمین‌شناسی) می‌رسد. در تور غار علی‌صدر شما وارد یکی از بزرگترین غارهای آبی دنیا می‌شوید که طولانی‌ترین مسیر قایقرانی درون غار جهان را داراست. این غار در ارتفاعات ساری‌قیه در شهرستان کبودرآهنگ در استان همدان قرار دارد. طول این غار 11 کیلومتر بوده و ارتفاع آن از سطح دریا 2100 متر است، مسیر این غار صعب‌العبور بوده و تنها 3 کیلومتر آن کشف شده‌است. غار علی‌صدر یک غار طبیعی است که در ساخت آن دخالت انسانی وجود نداشته‌است.

ویژگی‌های غار علی‌صدر

  • یکی از ویژگی‌های این غار وجود تالاب‌های وسیع آبی است که با قایقرانی می‌توان به بخش‌های مختلف آن به راحتی سرک کشید. نظیر این گذرگاه‌ها را در غارهایی همچون مولیس فرانسه، غارهای شوالیه و بوکان استرالیا می‌توان مشاهده کرد.
  • آب این غار از طریق چشمه‌های زیرزمینی که از دیواره و سقف می‌ریزند، تأمین می‌گردد. این آب بدون مزه و بی‌بو است و درجه حرارت آن در تمام طول سال ثابت و 12 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. توجه داشته باشید که این آّب با وجود بی‌بو بودن و بی‌رنگی قابل خوردن نیست!
  • غار علی‌صدر به دلیل کربنات کلسیم که دربرخی قسمت‌های آن پوشیده شده دارای رسوباتی چندین میلیون‌ساله به نام استالاکتیت ها و استالاگمیت‌هاست که در گوشه و کنار غار توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.
  • هوای غار علی‌صدر بسیار سبک و مطبوع و عاری از هرگونه آلودگی، گرد و غبار میکروبی و حتی مواد سمی است. دمای آن حدود 14 درجه سانتی‌گراد بوده و به صورت سکون مطلق است به گونه‌ای که اگر شمعی در محیط غار روشن کنید، هیچ‌گونه حرکتی در شعله آن دیده نمی‌شود.
  • غار علی‌صدر یک غار زنده است. زمین‌شناسان معتقدند تا زمانی‌که صدای چکه‌های آب در غار به گوش می‌رسد و ترک‌های دیوار غار با لایه‌های آهک پوشیده می‌شود، غار زنده بوده و تغییر می‌کند.‌

شهر لالجین، پایتخت سفال ایران

لالجین یکی از شهرهای استان همدان است که در 17 کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفته و به جهت تولید سفال‌های بی‌نظیر و نابش، شهرتی جهانی دارد. پیشینه سکونت در این منطقه به قرن پنجم هجری می‌رسد. در شهر لالجین حرفه و پیشه‌ی مردم از گذشته، اغلب سفال‌گری است.  خاک رس این منطقه بسیار باکیفیت بوده  و به دلیل وجود معدن بزرگی از آن، هزینه سفالگری با مواد با کیفیت بسیار کم و به صرفه بوده و این خود یکی از مهمترین دلایل بقاء و پیشرفت این هنر اصیل در این منطقه است.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.