تور عشین + تور ریگ جن، تور عشین اردیبهشت 1403

تور عشین آبگرم ورتون تا کویر ریگ جن

در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

 

تور عشین آبگرم ورتون تا کویر ریگ جن

دوست دارید سفر کنید و از دردهای مفاصلی و روماتیسمی رها شوید؟ «تور عشین آب گرم ورتون تا کویر ریگ جن» یک سفر 2.5 روزه به آب گرم «ورتون» و هزاران جای دیدنی در استان اصفهان است با آرندتور در این سفر آسان با درجه سختی 1 از 6 همراه شوید و از جاهای دیدنی طبیعی و تاریخی بازدید کنید. در این سفر طبیعت گردی-فرهنگی 4 وعده اصلی و 2 میان وعده مهمان آرندتور خواهید بود. اگر دوست دارید از ویژگی‌ها و جاذبه‌های گردشگری این سفر اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ما همراه باشید.

از آب گرم ورتون چه می‌دانید؟

چشمه‌ی آب گرم ورتون، یکی از جاهای دیدنی استان اصفهان است که در 35 کیلومتری شهر اصفهان و در نزدیکی روستایی هم نام چشمه، ورتون واقع شده‌است. این منطقه از زمان پادشاهان صفویان یک مکان تفریحی بوده و شاهان برای تفریح و استحمام به این منطقه می‌آمدند. مجموعه‌ی آب گرم ورتون شامل چشمه‌های آب گرم معدنی، حمام‌ها، حوضچه‌های آب گرم، ساختمان سنگی تاریخی معروف به حوض مراد و بقعه‌ای به نام امامزاده آبگرمی است.

آب گرم ورتون از  کلروره بی کربناته و سولفاته گرم تشکیل شده و املاح موجود در آن عبارتند از آهن و سدیم

با توجه به املاح و مواد شیمیایی موجود در آب گرم ورتون از این آب برای درمان بیماری‌های روماتیسم، کم خونی، دردهای عصبی و دستگاه گوارش استفاده می‌شود. گل و لای این چشمه نیز برای بیماری‌های پوستی، درد مفاصل، نقرس، کوفتگی ماهیچه و... کاربرد دارد.

خانه پیرنیا کجاست؟

دومین مکان گردشگری که در تور عشین آبگرم ورتون تا کویر ریگ جن به سراغ ان می‌روید، شهر نایین و «خانه پیرنیا» است. خانه پیرنیا یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر نایین است. این خانه‌ی زیبای کویری در دوران صفویه ساخته شده و در ابتدا حاکم شهر نایین در آن زندگی می‌کرده اما در دوره‌ی قاجار به خاندان پیرنیا رسیده‌است. 

خانه‌ی پیرینا در سال 1356 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. مهم‌ترین دلیل شهرت این خانه نقاشی‌های دیواری و گچبری‌های بسیار زیبای آن در ایوان شاه‌نشین، اتاق تشریفات و اتاق مخصوص حاکم است.

موقعیت جغرافیایی روستای عشین کجاست؟

روستای عشین در 30 کیلومتری شهر انارک در استان اصفهان قرار دارد. این روستا یکی از بکرترین و دست نخورده‌ترین روستای ایران در منطقه‌ی کویری است که در گذر زمان تغییری در نحوه‌ی ساخت و ساز و معماری آن ایجاد نشده‌است.

در تور عشین آبگرم ورتون تا کویر ریگ جن به این منطقه سفر می‌کنید تا با معماری روستاهای کویری از نزدیک آشنا شوید. خانه‌های روستای عشین کاهگلی است و اغلب یک اتاق بیشتر ندارد. سقف خانه به شکل گنبد بوده و معمولا فاقد پنجره است. در این روستا یک حمام وجود دارد که در فاصله‌ی چند متری از روستای عشین واقع شده‌است. این حمام در نزدیکی‌اش یک استخر وجود دارد که آب مورد نیازش از چشمه گرفته می‌شود.

معماری حمام روستا بسیار شبیه حمام‌های قدیمی است و دارای هشتی ورودی، گرمخانه، شاه‌نشین و خزینه است.

در مورد مخوف‌ترین کویر ایران، ریگ جن چه می‌دانید؟

«ریگ جن» یکی از مخوف‌ترین و در عین حال شگفت انگیزترین کویرهای ایران است که به مثلث برمودای ایران نیز شهرت دارد. در این کویر هیچ چاه و منبع آبی وجود ندارد و به همین علت در گذشته مورد علاقه کاروانان نبوده‌است. اما اگر شما اهل کویرنوردی و کارهای هیجان‌انگیز هستید، کویر ریگ جن مناسب شماست. این کویر به وسعت 3800 مترمربع دارای تپه‌های شنی بسیار زیاد است.

بهترین زمان سفر به عشین آبگرم ورتون تا کویر ریگ جن چه موقع است؟

با توجه به اینکه مناطق انتخاب شده در تور عشین آبگرم ورتون تا کویر ریگ جن، مناطقی کویری هستند. بهترین زمان سفر به آنها، شش ماهه دوم سال تا اوایل بهار است که هوای منطقه خنک‌تر است.

چه تجهیزاتی برای سفر به عشین آبگرم ورتون تا کویر ریگ جن لازم است؟

از آنجا که به مناطق کویری سفر می‌کنید، بهتر است یک دست لباس اضافی، صندل، عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب، کلاه نقاب‌دار، کوله چند روزه، لباس مناسب فصل، قمقمه آب، لیوان شخصی همراه‌ داشته‌باشید.


در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.