تور آهار به شکرآب اردیبهشت 1403

تور آهار به شکرآب

1 رای شما هم امتیاز بدهید!
در صورت اضافه شدن تور به این مقصد خبرم کن!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

اگر به طبیعت‌گردی علاقه مند باشید، حتما به فشم یکی از ییلاقات اطراف تهران برای گشت و گذار سفر کرده‌اید، این بار اگر گذرتان به فشم افتاد حتماً سری به دو روستای بسیار خوش آب و هوای آهار و شکراب بزنید. البته به جای رانندگی می‌توانید با آرندتور همسفر شده و یک سفر کوتاه اما شاد در کنار دوستان جدید یا یاران قدیم‌ در یک فضای شاد و پرطراوت تجربه‌کنید. علاوه براین در تور آهار به شکراب یک وعده صبحانه و یک میان وعده را در فضای دلنشین و روح‌نواز این مناطق نوش جان می‌کنید. این سفر یک روزه با درجه سختی 3 از 6 بوده و حتما نیاز به کفش کوهنوردی مناسب، کوله یک روزه و یک لباس گرم دارد. با آرندتور همراه شوید و از طبیعت فوق العاده این دو روستا در آخر هفته حسابی لذت ببرید.

معرفی روستای آهار

اگر در یک آخر هفته‌ی گرم به سر می ‌برید و یا در فصل پاییز هستید و قصد دارید از زیبایی‌های بی‌نظیر این فصل لذت ببرید، روستای آهار یک مقصد بسیار مناسب برای شماست. روستای آهار در میان دو تنگه قرار گرفته و زیبای‌هایش را مدیون رودخانه پرآبش است. یکی دیگر از ویژگی‌های روستای آهار، وجود باغ های میوه فراوان همچون آلبالو و گیلاس در این منطقه است که جلوه‌ای خاص به این روستا داده‌است. تماشای شکوفه‌های باغ‌های میوه درفصل نوشدن بهار هم از جمله زیبایی‌های این منطقه است که می‌تواند یک آخر هفته پرطراوات و شاد را برای شما فراهم کند.

معرفی روستای شکرآب

روستای شکرآب، یکی دیگر از روستاهای خوش آب و هوا این منطقه است که در فاصله‌ی کوتاهی در غرب روستای آهار قرار گرفته‌است. در این روستا شما می‌توانید به زیارت از امامزاده این روستا با قدمت 800 ساله رفته و از آبشار بسیار مشهورش، آبشار شکرآب دیدن کنید. این آبشار یکی از دیدنی‌ترین آبشارهای استان تهران که در بخش رودبار قصران شمیرانات قرار گرفته‌است.

مسیر راهپیمایی بین دو روستای آهار و شکرآب

مسیر پیاده‌روی شما از روستای آهار شروع می‌شود، این مسیر کمی طولانی بوده و بستگی به میزان آمادگی جسمانی شما بین دو تا سه ساعت زمان می‌برد. این مسیر طولانی پستی و بلندی زیادی دارد، پیشنهاد می‌گردد که حتما از تجهیزات مناسب همچون کفش پیاده‌روی راحت و مناسب برای طبیعت‌گردی استفاده کنید. در انتهای مسیر در کنار آبشار می‌توانید تنی به آب بزنید، بنابراین اگر قصد آب‌تنی دارید، حتما یک دست لباس اضافه در کوله‌پشتی یک روزه خود قرار دهید.

بهترین زمان سفر به روستاهای آهار و شکرآب

پیمایش مسیر میان این دو روستا در هر فصل سال زیبا و بی‌نظیر خواهد بود، اما برخی از فصل‌ها زیباتر و به یادماندنی‌تر خواهد بود. بهار فصل نوشدن و شکوفه زدن و جوانه زدن است، این مسیر هم به دلیل باغ‌های فراوان و زیبایی که در آن وجود دارد، چشم‌اندازی بی‌نظیر از شکوفه‌های رنگارنگ در اختیار شما قرار می‌دهد. این فضای چشم‌نواز در تابستان با میوه‌های رنگارنگش و در پاییز با برگ‌های خزان زده‌اش زیباتر می‌گردد. در زمستان هم لباسی سفیدگونه بر پیکره‌ی این مسیر می‌نشیند. بنابراین هر فصل سال تماشای این مسیر زیبا و بی‌نظیر خواهد بود.


بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل
در خبرنامه آرندتور عضو شوید

هر زمان که بخواهید می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.
نام
نام خانوادگی
تلفن
ایمیل
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.
اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه در خبرنامه پیامکی آرند عضو شدید سپاسگزاریم.