تور مغولستان

11 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

مغولستان نوزدهمین کشور بزرگ جهان و سرزمینی بکر برای سفرهای ماجراجویانه‌ی گردشگران است. با وجود گذشته‌ی تاریک مغولستان و آوازه‌ی جنایت‌های چنگیزخان در حال حاضر مردمی صلح‌طلب و آرام در این سرزمین سکونت دارند که تعداد بیشماری از آن‌ها همچنان به شیوه‌های سنتی زندگی پایبند مانده‌اند. اگر می‌خواهید از جاذبه‌های این سرزمین پر رمز و راز دیدن کنید، آرند تور همراه شما در این ماجراجویی شگفت‌انگیز خواهد بود.

کشور مغولستان کجاست؟

مغولستان در مرکز قاره‌ی آسیا واقع شده است و با کشورهای روسیه و چین مرز مشترک دارد. با وجود اینکه مغولستان نوزدهمین کشور بزرگ جهان محسوب می‌شود، کم‌ترین تراکم جمعیتی را در خود جای داده است و از آنجایی که تورهای گردشگری محدودی در آن برگزار می‌شود برای بسیاری از مردم دنیا همچنان مکانی مرموز و ناشناخته است.

اطلاعات کلی که ممکن است در مورد این کشور نیاز داشته باشید در جدول زیر درج شده است:

اطلاعات ضروری مغولستان

نام به انگلیسی

Mongolia

پایتخت

اولان باتور

زبان رسمی

مغولی

زبان‌های رایج

لهجه‌ها و گویش‌های محلی

واحد پول

توگروگ

پیش‌شماره

۹۷۶+

شماره‌های ضروری

آمبولانس بیماری‌های مسری: ۱۰۰

آتش‌نشانی: ۱۰۱

پلیس: ۱۰۲

آمبولانس: ۱۰۳

میزان اختلاف ساعت با ایران

حدود ۴ ساعت جلوتر است

آیا تور مغولستان ویزا می‌خواهد؟

ویزای این کشور به دو صورت الکترونیکی و توریستی صادر می‌شود. در صورتی که قصد دارید در تور مغولستان آرند تور شرکت کنید، نیازی به حضور در سفارت ندارید؛‌ چرا که تمامی مراحل دریافت و اخذ ویزا توسط کارکنان حرفه‌ای مجموعه‌ی ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیگیری می‌شود. تنها کاری که شما باید انجام دهید تحویل مدرک مورد نیاز یعنی همان گذرنامه با بیشتر از ۶ ماه اعتبار از زمان شروع سفر است.

آب و هوا در مغولستان

در مجموع شمال این کشور در مقایسه با جنوب آن آب و هوای خنک‌تری دارد و سرتاسر این سرزمین شرایط جوی ناپایداری را تجربه می‌کند. بهار فصلی زیبا با جاذبه‌های شگفت‌انگیز در کشور مغولستان است و بیشتر گردشگران تمایل دارند در این فصل از سرزمین بکر و مرموز مغول‌ها دیدن کنند. 

بهترین زمان سفر به مغولستان

بیشتر افرادی که به مغولستان سفر می‌کنند، بهار را بهترین فصل برای بازدید از این کشور و جاذبه‌های آن می‌دانند؛ چرا که در این زمان می‌توان تور به نسبت ارزانی را به مغولستان تجربه کرد و در عین حال از زیبایی‌های شگفت‌انگیز آن در این زمان لذت برد.

پاییز و زمستان هم یکی دیگر از گزینه‌های پیش روی گردشگران هستند؛ با این حال در فصل تابستان آلودگی هوا مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند، به همین دلیل توصیه می‌شود که از سفر به مغولستان در این زمان بپرهیزید.

جاذبه‌های تور مغولستان

در تور مغولستان گردشگران از مکان‌های دیدنی فراوانی بازدید می‌کنند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به میدان سوخباتار، مجلس، موزه باستان‌شناسی، مراسم و رقص سنتی مردم در پایتخت، سنگ‌نگاره‌های گوزن‌ها در شهر مورون، دریاچه خوس گول و جنگل‌های تایگا اشاره کرد. البته امکان اسب‌سواری، شترسواری و آشنایی با فرهنگ مردم صحرا نشین مغولستان در گوبی هم در زمان برگزاری تور وجود دارد.

فستیوال‌ها و رویدادهای مهم تور مغولستان

مغولستان در هر سال از فستیوال‌ها و رویدادهای مهمی میزبانی می‌کند که یکی از مشهورترین آن‌ها فستیوال سالانه عقاب طلایی مغولستان نام دارد. در این جشنواره که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود شکارچیان زیادی دور هم جمع می‌شوند و تلاش می‌کنند تا پرندگان را شناسایی و ارزش‌گذاری کنند. البته رژه‌ای هم با مردان اسب سوار که عقاب‌هایی بر روی دوش یا مچ خود دارند برگزار می‌شود.

جشن صدا هم یکی دیگر از رخدادهای فرهنگی جالب در مغولستان است که به علاقه‌مندان به موسیقی اختصاص داده شده است و تمامی افرادی که در نواختن ساز مهارت دارند می‌توانند در این جشنواره سنتی شرکت کنند. نادم هم جشن بزرگداشت استقلال مغولستان در ماه جولای به همراه هنرنمایی در سه ورزش کشتی، اسب‌سواری و تیراندازی است. شرکت در هرکدام از این فستیوال‌ها جذابیت خاص خود را دارند و می‌تواند علاقه‌مندان را از نزدیک با فرهنگ و سنت مردم این آب و خاک آشنا کند.

غذاهای تور مغولستان

سردسیر بودن مغولستان منجر به استفاده از گوشت و چربی حیوانی بالا در غذاها و پرطرفدار بودن محصولات لبنی در این کشور شده است. پیراشکی گوشت با نام باز، کوفته‌ی بانش، چناسان مخ و لوشا تعدادی از غذاهای خوشمزه و معروف تور مغولستان هستند که می‌توانید در زمان بازدید خود از این کشور نوش جان کنید.

هزینه سفر به مغولستان

در سفر به مغولستان تهیه‌ی بخشی از وعده‌های غذایی برعهده‌ی شرکت‌کنندگان است که می‌تواند بین ۴ تا ۵ دلار هزینه داشته باشد. سایر هزینه‌های جانبی شامل شامل قهوه: حدود ۲.۵ دلار، آب معدنی: ۰.۵ دلار، بلیط یک طرفه وسایل حمل و نقل عمومی: ۰.۱۵ دلار، طرح یک ماهه تلفن با امکان تماس و ۱۰ گیگابایت اینترنت: ۷ دلار و مواردی از این دست خواهد بود که برای اطلاع دقیق از آن‌ها می‌توانید با کارشناسان آرند تور تماس بگیرید.

قیمت تور مغولستان

قیمت تور مغولستان آرند تور با در نظرگرفتن تهیه‌ی بلیط‌های رفت و برگشت، بیمه‌ی مسافرتی، راهنمای فارسی‌زبان، ترانسفرهای فرودگاهی و درون شهری، بخشی از وعده‌های غذایی و ورودی‌ها تعیین می‌شود؛ بنابراین در مجموع برای گردشگران مقرون‌به‌صرفه تمام می‌شود.

نکات مهم در مورد مغولستان

یک سری نکات مهم در مورد این کشور وجود دارند که بهتر است پیش از راهی شدن به آن‌ها توجه کنید:

  • مغولستان به دلیل تجربه‌ی ۲۵۰ روز آفتابی لقب سرزمین ابدی آسمان آبی را به خود اختصاص داده است. با این حال این آبی بودن به معنی گرمای همیشگی هوا نیست و در روزهای سرد دما می‌تواند به ۳۰ درجه زیر صفر هم کاهش پیدا کند.
  • مغول‌ها از بهترین اسب‌سواران در کره‌ی زمین محسوب می‌شوند و برای این حیوانات دوست‌داشتنی اهمیت زیادی قائل هستند.
  • آتش برای مردم مغولستان مقدس است؛ بنابراین از ریختن آب بر روی آن در زمان سفر به این کشور پرهیز کنید.
  • بخش بزرگی از قسمت جنوبی مغولستان را صحرایی به نام گوبی تشکیل می‌دهد که دمای آن در زمستان و تابستان به ترتیب به منفی و مثبت ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.
  • مردم کشور مغولستان طرفدار افراطی سنت‌ها و خرافات‌های خاص هستند؛ بنابراین از انجام کارهایی که ممکن است در فرهنگ آن‌ها ناپسند باشد خودداری کنید.
  • از دست زدن به کلاه مغولی‌ها پرهیز کنید، چون این کار ممنوع است.
  • در فرهنگ مغولستان باید همواره به سالمندان احترام گذاشت؛ به همین جهت توصیه می‌شود که جلوتر از افراد میان‌سال و مسن راه نروید.
  • در زمان بازدید از معابر و مکان‌های توریستی از سوت زدن بپرهیزید.
  • هیچ‌وقت پشت خود را به بناهای مذهبی نکنید، مگر در زمان‌هایی که در حال خروج از آن‌ها هستید.

شرکت در تور مغولستان آرند تور

شرکت در تور مغولستان برای تمامی افرادی که می‌خواهند اقوام کوچ‌نشین،‌ اسب‌سواری و ورزش‌های رزمی مردم مغول، طبیعیت زیبا، جاذبه‌های معماری و معابد شگفت‌انگیز آن را از نزدیک ببینند، داستان‌های بسیاری برای گفتن دارد؛ پس توصیه می‌کنیم که زمان را از دست ندهید و برای دریافت جزئیات مرتبط با رزرو تور از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۸۴۰۷ با کارشناسان مجموعه آرند تور تماس بگیرید.

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
مهدی هاشمی
1401/03/29 16:55
لطفا اگر ممکن است نشانی و آدرس و کد آژانس را برایم ارسال نمایید
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1401/04/18 17:00
با سلام و احترام
در وبسایت آژانس قسمت تماس با ما کلیه اطلاعات آژانس درج شده است
باتشکر از پیام شما