تور دریاچه نمک حاج علی قلی | دامغان گردی

تور دریاچه نمک حاج علی قلی و دامغان گردی

1 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور دریاچه نمک حاج علی قلی

 

دوست دارید به یکی از شهرهای مهم و قدیمی ایران سفر کنید؟ اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که تاریخ و هویت کشور عزیزمان ایران برایش مهم است، سفر به یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران یعنی دامغان در استان سمنان را به شما توصیه می‌کنیم. تور دامغان شما را به یکی از کهن‌ترین شهرهای ایران به دوره پارت‌ها و حتی قبل از آن می‌برد. دامغان در 400 سال پیش از میلاد حضرت مسیح چنان عظمتی داشت که اشک سوم تیرداد اشکانی آن را به عنوان پایتخت خود قرار داد. تور دامغان یک تور فرهنگی است که شما را در یک سفر یک روزه با هویت و بخشی از تاریخ این شهر قدیمی آشنا می‌کند. سفر به دامغان از پگاهی آدینه آغاز می‌گردد. آرندتور یک وعده صبحانه و یک میان وعده میزبان شما خواهد بود. درجه سختی این سفر 1 از 6 بوده و سفر بسیار راحت اما تاریخی است. با ما همراه باشید تا به معرفی بخشی از آثار این شهر بپردازیم.

شهر دامغان

دامغان یکی از مهم‌ترین شهرهای باستانی در دوره پارتیان است. این شهر در گذشته به صد دروازه شهرت داشته و یکی از مهمترین پایتخت‌های اشکانیان به شمار می‌رفته‌است. دامغان در دوره‌های تاریخی متنوع حضور داشته، اما نقطه‌ی اوجش در دوره سلجوقی و مغول‌هاست. این شهر به دلیل آثار تاریخی متنوع و پسته بسیار مرغوبش شهرتی جهانی دارد.

  1. چشمه علی دامغان

مهم‌ترین تفرجگاه این شهر، چشمه علی دامغان است. این مجموعه شامل 50 چشمه است که 30 میلیون مترمکعب آب را به دشت دامغان جاری می‌کند. چشمه علی دامغان آب و هوای بسیار خوب و خنکی مخصوصا در تابستان‌های دامغان دارد و در گذشته یکی از تفرجگاه‌های پادشاهان قاجار بوده‌است. در چشمه علی دامغان عمارتی وجود دارد که قدمت آن به دوره آغامحمدخان قاجار برمی‌گردد. این منطقه امروزه دارای امکانات رفاهی متنوعی است و در میان مردم به نام‌های عالی بولاغ و هزارچشمه نیز شهرت دارد. در سال 1386 چشمه علی دامغان به عنوان منطقه نمونه گردشگری ملی انتخاب شد.

  1. عمارت پیر علمدار

دومین برج کهن ایران پس از گنبد قابوس گرگان عمارت پیر علمدار نام دارد. این بنا دارای معماری ویژه و متفاوت است. به گونه‌ای که گنبد مخروطی و بدنه استوانه‌ای شکل آن دلیل شهرت این عمارت می‌باشد. گنبد عمارت پیر علمدار به صورت مخروطی پیازی است و 13 متر ارتفاع دارد.  عمارت پیر علمدار از جمله اولین برج‌های نقش برجسته آجرچینی است که از رج‌های هم‌شکل و یکنواخت در ساخت آن استفاده شده‌است. عمارت پیر علمدار در سال 1310 در فهرست آثار ملی ایران در آمده‌است.

  1. تاریخانه دامغان

مسجد تاریخانه دامغان بعد از مسجد فهرج یزد قدیمی‌ترین مسجد ایران است. تاریخانه با توجه به نحوه ساخت و معماری‌اش در واقع از آثار باستانی باقی‌مانده از دوره ساسانی است و پیش از اسلام یک آتشکده بوده که بعداً به مسجد تبدیل شد‌. این مسجد به دلیل ستون‌های متعددی (26ستون) که دارد به مسجد چهل ستون هم شهرت دارد. مسجد تاریخانه دامغان در سال 1310 هجری شمسی در فهرست آثار ملی ایران درآمده‌است.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.