تور کشمیر

سفر به کشمیر، بهشت روی زمین
21 رای شما هم امتیاز بدهید!
  • 9 شهریور 1403 کشمیر شهریور 1403
    • 9 روزه
    • از 22,500,000 تومان + 990 دلار
    • موجود
    جزئیات سفر
  • 16 شهریور 1403 کشمیر شهریور 1403
    • 9 روزه
    • از 22,500,000 تومان + 990 دلار
    • موجود
    جزئیات سفر

کشمیر افتخار خیره کننده هند، با جذب هزاران گردشگر از سرتاسر جهان، لذتی برای روح انسان است. اغلب به عنوان بهشت ​​روی زمین توصیف می‌شود، واقعاً یک شگفتی طبیعت است. کشمیر مملو از دره‌ها، چمن‌زارهای سرسبز و جنگل‌های انبوه است که برای همه ضروری است. این مکان که با رشته‌ کوه های عظیم هیمالیای پوشیده از برف، مملو از نهرها و مناظر دیدنی است، سراسر آرامش و معنویت است. پکیج‌های تور کشمیر همه در جهت ارائه یک تجربه به یاد ماندنی است. این بسته ها متناسب با نیازهای هر گروه سنی از کودکان تا سالمندان است. برای هر کسی در کشمیر، مهم نیست که چه زمانی از سال تصمیم به بازدید دارد، چیزی برای همه وجود دارد. این «سوئیس هند» از یک زیبایی طبیعی سبز خیره کننده در طول تابستان تا تبدیل شدن به سرزمین عجایب زمستانی در فصل زمستان، همه چیز در مورد حال و هوای خوب است.

کشمیر کجاست؟

کشمیر شمالی ترین منطقه جغرافیایی در شبه قاره هند است. قطعه ای از بهشت ​​روی زمین، نوزدهمین ایالت بزرگ هند است و بیشتر در کوه های هیمالیا واقع شده است. همچنین تنها ایالت در هند است که اکثریت آن مسلمان است. تا اواسط قرن 19، اصطلاح «کشمیر» فقط به دره کشمیر بین هیمالیاهای بزرگ و رشته کوه پیر پنجال اشاره می‌کند. کشمیر از شمال شرق به منطقه خود مختار سین کیانگ اویغور و از شرق به منطقه خود مختار تبت (هر دو بخش چین)، از جنوب به ایالت‌های هیماچال پرادش و پنجاب هند، از غرب به پاکستان و افغانستان محدود می‌شود.

بخش شمالی و غربی توسط پاکستان اداره می‌شود و شامل سه منطقه است:کشمیر آزاد، گیلگیت و بالتستان که دو مورد آخر بخشی از یک واحد اداری واحد به نام گیلگیت-بالتستان (مناطق شمالی سابق) هستند. بخش‌های جنوبی و جنوب شرقی، جامو و کشمیر و لاداخ توسط هند اداره می‌شوند. بخش‌هایی که هند و پاکستان اداره می‌کنند توسط یک «خط کنترل» که در سال 1972 توافق شد، تقسیم می‌شوند، اگرچه هیچ ‌یک از کشورها آن را به ‌عنوان یک مرز بین ‌المللی به رسمیت نمی‌شناسند. علاوه بر این، چین در دهه 1950 در منطقه شرقی کشمیر فعال شد و از سال 1962 بخش شمال شرقی لاداخ (شرقی ترین بخش منطقه) را تحت کنترل خود دارد.

اطلاعات مهم کشمیر

اطلاعات مهم کشمیر

زبان رسمی

اردو

واحد پول

روپیه هند

مذهب

مسلمان، هندو

ولتاژ برق

220 ولت و 50 هرتز

اختلاف ساعت با تهران

2 ساعت جلوتر

شماره های ضروری

پیش شماره: 91+

شماره پلیس: 100

شماره آتش نشانی: 101

شماره آمبولانس: 102

موارد اضطراری: 112

فرودگاه کشمیر

فرودگاه بین المللی سرینگار، که در شهر سرینگار، پایتخت تابستانی ایالت جامو و کشمیر قرار دارد.

وضعیت آب و هوای کشمیر

آب و هوای کشمیر معمولا سرد است زیرا دره کشمیر توسط رشته کوه پنجال احاطه شده است و رشته‌های هیمالیا در تنظیم آب و هوای آن نقش بسزایی دارند. زمستان در کشمیر از ماه نوامبر تا فوریه شروع می‌شود. سردترین ماه‌ها دسامبر و ژانویه هستند و دمای هوا در سرینگر تا -5 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد. این در حالی است که در گلمرگ، پهلگام و سونامرگ دمای هوا تا 13- درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد. گرم ترین ماه کشمیر جولای است و حداکثر دما در سرینگر به 34 درجه سانتیگراد می‌رسد. نواحی مرتفع از جمله گلمرگ، پهالگام، سونامرگ و دره گورز نسبت به دشت‌های کشمیر نسبتاً خنک‌تر هستند.

بهترین فصل سفر به کشمیر

  • بهار (اسفند تا اردیبهشت): در فصل بهار هوا مطبوع است و دما به تدریج افزایش می‌یابد. گل‌ها شروع به شکوفه دادن می‌کنند و بادام واری معروف در سرینگر به جاذبه اصلی گردشگران در فصل بهار تبدیل می‌شود. در فصل بهار، کشمیر بارندگی زیادی دارد. در زبان محلی، فصل بهار در کشمیر به نام‌های چتر، بساکیه و جیث نیز شناخته می‌شود.
  • تابستان (ژوئن تا آگوست): فصل تابستان در کشمیر گرم ترین فصل است و فصل اوج گردشگری محسوب می‌شود. در این مدت، روزها طولانی و شب‌ها کوتاه هستند و دمای هوا تا 35 درجه سانتیگراد می‌رسد. چمنزارهای سرسبز کشمیر در اوج خود هستند. «هار» و «ساوان» نام‌های دیگری برای فصل تابستان در کشمیر هستند. فصل تابستان بهترین زمان برای سفر به کشمیر است زیرا تمام مکان‌های غیر معمول در این فصل باز هستند.
  • پاییز (سپتامبر تا نوامبر): از فصل پاییز، هوا شروع به خنک شدن می‌کند و دمای آن از 15 درجه سانتی گراد تا 25 درجه سانتی گراد متغیر است و برگ‌های درختان چینار شروع به تغییر رنگ از سبز به طلایی می‌کنند. برداشت سیب نیز در فصل پاییز در کشمیر انجام می‌شود. در زبان کشمیری، پاییز را «هارود» می‌گویند. نام های دیگر فصل پاییز در کشمیر اسوج، کاتک و ماگار است.
  • زمستان (از دسامبر تا فوریه): فصل زمستان سردترین فصل کشمیر محسوب می‌شود. دوره زمستان سخت، معروف به «چیلای کالان» از 21 دسامبر تا 31 ژانویه شروع می‌شود. دریاچه‌ها و نهرها در طول این طلسم زمستانی شروع به یخ زدن می‌کنند. گلمرگ به اصلی ترین جاذبه برای اسکی و سایر فعالیت‌های ورزشی زمستانی تبدیل می‌شود. محلی‌ها لباس سنتی به نام «فران» می‌پوشند و از دیگ آتش قابل حملی به نام «کانگری» برای گرم نگه داشتن آنها در زمستان استفاده می‌کنند.

جاذبه های گردشگری کشمیر

سرینگر

سرینگر پایتخت جامو و کشمیر، بدون شک یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی کشمیر است. سرینگر که در سواحل زیبای رودخانه جهلوم واقع شده است، به عنوان "بهشت روی زمین" شناخته می‌شود. سرینگر، بزرگ‌ترین شهر کشمیر، به‌خاطر شیکاراهای رنگارنگ و قایق‌های خانه‌ای شناورش در دریاچه دل‌العاده به کارت ‌پستال معروف است. سرینگر همچنین به خاطر باغ‌های رویایی مغول خود، یعنی باغ نشاط، باغ شالیمار و باغ چشم شاهی، شهرت زیادی در سراسر جهان به دست آورده است.

گلمرگ

گلمرگ که به «چمنزار گل‌ها» معروف است، یکی از رمانتیک‌ترین مکان‌های دیدنی کشمیر است. Gulmarg به شما امکان می‌دهد در مناظر زیبای گل‌های رنگارنگ که در مقابل کوه های پوشیده از برف با شکوه پخش شده اند غوطه ور شوید. گلمرگ همچنین بهشت ​​برفی کشمیر است. این بهشت ​​اسکی بازان به دلیل داشتن یکی از بلندترین و بزرگ ترین طناب‌های جهان با فاصله هوایی تقریباً 5 کیلومتر محبوب است. منظره ای از بالای کوه در ارتفاع 3979 متری از سطح دریا گیج کننده است. بارش برف حتی در تابستان نیز منظم است و به هر گردشگری فرصتی مناسب برای لذت بردن از پاییز می‌دهد!

سونامرگ

سونامرگ که در 80 کیلومتری شمال شرقی سرینگر واقع شده است به انگلیسی به "چمنزار طلا" ترجمه می‌شود. این مکان در ارتفاع حدود 2800 کیلومتری از سطح دریا واقع شده است، و به دلیل دریاچه های آرام، یخچال‌های طبیعی باشکوه و برف معروف است. برای دوستداران ماجراجویی، فعالیت‌هایی مانند پیاده روی، اسکی، ماهیگیری، رفتینگ در رودخانه و غیره را ارائه می‌شود. برای دیدن زیبایی آن از باغ‌های گردو دیدن کنید.

دره بتاآب

در سال 1983، این دره کوچک کشمیری پس ‌زمینه فیلم موفق بالیوود Betaab را تشکیل داد. از آن زمان، دره هاگان سابق نام خود را دره «بتاب» به خود اختصاص داده است. زیبایی Betaab با پس‌ زمینه‌ای پر از جنگل‌های مخروطی، جویبارهای روان و چمن‌زارها، به همه کسانی که به دنبال آرامش دنیای طبیعی هستند اشاره می‌کند.

پهلگام

پهلگام که در منطقه Anantnag و در ارتفاع حدود 2740 متری از سطح دریا قرار دارد، بهشتی روی زمین است. Pahalgam که در فاصله 95 کیلومتری از سرینگر قرار دارد، دارای علفزارهای پوشیده از گل‌های خیره ‌کننده، دریاچه‌های آرام و جنگل‌های انبوه سرسبز است. شهر پهلگام که در سواحل آرام رودخانه لیدار پراکنده شده است، مرکزی برای علاقه مندان به آدرنالین است و طیف وسیعی از ورزش‌های ماجراجویی مانند ماهیگیری قزل آلا و پیاده روی را ارائه می‌دهد.

دریاچه دال

دریاچه دال که به «جواهر سرینگر» معروف است، در مساحتی حدود 26 کیلومتر مربع گسترده شده است و یکی از جاذبه های اصلی تور کاشمر است. این دریاچه در دامنه تپه که به‌ عنوان یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی در سرینگر محبوب است، شیکاراهای رنگارنگ، قایق‌های چوبی سنتی، و بازارهای شناور را به نمایش می‌گذارد. گردشگرانی که از دریاچه دال دیدن می‌کنند، دوست دارند در شیکاراهای زیبا سوار شوند، که اساساً قایق‌های چوبی هستند که به زیبایی با سایبان‌هایی در بالای سرشان تزئین شده اند.

وایشنو دیوی

اعتقاد بر این است که Vaishno Devi از سه الهه Mahalaxmi، Mahasaraswati و Mahakali، در اساطیر هندو برگرفته شده است. یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در تور کشمیر، این جاذبه معنوی میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند. این زیارتگاه به الهه دورگا تقدیم شده و دارای غاری مقدس است که مردم برای ادای احترام به آنجا می آیند. این مکان معروف برای انجام یک سفر مذهبی است که شامل یک صعود سربالایی در حدود 13 کیلومتر است. این پیاده روی را می‌توان با پای پیاده طی 6 تا 9 ساعت تکمیل کرد یا می‌توان از خدمات هلیکوپتر یا سوار بر اسب برای رسیدن به حرم در بالای آن استفاده کرد. این مسیر پر از مغازه‌هایی است که انواع تنقلات و نوشیدنی‌ها را همراه با سوغاتی‌های مذهبی در اینجا می‌فروشند.

پولواما

پولواما که در فاصله کوچکی در حدود 40 کیلومتری سرینگر قرار دارد، به عنوان "کاسه برنج کشمیر" شناخته می‌شود. این شهر دیدنی به دلیل مزارع معطر زعفران، آب و هوای مطبوع و باغ‌های زیبای سیب معروف است. پولواما با آبشارهای باشکوه، دره‌های سرسبز و چشمه‌های طبیعی مسحورکننده، به «آناند کشمیر» نیز ملقب است. در طول تابستان، Pulwama تبدیل به یک مقصد عالی برای کوهنوردی می‌شود، در حالی که در زمستان فرصت‌های شگفت انگیزی برای اسنوبرد و اسکی ارائه می‌دهد.

چشمه شاهی

در میان جاذبه‌های فراوان کشمیر، باغ‌های مغول این شهر به‌ عنوان یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی کشمیر برجسته است. و باغ چشمه شاهی تنها یکی از آنهاست. این باغ تاریخی که قدمت آن به اوایل قرن هفدهم باز می‌گردد، به فرمان امپراتور شاه جهان برای پسر بزرگش شاهزاده دارا شیکوه ساخته شد. در مرکز باغ یک چشمه آب شیرین وجود دارد که در تراس‌ها جاری است.

مسجد جامع

مسجد جامع که در مرکز شهر کشمیر واقع شده است، بزرگترین مسجد شهر و یکی از مهم ترین مکان‌های گردشگری کشمیر است. این مسجد که به دلیل اهمیت تاریخی خود مشهور است، به اوایل قرن پانزدهم بر می‌گردد، زمانی که توسط امپراتور سلطان سوکدر ساخته شد. از آن زمان، مسجد متحمل چندین آتش سوزی شده و چندین بار بازسازی شده است، که ساخت و ساز موجود آن در زمان سلطنت اورنگ زیب در سال 1672 انجام شد. حیاط وسیعی در کنار ورودی آن قرار دارد و 370 ستون چوبی آن را پر کرده است. سالن‌های وسیع اینجا می‌توانند تا 33333 نفر را در یک زمان در خود جای دهند.

فستیوال و جشن های کشمیر

در هند جشنواره ها بیش از هر کشور دیگری در جهان برگزار می‌شود. و هر فستیوال با شور و اشتیاق فراوان، ضیافت‌های فانتزی و شادی باور نکردنی جشن گرفته می‌شود. هر دینی صد جشن دارد و هر ایالتی صد جشن دیگر که این سرزمین را مقدس و از نظر فرهنگی غنی می‌کند.

عید قربان و عید فطر

دو جشن مهم مسلمانان در کشمیر به طور کامل جشن گرفته می‌شود. کشمیر که اکثریت مسلمان است، جشن‌های مسلمانان شاهد مشارکت عظیمی است. اگرچه عید فطر جشنواره ای است که در سرتاسر جهان و در بقیه هند نیز جشن گرفته می‌شود، اما جادوی کشمیر، عید را در اینجا برای جشن گرفتن لذت بخش می‌کند.

عید فطر در آخرین روز روزه یک ماهه در ماه رمضان برگزار می‌شود. در این روز شش مرتبه نماز خوانده می‌شود و روزه با ضیافت شکسته می‎شود. تبادل شیرینی و پوشیدن لباس‌های نو، ملاقات با اقوام و به اشتراک گذاشتن آرزوها این جشنواره صلح آمیز را کامل می‌کند. عید قربان یا عید بکر در نیمه دوم سال است که در هر خاندان مسلمان یک بز، شتر یا گوسفند قربانی می‌شود.

جشنواره همیس

همیس گومپا بزرگ‌ترین و غنی‌ترین صومعه کشمیر است که در لاداخ واقع شده است، جایی که همیس با شکوه و نمایش کامل جشن گرفته می‌شود.این جشن پیروزی بر شر است تا یادآوری کند که چگونه پادماسامباوا شجاعانه با شیاطین شیطانی جنگید و پیروز شد. این روز به عنوان تعطیلات دولتی اعلام شده است. این جشن در پنجمین ماه سال که به آن ماه قمری تبتی نیز می‌گویند، به مدت دو روز جشن گرفته می‌شود و در حیاط بزرگ این صومعه برگزار می‌شود. مردان لباس‌های سنتی می‌پوشند و زنان نیز جواهرات سنگین و روسری می‌پوشند.

لاماها رقص «چام» را اجرا می‌کنند که رقص سنتی آنها بر روی ضربات طبل و بوق و سنج است. این اجرا در نوع خود بسیار سنتی است و فرهنگ لاداخ را منعکس می‌کند و بخش مهمی از بودیسم تانتریک است.

جشنواره گورز

مردم گورز میزبان جشنواره سالانه ای هستند که در آن صنایع دستی، غذاها و فرهنگ خود را به نمایش می‌گذارند. همه برای این جشن گرد هم می آیند که شامل فعالیت‌های سرگرم کننده مانند رفتینگ در رودخانه، پیاده روی، زوربینگ، دوچرخه سواری و غیره است. مسابقات بسیاری مانند نقاشی و طراحی نیز برگزار می‌شود که شاهد مشارکت عظیمی است. بسیاری از برنامه های موسیقی که فرهنگ کشمیری را به نمایش می‌گذارند نیز لذت بخش است. جشنواره گورز در زمان جولای یا آگوست در دره سوزان گورز برگزار می‌شود.

جشنواره زعفران

زعفران یک ادویه گرانبها است که تنها در چند نقطه از جهان کشت می‌شود. در هند، بهترین زعفران از منطقه جامو و کشمیر می آید. مردم این منطقه فصل برداشت زعفران را با جشنی که به مدت 8 روز ادامه دارد جشن می‌گیرند. رقص‌های محلی، نمایش‌های فرهنگی و غرفه‌هایی که محصولات مختلف زعفران را می‌فروشند، وجود دارد. نکته قابل توجه این جشنواره چای سنتی با زعفران به نام کهبه است.

ویزای کشمیر

برای ورود به کشمیر، باید ابتدا ویزای ورود به این کشور را بگیرید. فرآیند صدور ویزای هندوستان نیازمند ارائه اسناد مختلف است که شامل اصل و کپی از تمام صفحات شناسنامه، کارت ملی، و اصل گذرنامه می‌شود. همچنین باید فرم ویزای هند را تکمیل کرده و رزرو بلیط پرواز نیز داشته باشید.

پس از دریافت ویزا، می‌توانید به سمت کشمیر سفر کنید. برای اطلاعات بیشتر و دریافت ویزای تور کشمیر، می‌توانید به وب‌سایت آرند تور مراجعه کنید.

هزینه های تور کشمیر

هزینه تور کشمیر با آرند تور، با توجه به سبک سفرتان ممکن است در مقصد هزینه‌های دیگری نیز داشته باشید. در کل، هند کشور گرانی نیست و می‌توانید هزینه‌های سفرتان را به خوبی مدیریت کنید. هزینه‌های وعده‌های غذایی در حدود 170 تا 450 روپیه متغیر است. یک وعده غذایی در مک‌دونالد حدود 300 روپیه است و قیمت یک نوشابه تقریباً 40 روپیه می‌باشد. برای یک فنجان کاپوچینو، باید حدود 180 روپیه در نظر بگیرید. همچنین هر بطری آب تقریباً با قیمت 18 روپیه قابل تهیه است.

اگر می‌خواهید از هند لباس بخرید، برای یک شلوار تقریباً 2500 روپیه و برای یک جفت کفش نایک حدود 4000 روپیه لازم است. برای برنامه ‌ریزی سفری ارزان به کشمیر، ممکن است هزینه روزانه شما کمتر از 3000 روپیه باشد. با افزایش این مبلغ به 4000 تا 9000 روپیه، می‌توانید سفری راحت‌تر و لوکس‌تر را تجربه کنید. در نهایت، اگر به دنبال سفری لوکس و مجلل هستید، بودجه مورد نیاز شما باید بیشتر از 9000 روپیه باشد.

قیمت تور کشمیر

با توجه به اینکه فاصله کشمیر از ایران کمی زیاد است و تعداد روزهای سفر هم حدود ۱ هفته است، نمی‌توان انتظار داشت قیمت تور کشمیر ارزان باشد. اما اگر بخواهیم با توجه به معیارهایی که برای هزینه‌های سفر محاسبه می‌شود قضاوت کنیم، قیمت تور کشمیر در رده تورهای اقتصادی قرار می‌گیرد. این اقتصادی بودن قیمت تور کشمیر به این دلیل است که هند به صورت کلی کشور گرانی نیست و هزینه خورد و خوراک و اقامت و ترانسفرش، ارزان است. بنابراین قیمت نهایی تور هم به‌صرفه می‌شود.

اگر نگاهی به قیمت تورهای کشمیر بیندازید، متوجه می‌شوید که قیمت‌ها اختلاف جزئی با هم دارند. این مسئله به این دلیل است که عوامل موثر در تغییر قیمت تور کشمیر، اندک هستند. معمولاً بازه زمانی و مقاصد مشخص هستند و فقط به صورت هوایی می‌توانید سفر کنید. پس تاثیرگذارترین عاملی که می‌ماند، اقامت و فصل سفر است. اگر قصد دارید تور کشمیر ارزان بخرید، فصول کم‌ طرفدار و گرم کشمیر را انتخاب کنید. با این کار، قیمت تور کشمیر شما، تقریباً نصف قیمت اوقات پرطرفدار می‌شود.

البته اگر تحمل گرما ندارید و فصل‌های خنک کشمیر را انتخاب کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم برای خرید تور ارزان کشمیر، هتل‌های متوسط را به جای هتل‌های لوکس انتخاب کنید تا قیمت تور کاهش یابد.

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل