تور کسیلیان رود اردیبهشت 1403 | یک روزه

تور کسیلیان رود

شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور کسیلیان رود

 

استان مازندران یکی از استان‌های جذاب گردشگری است که نیمی از جنگل‌های هیرکانی این میراث طبیعی جهانی را در دل خود جای داده‌است. این بار در گردشگری استان مازندران، به منطقه سوادکوه و کسیلیان رود سفر می‌کنید. تور کسیلیان رود آرندتور با درجه سختی 2 از 6 یک سفر بسیار راحت و سبک برای علاقه‌مندان سفر و طبیعت زیبای ایران است. اگر شما هم علاقه‌مند به شنا و یا تفریحات آبی در طبیعت هستید باید به شما بگوییم، در این سفر آسان می‌توانید در حوضچه‌های پیرامون کسیلیان رود حسابی آب بازی کنید. آرندتور در تور کسیلیان رود یک میان وعده و یک وعده اصلی میزبان شما خواهد بود. با ما همراه باشید تا شناخت بهتری از این طبیعت زیبا پیدا کنید.

کسیلیان رود کجاست؟

کسیلیان رود یکی از مناطق بکر و دست نخورده سوادکوه استان مازندران است که از ارتفاعات شرق شیرگاه سرچشمه می‌گیرد و در شهر شوادکوه به رود تالار ملحق می‎گردد. کسیلیان رود سالانه هزاران گردشگر را در روزهای گرم سال به تماشای این منطقه زیبا دعوت می‌کند. این رودخانه با داشتن مناظر طبیعی پیرامونش به همراه تفریحات و ورزش‌های مهیج آبی همچون رودخانه‌نوردی یک سفر لذت‌بخش و مهیج برای شما و دوستانتان خواهد بود. علاوه‌براین می‌توانید در حوضچه‌های پیرامونش شنا و یا آب‌بازی کنید.

کسیلیان رود در شیرگاه سوادکوه قرار دارد و برای رسیدن به آن باید از جنگل‌های البرز که بخشی از جنگل‌های هیرکانی هستند، گذر کنید تا صدای روح نواز کسیلیان رود بشنوید و سپس با منظره‌ای رویایی مواجه گردید.

قدمت جنگل‌های هیرکانی چقدر است؟

جنگل‌های هیرکانی یکی از منحصربه فردترین نوع جنگل‌ها در دنیا هستند،  قدمت این جنگل‌ها  25 تا 50 میلیون سال تخمین زده شده‌است. عده‌ای این جنگل‌ها را به عصر دایناسورها نسبت می‌دهند. جنگل‌های هیرکانی تمام نیم کره‌ی شمالی زمین را در برگرفته بودند، اما در عصر یخبندان آن گستردگی خود را از دست دادند. تنوع گونه‌های گیاهی، پرندگان و حیواناتی که در جنگل‌های هیرکانی زندگی می‌کنند بسیار متنوع است، به گونه‌ای که نزدیک هفت و نیم میلیون جانوران و گیاهان مختلف در این جنگل‌ها زندگی می‌کنند. جنگل‌های هیرکانی در تیرماه 1398 در فهرست یونسکو به عنوان میراث تاریخی و طبیعی ایران ثبت شد. با ثبت جنگل‌های هیرکانی این اثر بیست و چهارمین مورد از میراث تاریخی و طبیعی ایران است که در فهرست یونسکو قرار می‌گیرد.

چه موقع به کسیلیان رود سفر کنید؟

اطبعیت زیبا و بکر این منطقه در چهار فصل سال زیباست. اما اگر قصد آب بازی و یا رودخانه نوردی دارید، بهترین زمان سفر به آن بهار و تابستان است تا هوای این منطقه نیز گرم‌تر شده باشد. اما اگر قصد بازدید از جنگل‌های هیرکانی دارید، پاییز فصل رنگ‌ها می‌توانید به این منطقه سفر کرده و مناظر زیبا و چشم‌نوازی را از رنگ‌آمیزی رنگ‌ها تماشا کنید.

برای سفر به کسیلیان رود چه تجهیزاتی باید همراه داشته‌باشید؟

سفر به کسیلیان رود نیاز به تجهیزاتی زیادی ندارد، کفش مناسب پیاده‌روی، یک دست لباس اضافه در صورت آب بازی، یک لباس گرم و یک وعده نهار، زیرانداز در کوله پشتی سبک خود داشته باشید، برای این سفر کافی هستند. اگر دوربین عکاسی دارید، حتما آن را همراه خود داشته باشید تا تصویر نابی از این طبیعت سرسبز و فوق‌العاده ثبت کنید.

 


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.