تور یاسوج اردیبهشت 1403 | کهکیلویه و بویر احمد تورهای یاسوج

تور یاسوج

سفر به پادنا سرزمین آبشارها و عشایر بویراحمدی
14 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور یاسوج

 

تور یاسوج یک سفر سه و نیم روزه است که شما را به استان ‌کهکیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج می‌برد. استان ‌کهکیلویه و بویراحمد دارای 280 تفرجگاه طبیعی، 2600 اثر تاریخی و 750 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی است. استانی سرسبز که با داشتن طبیعت بسیار زیبا و چشم نواز سالانه هزاران گردشگر را به بازدید از آن فرا می‌خواند.

شهر یاسوج مرکز این استان دارای اقلیم آب و هوایی بسیار سرد بوده و در ارتفاع 1870 متری از سطح دریا قرار گرفته‌است. یاسوج در نزدیکی دنا و در مسیر رودخانه بشار قرار دارد. یاسوج یا یاسیج به معنای محلی است که گل یاس در آن به وفور می‌روید.

یاسوج شهری تاریخی است که پیشینه‌ی آن به دوران برنز بر می‌گردد. آثار باستانی مختلفی که در تپه شهدا یافت شده نشان از  قدمت سه هزار ساله این منطقه دارد. البته بناها و مناطق تاریخی بیشماری در این منطقه یافت شده که از جمله می‌توان به تپه شهدا و آثار هخامنشیان در آن اشاره کرد. از جمله مناطق دیگر باستانی عبارتند از:تپه خسروی، محوطه باستانی گرد و گورستان پایه چول.

آبشار سمیرم

آبشار سمیرم آبشاری 35 کیلومتری است که گاهی ارتفاع آن به 70 متر هم می‌رسد. این آبشار، یکی از بزرگترین و پرخروش‌ترین آبشارهای ایران است. اگر اهل طبیعت‌گردی هستید حتماً سری به آبشار سمیرم بزنید و از لذت شنیدن صدای آبشار در دل کوهسار حسابی سرمست شوید. زیبایی‌های منطقه سمیرم فقط به آبشار آن ختم نمی‌گردد. لاله‌های سرخ واژگون، شکوفه‌ها و گل‌های رنگی و سرسبز کنار جوی از شما دعوت می‌کند تا راهی منطقه‌ی سمیرم در استان اصفهان شوید و از دیدن این طبیعت فوق‌العاده سرمست شوید. این آبشار در 5 کیلومتری شهر سمیرم واقع شده و همان‌طور که گفته شد طبیعت چشم نوازی دارد. بهترین فصل بازدید آبشار سمیرم بهار و تابستان بوده اما در زمستان هم زیبایی خاص خودش را دارد.

پل تاریخی پاتاوه

پل تاریخی پاتاوه در حاشیه مسیر جاده‌ای میان پاتاوه به مارگون در 15 کیلومتری دنا قرار گرفته‌است. این پل در سال 1352 به ثبت ملی رسیده و متعلق به دوره صفوی است. البته برخی از محققان آن را به دوره ساسانیان نسبت می‌دهند. اما گروهی دیگر با توجه به نوع آجرکاری و طاق‌های آن به این نتیجه رسیده‌اند که تاریخچه پل تاریخی پاتاوه به دوره صفویه بر می‌گردد. پل تاریخی پاتاوه یکی از پنج پل تاریخی است که بر روی رودخانه بشار احداث شده‌است.

آبشار مارگون

آبشار مارگون یکی از زیباترین آبشارهای چشمه‌ای جهان است که در فصل بهار تماشای آن هوش از سر هر طبیعت‌گردی می‌رباید. این آبشار که در گرمترین فصل سال هم دمای آبش کمتر از ده درجه سانتی‌گراد است در استان فارس قرار دارد. آبشار مارگون یکی از باهیبت‌ترین آبشارهاست که 70 متر ارتفاع و 100 متر عرض دارد. این آبشار چشمه‌ای همان‌طور که از اسمش هم هویداست از هیچ رودخانه‌ای سرچشمه نمی‌گیرد. در بالای کوه هزاران چشمه قرار دارد که سرچشمه‌ی این منظره‌ی بی‌بدیل و باشکوه شده‌اند. به آبشار مارگون، آبشار چشمه‌ای نیز گفته می‌شود.

دریاچه کوه گل

در نزدیکی سی سخت در دل کوه دنا دریاچه‌ی فیروزه‌ای رنگ کوه گل قرار دارد. دریاچه‌های فصلی متعددی در اثر بارش باران و آب شدن برف‌ها در این منطقه تشکیل می‌شوند که دریاچه کوه گل یکی از آن‌هاست. این دریاچه مساحتی برابر با نیم هکتار و عمقی برابر با 15 متر دارد. دریاچه کوه گل در هر فصل سال زیباست و چشم انداز بسیار دیدنی دارد که به شما توصیه می‌گردد حتما دوربین عکاسی خود را همراه داشته باشید تا از زیبایی‌های متنوع دریاچه کوه گل عکاسی کنید. در تنگه کوه گل جاذبه‌های گردشگری مختلفی همچون دشت لاله‌های واژگون، آبشار تنگ نمک و منطقه‌ی حفاظت شده دنا وجود دارد.

تنگه مهریان

در تنگه مهریان شما بهشت را به صورت عینی و در واقعیت لمس خواهید کرد. در مسیر پرپیچ و خم بهشت گونه‌ی این تنگه، بوی برنج سبز، پونه، سیب، در همه‌جا پیچیده‌است، باغ‌های متنوع، شالیزارهای سبزرنگ و گل‌های زرد آفتاب گردان و هزاران زیبایی دیگر تنگه مهریان هوش از سر شما خواهد ربود. این منطقه در چهار فصل سال دوستداران طبیعت و گردشگران را به سمت خود دعوت می‌کند. تنگه مهریان در 5 کیلومتری یاسوج به سمت اقلید در ارتفاع 1850 متری از سطح دریا قرار گرفته‌است. در دل این تنگه‌ی بسیار زیبا رودخانه‌ای به همین نام جریان دارد. زیبایی تنگه مهریان با رودخانه‌ی مهریان که به مانند یک مخمل فیروزه‌ای مارپیچ در دل این تنگه در جریان است، کامل خواهد شد. تماشای این طبیعت بی‌نظیر را از دست ندهید. یادتان باشد که دوربین عکاسی خود را برای ثبت تصاویر ناب همراه خود ببرید.

چشمه میشی

چشمه میشی مهمترین چشمه منطقه سی سخت از دل کوه دنا سرچشمه می‌گیرد. این چشمه‌ی پرآب که در پنج کیلومتری  شهر سی سخت قرار گرفته، آب بسیار خنکی دارد. سردی آب چشمه میشی به حدی است که تا فاصله‌ی 800 متری از محل جوشش هم نمی‌توان دست را در آب نگه داشت.

چشمه بشو نام محلی این چشمه‌ی سحرانگیز است که در کتاب‌های تاریخی نیز منطقه‌ی دنا را به همین نام می‌شناختند. بهترین فصل برای بازدید از چشمه میشی این مروارید درخشان منطقه، تابستان توصیه شده، البته در فصل بهار نیز این چشمه سرشار از طراوت و سرزندگی است.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.