تور چین

شانگهای، پکن
22 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

چین یکی از محبوب‌ترین مکان‌های روی کره زمین برای گذراندن تعطیلات است و سالانه نزدیک به 60 میلیون نفر به سواحل آن می‌روند تا صدها مناظر منحصر به ‌فرد را که در هزاران کیلومتر از زمین‌های دیدنی پراکنده شده‌اند، کشف کنند. بالاخره وقت آن است که از ماجراجویی در تور چین لذت ببرید و خاطرات سفری زیبا بسازید که تا آخر عمر باقی بماند. آرند تور به عنوان متخصص در ایجاد تور چین، به شما کمک خواهد کرد از هر لحظه بهترین استفاده را ببرید. چین به ‌عنوان یکی از چهار تمدن استثنایی باستانی، تاریخ طولانی و جغرافیای متنوعی دارد که آن را به مقصدی مطلوب در فهرست سفر مسافران تبدیل کرده است. از دیوار بزرگ گرفته تا آسمان‌ خراش‌های سر به فلک کشیده شانگهای، تا «سقف جهان» و فراتر از آن، سفر به چین تجربه‌ای فراموش ‌نشدنی و یکبار در زندگی را تضمین می‌کند.

چین کجاست؟

چین پرجمعیت ترین کشور جهان است و کشوری چند ملیتی است. در این کشور 56 قوم وجود دارد. بزرگترین جمعیت در میان چینی‌ها هان هستند که تقریباً 92 درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند. اقلیت‌های قومی عبارتند از: ژوانگ، مغولی، هوی، میائو، دونگ، اویغور، مانچو، تبتی و یائو. در حال حاضر جمعیت بیش از 1.3 میلیون نفر از جمعیت این کشور تقریباً 20 درصد از کل جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد.

جمهوری خلق چین دومین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت است. چین با 3100 مایل (5000 کیلومتر) از شرق به غرب و 3400 مایل (5500 کیلومتر) از شمال به جنوب، کشوری بزرگ با مناظر بسیار متفاوت است. قلمرو آن شامل کوه ها، فلات‌های مرتفع، بیابان‌های شنی و جنگل‌های انبوه است. یک سوم مساحت چین را کوه ها تشکیل می‌دهند. بلندترین کوه روی زمین، کوه اورست، در مرز چین و نپال قرار دارد. چین هزاران رودخانه دارد. رودخانه های یانگ تسه و زرد از مهم‌ ترین آنها هستند. یانگ تسه با ۳۹۱۵ مایل (۶۳۰۰ کیلومتر) طول، سومین رودخانه بزرگ جهان است.

چین بیش از هر کشور دیگری (مشترک با روسیه) با 14 کشور همسایه است: ویتنام، لائوس، برمه، هند، بوتان، نپال، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، روسیه، مغولستان و کره شمالی. مرز زمینی چین با 22117 کیلومتر (13743 مایل) بزرگترین مرز جهان است.

 

اطلاعات مهم کشور چین

اطلاعات مهم کشور چین

زبان رسمی

ماندارین

دین رسمی

بودیسم، تائوئیسم، مسیحیت، اسلام، یهودیت

واحد پول رسمی

یوان

اختلاف ساعت

چهار ساعت و نیم از تهران جلوتر است

نوع برق شهری

220 ولت، 50 هرتز

شماره های ضروری

کد کشور: 86+

پلیس: 110

آتش نشانی: 119

آمبولانس: 120

تصادفات چین: 122

فرودگاه های چین

فرودگاه بین ‌المللی پکن

فرودگاه پکن نانیوان

فرودگاه بین ‌المللی چنگچینگ ییانگبی

فرودگاه بین ‌المللی فوژو چنگل

فرودگاه بین ‌المللی بایون گوآنگجو

فرودگاه بین‌ المللی گایلین لیانگ ‌جیانگ

فرودگاه بین ‌المللی لانگ ‌دونگ ‌بائو گوئی‌ یانگ

فرودگاه بین ‌المللی شانگهای هنگقیو

فرودگاه بین ‌المللی شانگهای پودنگ

شرایط اخذ ویزای چین

برای درخواست ویزای چین، باید مراحل مربوطه را از طریق یک کارگزاری انجام دهید. پس از ارائه مدارک مورد نیاز، معمولاً تا 7 روز کاری زمان می‌برد تا ویزای مورد نظر شما صادر شود. ویزای توریستی برای مدت یک ماه و ویزای تجاری برای مدت‌های 1، 6 و 12 ماهه صادر می‌شود. مدارک ویزای چین بسته به نوع ویزای درخواستی متفاوت خواهد بود اما به طور کلی مدارک عمومی زیر برای دریافت هر نوع ویزایی ضروری است:

  • پاسپورت
  • دو قطعه عکس 6*4 جدید
  • گواهی تمکن مالی حداقل 400 میلیون تومان برای هر نفر به یورو
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • واچر هتل
  • رزور بلیط هواپیما
  • دعوت نامه (در صورت وجود)

بهترین زمان سفر به چین

بهترین زمان برای سفر به چین بهار و پاییز است. با این حال، بسته به ترجیحات هر فرد و همچنین بودجه شرایط سفر ممکن است تغییر ‌کند. با این وجود، در طول بهار و پاییز، دما معتدل و ایده آل می‌شود و برای لذت بردن از تعطیلات بهتر در چین مناسب است. از آنجایی که چین کشور پهناوری است، همیشه مکانی وجود دارد که می‌توانید وقتی اینجا هستید از آن دیدن کنید. شرایط آب و هوایی در چین بسیار گسترده است و هر منطقه فصل متفاوتی در زمان متفاوتی دارد. در چین چهار فصل مختلف وجود دارد. تابستان، زمستان، پاییز و بهار. پاییز و بهار بدون شک بهترین زمان برای سفر به چین هستند، زیرا دماهای معتدل و آب و هوا به ترتیب با شروع زمستان و فصل تابستان دلپذیر است. با این حال، تابستان و زمستان نیز ایده های بدی نیستند، اگر با دمای سوزان و یخ زدگی مشکلی ندارید. به خصوص، در این فصول، آب و هوا در اوج خود است. آن را به یک مکان خاص برای گردشگران تبدیل می‌کند. همچنین، هتل‌ها با قیمت‌های مقرون به صرفه در دسترس هستند.

هتل های چین

در چین، می‌توانید در هتل‌های 3 تا 5 ستاره اقامت کنید. قبل از خرید تور چین، خدمات هتل و کیفیت آن‌ها را با کارگزار خود بررسی کنید. حدود 70% از مسافران راضی از هتل‌های محل اقامت خود بوده‌اند. موقعیت هتل نیز بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد. هتل‌های نزدیک به مرکز شهر هزینه بیشتری دارند و هتل‌های دورتر، هزینه کمتری دارند. در زیر برخی از بهترین هتل‌های چین را معرفی می‌کنیم:

  • هتل جی دبلیو ماریوت بیجینگ ‌ JW Marriott Hotel Beijing
  • هتل گرند میلنیوم بیجینگ ‌ Grand Millennium Beijing
  • هتل دبلیو شانگهای د باند ‌ W Shanghai – The Bund
  • هتل رنسانس بیجینگ وانگفوجینگ (Renaissance Beijing Wangfujing hotel)
  • هتل Swissôtel Grand Shanghai
  • هتل فور سیزن (Four Seasons Hotel Beijing)
  • هتل کرون پلازا گوانجو (Crowne Plaza Guangzhou City Centre, an IHG Hotel)

هزینه های روزانه اقامت در چین

واحد پولی در چین یوان است. اما در صورتی که به هر دلیلی نتوانید یوان را تهیه کنید، می‌توانید از دلار استفاده کنید. در چین، می‌توانید هزینه‌ های خود را به دلار پرداخت کنید یا حتی آن را به یوان تبدیل کنید.

برای برخی از هزینه‌های متداول، این استانداردها را در نظر بگیرید:

برای هر وعده غذایی

  • هزینه رستوران های ارزان قیمت پکن: حدود 20 یوان تا 40 یوان چین
  • هزینه رستوران متوسط قیمت پکن: حدود 50 یوان تا 100 یوان چین
  • هزینه رستوران لوکس پکن: در حدود 85 یوان تا 900 یوان چین
  • هزینه فست فودهای زنجیرهای پکن مانند مک دونالد و یا فست فودهای مشابه: حدود 25 یوان تا 35 یوان چین
  • دستفروشان خیابانی : کمتر از 20 یوان

 برای جابجایی در شهر حدود 105 یوان، برای سفر بین شهرها حدود 243 یوان، برای خرید بلیط مراکز تفریحی و گردشگری حدود 72 یوان و برای یک بطری آب حدود 5 یوان لازم است.

جاذبه های گردشگری چین

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین با بیش از 6000 کیلومتر و تقریباً چهار میلیون آجر، یک شگفتی واقعی است. در واقع، یک ضرب المثل باستانی چینی می‌گوید که نمی‌توان قهرمان شد، مگر اینکه به دیوار بزرگ قدم بگذارد. دیوار بزرگ چین از شرق به غرب امتداد دارد و از میان مجموعه‌ای از مناظر واقعاً الهام‌ بخش و پیچیده می‌گذرد. زیرا اگر کسی طول آن را طی کند، کشور را مانند تعداد کمی دیگر می‌شناسد.

ارتش سفالی

در حین حفر چاه در حومه شیان در دهه 1970 بود که کشاورزان به طور اتفاقی با چیزی که قرار بود مهمترین یافته باستان شناسی چین باشد، برخورد کردند: ارتش سفالی.

این کشف که در سه گودال بزرگ زیرزمینی توزیع شده و برای محافظت از مقبره امپراتور اول ساخته شده بود، شامل بیش از 8000 جنگجو در اندازه واقعی، حدود 520 اسب و بیش از 100 ارابه، همراه با شخصیت‌های غیر نظامی متعدد دیگری بود که مربوط به حدود 280 سال قبل از میلاد مسیح بودند. اگرچه برخی از آن‌ها به دلیل گذشت زمان به شدت آسیب دیدند، بسیاری از مجسمه‌های کشف ‌شده با زحمت دوباره جمع ‌آوری شده‌اند و به عنوان گواهی بر اهمیتی که به امپراطور و زندگی پس از مرگ اعطا شده است، ایستاده‌اند.

کاخ تابستانی پکن

کاخ تابستانی مجلل امپراتوری (Yíhé Yuán) با یک رفت و آمد آسان ۱۵ کیلومتری از پکن، در میان بیش از ۷۰۰ هکتار پارک زیبا قرار دارد و یکی از پر بازدید ترین جاذبه های چین است. در حالی که خود کاخ در سال 1153 ساخته شده است، دریاچه بزرگ آن در قرن چهاردهم برای بهبود باغ‌های امپراتوری اضافه شد.

رودخانه یانگ تسه و سه دره

رودخانه قدرتمند یانگ تسه که در چین به نام چانگ جیانگ ("رود طولانی") شناخته می‌شود، بیش از 6000 کیلومتر امتداد دارد و آن را طولانی ترین و مهم ترین رودخانه چین می‌کند. همچنین این تمایز را دارد که بعد از آمازون و نیل سومین طولانی ترین در جهان است. در حالی که طول بسیار زیاد آن باعث می‌شود که رودخانه در نقاط متعددی در چین قابل بازدید باشد، اما محبوب ترین آنها برای گردشگران سه دره زیبا است. آن‌ها که Qutang، Wu و Xiling نام دارند، یک امتداد 200 کیلومتری بین شهرهای Fengjie و Yichang را پوشش می‌دهند.

کوه هوانگ

کوه هوانگ بخشی از رشته کوه هوانگشان در استان آنهویی در شرق چین است. این محدوده به کوه‌ های زرد ترجمه می‌شود و به لطف زیبایی بکرش به میراث جهانی یونسکو تبدیل شده است. زمان شما در اینجا از Tangkouzhen  آغاز می‌شود، جایی که با یک شاتل به سمت پله های غربی یا شرقی خواهید رفت. از آنجا، می‌توانید مسیرهای پیاده ‌روی را با تغییرات دشوار آغاز کنید. از پله های شرقی، یک تله کابین تا قله وجود دارد.

بودای غول پیکر لشان

" کوه یک بودا است و بودا یک کوه است. " این ضرب المثل معروف چینی می‌گوید، ضرب المثلی که به بودای غول پیکر 71 متری لشان نسبت داده می‌شود و مطمئناً هنگامی که در پای آن ایستاده اید و مجسمه عظیمی که بر فراز شما قرار دارد، منطقی است. این نماد مذهبی مهم که در سال 713 پس از میلاد توسط یک راهب بودایی شروع شد و 90 سال بعد تکمیل شد، به طور کامل از یک صخره سنگی حک شده است و بزرگترین مجسمه بودا در جهان است. این مجسمه به نمایندگی از بودا مایتریا، با توجه به موقعیت مکانی آن مشرف به رودخانه که برای دلجویی از آن طراحی شده بود، حتی دراماتیک تر است.

بهترین مقاصد گردشگری با تور چین

شهر ممنوعه و کاخ امپراتوری، پکن

بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ساختمان چین که به نام کاخ امپراتوری نیز شناخته می‌شود و در شهر ممنوعه قرار دارد، در قلب پکن واقع شده است و هنگام بازدید از این کشور باید از آن دیدن کنید. کاخ‌های بسیار باشکوه در یک مجموعه، این مجموعه گسترده محل سکونت 24 امپراتور مینگ و چینگ بود که حضور آنها ورود هر کسی غیر از خانواده امپراتوری و اجدادشان را ممنوع می‌کرد. از دیگر جاذبه های مهم در مجاورت کاخ امپراتوری می‌توان به میدان معروف تیان آنمن و معبد بهشت ​​اشاره کرد. یکی از مهم ترین مکان‌های مذهبی کشور، این معبد چشمگیر به قرن پانزدهم باز می‌گردد.

گشت و گذار در رودخانه لی، گویلین

شهر Guilin در گوشه شمال شرقی گوانگشی دارای برخی از زیباترین حومه چین است. این شهر به خاطر رودخانه لی که در شهر و کوه های کارست اطراف آن می‌پیچد، معروف است. در حالی که صدها سال است که این مناظر منحصر به ‌فرد شاعران و هنرمندان را به خود جذب کرده و موضوع افسانه‌های بی‌شماری بوده است، این روزها در میان گردشگرانی از سراسر جهان که می‌خواهند این شکوه طبیعی را از نزدیک ببینند، محبوب شده است.

باغ های کلاسیک سوژو، جیانگ سو

باغ‌های کلاسیک سوژو که یکی از مهم‌ترین باغ‌های تاریخی جهان محسوب می‌شود و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، باید در برنامه سفر شما به چین رتبه بالایی داشته باشد. از میان باغ‌های باز سازی ‌شده، معروف‌ترین آن‌ها باغ دل ‌انگیز Lingering است. این باغ هفت هکتاری در سال 1800 در محل پارکی که در ابتدا در زمان سلسله مینگ ایجاد شده بود ساخته شد. یکی از معروف ترین مجموعه های باغ در چین است که دارای یک استخر، چندین ساختمان جذاب، یک تپه دست ساز، یک بیشه درختان هلو و یک مسیر زیبای سر پوشیده است که بر دیوارهای آن بیش از سیصد لوح سنگی حروف چینی قدیمی حکاکی شده است.

ساحل سرخ، بندر ویکتوریا،منطقه هوانگ لونگ شانگهای، پارک جنگلی ژانگ جیاجی و کوه‌های رنگی ژانگی دانکسیا و.....را هم به لیست جاهای دیدنی در تور چین اضافه کنید.

مدت زمان سفر به چین

بسیاری از مردم برای گردش و کار به چین سفر می‌کنند. اگر به چین می‌روید، مهم است که اطلاعاتی درباره مسافت و زمان پرواز را بدانید. برای مثال، فاصله از ایران تا پکن، پایتخت چین، حدود 5612 کیلومتر است و زمان پرواز حدود 7 و نیم ساعت طول می‌کشد. همچنین، برای سفر به شانگهای، فاصله حدود 6396 کیلومتر است و زمان پرواز حدود 8 و نیم ساعت زمان می‌برد.

آدرس سفارت چین در تهران

سفارت چین در خیابان پاسداران، چهارراه فرمانیه، خیابان نارنجستان هفتم، پلاک 13  قرار دارد. برای گرفتن اطلاعات و یا تعیین وقت سفارت می‌توانید با شماره های  22291240 – 22291241 – 22292566 (021)  تماس بگیرید یا از آدرس الکترونیکی chinaemb_ir@mfa.gov.cn و وب سایت http://ir.chineseembassy.org/eng/ استفاده نمایید.

تور چین لحظه آخری

برای سفر ارزان به چین، می‌توانید از تور چین لحظه آخری استفاده کنید. این تورها برای افرادی مناسب است که همیشه آماده سفر هستند اما بودجه‌شان محدود است. تور چین لحظه آخری معمولاً در روزهای کم تقاضا عرضه می‌شوند و آژانس‌های مسافرتی آنها را با تخفیف‌های چشمگیری به فروش می‌رسانند. حتماً از آژانس‌های مسافرتی معتبر مثل آرندتور تورهای لحظه آخری را تهیه کنید، تا از کیفیت خدمات اطمینان حاصل کنید. این تورها از لحاظ کیفیت با سایر تورها تفاوتی ندارند و تنها دلیل قیمت تور چین ارزان‌ آنها، تکمیل نشدن ظرفیت تور تا چند روز مانده به پرواز است.

تور چین ارزان

اگرچه تو ارزان به چین اصلا وجود ندارد، اما برخی فاکتورها می‌توانند هزینه را کاهش دهند. یکی از این فاکتورها مقصد سفر است. انتخاب مقصد می‌تواند قیمت تور چین را تحت تاثیر قرار دهد، برای مثال، تورهای ترکیبی که شامل بازدید از شهرهای مختلف مثل شانگهای و پکن هستند ممکن است ارزان‌تر باشند. انتخاب پرواز هم می‌تواند در کاهش هزینه مؤثر باشد. هر ایرلاین قیمت‌های مختلفی دارد، بنابراین انتخاب ایرلاینی که قیمت‌های ارزان‌تری ارائه می‌دهد می‌تواند کمک کند. هتل نیز نقشی در هزینه تور دارد. هتل‌های با تعداد ستاره کمتر معمولاً قیمت مناسب‌تری دارند.

همچنین، انتخاب فصل مناسب برای سفر می‌تواند کمک کند. فصل‌های کم تقاضا مثل پاییز و زمستان معمولاً برای خرید تورهای ارزان‌تر مناسب‌تر هستند. در نهایت، می‌توانید از تورهای ارزانتری که اغلب بر روی هتل‌های 2 و 3 ستاره برگزار می‌شوند، استفاده کنید. انتخاب هتل مناسب می‌تواند به کاهش هزینه‌های سفر کمک کند.

قیمت تور چین

قیمت تور چین در آرندتور و همچنین سایر تورها ثابت نیست و به دلایل مختلفی متغیر است. هزینه تورها بسته به آب و هوا و شلوغی یا خلوتی فصل‌ها متفاوت است. به عنوان مثال، در فصل تابستان که شلوغ و پرگردشگر است، قیمت تور چین معمولاً بیشتر است، زیرا بیشتر مسافران به تفریحات آبی می‌روند. از طرف دیگر، در ماه‌های کم‌گردشگری مثل دی و بهمن، قیمت تور چین کاهش می‌یابد.

تور چین با آرندتور

تور چین آرند تور یکی از تورهای محبوب و پرطرفدار می‌باشد. کیفیت بالا و تنوع در خدمات باعث می‌شود که مسافران همواره یک تجربه خوب و خاطره‌ای خوش از سفر به چین داشته باشند. یکی از مزیت‌های این آژانس، عدم نیاز به مراجعه حضوری برای خرید تور است. مسافران می‌توانند به راحتی و در هر ساعتی از روز، از طریق سایت آنلاین آرند تور، قیمت و شرایط خرید تور چین را بررسی و انتخاب کنند. همچنین، با تماس با شماره تلفن 02148407، می‌توانند اطلاعات بیشتری را درباره تورهای چین آرند تور بدست آورند و سوالات خود را مطرح کنند.

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل