تور کامبوج

8 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تور کامبوج، سفر به کشوری اصیل، دست نخورده و با فرهنگ، چشمان شما را به شیوه ای کاملاً جدید از زندگی و بودن باز خواهد کرد. همانطور که در این کشور آسیای جنوب شرقی سفر می‌کنیم، جذابیت این کشور را در مزارع آرام برنج، بناهای تاریخی مرموز آن کشف خواهید کرد. از شهرهای ثبت شده در میراث جهانی یونسکو و باستانی گرفته تا غذاهای بی نظیر و بازارهای معطر، کامبوج در نوع خود بی نظیر است. فرهنگ مدرن از طریق تاریخی می‌درخشد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. ترکیب سنتی و معاصر را کشف کنید، امپراتوری‌های باستانی را بیاموزید و در بازارهای پرهیاهوی شهرهای محلی، جایی که صنایع دستی محلی بخش‌های فرهنگی مشترک دارند، سرگردان شوید. با هم، فرهنگ شگفت ‌انگیزی را که کشور را به حرکت در می‌آورد، بررسی خواهیم کرد و خواهیم فهمید که چرا مسافران بیشتر و بیشتری به این گوشه از جهان سفر می‌کنند.

کامبوج کجاست

کامبوج کشور نسبتاً کوچکی است که از شمال شرقی با ویتنام، از شمال غربی تایلند و از شمال با لائوس احاطه شده است. این کشور یک مقصد توریستی نسبتاً جدید و در حال تکامل است، که اکنون درهای خود را برای نشان دادن گنجینه های استثنایی خود باز کرده است که همه آن‌ها را در تور کامبوج تجربه می‌کنید.

پایتخت این کشور پنوم پن است که در سواحل رودخانه مکونگ واقع شده است. زمانی که به عنوان "مروارید آسیا" شناخته ‌شد، یکی از دوست داشتنی ترین شهرهای ساخته شده توسط فرانسه در هندوچین در دهه 1920 به حساب می آمد. این شهر که در سال 1434 تأسیس شده است، به دلیل معماری و جاذبه های زیبا و تاریخی خود مورد توجه قرار گرفته است. هنوز هم می‌توان تعدادی از ساختمان‌های باقی مانده از دوران استعمار فرانسه را در امتداد بلوارهای اصلی شهر مشاهده کرد. همچنین معابد و بناهای تاریخی زیبای خمری وجود دارد که به پنوم پن یک فضای کامبوجیایی منحصر به فرد می‌دهد. درونی‌ترین بخش شهر، که به عنوان اسکله سیسوات شناخته می‌شود، جایی است که بیشتر بازدید کنندگان با کافه‌ها و رستوران‌های فراوان، خود را در آن می‌بینند. پنوم پن شهری است که در آن می‌توانید استراحت کنید، زندگی خیابانی را تماشا کنید و رنگ‌های محلی را در سفر به کامبوج جذب کنید.

اطلاعات مهم کشور کامبوج

اطلاعات مهم کشور کامبوج

زبان رسمی

خِمِری

دین رسمی

بودیسم تراوا

واحد پول

ریل

اختلاف ساعت با تهران

7 ساعت جلوتر

نوع برق شهری

220 ولت، 50 هرتز

کد کشور

855+

فرودگاه های کامبوج

فرودگاه بین‌المللی پنوم پن

فرودگاه بین‌المللی سیم ریپ

فرودگاه بین‌المللی سیهانکویل

شماره های ضروری

پلیس: 117

آمبولانس: 119

آتش نشانی: 118

 

بهترین زمان سفر با تور کامبوج

فصل خنک بین نوامبر و فوریه بهترین آب و هوا را در کامبوج دارد، به خصوص آب و هوای ایده آل بین دسامبر و ژانویه می‌باشد. این بهترین زمان سفر با تور کامبوج از نظر آب و هوا است، اما عیب آن، جمعیت عظیم گردشگران است. در این زمان میانگین دما 70-86 درجه فارنهایت (21-30 درجه سانتیگراد) است. این دما برای یک روز ساحلی خوب یا پیاده روی طولانی در جنگل‌های کامبوج عالی است. این محبوب ترین زمان سال برای گردشگری و تور کامبوج است زیرا همزمان با تعطیلات زمستانی بسیاری از کشورها می‌باشد. در نتیجه، هزینه اقامت و سایر قیمت‌ها به اوج خود می‌رسد و معابد می‌تواند بسیار شلوغ باشد. به شدت توصیه می‌شود که اگر قصد دارید در این فصل بیایید، اقامتگاه خود را حداقل از چند ماه قبل رزرو کنید، زیرا مکان‌های محبوب برای اقامت می‌توانند به سرعت پر شوند. در فصل خنک بهترین زمان برای سفر دریایی در رودخانه مکونگ است، زیرا برای لذت بردن از آن خیلی گرم یا بارانی نیست.

جاذبه های گردشگری کامبوج

آنگکور وات

انگکور وات که بین سال‌های 802 تا 1432 توسط پادشاه سوریاوارمان دوم ساخته شد، به عنوان مکان باستانی شماره یک در کشور مشهور است. یکی از باشکوه ترین معابد در کامبوج، آنگکور وات، گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. این یک سایت میراث جهانی یونسکو در نزدیکی سیم ریپ، دومین شهر بزرگ کامبوج است. این مجموعه که یکی از بزرگترین بناهای مذهبی در جهان است، دارای معابد کوچک و بزرگ بسیاری است که در زمین‌های کشاورزی، جنگل‌ها و مزارع برنج گسترده شده‌اند. بازدید از انگکور وات یکی از بهترین کارها در کامبوج برای کسانی است که می‌خواهند شاهد مکان تاریخی و عظمت ابدی این سرزمین باشند.

پنوم پن

یکی از بزرگترین شهرهای کامبوج، پنوم پن پایتخت این کشور است که به دلیل خیابان‌های پرجنب‌وجوش، رستوران‌ها، بارها و پارک‌های کنار رودخانه شهرت دارد. پنوم پن که قبلا به عنوان مروارید آسیا شناخته می‌شد، یکی از زیباترین شهرهای به سبک فرانسوی در شبه جزیره هندوچین است. در حالی که بخش مرکزی شهر به‌ خاطر بازار مرکزی هنری برجسته‌اش شناخته می‌شود، مکان‌های بسیاری مانند بازار روسیه برای خرید جدیدترین لباس‌ها و جواهرات مد و محله فرانسوی با ساختمان‌های مسحورکننده مانند اداره پست کامبوج وجود دارد.

سیهانوکویل

سیهانوکویل در فهرست برترین مکان‌های توریستی کامبوج، شهر ساحلی خیره‌ کننده‌ای است که چندین ساحل و جزایر کوچک در کنار آن قرار دارند. سواحل سیهانوکویل بهترین مکان برای استراحت و آرامش هستند. برخی از محبوب ترین سواحل سیهانوکویل عبارتند از: ساحل استقلال، سوخا، ساحل سرندیپیتی و ساحل براش اوچهوتال. یک واقعیت جالب در مورد این سواحل این است که تحت تأثیر گردشگری قرار نمی‌گیرند و محیطی تمیز و آرام را ارائه می دهند. سیهانوکویل که به کامپونگ سام نیز نامیده می‌شود، دارای سواحل صخره ای و شنی است.

باتامبانگ

دومین شهر بزرگ کامبوج و پایتخت قبلی مونتون خمر، باتامبانگ آرام‌ترین پس‌ زمینه روستایی کامبوج را در خود جای داده است. باتامبانگ که در قرن هجدهم به عنوان یک مرکز تجاری تأسیس شد، با جاذبه اصلی خود، مجسمه عظیم تا دامبونگ، که در مرکز شهر قرار دارد، گردشگران را به خود جذب می‌کند. این شهر همچنین دارای معابد زیادی به سبک آنگکور و زیارتگاه های بودایی است که می‌توانید با پای پیاده یا با دوچرخه در آن‌ها کاوش کنید. برخی از جاذبه های برتر در این شهر عبارتند از Phare Ponleu Selpak، Wat Ek Phnom، Phnom Sampeau، یک گالری هنری، و سفر دریایی خصوصی رودخانه Gecko. همچنین، حومه شهر سرسبز و جاده های پر جنب و جوش، باتامبانگ را به یکی از جاذبه های گردشگری برتر کامبوج تبدیل کرده است.

کامپوت

کامپوت یکی از زیباترین شهرهای کامبوج است که با فضای قدیمی خود گردشگران را به خود جذب می‌کند. Kampot که به عنوان سرزمین دانه های فلفل سیاه نیز شناخته می‌شود، در ساحل رودخانه Preaek Teuk Chhu در کامبوج واقع شده است. این شهر عجیب و غریب دارای نقاط جالب بسیاری است، مانند مزارع نمک، غار خفاش، پارک ملی پره مونیوونگ، آبشار پوپوکویل، غارهای کامپوت کامپونگ تراخ و غیره. گشت و گذار در کامپوت که توسط جزایر زیبا، کوه ها و معماری دوران استعمار احاطه شده است، یکی از مکان‌های دیدنی است.

موندولکیری

یکی از متنوع ترین مقاصد زیستی در جنوب شرقی آسیا، Mondulkiri، یکی از جاذبه های اصلی سفر در کامبوج است. موندولکیری که در شرق کشور واقع شده است مکانی مملو از حیات وحش فراوان و نفیس طبیعی است. کوه‌های سرسبز، جنگل‌های انبوه، آبشار باشکوه و گیاهان و جانوران غنی موندولکیری می‌توانند سفر شما را هیجان‌ انگیزتر و خاطره‌ انگیزتر کنند. در اینجا، Bou Sra، یکی از بزرگترین آبشارهای کامبوج، و مزارع قهوه دو جاذبه اصلی برای مسافران هستند. بنابراین، سفر به کامبوج بدون بازدید از این شهر دیدنی ناقص خواهد بود. پیاده روی، عکاسی، پیاده روی در طبیعت، و کوه نوردی برخی از فعالیت‌های محبوب برای گردشگران در Mondulkiri هستند.

فستیوال ها و جشن های مهم تور کامبوج چه هستند؟

سال نو خمر

این یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های کامبوج است که طی آن مردم کامبوج با ریشه خمر برای ۳ روز کامل دست از کار می‌کشند و به خانه‌های خود باز می‌گردند تا پایان فصل برداشت سنتی را جشن بگیرند. زمانی است که کشاورزانی که تمام سال را در مزارع خود برای برداشت غذا زحمت کشیده اند، اوقات فراغت خود را به استراحت می‌پردازند. جامعه خمر این روز را با اتحاد با اعضای خانواده خود و انجام بسیاری از مراسم تطهیر، بازدید از معابد خود و سرگرم شدن با بازی‌های سنتی جشن می‌گیرند.

تاریخ: 14 آوریل تا 16 آوریل

فصل رشد برنج

این مراسم مهم خانواده های سلطنتی باستانی است که آغاز فصل کاشت برنج را نشان می‌دهد که مقدمات فعالیت‌های کشاورزی آغاز می‌شود. این مراسم قبلاً توسط پادشاه خمر آغاز شد و از آن زمان هر ساله جشن گرفته می‌شود. نماینده پادشاه کامبوج مراسم را با شخم زدن با گاوهای سلطنتی آغاز می‌کند که نشان دهنده شروع فصل برداشت خوب است.

تاریخ: 10 مه

تولد پادشاه نورودوم سیهامونی - تاجگذاری پادشاه

این روز برای مردم کامبوج بسیار مهم است، زیرا نتیجه خمرهای سرخ و پل پوت را یادآور می‌شود، زمانی که یک دولت با اختیارات محدود غایب بود. این روز به مناسبت تولد و تاجگذاری پادشاه نورودوم سیهامونی که پادشاه فعلی کامبوج است جشن گرفته می‌شود. این جشن هر سال به مدت سه روز ادامه دارد.

تاریخ: 13 می تا 15 می

جشنواره مردگان Pchum Ben

Pchum Ben به معنای "جمع آوری یک توپ غذا" است و این روز که به عنوان "جشنواره ارواح گرسنه" و "جشن مردگان" نیز شناخته می‌شود، روزی است که کامبوجی‌ها به تمام 7 نسل اجداد خود احترام می‌گذارند. اعتقاد بر این است که در روز اول این جشن، دروازه‌های جهنم باز می‌شود و همه ارواح بیرون می‌روند که برخی از آنها اجداد مردم هستند. این جشن شامل مراسم ارائه غذا در بتکده‌ها می‌شود، با این انتظار که شایستگی‌هایی که با عرضه غذا به راهبان به دست می‌آید، گناهان نیاکان را کاهش دهد. این یک جشنواره محبوب در کامبوج است.

تاریخ: 16 سپتامبر

جشنواره راهبان Meak Bochea

این مهم ترین جشنواره راهبان در کامبوج است و از این رو در صدر فهرست جشنواره های کامبوج قرار دارد. در این روز، راهبان در سرتاسر کامبوج، زمانی را در تاریخ جشن می‌گیرند که لرد بودا خطبه خود را برای 1250 راهب که به طور خود به خود در Rajagaha Valuwan Vihara، جمع شده بودند ادا کرد. این نشان دهنده آغاز تمام جشنواره‌های مذهبی در کامبوج است. بودایی‌های تراوادا در یک راهپیمایی در Dhammakaya، که معبدی در Khlong Luang است، جمع می‌شوند و صبح‌ها مدیتیشن و دعا می‌کنند و سپس دو بار دور محراب مرکزی با عود، شمع و گل زیر آسمان شب ماه کامل می‌چرخند.

تاریخ: 9 فوریه

بهترین هتل های کامبوج

در کامبوج، اقامت بسیار ارزان است و با وجود تنوع و تعداد زیادی از هتل‌ها در شهرهای مختلف، برای رزرو هتل با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد. اگر به دنبال هتل‌های لوکس یا میان‌رده هستید، می‌توانید هتل‌هایی را در نزدیکی جاذبه‌های دیدنی و شهرهای تفریحی اصلی کامبوج مثل پنوم پن، سیم ریپ، باتمبنگ، سیهانوکویل و کپ رزرو کنید.

از جمله بهترین هتل‌های لوکس کامبوج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بوتیک هتل زیبای وایت منشن (White Mansion)
  • رویال رافل (Raffles Hotel Le Royal)
  • هتل پاویلیون (Pavilion Hotel)
  • هتل اینترکانتیننتال پنوم پن (InterContinental Phnom Penh)
  • هتل رز سوئیتس (La Rose Suites)
  • هتل سوفیتل پنوم پن پوکیترا (Sofitel Phnom Penh Phokeethra)
  • هتل گاورنرز هاوس (The Governors House)
  • هتل زون د آمبره (La Maison d’Ambre)

بهترین هتل‌ها و مسافرخانه های ارزان کامبوج شامل موارد زیر است:

  • هاستل اسلا بوتیک (Sla Boutique Hostel)
  • هتل بین المللی آنگکور (Angkor International Hotel)
  • مد مانکی (Mad Monkey)
  • مجیک اسپانج (The Magic Sponge)
  • مهمان‌خانه رویال (Royal)
  • هتل پولساید ویلا (Poolside Villa)

غذاهای کامبوج

  • خوراک ماهی آموک: یکی از غذاهای محبوب و ملی کامبوج، در ابتدا فیله های ماهی تازه در شیر نارگیل، تخم مرغ، سس ماهی و شکر پالم پخته شده و درون برگ موز یا انواع برگ‌های خوراکی پیچیده می‌شود.
  • سوپ نودل کوی تیاو: برای طبخ این سوپ خوشمزه از استخوان گاو (یا خوک)، میگو و ورمیشل برنج استفاده می‌شود و در زمان پخت به آن جوانه لوبیا، پیازچه، سیر، ادویه های مخصوص و دیگر سبزیجات خوشمزه اضافه می‌گردد و خوب می‌پزد. بعد از پخت کامل این سوپ معمولا با سس چیلی، لیموی تازه و نان تازه سرو می‌گردد.
  • سالاد مرغ و گل موز: ترکیب تکه‌های سینه مرغ، شکوفه گل موز، سیر و موسیر سرخ ‌شده، فلفل چیلی و علف لیمو.
  • خوراک بیف لوک لاک: ترکیب برش‌های سرخ‌ شده گوشت گاو با گوجه، خیار و حلقه‌های پیاز.
  • خوراک کاری خمر: ترکیب مرغ، شیر و خامه نارگیل، سس ماهی، انواع سبزیجات و سیب‌ زمینی شیرین، سیر، موسیر، زردچوبه و زنجبیل.
  • نوم بان چوک: ترکیب نودل برنج، برگ‌های خردشده موز، جوانه لوبیا، خیار و انواع سبزیجات معطر مثل نعنا و ریحان.

هزینه سفر به کامبوج

هزینه اقامت

کرایه اتاق در مهمان‌خانه‌ها معمولاً بین 4 تا 5 دلار است، اما برای اتاق‌های خصوصی این مقدار ممکن است بین 4 تا 9 دلار متغیر باشد. با پرداخت 13 تا 18 دلار، شما می‌توانید در طول سفر خود در هتل‌های کامبوج اقامت داشته باشید. این هتل‌ها اکثراً به تجهیزاتی مانند سیستم تهویه‌ هوا، تلویزیون و سایر امکانات رفاهی مجهز هستند.

هزینه غذا

غذا در کامبوج بسیار ارزان است. با هزینه‌ای بین 90 سنت تا 2 دلار می‌توانید از فروشندگان خیابانی غذا خریداری کنید. اگر تمایل دارید در رستوران غذا میل کنید، هزینه‌ها معمولاً بین 5/2 تا 5/4 دلار است. همچنین، در رستوران‌های خوب، قیمت فست‌ فود معمولاً بین 7 تا 9 دلار قرار دارد.

هزینه حمل و نقل

حمل و نقل عمومی هم در کامبوج بسیار ارزان است. با هزینه‌ی کمتر از 9 دلار، می‌توانید با یک اتوبوس به هر کجا که خواستید بروید. همچنین، می‌توانید یک اتومبیل را کل روز کرایه کرده و مبلغی بین 13 تا 18 دلار بپردازید.

هزینه خدمات

هزینه‌ی خدمات در کامبوج از ارزان تا گران متغیر است. به عنوان مثال، هزینه‌ی ورود به معبد انگکور حدود 5/17 دلار است. همچنین، هزینه‌ی ورود به مناطق دیدنی دیگر نیز بین 9 تا 5/17 دلار است که این مبلغ بستگی به محبوبیت و اهمیت آن منطقه دارد.

آیا تور کامبوج ویزا می خواهد؟

کامبوج در ایران سفارت ندارد، بنابراین ایرانیان برای دریافت ویزا باید از طریق ویزای الکترونیکی اقدام کنند. برای این کار، می‌توانند به سایت سفر آرند تور مراجعه کرده و با ارائه مدارک هویتی، درخواست خود را ثبت کنند. ویزای توریستی کامبوج معمولاً در 3 تا 5 روز کاری صادر می‌شود و اعتبار آن 3 ماه است، که افراد می‌توانند در طی این مدت، برای 30 روز در کامبوج اقامت داشته باشند. ارزیابی دقیق مدارک و اطلاعات صحیح از جمله اقدامات مهم در این فرآیند است تا از ریجکتی ویزا جلوگیری شود.

ریجکتی ویزای کامبوج بسیار کم اتفاق می‌افتد، اما حتماً به یاد داشته باشید که ارائه مدارک نادرست یا ناقص، سوابق کیفری، عکس‌های نامناسب و یا اطلاعات ناقص می‌تواند باعث ریجکت شدن ویزای شما شود. بنابراین، ارائه مدارک و اطلاعات صحیح و کامل از جمله مراحل مهم در اخذ ویزاست.

شرایط و مدارک تور کامبوج

  • اصل پاسپورت: به همراه اسکن رنگی از صفحه اول گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ سفر
  • عکس پرسنلی: عکس پاسپورت با پس ‌زمینه سفید
  • کارت ملی: اسکن رنگی از دو طرف کارت ملی
  • شناسنامه: اسکن رنگی یا تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما

قیمت تور کامبوج

هزینه پروازهای رفت و برگشت تور کامبوج به ‌صورت ریالی و سایر هزینه‌ها از جمله ترانسفر در مقصد، ورودی به جاذبه‌ها و هتل، به دلار محاسبه می‌شود. بنابراین، قیمت تور کامبوج ترکیبی از مبلغ ریالی و ارزی است.

اگر می‌خواهید بین خرید تور کامبوج یا سفر به کامبوج بدون تور تصمیم‌گیری کنید، باید هزینه سفر به کامبوج بدون تور را محاسبه کنید. این شامل خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، هزینه ترانسفر در مقصد، هزینه گشت‌ها و ورودی به جاذبه‌های دیدنی، همچنین هزینه‌های غذا و نوشیدنی است. اینگونه، ممکن است با چالش‌هایی مانند رزرو آنلاین هتل از آژانس مسافرتی داخلی یا خارجی و دیگر موارد روبه‌رو شوید.

اما در تور کامبوج آرند تور، همه ‌چیز به بهترین شکل برای شما برنامه‌ ریزی شده است و با یک بار پرداخت هزینه، می‌توانید از خدماتی مانند بلیط هواپیما، هتل، گشت‌های شهری و بیمه مسافرتی بهره‌مند شوید.

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
ناشناس
1401/02/18 23:50
سلام خواستار تشریح هستم
پاسخ دهید...
تولید محتوا آرندتور
1401/04/18 17:07
با سلام و احترام
لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر از تور کامبوج با دفتر آرندتور تماس بگیرید02148407
باتشکر از پیام شما